Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LEL 2022: 23 Oktober (Race Lelystad-Enkhuizen-Lelystad)
#1
LEL 2022 - de klassieker onder de ligfietsraces - zit eraan te komen!
23 Oktober 2022 om 13:00 op de Houtribsluizen.

Zoals bij sommigen bekend ben ik eigenlijk vooral een sprinter, maar ik houd wel van een potje hard rijden en LEL moet eigenlijk toch wel binnen een uur kunnen met een velomobiel, dus je zou het als één lange sprint kunnen zien. Nu ik nog jong genoeg ben om een beetje mee te doen heb ik me maar eens als doel gesteld om de race te rijden, en ik ga proberen geen modderfiguur te slaan, dus ik ben maar eens begonnen met trainen!

Voor de liefhebbers en alle andere nieuwsgierigen hier wat ouder beeldmateriaal:


LEL 2010: Samenvatting


LEL 2010: Het keerpunt in Enkhuizen. En ja, dat is een (heel wat jongere) Allert Jacobs die de velomobielen omkeert!
De bananen-Quest (van Pflipp?) zit er ook nog in. 

Komen er nog meer Ligfietsers.nl-leden?  Smile
Antwoord }
#2
(30-Aug-2022, 09:20 PM)365cycle schreef: LEL 2022 - de klassieker onder de ligfietsraces - zit eraan te komen!
23 Oktober 2022 om 13:00 op de Houtribsluizen.

.......
Komen er nog meer Ligfietsers.nl-leden?  Smile

Ik denk erover... (om te komen kijken en aanmoedigen ;-)).
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#3
(30-Aug-2022, 09:20 PM)365cycle schreef: LEL 2022 - de klassieker onder de ligfietsraces - zit eraan te komen!
23 Oktober 2022 om 13:00 op de Houtribsluizen.

Zoals bij sommigen bekend ben ik eigenlijk vooral een sprinter, maar ik houd wel van een potje hard rijden en LEL moet eigenlijk toch wel binnen een uur kunnen met een velomobiel, dus je zou het als één lange sprint kunnen zien. Nu ik nog jong genoeg ben om een beetje mee te doen heb ik me maar eens als doel gesteld om de race te rijden, en ik ga proberen geen modderfiguur te slaan, dus ik ben maar eens begonnen met trainen!

Komen er nog meer Ligfietsers.nl-leden?  Smile

Dan weet je zeker dat je geen laatste wordt bedoel je? Tongue

Als ik het keerpunt zo zag, zijn het meer 2 sprints... Qua afstand is het nog wel te doen, maar als ik eerst naar Lelystad moet rijden wordt het een beetje veel...
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#4
Ik ga niet meedoen, maar ben in 2016 op de vierde plaats geëindigd met mijn Quest Op respectabele afstand van de top, maar zonder enige training. Ik fiets voor de lol en altijd op extensief duur vermogen. Zo’n LEL is geen lol, want je bent een uur lang achter adem ..
https://www.dropbox.com/s/gbuzvhttpqqmgn...g.jpg?dl=0
Antwoord }
#5
Is er ergens nog een routebeschrijving beschikbaar?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#6
(30-Aug-2022, 09:52 PM)berth9999 schreef: Ik denk erover... (om te komen kijken en aanmoedigen ;-)).
Leuk! En anders... rijd je toch gewoon mee?

(30-Aug-2022, 10:17 PM)Frutsel schreef: Dan weet je zeker dat je geen laatste wordt bedoel je? Tongue
Haha, afhankelijk van wie er mee doet! Big Grin

(30-Aug-2022, 10:17 PM)Frutsel schreef: Als ik het keerpunt zo zag, zijn het meer 2 sprints... Qua afstand is het nog wel te doen, maar als ik eerst naar Lelystad moet rijden wordt het een beetje veel...
Ik ga een dagje vantevoren denk ik.

(30-Aug-2022, 10:30 PM)pietandringa schreef: Ik ga niet meedoen, maar ben in 2016 op de vierde plaats geëindigd met mijn Quest Op respectabele afstand van de top, maar zonder enige training. Ik fiets voor de lol en altijd op extensief duur vermogen. Zo’n LEL is geen lol, want je bent een uur lang achter adem ..
Als het goed is wordt het minder dan een uur... en soms is dat ook gewoon leuk! Big Grin
En ik zat eens even in die lijst te kijken, maar als je Wim, Clément en Pieter achter je hebt weten te houden was je lekker op dreef! 

(30-Aug-2022, 10:36 PM)Fietsbennie schreef: Is er ergens nog een routebeschrijving beschikbaar?
Van de race? Immer gerade aus tot je vast land en zwaaiende mensen ziet Big Grin
Antwoord }
#7
(30-Aug-2022, 10:36 PM)Fietsbennie schreef: Is er ergens nog een routebeschrijving beschikbaar?

Halverwege niet afslaan!
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: gideon , Willeke_IGKT , 365cycle
#8
halverwege keer je toch om?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#9
(31-Aug-2022, 11:05 AM)gideon schreef: halverwege keer je toch om?

Klopt. Als je dan afslaat rij je Enkhuizen in.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#10
Off topic. Maar heb je nog meegedaan aan LEL?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#11
(23-Oct-2022, 09:12 PM)Bart Verbeek schreef: Off topic. Maar heb je nog meegedaan aan LEL?

Nog meer OT

Ik zag dat Swannette Tempelman heeft gewonnen met ruim 64km/u.
Daarmee heeft ze haar ex Ymte en haar zoon Pieter verslagen.
Ik vond het een verrassende uitslag.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
#12
Blijft OT: uitslag LEL.
https://results.sporthive.com/events/PC2...es/6861940

(23-Oct-2022, 09:39 PM)Wim -de roetsende schreef:
(23-Oct-2022, 09:12 PM)Bart Verbeek schreef: Off topic. Maar heb je nog meegedaan aan LEL?

Nog meer OT

Ik zag dat Swannette Tempelman heeft gewonnen met ruim 64km/u.
Daarmee heeft ze haar ex Ymte en haar zoon Pieter verslagen.
Ik vond het een verrassende uitslag.
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , 365cycle
#13
De meningen zijn verdeeld, inderdaad.

[Afbeelding: lel2022.jpg]
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#14
Nu wel on topic, volgende keer graag even het juiste topic zoeken.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#15
(23-Oct-2022, 09:12 PM)Bart Verbeek schreef: Off topic. Maar heb je nog meegedaan aan LEL?
Niet offtopic Smile Nee, ik heb niet meer meegedaan. Sorry, had het al wel op ligfiets.net gemeld maar had het hier ook wel even neer kunnen zetten.
De Bülk staat nog in Dronten ivm een nieuwigheidsissue en de kap is nog niet binnen; ik was gisteren bij familie op een verjaardag. Familie die graag had willen komen kijken en daarvoor zelfs het feestje wilde verplaatsen... maar ik had weinig zin om ze uit te nodigen als ik zelf niet (competitief) had kunnen deelnemen. Met de DF was dat in de huidige staat zeker ook niet gelukt, en ik had weinig zin om die fiets te gaan "tunen" voor een wedstrijd die ik eigenlijk met de Bülk had willen rijden.

Zelfs mét de snelle achterband, goede uitlijning en de racekap denk ik niet dat ik >60 km/h gemiddelde had kunnen rijden. Ik ben dus wél erg benieuwd naar met wat voor velomobiel Swanette precies gereden heeft; dat ze ~75 watt meer kan trappen dan Ymte en Pieter kan ik me eigenlijk bijna niet voorstellen, zelfs als ze evenveel vermogen trapt moet dat een bijzonder fietsje zijn geweest Big Grin

(23-Oct-2022, 09:39 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik zag dat Swannette Tempelman heeft gewonnen met ruim 64km/u.
Daarmee heeft ze haar ex Ymte en haar zoon Pieter verslagen.
Ik vond het een verrassende uitslag.
(24-Oct-2022, 08:15 AM)TheoZw schreef: Blijft OT: uitslag LEL.
https://results.sporthive.com/events/PC2...es/6861940
Hier lees ik trouwens wat anders. Is het meetfoutje op papier of op Sporthive gekomen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
(23-Oct-2022, 09:39 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik zag dat Swannette Tempelman heeft gewonnen met ruim 64km/u.
Daarmee heeft ze haar ex Ymte en haar zoon Pieter verslagen.
Ik vond het een verrassende uitslag.
(24-Oct-2022, 08:15 AM)TheoZw schreef: Blijft OT: uitslag LEL.
https://results.sporthive.com/events/PC2...es/6861940
Hier lees ik trouwens wat anders. Is het meetfoutje op papier of op Sporthive gekomen?
[/quote]

Vooropgesteld: ik was niet bij de LEL, maar ik denk aan een beginnersfout.
Naast de decoder stond de doos met transponders (te dichtbij), en die gaven valse meldingen. Dus er is in de lijst gespit om die foute meldingen er uit te halen. En daarmee introduceer je mogelijk typefouten.
Ik zou de link naar MyLaps (Sporthive) maar aanhouden als de juiste.

Theo - met wat inside informatie
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , berth9999 , Hoekie
#17
Begreep van Mark ook al dat Swanette juist lek gereden was en niet zo snel was.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , mvdriel , berth9999
#18
Klopt, ik heb haar na het keerpunt ingehaald. Mijn gemiddelde was 46,4 km/u dus is er vermoedelijk ergens iets fout gegaan Smile
Antwoord }
#19
(24-Oct-2022, 10:21 PM)John70 schreef: Klopt, ik  heb haar na het keerpunt ingehaald. Mijn gemiddelde was 46,4 km/u  dus is  er vermoedelijk ergens iets fout gegaan Smile

Welkom op dit forum John.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , John70 , Hoekie
#20
Welkom hier John!
Antwoord }
Bedankt door: John70 , Willeke_IGKT
#21
Dank allen!

Ja ik lees eigenlijk al heel lang mee op dit forum.
Ook wel eens leuk om nu zelf een bijdrage te leveren.
Ik lees met interesse over al jullie ervaringen.
Wil nu vaker zelf ook iets gaan bijdragen.

Sinds 2001 ben ik aan het ligfietsen op een m5 lowracer en later een M5 CHR en in 2003 had ik mijn eerste velomobiel; een Quest.

Heb dus afgelopen keer weer voor het eerst sinds 2011 meegedaan met LEL. En ik moet zeggen dat het wel een bijzondere ervaring is om ruim een uur lang maximaal vermogen te leveren. Tijdens zo'n wedstrijd lijk je altijd net iets harder te kunnen als tijdens een training. In 2009 reed ik met mijn lowracer 41,6 km/u. gem. in 2011 met mijn Quest 44,1 km/u.gem . nu met mijn DFXL reed ik 46,2 km/u gem. (zonder hosen en kap). Jammer genoeg stond er best wel een pittig windje tegen op de dijk terug naar Lelystad . Dat was afzien!

Nou ik wil in de toekomst weer vaker meedoen. Het is ook leuk om mensen in het echt te zien / spreken die ik alleen van dit forum of Strava ken.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM