Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Navigatie houder
#1
Vandaag wat gehobbied om een houder te maken voor mijn Mio navigatie op de ligfiets. Omdat de Shockproof zo'n mini stuurtje heeft past daar niets bij helaas. Daarom eerst geprobeerd met een zogenaamd "computer paaltje" maar dat paste helaas ook niet. Ook een grotere versie daarvan voldeed niet. 

Na een hoop gepas en gemeet heb ik een kunstof reflectorhouder genomen en een Mio houder voor op een ahead stuurpen. Daar heb ik een aluminium basis voor gedraaid en dat als geheel onder het stuur gemonteerd. Dat is eigenlijk de enige plaats waar je er geen last van hebt met rijden en hij het zicht niet beperkt. Ach ik denk dat de foto's het meeste zeggen.

[Afbeelding: Shockproof_Navigatiehouder_1.jpg]

[Afbeelding: Shockproof_Navigatiehouder_2.jpg]

[Afbeelding: Shockproof_Navigatiehouder_3.jpg]

[Afbeelding: Shockproof_Navigatiehouder_4.jpg]

[Afbeelding: Shockproof_Navigatiehouder_5.jpg] 

Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen in de praktijk. Helaas was er vandaag geen tijd meer voor een lekkere lange rit...
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Prikt 'ie dan niet in je buik?
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Mooie oplossing! Ik begrijp dat het bevestigingsplaatje zelf een mechanisme van Mio zelf is?
Ik heb zo'n ministuurtje op mijn fujin sl vervangen omdat ik mijn telefoon niet kwijt kon. Maar ook omdat ik zo'n klein stuurtje te snel een stuur uitslag vind geven. Een iets breder stuurtje geeft voor mijn gevoel een fijner stuur gedrag.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Voor zover ik nu kan zien gaan mijn benen er net langs en zou het moeten werken. Een langere testrit gaat het leren...

Het zwarte kunststof bevestigingsplaatje is inderdaad van Mio. Normaal kun je dat met twee tiewraps om de ahead stuurpen doen. Het aluminium dat je ziet en een passtukje dat ik gedraaid heb uit een stukje afval.

En je hebt gelijk, zo'n klein stuurtje stuurt inderdaad een beetje nerveus al begin ik daar steeds meer aan te wennen en ga ik steeds strakker over de weg.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Vandaag voor het eerst een kilometer of 50 gereden met de navigatie op de nieuwe steun. In één woord perfect. Hij zit mooi stevig, trilt niet en zit redelijk uit de zon. Er is voldoende speling bij mijn benen. Daar ga ik nog een hoop lol aan hebben. En dat voor 30 cent en een uurtje werk Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#6
De shockproof is erg geschikt voor deze oplossing. Heb vandaag nog even gekeken op de Fujin. Dat wordt hem niet.
Veel plezier ermee. Altijd leuk om een perfecte oplossing zelf te vinden ipv iets te kopen.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Ziet er goed uit!  thumb
Altijd leuk om zelf een oplossing te zoeken / te maken. Maakt het geheel echt persoonlijk en minder doorsnee.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#8
Krak, dat zei mijn houder toen ik er van de week mijn navigatie erin wilde draaien Sad
Ik stond er verkeerd voor en deed het met te weinig beleid. Een stuk plastic uitgebroken, onbruikbaar dus vanaf nu. Helaas, dat wordt weer een nieuwe maken...
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Is dat plastic rondje uitgebroken?
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Jep. En die zijn alleen te koop in een compleet setje a ca 15 euro... Had de houder pas één keer gebruikt, gebruik mijn Shockproof vrijwel dagelijks maar nagenoeg alleen voor woon-werk. Wilde van het weekend rondje rijden met navigatie maar dat werd dus op de bonnefooi..
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Nadat ik ben overgestapt van Mio 305 naar Garmin Edge 25 had ik een nieuwe navigatiehouder nodig voor op de Shockproof.
Eerder had ik deze gemaakt voor de Mio:

[Afbeelding: Shockproof_Navigatiehouder_5.jpg] 
Van een stukje alumininum en een aangepaste Mio stuurhouder. In eerste instantie zo hangend onder mijn stuur gemonteerd.

[Afbeelding: Shockproof_Mio_broke_off.jpg]
Later, nadat ik was overgestapt op M5 duimremmen, heb ik hem aangepast zodat hij vastzat met een verlengde bout rechtstreeks op de stuurstrop. Dit werkte prima, totdat ik er achter bleef hangen bij een ritje van Liever Liggend Gouda en de hele boel afbrak. Op deze foto zit het stuk wat normaal op de achterzijde van de Mio zit nog in de houder... Dat heb ik later er weer terug in/op gelijmd en dat houdt tot dusver prima.

Dus toen ik een houder voor de Garmin zocht wilde ik hetzelfde principe volgen en een tweede exemplaar maken met een Garmin houder erin. Totdat ik op Aliexpress zag dat die dingen gewoon kant en klaar te koop waren Smile. Kon ik me mooi de nodige tijd besparen...

[Afbeelding: Aliexpress_Edge_mount_1.jpg]
Vanochtend even snel een paar plaatjes geschoten. Netjes rood geanodiseerd en geleverd met houders voor Garmin, Bryton en Cateye. En de nodige inbussleutels. En dat voor net iets meer dan 5 euro Big Grin

[Afbeelding: Aliexpress_Edge_mount_2.jpg]
De Garmin zit er mooi stevig in en het staat ook nog eens prima. Het andere tellertje kan er t.z.t. waarschijnlijk wel af.
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Ziet er goed uit, en past zo op je stuur. €5 totaal??? hoe doen ze het ervoor
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Jep, 5,15 euro incl. verzending. Ik snap dat ook niet... En netjes gemaakt en verpakt ook!
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM