Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kilometer topic
#27
Ik zit voor dit jaar op ongeveer 6250 kilometer met de ligfiets, en ongeveer 2000-2500 kilometer met de stadsfiets. Die van de stadsfiets zijn vooral winterse kilometers, wanneer de ligfiets in winterrust gaat.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Hoekie , Jan van Ochten , Lig-hen
#28
Vandaag was het nog geen 20 km, maar wat een verschil met zaterdag wat betreft het weer en mijn energie.
Weer zitten genieten van vogels, vooral op de Wisentweg.
Net nadat ik de weg opgedraaid was waarschijnlijk een buizerd, hij vloog in de geul van een slootje, net boven het water en na landing net naast me kon ik alleen een bruine kop zien. Een stuk verder, ongeveer op het midden van de Wizentweg, weer een. Nu zat ie op een driehoekig verkeersbord en vloog weg voor ik er was.
Vergeleken met het bord zou ik zeggen zijn lengte zittend ongeveer de helft van de hoogte van de driehoek, de meeste veren bruin. Ik ga weer voor buizerd.

Vandaag kreeg dus duidelijk wel een hoog cijfer, ongeveer een 8 zou ik zeggen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Jan van Ochten
#29
(07-Dec-2022, 05:18 PM)ZoefZoef schreef: Staat alleen in de woonkamer nu wegens gezeik.
Ik ken een heleboel mensen bij wie een fiets in de woonkamer gezeik zou opleveren. Wink

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten , Willeke_IGKT
#30
(07-Dec-2022, 10:05 PM)melle z schreef:
(07-Dec-2022, 05:18 PM)ZoefZoef schreef: Staat alleen in de woonkamer nu wegens gezeik.
Ik ken een heleboel mensen bij wie een fiets in de woonkamer gezeik zou opleveren. Wink

Ik heb geen andere keus nu Sad

En kan me heel goed voorstellen dat iemand niet blij is als er een ligfiets de woonkamer ingaat. Wilde ik namelijk ook niet.
Antwoord }
#31
(07-Dec-2022, 08:14 PM)Willeke_IGKT schreef: Vandaag was het nog geen 20 km, maar wat een verschil met zaterdag wat betreft het weer en mijn energie.
Weer zitten genieten van vogels, vooral op de Wisentweg.
Net nadat ik de weg opgedraaid was waarschijnlijk een buizerd, hij vloog in de geul van een slootje, net boven het water en na landing net naast me kon ik alleen een bruine kop zien. Een stuk verder, ongeveer op het midden van de Wizentweg, weer een. Nu zat ie op een driehoekig verkeersbord en vloog weg voor ik er was.
Vergeleken met het bord zou ik zeggen zijn lengte zittend ongeveer de helft van de hoogte van de driehoek, de meeste veren bruin. Ik ga weer voor buizerd.

Vandaag kreeg dus duidelijk wel een hoog cijfer, ongeveer een 8 zou ik zeggen.

Dat is het mooie van Flevoland. Vossen, buizerds, reeën, ringslangen, sperwers, zeearenden, bevers, je komt altijd wel wat tegen. En op de ligfiets verras je ze vaak. Hoewel dat voor een ringslang soms niet goed afloopt.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
#32
De voorspelling is niet al te goed.

Kan iemand een route voorstellen van Dronten naar de Velser pont? Geen voorkeur voor noordelijk (via Enkhuizen) of zuidelijk (via Almere) maar geen fan van recht tegen de wind in.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten
#33
(08-Dec-2022, 11:10 AM)Willeke_IGKT schreef: De voorspelling is niet al te goed.

Kan iemand een route voorstellen van Dronten naar de Velser pont? Geen voorkeur voor noordelijk (via Enkhuizen) of zuidelijk (via Almere) maar geen fan van recht tegen de wind in.

Gezien de windrichting voor zaterdag (westelijk) zou ik niet langs Enkhuizen gaan. Ik denk dat het beter is om zijwind te pakken door de flevopolder en tegenwind deels beschut door meer bewoonde omgeving. Helaas is die hoek voor mij nog onbekend. Ten noorden van Purmerend-Alkmaar kan ik wel redelijk de weg vinden.

Groet

Piet
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#34
(07-Dec-2022, 10:05 PM)melle z schreef: Ik ken een heleboel mensen bij wie een fiets in de woonkamer gezeik zou opleveren. Wink

Bij ons mag/mocht van kinds af aan een nieuwe fiets één nachtje in je slaapkamer staan. Beetje onhandig nu met een VM….
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
#35
Fietsen in huis is hier gelukkig nooit een probleem geweest. In ons appartement in Ierland staan er vier in de woonkamer omdat we ze verder nergens kwijt kunnen en in Engeland hangt er een racefiets in de slaapkamer (daar onder staat een Ford V4 motorblok uit een Saab) en staat er een R&M Birdy vouwfiets in de gang.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#36
bij mijn overbuurman staat er een racefiets in de vensterbank van het raam op de eerste verdieping.
ken diverse mensen met choppers en caferacers in de woonkamer.(race) fietsen in de gang is redelijk normaal in het stedelijk gebied.
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#37
(08-Dec-2022, 01:01 PM)melle z schreef: Fietsen in huis is hier gelukkig nooit een probleem geweest. In ons appartement in Ierland staan er vier in de woonkamer omdat we ze verder nergens kwijt kunnen en in Engeland hangt er een racefiets in de slaapkamer (daar onder staat een Ford V4 motorblok uit een Saab) en staat er een R&M Birdy vouwfiets in de gang.
Ze staan hier dus ook in de woonkamer omdat ik elders geen ruimte heb. Ik word letterlijk ertoe gedwongen door de woningcorporatie.  Vandaag hoor ik het vonnis: grote kans dat ik eruit moet na 15 jaar. De rechter was niet bepaald een Rijdende rechter ;(
Antwoord }
#38
Heel veel sterkte ZoefZoef.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
#39
(08-Dec-2022, 11:10 AM)Willeke_IGKT schreef: De voorspelling is niet al te goed.

Kan iemand een route voorstellen van Dronten naar de Velser pont? Geen voorkeur voor noordelijk (via Enkhuizen) of zuidelijk (via Almere) maar geen fan van recht tegen de wind in.

Dit is de route die Brouter geeft: Klik! 

Opvallend beschut door Flevoland. Helaas is mijn enige ervaring door Oostelijk en Zuidelijk Flevoland over de Knardijk en dan ook nog eens tweewielig. Ik weet niet eens of deze route velomobielgeschikt is, al zal dat ook afhangen van de rijstijl. Ik bedoel Als je snel wilt dan zijn veel bochten uit den boze, maar heb je een gemoedelijke rijstijl dan maal je niet om een bochtje meer of minder.


Groet,

Marco
Antwoord }
#40
Je kan altijd even op Mapillary kijken of er een velomobiel in beeld is (meeste foto's daar zijn geschoten door PeeWee32)
https://www.mapillary.com/app/?pKey=306890844359945
Antwoord }
#41
(08-Dec-2022, 11:10 AM)Willeke_IGKT schreef: De voorspelling is niet al te goed.

Kan iemand een route voorstellen van Dronten naar de Velser pont? Geen voorkeur voor noordelijk (via Enkhuizen) of zuidelijk (via Almere) maar geen fan van recht tegen de wind in.

Misschien Roodbeenweg, Vogelweg, Stichtse brug (A27) en dan Huizen, Naarden vesting (is aanrader) , Muiden (slot kijken?) ,
Vervolgens IJburg, Noord, Zaandam.
  zoiets?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
#42
Ik zit volgens Strava inmiddels over de 3.500km dit jaar. Dat is niet veel in vergelijking met een aantal anderen hier, maar ik ben er toch erg blij mee want:

- Ik ligfiets pas sinds begin mei
- In het begin ging ik maar 2 of 3x per week met de fiets naar het werk, nu altijd als het niet regent (wat erg meevalt) en straks niet als het glad wordt.

Tot nu toe ben ik dit jaar 85x met de fiets naar mijn werk geweest en heb ik een flink aantal extra km's gemaakt om spullen voor de schoenendoosactie op te halen. Dit zijn 3.500km die ik anders grotendeels met de auto gedaan zou hebben omdat ik mijn plezier in het fietsen kwijt was. Ben ik toch wel blij mee. En het valt me helemaal niet tegen dat ik met temperaturen rond het vriespunt het nog steeds leuk vind om met de fiets naar het werk te gaan.
Antwoord }
#43
Volgens de app @ringring zit ik dit jaar op 16439 fietskilometers; een voordeel van geen auto hebben.
Dit jaar kom ik weer over de 17000, zeker met de komende oliebollentocht die met heen en terugreis 160 km is.

Zeer regelmatig fietsen is heerlijk; je fiets met de seizoenen mee en je ziet/voelt/ruikt hoe verschillend Nederland kan zijn.

Niels, veelfietser, van der Wal
Antwoord }
#44
(08-Dec-2022, 02:27 PM)ZoefZoef schreef: Vandaag hoor ik het vonnis: grote kans dat ik eruit moet na 15 jaar. De rechter was niet bepaald een Rijdende rechter ;(

Hoe is dit eigenlijk afgelopen? Of heb ik een bericht gemist?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#45
(07-Dec-2022, 02:30 PM)365cycle schreef: Hier ook weer een kilometer-uitdaging dit jaar. Het is nu 7 December en ik wil voor het eind van het jaar nog 1345 km wegtikken, zodat ik weer een mooi rond getal op Strava heb Big Grin 
Deze week rijd ik vermoedelijk nog zo'n 200-250 km, volgende week waarschijnlijk ~450 km, de week daarna ~250 km; totaal zo'n 900-950 km.
Vorige week vanaf 7-12 op ~155 blijven steken; had voor één (soort van plezier)rit helaas geen tijd meer.
Deze week sta ik nu op dik 50. Morgen en donderdag als het goed is bij elkaar 200, vrijdag en zaterdag als het weer een beetje mee wil werken zo'n 300 km. Ben benieuwd of ik het nog haal Big Grin
Antwoord }
#46
En zojuist de 12.000 km in 2022 gepasseerd!
[Afbeelding: firework-1.gif]
Groet,

Marco
Antwoord }
#47
Goed bezig, ik zit net op de helft nu geloof ik.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
#48
(11-Dec-2022, 01:09 PM)Bob Hagendijk schreef: Ik zit volgens Strava inmiddels over de 3.500km dit jaar. Dat is niet veel in vergelijking met een aantal anderen hier

[...]

Dit zijn 3.500km die ik anders grotendeels met de auto gedaan zou hebben

Dit vraagt trouwens om een Joel Beukers quote: 
PURE WINST! LET'S GO! Big Grin 

(en als hij nou op de fiets naar de gym zou gaan... dat was ook echt pure winst geweest Tongue )
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten , Willeke_IGKT
#49
(12-Dec-2022, 11:35 PM)365cycle schreef:
(07-Dec-2022, 02:30 PM)365cycle schreef: Hier ook weer een kilometer-uitdaging dit jaar. Het is nu 7 December en ik wil voor het eind van het jaar nog 1345 km wegtikken, zodat ik weer een mooi rond getal op Strava heb Big Grin 
Deze week rijd ik vermoedelijk nog zo'n 200-250 km, volgende week waarschijnlijk ~450 km, de week daarna ~250 km; totaal zo'n 900-950 km.
Vorige week vanaf 7-12 op ~155 blijven steken; had voor één (soort van plezier)rit helaas geen tijd meer.
Deze week sta ik nu op dik 50. Morgen en donderdag als het goed is bij elkaar 200, vrijdag en zaterdag als het weer een beetje mee wil werken zo'n 300 km. Ben benieuwd of ik het nog haal Big Grin

Nou... het wordt spannend! Ik moet nu nog iets van 450 km, m'n ukkie is grieperig dus ik heb deze week een paar dagen minder op locatie gewerkt dan gepland.

Voor volgende week heb ik de Rapha Festive 500 weer op de planning staan. Als ik inderdaad 500 km rijd gaat het wel lukken, maar daar moet ik nog wel echt iets voor doen: Er staan 3 "noodzakelijke" ritten van bij elkaar 200 km op de planning, en dan is er nog de OBT (zal vermoedelijk 170 km worden).
Moet dus nog ergens een tochtje van zo'n 130 km inpassen om beide doelen te halen Big Grin
Antwoord }
#50
Dit jaar zo'n 6300 km op de ligfiets (Challenge Wizard en M5 Speedliner) en 3000 km op andere fietsen (stadsfietsen, Brompton en Santos) afgelegd.
Op de Wizard schat ik in totaal ~22500 vakantiekilometers met bepakking afgelegd (14 tochten in 25 jaar) .
Antwoord }
#51
Ik zit nu op 4936km, waarvan zo'n 100km NIET met mijn velomobiel.
Met de oliebollentocht erbij dus ruim 5000km dit jaar.

Vergeleken met de 1200km van vorig jaar dus best een sprong vooruit Smile
Antwoord }
#52
Met de roeifiets heb ik vanaf half februari iets meer dan 3000km gereden.

Met de greenmachine in de twee a drie maanden dat ik die hard rond de 550km geloof ik.

Taifun ook weer uit de kast gehaald. Misschien 150 a 250km?
Shockproof misschien paar honderd km. Weet niet.

Ofwel rond de 4 a 4.5dkm afgelegd gok ik. Dat zullen er komend jaar wellicht wat minder zijn als ik verhuisd ben naar Brabant.

Kan ik nu nog geen duidelijke uitspraken over doen eigenlijk, want misschien vind ik daar wel een mooi doel om vaak heen te gaan. Even op en neer naar mn broers tuinhuisje of even wat zeewind snuiven op Scheveningen (ritjes van ca 25km resp. 30km heen en weer ) zal het niet worden in ieder geval.

Ook de ritjes Delft-Rotterdam en vice versa zullen er niet meer zijn. Desondanks hoop ik wel mn ritjes te blijven maken en het totale aantal gereden km'ers op de roets te verdubbelen naar 6000km. In de zomermaanden reed ik er ca 500km per maand mee, tot de rechfszaak kwam en die naar binnen moest Sad

Een en ander ander ligt echt aan mn doelen en waar ik besluit te gaan wonen. In ieder geval zal dat rond Eindhoven zijn en daar ken ik letterlijk niemand. Al woont de halve familie aan de zijde van mn pa daar, maar daar is verder geen contact mee behalve kerstkaartjes.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM