Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
'Handelaar' Dirk uit Hamburg
#27
(27-Nov-2022, 07:20 PM)Willeke_IGKT schreef: Als ik de verhalen lees is hij wel eerlijk over de conditie van de fietsen, of in iedergeval niet minder oneerlijk dan de meeste handelaren.

Dit klopt niet helemaal, want volgens hem is de Speed nog in perfecte conditie.

Dat is dus niet waar. Bij verkoop heb ik 'gebruikt' aangeklikt en om de Speed perfect te krijgen moet er echt nog wel wat gebeuren.

Die €3000,- vraagprijs slaat echt helemaal nergens op voor zo'n oude Trike.


Mijn Aero was 2,5 jaar oud en echt nog in perfecte conditie. Daarvoor is wel €3000,- betaald. 
Vond ik een heel mooi bedrag voor toch een tweedehands Trike.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#28
(27-Nov-2022, 08:06 PM)ZoefZoef schreef:
(27-Nov-2022, 07:20 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik zie noch kopen noch verkopen als een probleem, zolang je je realiseerd dat hij verhalen verteld over waarom hij de fietsen koopt en verkoopt.
Als ik de verhalen lees is hij wel eerlijk over de conditie van de fietsen, of in iedergeval niet minder oneerlijk dan de meeste handelaren.

Waar ik over val is dat hij duidelijk handelt in fietsen maar vertelt dat hij geen handelaar is.

Ik lees niet dat ie eerlijk is over de conditie van de fietsen.  Neem als voorbeeld de fiets van Lig-hen, die er wekelijks 100km mee fietste en dat 8 jaar lang heeft gedaan. Laten we zeggen dat die fiets dan 4000km op jaarbasis reed. Een dikke 35-40.000km hewft ie dan gereden.

En wat meldt de advertentie? Weinig gereden..

'Das Rad ist sehr gepflegt, da auch nur wenig Km gefahren im wirklich Top Zustand, zum Rumstehen einfach viel zu Schade.'.


Ik doe als ik mn fietsen koop nooit uitspraken ovet de gereden km's.  Van 9 van de 10 fietsen weet ik dat namelijk totaal niet.. omdat er geen tellertje op zat of die niet klopt. Ik koop al mn fietsen gebruikt namelijk.  Knap dus dat Dirk dat wel weet over zn gekochte fietsen.

Misschien geloof ik handelaren gewoon niet, wat ze ook zeggen en zie ik deze als een gewoon voorbeeld.

Maar ik weet dat andere handelaren minder liegen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Lig-hen , Jan van Ochten
#29
Is het niet ook een marktverschil? In Nederland zijn de afgelopen twintig à dertig jaar bakken met ligfietsen gebouwd, relatief ten opzichte van Duitsland ten minste. Ik kan me voorstellen dat je daardoor gewoon een hogere prijs krijgt voor een fiets in Duitsland.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
#30
(28-Nov-2022, 10:08 AM)Bacchus schreef: Is het niet ook een marktverschil? In Nederland zijn de afgelopen twintig à dertig jaar bakken met ligfietsen gebouwd, relatief ten opzichte van Duitsland ten minste. Ik kan me voorstellen dat je daardoor gewoon een hogere prijs krijgt voor een fiets in Duitsland.

Prijzen in Duitsland zijn een stuk hoger valt mij op als ik op het Duitse forum te te koop rubriek doorsnuffel.
Antwoord }
#31
(28-Nov-2022, 12:12 PM)berth9999 schreef: Prijzen in Duitsland zijn een stuk hoger valt mij op als ik op het Duitse forum te te koop rubriek doorsnuffel.
Klopt. Mijn laatste drie fietsen gingen ook via het Duitse forum weg. Veel meer animo en geen gezeur over de prijs.
Antwoord }
#32
Ja, er is ook een markt verschil. Duitsers hebben E bay, wat erg op lokaal gebied werkt, wij hebben marktplaats, daar zie je in een mum van tijd hoeveel er voor zo'n ligfiets type X gevraagd wordt. Zoeken op trike, sorteren op prijs laag-hoog en klaar.

Misschien zijn we als Nederlanders ook gewoon wat zuiniger en kritischer.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#33
Dirk heeft de trike van Wim nog steeds niet opnieuw geplaatst.
Zal zn collega er dan toch zelf op rijden??? Of is Dirks camera kapot?
Antwoord }
#34
(18-Dec-2022, 02:55 PM)ZoefZoef schreef: Dirk heeft de trike van Wim nog steeds niet opnieuw geplaatst.
Zal zn collega er dan toch zelf op rijden??? Of is Dirks camera kapot?

Dirk weet nu dat wij hem in de gaten houden  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#35
Heb het account een beetje in de gaten gehouden. Het ziet er naar uit dat Dirk heeft besloten de snelle trike van Wim te behouden.
Na verwijderen van de advertentie is ie niet opnieuw aangeboden. Zn camera om zelfgemaakte beelden te maken zal wel kapot zijn Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM