Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ligfietsclub Noorderligt - Groninger Liggers: verenigt u!
#1
Star 
In het proces van een VM uitzoeken kwam ik via dit mooie forum in contact met in ieder geval 2 andere Groningse ligfietsers. We besloten een leegte te vullen in het ligfietslandschap en een Groningse ligfietsclub op te richten met de, al zeggen we het zelf, briljante naam: "Noorderligt" (Credits voor de naamgeving naar medeoprichter Henk de Boer). 

De club bestaat nu uit 3 leden, met als centraal medium een Whatsapp-groep. In die groep wisselen we onze ervaringen met onze fietsen en ideeën voor activiteiten en verbeteringen uit en stemmen we ontmoetingen af. (zoals deze eerste, afgelopen week). Wellicht kunnen we dit forumdraadje ook deels voor activiteiten gebruiken.

Er zijn diverse initiatieven zoals een huisgemaakte clubpet en uiteraard de ambitie om samen te gaan fietsen. Nog geen vaste momenten maar je moet ergens beginnen. De eerste concept-tocht voert ons in estafettevorm langs de verschillende woonplaatsen. Daar kunnen nog best wat tussenstops bij...

Dus: woon en/of fiets jij in Groningen e.o. en lijkt het je leuk om mee te doen? Meld je dan hier! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! En alle varianten liggende fietsers zijn welkom, open, dicht, 2, 3 of 4 wielen.
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
#2
(10-Oct-2022, 11:06 AM)TimSch schreef: In het proces van een VM uitzoeken kwam ik via dit mooie forum in contact met in ieder geval 2 andere Groningse ligfietsers. We besloten een leegte te vullen in het ligfietslandschap en een Groningse ligfietsclub op te richten met de, al zeggen we het zelf, briljante naam: "Noorderligt" (Credits voor de naamgeving naar medeoprichter Henk de Boer). 

De club bestaat nu uit 3 leden, met als centraal medium een Whatsapp-groep. In die groep wisselen we onze ervaringen met onze fietsen en ideeën voor activiteiten en verbeteringen uit en stemmen we ontmoetingen af. (zoals deze eerste, afgelopen week). Wellicht kunnen we dit forumdraadje ook deels voor activiteiten gebruiken.

Er zijn diverse initiatieven zoals een huisgemaakte clubpet en uiteraard de ambitie om samen te gaan fietsen. Nog geen vaste momenten maar je moet ergens beginnen. De eerste concept-tocht voert ons in estafettevorm langs de verschillende woonplaatsen. Daar kunnen nog best wat tussenstops bij...

Dus: woon en/of fiets jij in Groningen e.o. en lijkt het je leuk om mee te doen? Meld je dan hier! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! En alle varianten liggende fietsers zijn welkom, open, dicht, 2, 3 of 4 wielen.

Juist.! Komt allen.!!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers , Lig-hen
#3
Ik meld mij hierbij aan! Hoewel ik nu in Friesland woon niet ver van de Afsluitdijk, moet het toch mogelijk zijn om met behulp van Henks voormalige collega's een keer mee te fietsen. Henk weet mijn nummer wel.

Groet,

Marco
Antwoord }
#4
Top Marco.!

Je kent het Groninger land nog heel goed.!
Ik stuur je een bericht als we gaan.

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
#5
Leuk Marco! Welkom! :-)

En als Henk jouw nummer heeft, mag hij jou meteen in de app groep toevoegen ;-)
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#6
(10-Oct-2022, 11:06 AM)TimSch schreef: ….briljante naam: "Noorderligt"….  
Heart Smile
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(10-Oct-2022, 05:26 PM)Roepers schreef: Ik meld mij hierbij aan! Hoewel ik nu in Friesland woon niet ver van de Afsluitdijk, moet het toch mogelijk zijn om met behulp van Henks voormalige collega's een keer mee te fietsen. Henk weet mijn nummer wel.
Welkom Marco!  applause
Quest 247 - Rainbow Lyric - Varna II Tour handbike
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#8
Ik wil mij ook graag aanmelden voor noorderligt.

groeten uit Muntendam
Marten
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TheoZw
#9
(14-Oct-2022, 09:15 AM)Marten schreef: Ik wil mij ook graag aanmelden voor noorderligt.

groeten uit Muntendam
Marten

Leuk! Uiteraard welkom Marten! Kun je je nummer aan mij per PB sturen? Dan voeg ik je toe aan de Whatsapp groep.
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
Het is wat last-minute maar morgen is het zover!!

Het overgrote deel van de Noorderligters komt samen in Haren voor een gezamenlijk rondje. Zie ook: https://ligfiets.net/events/4452

Gerucht gaat dat ook de Assen Ligfietsers hun zondagse rondje verleggen om een deel aan te sluiten. 

Dus ben je ligfietser in de regio en benieuwd naar één van beiden clubs? Verras ons vooral morgen om 13:00 uur en sluit aan!  Big Grin
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM