Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Venlo - Weert - Roermond
#1
Heyhey,

Jules hier, 32 jarige man uit Helden. Momenteel ben ik nr 12 op de orderlijst van velomobiel.nl.
Ik denk dat ik nog een maandje of 2 moet wachten voor ik mijn QuattroVelo in ontvangst mag nemen. Het lijkt me ondertussen we leuk om mensen in de omgeving Venlo, Roermond, Weert en alles daartussen  te leren kennen. Om uiteindelijk samen eens een stuk te fietsen. Misschien kan ik nog wel het een en ander leren!. Gewoon wat kletsen kan ook hoor. Dat hele Corona gedoe en alles daarvoor heeft er toch wel voor gezorgd dat ik nieuwe mensen in de buurt wil leren kennen. Ik woon namelijk ook nog niet zo gek lang in Helden / Panningen.

Anyways, fijne avond / mooie dag toegewenst.

Jules
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Welkom Jules. Ik hoop dat er iemand zich uit Midden-Limburg zal melden. Ik woon in Noordwest-Friesland, dichtbij de kop Afsluitdijk. Ik weet zo niet iemand uit die omgeving op het forum, maar ligfietsers en zeker velomobilisten hebben vaak een opmerkelijke actieradius. Ik dacht wel dat iemand uit Zuid-Limburg voorbij had zien komen en ook uit de omgeving Nijmegen.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: JustJules
#3
Welkom Jules,
Ik kom niet uit je buurt, maar je treft het met https://www.grensrijder.com/ in je buurt.
Wil je gelijk het diepe in duiken, dan is er eind mei de Oliebollentocht. Die door grensrijder.com wordt georganiseerd.
Antwoord }
Bedankt door: JustJules
#4
Welkom Jules!
Ik ken wel wat velonauten in de regio Venray, maar misschien is dat net te ver?
Antwoord }
Bedankt door: JustJules
#5
(27-Feb-2022, 12:11 PM)365cycle schreef: Welkom Jules!
Ik ken wel wat velonauten in de regio Venray, maar misschien is dat net te ver?

Hey hey, dat is 23 km verderop. Dus. Valt wel mee denk ik voor als ik met een QuattroVelo onderweg ben. Maar dat is maar een schatting. Smile

(27-Feb-2022, 11:36 AM)Hoekie schreef: Welkom Jules,
Ik kom niet uit je buurt, maar je treft het met https://www.grensrijder.com/ in je buurt.
Wil je gelijk het diepe in duiken, dan is er eind mei de Oliebollentocht. Die door grensrijder.com wordt georganiseerd.

Cool! Mijn fietsje gaat op 9 mei klaar zijn als ik de planning bekijk. Ik denk zelfs nog wat eerder. Dus dat komt wel heeeeel goed uit volgens mij. Bedankt ☺️
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
#6
(09-Mar-2022, 11:02 PM)JustJules schreef: Hey hey, dat is 23 km verderop. Dus. Valt wel mee denk ik voor als ik met een QuattroVelo onderweg ben. Maar dat is maar een schatting. Smile
Het zal misschien even wennen zijn, maar als je eenmaal lekker op weg bent gaat dat zéker wel lukken ja. Ik rijd zelf ook weleens af en toe in de buurt (m'n ouders wonen in jouw regio en ik heb een klant in Kerkrade waar ik de komende tijd nog weleens heen moet), als ik een paar dagen vantevoren weet dat ik een paar dagen daar ben laat ik even van me horen voor een plezierritje.
Heb je toevallig Strava? Dan "link" ik je daar ff. 

(09-Mar-2022, 11:02 PM)JustJules schreef:
(27-Feb-2022, 11:36 AM)Hoekie schreef: Welkom Jules,
Ik kom niet uit je buurt, maar je treft het met https://www.grensrijder.com/ in je buurt.
Wil je gelijk het diepe in duiken, dan is er eind mei de Oliebollentocht. Die door grensrijder.com wordt georganiseerd.
Cool! Mijn fietsje gaat op 9 mei klaar zijn als ik de planning bekijk. Ik denk zelfs nog wat eerder. Dus dat komt wel heeeeel goed uit volgens mij. Bedankt ☺️
Supertof! Voor de OBT 2022 kan je je hier aanmelden. Normaal is het een tocht aan het eind v/h jaar, maar nu is die ivm COVID verzet. Hieronder een impressie van de laatste OBT (28-12-2019), voor mij de eerste rit met een groep velonauten, de derde keer 100+ km, en de tocht waarvan we eigenlijk wel kunnen zeggen dat die mijn velomobiel-waakvlammetje in vol vuur veranderd heeft:



Zeer zeker de moeite waard! Big Grin 

PS: Mocht je mee willen, maar er niet alleen heen willen rijden, laat het hier ook even weten. Ik rijd de ochtend voor de OBT naar het Zuiden, en mijn route naar de OBT 2022 gaat via Panningen en Helden, en dan door de Heldense bossen, dus ik zou je op kunnen pikken.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(09-Mar-2022, 11:38 PM)365cycle schreef:
(09-Mar-2022, 11:02 PM)JustJules schreef: Hey hey, dat is 23 km verderop. Dus. Valt wel mee denk ik voor als ik met een QuattroVelo onderweg ben. Maar dat is maar een schatting. Smile
Het zal misschien even wennen zijn, maar als je eenmaal lekker op weg bent gaat dat zéker wel lukken ja. Ik rijd zelf ook weleens af en toe in de buurt (m'n ouders wonen in jouw regio en ik heb een klant in Kerkrade waar ik de komende tijd nog weleens heen moet), als ik een paar dagen vantevoren weet dat ik een paar dagen daar ben laat ik even van me horen voor een plezierritje.
Heb je toevallig Strava? Dan "link" ik je daar ff. 

(09-Mar-2022, 11:02 PM)JustJules schreef:
(27-Feb-2022, 11:36 AM)Hoekie schreef: Welkom Jules,
Ik kom niet uit je buurt, maar je treft het met https://www.grensrijder.com/ in je buurt.
Wil je gelijk het diepe in duiken, dan is er eind mei de Oliebollentocht. Die door grensrijder.com wordt georganiseerd.
Cool! Mijn fietsje gaat op 9 mei klaar zijn als ik de planning bekijk. Ik denk zelfs nog wat eerder. Dus dat komt wel heeeeel goed uit volgens mij. Bedankt ☺️
Supertof! Voor de OBT 2022 kan je je hier aanmelden. Normaal is het een tocht aan het eind v/h jaar, maar nu is die ivm COVID verzet. Hieronder een impressie van de laatste OBT (28-12-2019), voor mij de eerste rit met een groep velonauten, de derde keer 100+ km, en de tocht waarvan we eigenlijk wel kunnen zeggen dat die mijn velomobiel-waakvlammetje in vol vuur veranderd heeft:



Zeer zeker de moeite waard! Big Grin 

PS: Mocht je mee willen, maar er niet alleen heen willen rijden, laat het hier ook even weten. Ik rijd de ochtend voor de OBT naar het Zuiden, en mijn route naar de OBT 2022 gaat via Panningen en Helden, en dan door de Heldense bossen, dus ik zou je op kunnen pikken.

Cool. Leuke video! Lijkt me kei leuk om mee te doen. Is het geschikt voor echte velomobiel beginners zoals ik? Ik ben 32 en gezond dus kan wel wat hebben. Staat er ergens een route op de site? Waar is het startpunt en hoe lang is de route? Ik heb namelijk nog niet de mogelijkheid om de qv met m’n auto te kunnen vervoeren naar t startpunt. Als t dichtbij is wil ik wel meedoen! Samen rijden is altijd leuk (met over zonder obt) dus ja, we kunnen wel afspreken ergens in of rondom helden of in de buurt. Ik heb ergens een Strava account maar ik gebruik het momenteel niet meer.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(10-Mar-2022, 12:58 AM)JustJules schreef: Cool. Leuke video! Lijkt me kei leuk om mee te doen. Is het geschikt voor echte velomobiel beginners zoals ik? Ik ben 32 en gezond dus kan wel wat hebben. Staat er ergens een route op de site? Waar is het startpunt en hoe lang is de route? Ik heb namelijk nog niet de mogelijkheid om de qv met m’n auto te kunnen vervoeren naar t startpunt. Als t dichtbij is wil ik wel meedoen! Samen rijden is altijd leuk (met over zonder obt) dus ja, we kunnen wel afspreken ergens in of rondom helden of in de buurt. Ik heb ergens een Strava account maar ik gebruik het momenteel niet meer.
Als je gezond bent is de kans groot dat het wel goed komt. Toen ik m'n eerste OBT deed was ik 37, en op zich wel gezond, maar had ik nog maar weinig velomobielervaring en jarenlang veel te weinig gesport. Ik had helaas andere afspraken en heb 'm derhalve niet helemaal af kunnen rijden; ben halverwege de toertocht uit de groep gegaan en solo naar huis gereden. Zelf reed ik die dag iets meer dan 100 km. Heb zojuist even op de Strava van een van m'n inmiddels vrienden gekeken, en zijn afstanden waren 45 km (heenweg), 66 km (OBT zelf), 46 km (terugweg), dus een totaal van 157 km. Zijn gemiddelde snelheid tijdens de OBT-rit was 18,6 km/h; hij zat bij de snellere rijders, maar de rit ging dwars door Utrecht dus dan gaat het ook wel direct heel langzaam. Je kan op het formulier overigens verschillende groepen uitzoeken; als je je velomobiel een paar weken voor de start hebt kan je voor jezelf een beetje een idee vormen van wat voor kruissnelheden je kan rijden. 
Ik denk niet dat de tocht nu langer wordt dan 75 km (kan er op de Grensrijders-site helaas nog maar weinig over vinden). Zeker met het tempo dat we in 2019 reden en het gebrek aan zorgen over de route (er reden ervaren rijders voorop) is dat ook voor een onervaren rijder prima te doen. Ik kan je wel aanraden om direct achter de voorrijders te blijven rijden. Met velomobiel rijden vallen er vaak iets grotere gaten, als je achteraan rijdt betekent dat dat jij vaak degene bent die nog nét met stoppen voor een stoplicht, en anders kom je de hoek om en is de groep ineens al heel ver weg. Achteraan rijden is dus sprinten geblazen. Net niet vooraan is verreweg het comfortabelst. Het startpunt is overigens in Reuver, vanaf het midden tussen Panningen en Helden is dat maar 10 km Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Thanks voor de tips. Ik heb me ingeschreven. Reuver is zeker prima te doen. Effe ket het veerbootje het water over en ik ben er. Ik heb er nu al zin in hahaha.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Supertof! Ik kijk er ook alweer een tijd naar uit, eigenlijk al anderhalf jaar... wordt leuk! Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Hm, 28 mei had ik nog niet helemaal meegekregen... Eens overleggen met het thuisfront Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(10-Mar-2022, 01:30 PM)ThijsR schreef: Hm, 28 mei had ik nog niet helemaal meegekregen... Eens overleggen met het thuisfront Smile
Oók tof! Misschien goed om te weten: O.a. André (die je maandag ontmoet hebt) en nog een aantal anderen rijden vanuit deze regio een dagje eerder naar het Zuiden, en een dag erna terug.
Ik en mogelijk nog één andere "Milanees" rijden op de dag zelf. Twijfel nog even of ik even een tussenstop met logeerbed inplan, of ook dezelfde avond weer terug fiets.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM