Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kilometer topic
Ik kreeg mijn Quest op het vaderdag weekend 2021 thuis en op het vaderdag weekend 2022 ben ik door de 4000 km gegaan.
Met het nieuwe jaar had ik ongeveer 6500 km op de totaal teller. (Die was op nul dat ik hem kreeg omdat de orginele teller te lang still had gestaan.)

Dus ongeveer 2500 in het laatste halve jaar.

Niets vergeleken met sommige hier maar zoals ik in de openingpost voor dit topic melde, het is geen wedstrijd.

Mijn plezier factor cijfer is gemiddeld een goede voldoende. Ik stap niet in de fiets om een stukje te gaan rijden maar rij omdat ik ergens heen wil of moet. Of het nu de 5 km naar het werk is of de 115 naar Dronten.
En bijna altijd rij ik met een goede zin en zelden met tegenzin, zelfs niet met hele natte ritten.

De ergste rit was de 115 km terug van Dronten waarbij ik ongeveer 80 km dichte mist had en temperaturen net boven het vriespunt. Maar de voldoening toen ik de fiets toch thuis had maakte dat grotedeels weer goed, dus ook die dag kreeg uiteindelijk een voldoende.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Vrijdag moest ik naar  's-Hertogenbosch. Dat deed ik met de trein (en buurtbus/opstapper). Ik dacht dat het van fietsen niet meer zou komen. Maar mijn zoon kwam die avond aan in Franeker en wilde naar huis fietsen. Dus besloot ik hem op te halen. Ik veronderstelde dat het droog zou blijven maar dat bleek een misrekening. Al even buiten Achlum begon het te regenen en ik had i.t.t. normaal geen regenpak bij mij. 

Bij aankomst gaf de kilometerteller van de Mini 9,5 km aan. Dat was 3 km te veel. Ik had hem bij vertrek op 0 gezet. Omdat de rit door het donker ging, heb ik geen idee wat er gebeurd is. Het is een draadloze teller van Ascot. Het is de eerste en enige draadloze teller die ik heb gehad. Raadsels in de duisternis.

Samen met mijn zoon teruggefietst, hij rechtop en ik liggend. Flinke tegenwind en regen. Drijfnat kwamen we aan. De teller gaf nog steeds 3 kilometer teveel aan. Omdat ik ook mijn tochten log met 2 log apps, heb ik de score van OSMand ingevuld. 

Gisteren ook een fietstocht door de regen. Dit keer met regenkleding. Tussen 2 winkels in Harlingen vergeten de draadloze teller aan te zetten wat 300 meter scheelde. Toch gewoon de score van de Ascot teller ingevuld.

Vandaag wilde ik na de lunch gaan fietsen, maar het regende. Volgens Buienradar zou de bui na een uurtje voorbij zijn. Maar toen bleek de bui uitgegroeid te zijn tot een regengebied dat heel Friesland en Groningen omvatte. Wie zei ook alweer dat het bijna nooit regent?  Dus insuline bijgespoten en de fietstocht uitgesteld. Direct na het avondeten bleek de wind te zijn geluwd en was de regen voorbij gedreven. Dus grotendeels in het donker (moest even denken aan Fietsbennie) toch nog een tocht gemaakt van 25,121 km volgens de Ascot. Opengps-tracker gaf 24,85 km aan en OSMand 3 meter. De score van de Ascot is in mijn ogen in dit geval het meest accuraat. Meestal geeft de Opengps-tracker  iets meer kilometers aan dan de Ascot, maar in dit geval dus niet. Onnauwkeurigheid is blijkbaar een vaststaand gegeven. Maar mooi dat het droog was.

Totaalscore voor 2023 en deze maand inmiddels 450 km. 

Groet,

Marco
Antwoord }
Raadsel opgelost

(15-Jan-2023, 08:26 PM)Roepers schreef: Bij aankomst gaf de kilometerteller van de Mini 9,5 km aan. Dat was 3 km te veel. Ik had hem bij vertrek op 0 gezet. Omdat de rit door het donker ging, heb ik geen idee wat er gebeurd is. Het is een draadloze teller van Ascot. Het is de eerste en enige draadloze teller die ik heb gehad. Raadsels in de duisternis.

In deze video zien we de fietscomputer waarden aangeven die vergelijkbaar zijn met die van 365cycle terwijl de fiets geparkeerd staat.
Hij stond geparkeerd naast het spoor. Toen ik de fiets omdraaide en een aantal meters van het spoor weg reed, ging de fietscomputer weer naar nul. Fiets omgedraaid en weer naar het spoor gereden en daar ging hij weer.  Blijkbaar komt er een sgnaal van het spoor af dat veel lijkt op signaal dat de fietscomputer ontvangt van de sensor.  Komt dat signaal van de treinbeveiliging?

Ik bracht mijn zoon naar het station en toen hij vertrokken was, zag ik bij terugkomst wat de fietscomputer aan het doen was. Inmiddels 14 kilometer erbij.  Die heb ik niet meegenomen in mijn spreadsheet. Die staat inmiddels op 641 kilometer voor dit jaar.

Groet,

Marco
Antwoord }
Interessant om te kijken of dit zich ook op andere plekken voordoet en met andere fietsers. Was je bij een spoorwegovergang, was er een bovenleiding, of een wissel in de buurt?
Antwoord }
Vandaag kilometer op 15 gemaakt, maar ze verschenen niet op nn tellertje. Het magneetje is kennelijk losgetrild Sad

Nu klopt mn km.stand niet meer maar ik denk dat ik vandaag de 3250km heb gepasseerd met de thys209. Die wil ik dit jaar op zn minst verdubbelen Wink
Antwoord }
(22-Jan-2023, 08:11 PM)Lopopodium schreef: Interessant om te kijken of dit zich ook op andere plekken voordoet en met andere fietsers. Was je bij een spoorwegovergang, was er een bovenleiding, of een wissel in de buurt?

De fiets stond op station Franeker vlakbij het spoor. Hiero
Inderdaad naast een spoorwegovergang. Hier op de satellietfoto op Google Maps te zien in de vorm van een kruis.  Er is geen bovenleiding.

De beveiliging van de lijn is ATB-NG. Misschien is er een lus of baken aanwezig op die plek. Die zenden volgens Wikipedia een signaal uit met behulp van een draaggolf van 100 khz. Zou dat de veroorzaker kunnen zijn?

Groet,

Marco
Antwoord }
Kort samengevat: kilometerteller spoort niet...
Misschien dat daar die wissel- en treinstoringen aan alle fietsen met computers in de buurt te wijten zijn...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Roepers
(22-Jan-2023, 07:45 PM)Roepers schreef: In deze video zien we de fietscomputer waarden aangeven die vergelijkbaar zijn met die van 365cycle terwijl de fiets geparkeerd staat.
Hahaha, zo hard rijd ik met dit weer ook niet hoor Big Grin
Antwoord }
(23-Jan-2023, 12:51 AM)365cycle schreef:
(22-Jan-2023, 07:45 PM)Roepers schreef: In deze video zien we de fietscomputer waarden aangeven die vergelijkbaar zijn met die van 365cycle terwijl de fiets geparkeerd staat.
Hahaha, zo hard rijd ik met dit weer ook niet hoor Big Grin
Ha ha, zo kan ik mijn gemiddeldes wat omhoog krikken. Fiets voor het station, bakje leut drinken, effe 365cycle eruit rijden op m'n trike en dan weer naar huis.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Antwoord }
En inderdaad. Er ligt een ATB-NG baken
[Afbeelding: IMG-20230123-142852.jpg]
De vermoedelijke dader.

Nog even mijn fiets vlakbij het baken gezet en inderdaad de fietscomputer gaf weer hoge waarden aan .
Groet,
Marco
Antwoord }
Nu nog een tweede ATB-dinges opzoeken en verifieren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
@Lopopodium: Volgende station op diezelfde lijn, lijkt me?
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door:
Even getest op Station Harlingen Haven bij baken 601
[Afbeelding: IMG-20230123-160633.jpg]
En alleen daar.

Groet,
Marco
Antwoord }
Vind je het nou niet asociaal om met 60 km/h over een perron te fietsen Marco?  Dodgy
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Frutsel , Willeke_IGKT , Lig-hen , Hoekie
Hij moest waarschijnlijk de trein halen.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Lig-hen , GertBr , TimSch , 365cycle
Gebeurt het ook als de teller niet in de houder zit?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Roepers
Ik vermoed een mogelijk duister complot, via elektronische signalen de fietscomputers ontregelen zodat de trein meer accuraat over komt. Om zo de trein weer tot nationaal voertuig te maken en de vrije fietser te beteugelen... Misschien een samenspel met het 5g netwerk.... Zou een Tesla ook zo ontregelt kunnen worden of gebeurt dit al meer dan we weten...

Even mijn alu-hoedje opzetten...

Big Grin Big Grin
AkA Jeroen - Sinner Demon 2020. In plaats van de meeste kilometers, meet ik graag de onvolprezen PlezierFactor. 
Antwoord }
(24-Jan-2023, 09:22 AM)vdbeemd schreef: Zou een Tesla ook zo ontregelt kunnen worden of gebeurt dit al meer dan we weten...
Ik dacht dat je Tesla's kon ontregelen door gewichtjes aan het stuur te hangen, zodat ze extra gevaarlijk, hoewel wel betrouwbaarder, worden. Big Grin
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , gideon , vdbeemd
(23-Jan-2023, 10:57 PM)Lopopodium schreef: Gebeurt het ook als de teller niet in de houder zit?

Ik had niet gedacht dat ik deze vraag vandaag zou kunnen beantwoorden omdat ik mijn dagelijkse rit naar Bolsward had gepland. Toen ik echter voorbij zuivelfabriek Hochwald reed, merkte ik een piek naar 40 km/h op op mijn fietscomputer. Terug gefietst en bij de fabriekspoort van Hochwald begon de fietscomputer weer waarden aan te geven van rond de 60 km/ h. Fietscomputer uit de houder genomen en hij bleef 60 km/h aangeven. Ik had dat trouwens ook verwacht.

Ik denk trouwens dat het dit keer door een vrachtwagen detecteer systeem werd veroorzaakt die de poort automatisch opent als een er een er mee corresponderende vrachtwagen arriveert.


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , GertBr , 365cycle
Die snelheidsmeter van jou is niet erg goed afgeschermd/beveiligd voor/tegen vreemde signalen dus. Tijd voor een nieuwe Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik denk dat hij de frequentie van 100khz gebruikt die ook door bepaalde detecteersystemen gebruikt wordt. Of wat ook kan, is dat de ontvanger gevoelig is voor een vrij grote bandbreedte. Maar omdat ik mijn teller iets te pessimistisch heb afgesteld (hij geeft een iets te lage snelheid en te weinig kilometers aan) corrigeert dit wel voor dit soort effecten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Deze maand 650km op de teller. Verbaasde me wel want de eerste week heb ik niet gefietst. Vond het best veel.
Antwoord }
In januari heb ik 960 km afgelegd volgens mijn spreadsheet. Bijna 1000! Heel wat meer dan de 733 km van vorig jaar januari. Maar dat waren wel de fietskilometers uit Google Tijdlijn. Die zijn voor afgelopen januari 899km. Dat scheelt bijna 60 km met mijn spreadsheet. Dat komt voornamelijk omdat de tijdlijn niet altijd even nauwkeurig is. soms zijn hele bochten afgesneden in de route.

Groet,

Marco
Antwoord }
Deze maand 740 km, waarvan 62 met de M-racer
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
(03-Feb-2023, 10:06 AM)Roepers schreef: In januari heb ik 960 km afgelegd volgens mijn spreadsheet. Bijna 1000! Heel wat meer dan de 733 km van vorig jaar januari. Maar dat waren wel de fietskilometers uit Google Tijdlijn. Die zijn voor afgelopen januari 899km. Dat scheelt bijna 60 km met mijn spreadsheet.  Dat komt voornamelijk omdat de tijdlijn niet altijd even nauwkeurig is. soms zijn hele bochten afgesneden in de route.

Groet,

Marco

Google houdt er geen rekening mee dat je je fiets naast het spoor zet?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Inderdaad. Zo zie je maar Google weet ook niet alles.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM