Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar verheug jij je op?
#1
Welke tocht, vakantie, uitdaging met je ligger verheug jij je op?
En misschien na afloop, hoe was het, hoe is het verlopen?


Waar ik me op verheug is morgen, mijn voorgenomen ritje naar het Bargerveen. De wind zit in de goeie hoek en t lijkt lekker zonnig te worden, dus dik in de croma. Cool
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Ik heb me jaren op Wietzendorf verheugd. Ik was er paar keer geweest en voelde me de koning te rijk toen ik uiteindelijk daar aangekomen was.

Nu verheug ik me op volgende tochten. Ik heb nog de Vennbahn, Quakenbrück, en ik weet niet meer op de plank liggen. 

Ook las ik van de week dat je voor 9 euro een treinkaart in Duitsland kan halen. Dat brengt me op idee keer wat verder naar oosten of zuiden te gaan. Wuppertal met  Zweeftrein waar ik wel benieuwd naar ben. En dan combi met trein naar Enschede. Maar qua tijd wordt dat proppen...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen
#3
Let op, het geldt niet voor ICE-treinen, volgens mij.

Ik zat zelf ook al te denken de fiets mee te nemen in de trein van Arnhem naar Düsseldorf en vanuit Düsseldorf naar huis te fietsen. Daar rijdt een stoptreintje tussen de plaatsen en die heeft wel aardig wat fietsplekken. Denk dat je alleen wel op Duits grondgebied alsnog zo'n doek voor de snoet moet doen. Dus ik wacht dat eerst nog even af of dat straks ook nog moet. Anders bedank ik vriendelijk en ga ik niet naar Düsseldorf.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen
#4
Ook niet in de intercities, alleen de regionale treinen, metro's bussen en trams. En ja mondmasker verplicht. En het zal vast wel heel druk worden.
Zie https://nos.nl/artikel/2429590-duitsland...jna-gratis
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen
#5
Ik verheug me op de levering van mijn velomobiel, eind juni. Ik ben iedere dag aan het opdrukken tussen twee stoelen, want als ik niet uit mijn velomobiel kan komen staat dat ook weer zo suf voor de buren.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
#6
(22-May-2022, 03:02 PM)Bart Verbeek schreef: Ik verheug me op de levering van mijn velomobiel, eind juni. Ik ben iedere dag aan het opdrukken tussen twee stoelen, want als ik niet uit mijn velomobiel kan komen staat dat ook weer zo suf voor de buren.

Nog maar een maandje wachten Bart. Je hebt mazzel dat de tijd vliegt  Wink
Blijf drukken, je gaat iets fantastisch tegemoet  Smile
En anders kun je een papegaai overwegen Cry Wink
Als ik na een tocht niet al te elegant van mijn fiets strompel, roep ik om een tillift Wink

Voor mijn Bargerveen ritje ben ik vanochtend langs het Oranjekanaal van noord naar zuid door Emmen gekomen.
Er zitten een aantal onoverzichtelijke kruispunten en bochten in dat pad, maar de bijna mystieke sfeer langs dat kanaal maakt het ruimschoots goed. Het is daar prachtig.
Het kanaal gevolgd tot in Klazinaveen, en later aan de noordkant het Bargerveen op.
Het gebied is 2.100 ha groot, beslist de moeite waard, en de kwaliteit van de fietspaden is werkelijk fantastisch.
Het was er druk met wandelaars en fietsers, én ik kwam in een grote kudde mekkerende wolbalen op pootjes terecht. Erg leuk om te zien hoe de honden de kudde in t gareel houden.
Aan de zuidkant van t Bargerveen mijn boterhammen opgegeten, terwijl de muggen mij verorberen. Dat heeft me een paar jeukende souvenirs opgeleverd.
Op de terugweg door Klazinaveen en Nieuw Dordrecht gegaan, en dwars door Emmen gekomen. Ik ben geen stadsfietser. Totaal 73 km.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
Ik verheug me op vakantie vanaf hemelvaartsdag: met de M-Racer en 20/26 op de trein naar Basel en dan in ruim twee weken EV15 langs de Rijn afzakken naar huis.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Lig-hen
#8
(23-May-2022, 09:32 AM)Bacchus schreef: Ik verheug me op vakantie vanaf hemelvaartsdag: met de M-Racer en 20/26 op de trein naar Basel en dan in ruim twee weken EV15 langs de Rijn afzakken naar huis.
Heart Supernice!!

Ik verheug me op de OBT! Smile Wordt wel een pittig dagje voor me, maar ook leuk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen , de Boer
#9
(23-May-2022, 09:32 AM)Bacchus schreef: Ik verheug me op vakantie vanaf hemelvaartsdag: met de M-Racer en 20/26 op de trein naar Basel en dan in ruim twee weken EV15 langs de Rijn afzakken naar huis.

Je gaat met 2 fietsen op pad in de trein?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
(23-May-2022, 09:32 AM)Bacchus schreef: ... met de M-Racer en 20/26 op de trein naar Basel en dan in ruim twee weken EV15 langs de Rijn afzakken naar huis.

Fantastisch Bacchus, ik wens je n hele fijne vakantie toe. Laat je ons meegenieten aub?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
(23-May-2022, 03:42 PM)ZoefZoef schreef: Je gaat met 2 fietsen op pad in de trein?
Twee mensen, twee fietsen. Smile Trein heen zodat we ons op een enkele goed-bekende fietsroute kunnen concentreren op weg terug. In tegenstelling tot zelf een route lange-afstandsroute fabrieken of stukjes uit verschillende EV's aan elkaar knopen (4->5->19->15 was een alternatief)

(23-May-2022, 04:06 PM)Lig-hen schreef: Fantastisch Bacchus, ik wens je n hele fijne vakantie toe. Laat je ons meegenieten aub?
Achteraf gaat zeker lukken, "tijdens" durf ik niet meer te zeggen dan dat ik mijn best ga doen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen
#12
Ik verheug me ook op de OBT.! Mijn eerste.!
Ik hoop dat ik de Limburgse heuvels op kom..?

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen , 365cycle
#13
Ik wens de deelnemers aan de OBT een hele fijne tocht toe  Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#14
De 100 weekend-kilometers zullen morgen hopelijk uit m'n lijf verdwenen zijn. En het lijkt schitterend weer te worden, zonnig en heel weinig wind. Dus een perfecte dag voor een hele mooie fietstocht.
In t weekend o.a. naar Coevorden gefietst, morgen maar weer eens de andere kant op: Ter Apel en Sellingen. Ik heb er zin in!
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT , 365cycle
#15
Als je wat vaker langere tochten fietst zul je vlugger verlost zijn van spierpijn. Geef lijf ook tijd om te wennen. En een koude douche na afloop werkt ook goed.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen , 365cycle , Hoekie
#16
Gedaan, gelukt ... Ter Apel, Sellingen ... een dag om in te lijsten.
Voor wie in de regio bekend is, is t misschien leuk om te lezen.

Om half 7 in de mist vertrokken, heerlijk fris vond ik het, wetende dat dát later op de dag nog wel anders zou worden.  Wink
In Nieuw Weerdinge zowat van m'n fiets gejakkerd door n busje die mij geen voorrang gaf, de chauffeur, blik op oneindig, had kennelijk nog geen koffie gehad.

Het kilometerslange lintdorp Nw.Weerdinge gaat bijna ongemerkt over in Ter Apel.
Als ik linksaf sla, richting t Klooster, ben ik verlost van t langsjakkerende verkeer van de ochtendspits. Heerlijk rustig tuf ik van knooppunt 27 naar 35. Een paar keer maak ik een mooie oversteek over n idyllisch bruggetje of sluis over t Ruiten-Aa kanaal.

Ik geniet van wat de dauw met de spinnenwebben doet. Met de zon er achter,. worden het schitterende kunstwerkjes.
Als ik verderop langs een kerstbomenkwekerij kom, zie ik dat sommige boompjes op dezelfde manier zijn versierd. Voordat ik t weet lig ik te fluiten: Jingle bells, jingle bells ...   Mafkees.

Op enkele plekken is t paadje langs t kanaal maar n paar centimeter breder dan mijn fiets, af en toe stop ik om van de omgeving te genieten.
Ten zuiden van Sellingen (ergens na punt 35) wil ik graag het Ruiten Aakanaal verder naar t noorden volgen. Eerst is t een grindweg, dan n stukje teer, maar als t verderop eindeloos mul zand wordt kies ik toch eieren voor mijn geld, en sla linksaf richting Sellingen. (Vorige keer langs de andere kant het kanaal gegaan, het wegdek was daar t eerste stuk behoorlijk slecht, herinner ik me, en ik raakte daarna mijn voorgenomen route helemaal kwijt.)

Nu ik weer in die contreien fietste, herinnerde ik me dat ik het volgen vd knooppunten de vorige keer ook wat lastig vond. Knooppuntbordjes hangen soms heel verrassend op 3 meter hoogte, dan weer staan ze laag in hoog gras, en meestal links vd weg, waardoor ik geregeld moet oversteken om ze goed te zien.

In Sellingen ga ik via de hoofdweg verder naar t noorden. Bij Jipsinghuizen (punt 14) ga ik door prachtige natuur weer zuidelijk. De Heidenslegerweg gaat over in de Bovendiepsterweg, en Dennenweg. Aan mijn linkerhand meandert de Ruiten Aa.
Aan de Dennenweg is een kunstwerk, een betonnen trap, met op iedere trede een gedicht, geschreven door bekende Nederlanders, uitgebeiteld.
Bovenaan de trap is een draaibaar kunstwerk: "theater van de natuur", waardoor je n heel mooi beeld van de omgeving, de stroom van de Ruiten Aa, krijgt.
-Theater van de natuur | Visit Groningen
https://www.visitgroningen.nl/nl/locatie...-de-natuur-
 Op t terras van "Kopje Genieten" was het daarna echt genieten.

Na Sellingen kom ik door ter Borg, waar  vervlogen tijden herleven bij t zien van de prachtige oude huizen en boerderijen aan de Borgerweg.
Daarna weer de Ruiten Aa over, door n natuurgebied, en toen van 19 naar 24, 32, Sellingerbeetse, een recreatieplas.
Bij 31 nader ik een groot zonnepark, ik hoor het zoemen van de omvormers, het gebied is omheind met gaas waar t fietspad langs ligt. Mwah.  Op dat terrein staat ook de aardappelzetmeelfabriek Avebe.
Via Jipsingboermussel door Valthermond, een 10km lang lintdorp, en daardoor tevens een sanitaire plaag.
Met 62km achter de knopen, en een voldaan gevoel kom ik rond 14uur weer thuis.
Het voordeel van de hitte was dat ik alle ruimte had op de fietspaden, het was echt heel rustig.

Op veel stukken, en vooral daar waar het mooi was, hield ik een bloedstollend tempo van ongeveer 11km aan. Want zeg nou zelf, als t leven goed is, dan moet je je niet haasten. Smile
Antwoord }
#17
Het hoeft ook absoluut niet snel te gaan. Soms zet ik ook fiets aan de kant en sta ik even gewoon te kijken en omgeving in me op te nemen. Dat moment probeer je in een foto te vangen vaak tevergeefs.

Knooppunten zijn wel leuk, maar je moet inderdaad opletten. Een bordje is zo gemist als je zit te dromen of er groeit wat voor. En elk bord loeren waar je heen wil is ook niet alles 

Stukken van jouw route doen me denken aan Bourtange waar ik bijna 3 jaar geleden eens ben geweest. Als jij maar genoten hebt is het mooi zat.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , 365cycle , Hoekie , Willeke_IGKT
#18
@ Fietsbennie
Verstilde en kostbare momenten, als je één wordt met de omgeving. Ik heb dat vooral bij weinig wind en wat lager staande zon, en zou dan zo'n ervaring in een foto willen vatten, en mee naar huis nemen. En dat loopt vaak op een teleurstelling uit, is ook mijn ervaring. Dat maakt de momenten misschien des te kostbaarder. Smile

Er zijn nog wel wat aandachtspunten die mij meer fietsplezier kunnen opleveren. Eén daarvan zijn de routes, onderweg minder afhankelijk zijn van knooppunten. Maar als ik n beetje doorfiets, dan ken ik binnen n paar jaren alle paadjes in een straal van 50km rond mijn huis ook wel.
Een tweede aandachtspunt is waarschijnlijk voeding. Ik heb deze keer onderweg bewust meer gegeten, en kon de tocht prima volhouden, had nog wel verder gekund.
Maar de dag na zo'n langere tocht heb ik steeds geen energie. Ik zal me nog eens in dat onderwerp vastbijten, en o.a. het forum daarover afgrazen. Zag daar eerder al veel nuttige info over langskomen.

Leuk Fietsbennie, in jouw "Bourtange-route" zit voor mij herkenning voor 2 fietstochten.
Ik heb respect voor de hoeveelheid kilometers die jij, en anderen afleggen.
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
#19
Citaat:Maar als ik n beetje doorfiets, dan ken ik binnen n paar jaren alle paadjes in een straal van 50km rond mijn huis ook wel.

Ik fiets nu 3,5 jaar in deze omgeving, waar ik vanuit mijn vorige woonomgeving ook al weleens naartoe fietste, maar ik ken nog steeds niet alle wegen en weggetjes.

Soms sta ik op een voor mij onbekend kruispunt stil, totdat ik 90 graden draai en opeens iets herken. Dan blijkt het een kruispunt te zijn dat ik altijd van rechtskomend recht oversteek. En nu kwam ik dus uit het zijweggetje. Vind ik altijd erg grappig.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen
#20
Quote: Op veel stukken, en vooral daar waar het mooi was, hield ik een bloedstollend tempo van ongeveer 11km aan. Want zeg nou zelf, als t leven goed is, dan moet je je niet haasten. Big Grin


Die moet ik onthouden, tijdens mijn oefenrondjes ga ik soms veel te snel om lekker rond te kijken. Steeds denkend dat dit een sportfiets is en dat ik hard moet gaan, onzin maar moeilijk af te leren.
AkA Jeroen - Sinner Demon 2020. In plaats van de meeste kilometers, meet ik graag de onvolprezen PlezierFactor. 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen
#21
Citaat:Sinner Demon 2020

Zit er nou wel of geen knik in je frame voor de pedalen.

Als ik de foto vergroot, dan wordt het een beetje vaag.

Geen knik, dan is het wel een Demon.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
@ vdBeemd
... ga ik soms veel te snel om lekker rond te kijken. Steeds denkend dat dit een sportfiets is en dat ik hard moet gaan, onzin maar moeilijk af te leren. ....

Zeer herkenbaar Jeroen wat je schrijft. Jakkeren heb ik jaren gedaan, en vind het ook heel moeilijk om af te leren. En sommige situaties zetten me ook aan tot jakkeren, bijv als ik iemand voor wil blijven, of net heb ingehaald, of op stukken waar ik voorheen altijd hard ging. Daarmee heb ik mezelf mooi bij de poot. Doh  Wordt aan gewerkt, zeg ik maar.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
Ik verheug me enorm op de komende dagen.
De grote föhn gaat een standje lager, en dan een lekker zonnetje er bij ...  
Als het weerbericht woord houdt wordt het schitterend fietsweer. Ik ben van de partij!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM