Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Heb jij een racekap op je velomobiel ? Hoe bevalt dit?
#27
(15-Aug-2022, 07:11 PM)GerDilven schreef: Heb jij een racekap op de velomobiel gekocht?
Dan ben ik erg benieuwd naar jouw ervaring hiermee.
Bij regen, warmte?
Slaat het aan?
Bij kou?
Bij wind?

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met deze behoorlijk dure aanschaf.
Wellicht overtuig je ook andere velomobiel rijders.

Ja, Op mijn Quest eerst een tijdje een sinner-kap gehad. Voordeel geen wind in je gezicht en regen op je hoofd. Door open zijkanten veel zicht en ventilatie. Veilgheid door een scherm voor je hoofd/ogen geen last van steentjes/hondenlijntjes (1x) Nadeel de relatief dure vizier die ook snel bekrast. 

Daarom overgegaan op een ICB/Quest kap. Resultaat is een hogere snelheid bij gelijke inspanning. Ik gebruik de kap bijna altijd. Alleen wanneer het echt warm wordt rij ik cabrio. Verschil in snelheid met/zonder kap is naar mijn idee 3-5 km/u bij snelheden boven de 45 km/u. Pinlock vizier zorgt helder zicht.

Nadeel is bij gesloten vizier de minder luchttoevoer. Vorig jaar 3 uur race reed ik afwisselend het vizier op em dicht. Dichjt geeft de hoogste snelheid. Als lapmiddel nu een nacaduct in de quest gezet. Dit geeft verbetering. 

Zweten doe ik sowieso/douchen is nodig als ik op mijn werk kom. Tegen een beetje extra zweten heb ik geen bezwaar.

Gr

Piet
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
#28
(19-Aug-2022, 10:15 AM)Piet K schreef: …Als lapmiddel nu een nacaduct in de quest gezet…

Hoe? Zelf of laten doen?
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#29
(19-Aug-2022, 10:23 AM)GertBr schreef:
(19-Aug-2022, 10:15 AM)Piet K schreef: …Als lapmiddel nu een nacaduct in de quest gezet…

Hoe? Zelf of laten doen?

Zelf een Naca-duct bestelt bij Velomobile Nord. Dremel gepakt en wat kit en redelijk tevreden met het resultaat.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#30
(19-Aug-2022, 11:18 AM)Piet K schreef: …redelijk tevreden met het resultaat….

Wil je aub een foto plaatsen?
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#31
Ik zou best met een kap willen rijden, maar ben erg huiverig voor gebrekkige ventilatie. Ik zweet me nu al rot, zowel cabrio als met dekje, en ook een neusgat heeft dit nog niet heel veel verbeterd.
Nu zit ik ook al een tijdje te spelen met het idee om gaten in de staart te maken om de interne ventilatie te verbeteren. Maar gaat dat helpen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#32
(22-Aug-2022, 11:47 AM)ThijsR schreef: Ik zou best met een kap willen rijden, maar ben erg huiverig voor gebrekkige ventilatie. Ik zweet me nu al rot, zowel cabrio als met dekje, en ook een neusgat heeft dit nog niet heel veel verbeterd.
Nu zit ik ook al een tijdje te spelen met het idee om gaten in de staart te maken om de interne ventilatie te verbeteren. Maar gaat dat helpen?

Dat zou wat meer lucht aanzuigen waarschijnlijk. Je gaat er niet minder door zweten waarschijnlijk. Het verdampt hooguit wat makkelijker Smile
Je zou ook een paar 5/12 Volt ventilatoren kunnen plaatsen om een geforceerde luchtstroom te creëren. Die helpen ook als je stilstaat. (Zonder rijwind geen ventilatie anders)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#33
(22-Aug-2022, 11:47 AM)ThijsR schreef: Nu zit ik ook al een tijdje te spelen met het idee om gaten in de staart te maken om de interne ventilatie te verbeteren. Maar gaat dat helpen?

Die zitten niet voor niets in de nieuwere modellen.
Ik weet van Theo dat hij hiervoor zijn Quest voorzien heeft van een gat in de staart.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#34
Dat lijkt mij dus ook niet voor niets, maar of dat effect 1 op 1 over te nemen is op mijn oude barreltje, dat is meer wat ik mij afvraag...

Maar goed, het neusgat heb ik ook maar gewoon gedaan op een gegeven moment.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#35
(22-Aug-2022, 02:12 PM)Hoekie schreef:
(22-Aug-2022, 11:47 AM)ThijsR schreef: Nu zit ik ook al een tijdje te spelen met het idee om gaten in de staart te maken om de interne ventilatie te verbeteren. Maar gaat dat helpen?

Die zitten niet voor niets in de nieuwere modellen.
Ik weet van Theo dat hij hiervoor zijn Quest voorzien heeft van een gat in de staart.
De Snoek heeft ze toch niet?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#36
Initiëel niet inderdaad. Kan ook zijn dat het een optie geworden is als combo als til oog en luchtgat.

Direct van de velomobiel.nl website

[Afbeelding: snoek_detail2.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , ThijsR
#37
Mooie oplossing! Enige nadeel voor mij: ik gebruik mijn tilhandvat ook om de fiets op slot te zetten, en dat gaat zo niet.

Ik zit te denken om een "57" uit te dremelen, omdat Mango #57
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#38
(23-Aug-2022, 10:16 AM)ThijsR schreef: Mooie oplossing! Enige nadeel voor mij: ik gebruik mijn tilhandvat ook om de fiets op slot te zetten, en dat gaat zo niet.
Het is maar de vraag hoe nuttig dat echt is. Zeker bij die losse haken is alles wat je nodig hebt een betonschaar. 

Het tilgat in de Bülk is dan iets nuttiger, gezien het echt onderdeel uitmaakt van de carrosserie.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#39
Ik heb sinds dinsdag ervaring met een racekap (op een DF)... Ik ben er nog niet uit wat ik er van vind.

In het donker met regen is het zicht wel behoorlijk beperkt. (Overdag in de zon vond ik dat wel meevallen)
Vizier dicht/beetje open = alles beslaat, inclusief mijn bril
Vizier half/helemaal open = ruiten & bril worden weer helder, maar de regen komt ook naar binnen op mijn bril.

Binnen werd het nog steeds nat (want vizier kon niet dicht ivm zicht). Mijn haar bleef wel grotendeels droog (maar dat maakt me eerlijk gezegd niet veel uit)
Geen grote regendruppels in je gezicht met 40+ km/h is wel lekker trouwens.

Qua snelheid kan ik er nog niet veel van zeggen: Het was zo veel kouder dinsdag dat mijn banden alle mogelijke snelheidswinst wel gecompenseerd hebben.

Een nadeel is dat je de racekap niet op kan bergen als het weer beter wordt. De schuimkap kan ik achter mijn stoel kwijt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#40
Ik kan me helemaal vinden in bijna alle bovengenoemde voor en nadelen van een racekap. Ik heb sinds kort de laatste versie racekap voor DF XL en wat ik eigenlijk een ontwerpfoutje vind zijn de zeer brede voorstijlen. Daardoor krijg je grote blinde hoeken op een plek waar je juist overzicht zou willen hebben. Ik denk dat het komt omdat het motorhelmvizier gemonteerd zit op een brede zwarte houder waar het klik-mechanisme op is aangebracht om het vizier in een bepaalde stand vast te zetten.
Juist die twee stukken zwart plastic leveren echt brede stijlen op, ik had dat graag eleganter opgelost, bijvoorbeeld met een vizier zoals ooit bedacht door Wim Schermer.
Denk erover om die zwarte stukken plastic en het vizier te verwijderen, het carbon daar weg te zagen en er een rianter vizier op te monteren. Maar denken is nog géén doen, best een operatie vrees ik.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#41
Je kan ook overwegen er kijkgaatjes in te boren, zoals de Alpha 7 aan de zijkant heeft. Zou dan wel eerst even een onderzoekje doen hoeveel druk er op die plek staat. Als er veel luchtdruk staat komt er dan nl. ook water binnen.
Antwoord }
Bedankt door: Arjen Meurs
#42
Nu op marktplaats, een racekap voor een Quest, in traditioneel geel, drie keer gebruikt, vaste prijs €175, locatie Den Helder.

Niet van mij. Ik heb het even overwogen om hem te kopen maar ik denk dat het bij mij ook slechts een paar keer gebruik zou worden.

P.S. Ik had het even gemist maar Lopopodium heeft me erop gewezen in een latere post, de verkoper is niet de meest betrouwbare.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#43
Ah, dit is van onze veelbesproken Texelse vriend?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#44
(06-Nov-2022, 12:45 PM)Willeke_IGKT schreef: Nu op marktplaats, een racekap voor een Quest, in traditioneel geel, drie keer gebruikt, vaste prijs €175, locatie Den Helder.

Niet van mij. Ik heb het even overwogen om hem te kopen maar ik denk dat het bij mij ook slechts een paar keer gebruik zou worden.

P.S. Ik had het even gemist maar Lopopodium heeft me erop gewezen in een latere post, de verkoper is niet de meest betrouwbare.

Verleidelijk hoor. Als ik niet vorige week al de nodige verbeteringen had besteld voor de Quest, had ik best geïnteresseerd geweest. Ken de verhalen over deze meneer niet, maar zijn Marktplaats reviews geven best een positief beeld...
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#45
Citaat:P.S. Ik had het even gemist maar Lopopodium heeft me erop gewezen in een latere post, de verkoper is niet de meest betrouwbare.

Eigenlijk weet ik niet eens of hij niet te vertrouwen is.

Hij houdt er, zoals ik begrepen heb, een beetje een vreemde/eigen manier van handelen op na. Vooral als hij de fiets probeert in te kopen. Dan komen er zielige verhalen en probeert hij de fiets voor zo weinig mogelijk geld van mensen over te nemen.

Aan de andere kant hoor ik geen klachten van mensen die echt een ligfiets bij hem gekocht hebben.
Zijn prijzen zijn ook vaak zeker niet slecht te noemen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
#46
Gisteren sinds lange tijd weer met de racekap op mijn DF XL gereden. Ik vind het geluidsniveau dusdanig hoog dat gehoorbescherming voor mij een must is om niet met verdoofde oren uit de fiets te komen. De schuimpjes die ik gisteren gebruikte, filteren alleen de hoge tonen er goed uit. Vandaag oordopjes voor motorrijders besteld. Ik ben benieuwd of dat beter bevalt.
Erwin
Bezit een DF XL, Thijs 240, Raptobike lowracer en een Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#47
(20-Nov-2022, 11:24 PM)Rowing Erwin schreef: Gisteren sinds lange tijd weer met de racekap op mijn DF XL gereden. Ik vind het geluidsniveau dusdanig hoog dat gehoorbescherming voor mij een must is om niet met verdoofde oren uit de fiets te komen. De schuimpjes die ik gisteren gebruikte, filteren alleen de hoge tonen er goed uit. Vandaag oordopjes voor motorrijders besteld. Ik ben benieuwd of dat beter bevalt.

Ik rijd altijd met gehoorbescherming voor motorrijders. 
Ook zonder kap, want die heb ik niet (meer).
En dus ook op een mooie zomerse dag.

Bevalt heel goed.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#48
(06-Nov-2022, 03:40 PM)TimSch schreef:
(06-Nov-2022, 12:45 PM)Willeke_IGKT schreef: Nu op marktplaats, een racekap voor een Quest, in traditioneel geel, drie keer gebruikt, vaste prijs €175, locatie Den Helder.

Niet van mij. Ik heb het even overwogen om hem te kopen maar ik denk dat het bij mij ook slechts een paar keer gebruik zou worden.

P.S. Ik had het even gemist maar Lopopodium heeft me erop gewezen in een latere post, de verkoper is niet de meest betrouwbare.

Verleidelijk hoor. Als ik niet vorige week al de nodige verbeteringen had besteld voor de Quest, had ik best geïnteresseerd geweest. Ken de verhalen over deze meneer niet, maar zijn Marktplaats reviews geven best een positief beeld...

Met dat wat ie verkoopt is ook weinig mis. Hij levert ook gewoon en soms voor best scherpe prijzen.

Wat niet klopt zijn zn verkooppraatjes. Die moet je echt met een korreltje zout nemen. Die 3x gebruikt dus bijvoorbeeld, zou best eens 30x gebruikt kunnen zijn.  Of een fiets die ie 'wegens omstandigheden' verkoopt terwijl ie die gewoon voor de handel heeft gekocht.

Over die kap. Een kleine 10 jaar geleden werden er vanuit Texel gekloonde kappen geleverd van fabrikant 'vekatex'. Het waren namaakkappen van Sinner, van glasvezel.  Ik vraag me nog steeds af of hij daar nou achter zat.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#49
Na mijn Strada, toen ik nog twijfelde tussen een Q of een QV ben ik met beiden gaan proefrijden in Dronten. Van beide modellen was er ook een (race)kap beschikbaar, maar dat bleek écht niks voor mij te zijn. Ik ben niet claustrofobisch aangelegd, maar ik voel mij mét kap boven/rondom mij echt wat "opgesloten". Ook kwa zicht rondom heb ik het liefst niks om mijn hoofd. Om nog maar te zwijgen over de warmte onder zo'n ding. Ik ben ook 'n echte zweter, dus heb wel afkoeling nodig tijdens het rijden. Onder mijn dekje zit vooraan altijd een stukje schuim om zo toch 'n beetje luchtinlaat te hebben, en dat werkt meestal voldoende.

Gister nog een rondje met de QV gereden. Buitentemperatuur was net geen 7°C, dus toch maar vertrokken met dekje. Lang heeft dat niet geduurd, want na 10 minuten had ik het al zó warm dat het dekje eraf heb gehaald en achterin gelegd  Tongue
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#50
De afgelopen week heb ik veel in de regen gereden.

Toch mis ik de racekap nog steeds niet.

Ik draag een waterdicht petje met oorflappen én een verstelbaar elastiek onder de kin. Het petje kan met een ander elastiek ook nog strakker rondom het hoofd 'afgesteld' worden. Is echt het allerbeste winterpetje dat ik ooit gehad heb. Merk: Montane

Zoals ik al eerder schreef, draag ik dan ook een op maat geknipte poncho van €4,95 of zoiets.
Echt alleen mijn gezicht wordt nat. Verder niets. Ik zweet niet meer, want ik zit buiten en koel dus voldoende af.

In de polder en op lange afstanden kan ik mij trouwens heel goed voorstellen dat een racekap heel prettig is.

Nu ik er nog eens over nadenk vond ik de Sinner-kap het fijnste. Ruim genoeg, voldoende ventilatie en met een pinlock voldoende zicht als de binnenkant besloeg.
De Wim Schermer-kap vond ik echt niet prettig en ik vond het ook een slap ding. Ik had de deelbare en de één na laatste versie.
De DF-kap vond ik de allermooiste, maar wat een hels lawaai onder die kap. Lag natuurlijk ook aan de DF. Een XS is namelijk stiller en die zat toen onder mijn Sinner-kap.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#51
Ik heb dus sinds kort een kap voor de Quest, en wel de 'DF-kap' die Wim noemt. Ik heb gisteren 110km (55 heen in de ochtend en terug in de middag) in regen, wind en duisternis gefietst. Grotendeels door de polder, paar dorpen en stukken bebouwde kom. 

Ik had dit draadje al uitgebreid gevolgd en herken de hier genoemde voor- en nadelen na die tocht van gisteren waarvan zelfs ik moest toegeven dat het suboptimaal fietsweer was  Wink 

Warmte 

Dit vind ik zowel een voor- als een nadeel eigenlijk, afhankelijk van de dag en het moment. Gisteren was het wat té warm, ook omdat ik voor de regen het vizier zoveel mogelijk dicht houd. Heen had ik de fout gemaakt 2 lagen boven aan te doen, veel te warm. Terug in een dun sportshirtje was beter, maar in beide gevallen doorweekt (en dus niet van de regen  Wink )

Zicht 

ik heb een pinlock voor maar ook 2 zijruitjes die wel snel beslaan. In donker en regen op zo'n verlaagd fietspad aan links (voor mijn fietsrichting) met een stroom auto's tegemoet was het zicht echt erbarmelijk. Af en toe even vizier open om mezelf weer te centreren op het rechterdeel van het 2 baans fietspad was noodzaak om de tegemoet komende medefietsers te ontwijken (gelukkig niet zoveel met dit weer. Wel een paar dwazen zonder licht...). 

Ik ben bovendien brildragend en terwijl de pinlock voor me nog enigszins transparant bleef, gold dat niet voor mijn brillenglazen. Die beslaan na km of 3 en dat blijft zo. De zijruitjes trekken dan ook dicht en de randen voor rondom de pinlock ook. Ik heb een doek waarmee ik die af en toe even schoon poets. Maar ideaal is het niet.  

Tot slot onder dit kopje: haakse bochten in het donker: ik heb best goede verlichting, maar die schijnt vooral vooruit. In de Groningse polder is het nog écht donker en de dode hoeken in een beslagen kap met raamstijlen ivm het motor-/pinlock vizier betekent eigenlijk dat ik de volgende procedure hanteer voor haakse bochten in het donker:

1. ik zie in schijnsel van de lamp mijn afslag aankomen en minder dan vaart. 
2. De afslag verdwijnt volledig uit zicht in de duisternis en dode hoek
3. Op gevoel stuur ik hem in  Big Grin 

Mijn score is nog 100%: ik kwam telkens op de gewenste weg terecht, maar met door tractoren kapot gereden binnenbochten met van die modderkuilen net naast het wegdek ben ik soms wel eens ongerust of ik daar niet eens in ga belanden...

Beschutting

Dit vind ik hét grootste voordeel: harde wind en regen in je gezicht is niet fijn. Enig nadeel van de DF-kap zijn de 2 kleine openingen bij de muts met harde zijwind en regen: dan waait de regen naar binnen en belandt schuin achter je zitje, waar ik mijn tassen en jas prop... Maar goed, weer zoals gisteren is gelukkig een uitzondering (www.hetregentbijnanooit.nl). 

Verder kan ik rustig mijn mobiel in een houdertje op het stuur hebben. De DF-kap is bovendien echt best ruim en ik vind het gevoel ruimtelijker dan met de schuimkap die toch wat strak rond je net zit en drinken uit een grotere bidon onmogelijk maakt. Bovendien is deze breder dan mijn schuimkap opening. 

Tot slot de door Wim genoemde herrie in de DF-kap. Tjonge, wat heeft ie daar gelijk in!  Big Grin Het is een ontzettende bak lawaai met die kap in regen en wind. Als je over klinkertjes rijdt (met je 6,5 bar in de voorbanden  Wink ) lijkt het of de wereld vergaat...MAARRRR...door de ruimte onder de kap en het feit dat ik niet in de regen zit, kan ik met mijn Bose noise cancelling headphones fietsen. Die filtert alles lekker weg en ik geniet van een podcast, luisterboek of muziekje zonder het apocalyptisch lawaai te horen. 

"OOOOOH, Tim, dan hoor je toch het verkeer niet!!! LEVENSGEVAARLIJK IS HET, MET ZO'N KOPTELEFOON!! SCHANDE!!" 

>> Jaja beste lezer. Die scholieren ken ik ook wel hoor, die niks meer horen. Maar lieve lezer: ik hoor onder die kap toch niks van erbuiten door die pokkeherrie  Wink En ik beloof plechtig heel actief in de spiegels te kijken. 

Tot zover mijn overdenkingen en ervaringen met een racekap! Doe er je voordeel mee! 

Ik blijf in de balans er erg positief over: zelfs met de weersomstandigheden van gisteren 'probleemloos' de 110 km afgelegd. 9 van de 10 keer zijn de omstandigheden beter...
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
#52
(13-Jan-2023, 10:38 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik draag een waterdicht petje met oorflappen én een verstelbaar elastiek onder de kin. Het petje kan met een ander elastiek ook nog strakker rondom het hoofd 'afgesteld' worden. Is echt het allerbeste winterpetje dat ik ooit gehad heb. Merk: Montane


Zoals ik al eerder schreef, draag ik dan ook een op maat geknipte poncho van €4,95 of zoiets.

Echt alleen mijn gezicht wordt nat.

Ja ik ook veel in de regen en de harde wind gefietst. Ik ben nog aan het zoeken wat de beste kleding is. Een racekap heb ik niet en lijkt me ook niets. Deze week met schuimdeksel en simpel waterdicht petje van Decathlon en soms een fietsbril (als ik de wind en de druppels hard ik mijn gezicht kreeg). Petje bleef wonderwel zitten, maar op de winderigste stukken de pet toch maar afgedaan voordat ik hem kwijt was ;-)

Bovenstaande tips ga ik zeker uitzoeken! (Betere pet en poncho op maat) Want er lekt toch nog wat water op mijn schouders en borst.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM