Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
'Handelaar' Dirk uit Hamburg
#1
(12-Nov-2022, 09:51 PM)TimSch schreef: De Furai is vanavond opgehaald voor zijn nieuwe leven in Hamburg. Meneer had al een Fuego en een Chamsin en vond een Furai daar mooi bij passen  Big Grin

Weet niet wat de gebruikelijke methoden zijn als een fiets verkocht is? Draadje sluiten? Verwijderen? Of is deze melding voldoende?

Ik denk dat deze meneer een handelaar is, want hij heeft vanmiddag mijn Speed opgehaald. Dirk uit Hamburg kwam langs met een grote aanhanger. Daarin stonden al een paar Liggers.

Hij had vorige week al via Paypal de helft overgemaakt en toen hij de Speed 3 seconden had bekeken, pakte hij zijn telefoon om de rest van het geld over te maken.

Ik klaag niet, want hij bood meer dan ik tot nu toe voor de Speed geboden heb gekregen en dat was tevens het bedrag dat ik er een paar jaar geleden voor betaald heb.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#2
(12-Nov-2022, 10:07 PM)Wim -de roetsende schreef:
(12-Nov-2022, 09:51 PM)TimSch schreef: De Furai is vanavond opgehaald voor zijn nieuwe leven in Hamburg. Meneer had al een Fuego en een Chamsin en vond een Furai daar mooi bij passen  Big Grin

Weet niet wat de gebruikelijke methoden zijn als een fiets verkocht is? Draadje sluiten? Verwijderen? Of is deze melding voldoende?

Ik denk dat deze meneer een handelaar is, want hij heeft vanmiddag mijn Speed opgehaald. Dirk uit Hamburg kwam langs met een grote aanhanger. Daarin stonden al een paar Liggers.

Hij had vorige week al via Paypal de helft overgemaakt en toen hij de Speed 3 seconden had bekeken, pakte hij zijn telefoon om de rest van het geld over te maken.

Ik klaag niet, want hij bood meer dan ik tot nu toe voor de Speed geboden heb gekregen en dat was tevens het bedrag dat ik er een paar jaar geleden voor betaald heb.

Die Dirk was het inderdaad!  Big Grin Maakte ook hier zonder blikken of blozen de boel via PayPal over zonder ook maar een blik op de fiets te werpen. Ik deel je mening: ik klaag niet  Wink
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#3
En straks doet Dirk een PayPal claim Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Het aanbod van Dirk de Duitser Smile
De Furai is nog niet online. De Catrike van Wim wordt wel al te koop aangeboden.

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-best...d=30329545

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-best...Id=2683244
Antwoord }
#5
Ik heb de Speed in 2018 gekocht voor €1000,-

En dus nu in 2022 ook weer verkocht voor €1000,-


Bijna €3000,- vraagprijs is echt heel heftig voor zo'n oude Trike.
Als hij 'm ervoor verkoopt, dan is het een hele goede handelaar.

Ik heb trouwens net een reactie via Marktplaats van hem gehad.
Hij zegt dat hij de Speed niet te koop heeft gezet.

Dirk: "Nee, dat ben ik niet, ik heb de trike gekocht om zelf te rijden, niet om te verkopen."

Wordt vervolgd.....spannend  Big Grin 



Deel 2 is er al:

Ik kreeg het volgende bericht van Dirk:
"Dus schreef ik de man en vroeg hem waar hij de foto's vandaan had, hij schreef me alleen van een collega, hij heeft zelf een identieke trike. Ik zei hem dat ik het niet leuk vond omdat het MIJN trike is. Eens kijken hoe hij reageert."


Of hij is giga in de liegende modus geschoten of het is gewoon waar wat hij zegt.

Nog steeds spannend hoor  Cool
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#6
Dirk uit Hamburg vs. Dirk uit Hamburg Big Grin

Meneer heeft naar het er uitziet minimaal 2 accounts op ebay-kleinanzeigen maar geeft aan particulier te zijn in zn advertenties, want geen garantie, etc. en daar zijn Duitsers toch wat serieuzer mee qua claims.

Leuke winst wel, als ie het ervoor vangt. De koper kan er leuk op onderhandelen in ieder geval. Er is een ruime onderhandelingsruimte Smile



En nou heeft Dirk zn verkoopadvertentie van de catrike opeens weggehaald!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#7
(25-Nov-2022, 04:16 PM)Wim -de roetsende schreef: Of hij is giga in de liegende modus geschoten of het is gewoon waar wat hij zegt.

Op zijn Duits heet het niet voor niets Liegerad Wink

Was die Nazca van Lig-hen ook niet naar Hamburg verhuisd?
Antwoord }
#8
Liegt dat ie barst. De usva glider heeft ie in dezelfde ophaalronde eerder deze maand opgehaald en ook daar heeft ie de foto"s van de verkoper gebruikt.

Zelfde account Wink
Antwoord }
#9
@De Tovenaar  "Was die Nazca van Lig-hen ook niet naar Hamburg verhuisd?"  
Yep yep yepperdeyep ....
Ik lees wat jullie hier over schrijven, en heb al n paar keer met m'n vinger boven de "antwoordknop" gehangen. Want, hij leest mee op dit forum, vertelde hij mij.

Hij keek ook bij mij amper naar de fiets. Geen gemiep over zgn gebreken/lagere prijs, en tot de 2 meters proefritje heb ik hem bijna moeten dwingen. Ik weet nog dat ik me afvroeg of hij wel echt op een ligfiets durfde te fietsen.
Hij betaalde de afgesproken prijs, hield zich aan de afspraken, en communiceert vlot. Daar is dus niks mis mee.

@ Wim: .... Of hij is giga in de liegende modus geschoten ... 
Ik had bij t afleveren al sterk de indruk dat het een handelaar was. Toen ik hem dat vroeg ontkende hij.
Tijdens t communiceren vooraf gaf hij steeds aan dat hij zelf al zo'n Nasca heeft, en dat deze  voor zijn vrouw zou zijn. En een paar dagen nadat hij de fiets heeft opgehaald kreeg ik n berichtje dat zijn vrouw erg blij is met de fiets.  Tot zover leuk allemaal ...

Vooropgesteld, natuurlijk mag iemand die handelt er geld aan verdienen.
Maar wat mij een flinke kater bezorgt is inderdaad het (waarschijnlijk) voorgelogen zijn.

Wim, ik stuur je vanavond n pb, dan kunnen we eens uitvinden of jouw grin en mijn kater echt zijn. :|
Antwoord }
#10
Toch vreemd dat die handelaren, denk aan onze Gerrit van Texel, alles bij elkaar denken te moeten liegen.

Ik zou mijn Speed voor goed geld ook gewoon aan een handelaar verkopen.


In de advertentie zegt hij over de Speed dat zijn collega nu met een twee-wieler gaat rijden en dat daarom de Trike te koop komt. Is dus ook weer een leugen.

Dat van die collega zou wel kunnen kloppen, want hij kon pas op een bepaalde dag komen vanwege zijn collega die met de aanhanger mee zou gaan. Toen schreef ik nog dat een Speed gewoon achterin een auto past  Cool Ach, ik de goedgelovige  Wink 

Toen hij over die aanhanger begon, kwam trouwens de eerste twijfel. Maar ja, de prijs was goed.


Ik zou trouwens heel graag kennis willen maken met iemand die €3000,- wil geven voor zo'n oude Catrike met toch wel een paar dingetjes die aandacht nodig hebben.

Ik heb namelijk nog een paar ongelooflijk fantastische damesfietsen staan en die mogen, nu ik erover nadenk, heel misschien wel weg voor €850,- per fiets. Die ene zou eigenlijk nog duurder moeten zijn, want mijn oma heeft daar nog een keer naar gekeken en het gaat mij vreselijk aan het hart om die te verkopen. Die mag dus voor €1100,- weg.

Dus Dirk, als je dit leest? Je weet waar ik woon  Tongue
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#11
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anze...9-217-9458

Dit is zijn dan vast de Nazca en foto's van @Lig-hen, of niet?
Antwoord }
#12
Nee deze was het denk ik
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anze...3-217-9458
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Jan van Ochten
#13
(25-Nov-2022, 07:31 PM)ZoefZoef schreef: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anze...9-217-9458

Dit is zijn dan vast de Nazca en foto's van @Lig-hen, of niet?

"[font="Helvetica Neue", Helvetica, Arial, sans-serif]Leider muß ich mein Fuhrpark verkleinern,"  applause Dat snap ik wel als je aanhangers vol fietsen uit Nederland haalt. [/font]
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , 365cycle , Jan van Ochten
#14
(25-Nov-2022, 06:59 PM)Wim -de roetsende schreef: Ach, ik de goedgelovige  Wink 

Da's míjn gevoel ook wel n beetje. Maar iemand die je bewust voor t lapje wil houden staat altijd met tien-nul voor.

[quote="De tovenaar" pid='27216' dateline='1669398725']
Nee deze was het denk ik
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anze...3-217-9458

 
KREUN!   Ja, dat zijn mijn struiken, met mijn ex-fiets er voor.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#15
Maar de Catrike Speed van Wim is écht niet gekocht voor de handel hoor. Dat is echt een andere fiets!
Antwoord }
#16
Je kan gewoon geld vragen voor die beelden hè. Rust auteursrecht op.
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Jan van Ochten
#17
(25-Nov-2022, 11:55 PM)365cycle schreef: Je kan gewoon geld vragen voor die beelden hè. Rust auteursrecht op.

Ik denk dat dát de reden is dat de advertentie direct verwijderd is.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Lig-hen , Jan van Ochten
#18
Ik heb gewoon te veel vertrouwen in de mens.

Wat ik namelijk vreemd vind, is dat hij mij 9 berichten op marktplaats heeft gestuurd om uit te leggen dat hij toch echt al die fietsen voor zijn vrouw, vrienden en collega's heeft gekocht. Hij vertelt ook dat hij er weer wat verkocht heeft, omdat ze niet bevielen. Nou zo'n verhaal komt ZoefZoef en mij niet vreemd voor.

Ik heb er in 20 jaar tijd namelijk ook 33 gekocht, waarvan ik er weer 29 heb verkocht. Eén fiets zelfs al na een maand.

Ik rijd echter niet met een collega en een grote aanhanger rond om er in één rondje meerdere op te halen. Dat is wel een verschil. 

Hij heet trouwens Dirk Bochmann. Zegt hij  Big Grin  


Staat de Nazca er nog wel op met de foto van Lig-hen?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#19
De gele Naza fugego met foto's van Lig-Hen is al verkocht. Althans,  de advertentie is verwijderd. 
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anze...3-217-9458

De advertentie is 1 augustus 2022 geplaatst en ik vermoed dat dat kort na aankoop zal zijn geweest.  Net als de andere fietsen die ie aanbiedt.

Een maand later, 13 september, had ie weer een Nazca fuego te koop. Ditmaal een zwarte:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anze...5-217-9458


Alleen dat gelieg er omheen snap ik niet zo want dat het hier om handel gaat moge duidelijk zijn gezien de stevige prijsverschillen, de snelheid van doorverkoop en het ophalen van meerdere fietsen tegelijk met een aanhanger in Nederland.

Ik heb ook wat fietsen gereden en verkocht door de jaren heen.  Sommige puur voor de doorverkoop, maar 9 van de 10 reed ik ze gewoon zelf eerst een tidje, tenzij ie écht niet beviel. 

Niks mis met handel. Het zijn de kopers zelf die bereid zijn de prijs te betalen voor iets en soms is het verschil tussen de gewenste prijs van de verkoper en wat een koper bereid te betalen is redelijk groot. En daar spint de handelaar garen bij.
Antwoord }
#20
Tongue 
@Zoefzoef:  De advertentie is 1 augustus 2022 geplaatst en ik vermoed dat dat kort na aankoop zal zijn geweest. ...

Mijn Nasca is donderdag 28 juli opgehaald. Dirk was toen met "een collega" en aanhanger op doorreis naar Rotterdam.

In de omschrijving bij de ebay advertentie van mijn fiets, beweert hij dat 2013 het bouwjaar van mijn fiets is. Dit moet zijn 2012, en dat weet hij, want hij heeft de originele aankoopnota meegekregen.

En "weinig km's" ... jemig zeg ... wat een belediging voor mijn 100km eerlijk authentiek meurend zweet per week.  Sick
Maar eerlijk is eerlijk, de fiets heeft 1,5 jaar stil gestaan, dat maakt natuurlijk veel verschil  Confused

We gaan helemaal aan de haal met het draadje van TimSch. Misschien overzetten naar "Dirk uit Hamburg"?
Antwoord }
#21
Ik denk dat ongeveer alles nu wel gezegd is.

Hij geeft een nette prijs en hij liegt bij aan- en verkoop.

Is niets illegaals aan. Of het netjes is dat is een ander verhaal.


Tim zijn fiets is trouwens ook door Dirk gekocht. Het past hier dus wel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#22
(26-Nov-2022, 01:31 PM)Lig-hen schreef: We gaan helemaal aan de haal met het draadje van TimSch. Misschien overzetten naar "Dirk uit Hamburg"?
Overzetten naar zo’n draadje vind ik eigenlijk wel een goed plan. Het is gewoon een handelaar, dat is nu wel duidelijk. Dan mag dit wat mij betreft ook bij de ervaringen met die handelaar vermeld worden, zodat degenen die hier kijken voor aankoop in ieder geval weten wat voor vlees ze in de kuip hebben.

Al zou Dirk er zelf wat van gaan vinden, ik heb daar niet zo’n moeite mee. De Duitse fiscus vindt dat waarschijnlijk namelijk ook.
Antwoord }
#23
Dirk is welkom om zijn eigen kant van de zaak te belichten.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Jan van Ochten
#24
Als ik het zo hoor is het verkopen aan Dirk niet zo'n punt, want hij betaalt vlot en een faire prijs, maar kopen van hem wel?
Antwoord }
#25
Ik zie noch kopen noch verkopen als een probleem, zolang je je realiseerd dat hij verhalen verteld over waarom hij de fietsen koopt en verkoopt.
Als ik de verhalen lees is hij wel eerlijk over de conditie van de fietsen, of in iedergeval niet minder oneerlijk dan de meeste handelaren.

Waar ik over val is dat hij duidelijk handelt in fietsen maar vertelt dat hij geen handelaar is.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen
#26
(27-Nov-2022, 07:20 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik zie noch kopen noch verkopen als een probleem, zolang je je realiseerd dat hij verhalen verteld over waarom hij de fietsen koopt en verkoopt.
Als ik de verhalen lees is hij wel eerlijk over de conditie van de fietsen, of in iedergeval niet minder oneerlijk dan de meeste handelaren.

Waar ik over val is dat hij duidelijk handelt in fietsen maar vertelt dat hij geen handelaar is.

Ik lees niet dat ie eerlijk is over de conditie van de fietsen.  Neem als voorbeeld de fiets van Lig-hen, die er wekelijks 100km mee fietste en dat 8 jaar lang heeft gedaan. Laten we zeggen dat die fiets dan 4000km op jaarbasis reed. Een dikke 35-40.000km hewft ie dan gereden.

En wat meldt de advertentie? Weinig gereden..

'Das Rad ist sehr gepflegt, da auch nur wenig Km gefahren im wirklich Top Zustand, zum Rumstehen einfach viel zu Schade.'.


Ik doe als ik mn fietsen koop nooit uitspraken ovet de gereden km's.  Van 9 van de 10 fietsen weet ik dat namelijk totaal niet.. omdat er geen tellertje op zat of die niet klopt. Ik koop al mn fietsen gebruikt namelijk.  Knap dus dat Dirk dat wel weet over zn gekochte fietsen.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM