Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tuna nieuws
#27
Mooi roze is niet lelijk (maar lelijk roze dát is lelijk!)
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Jan van Ochten
#28
De meningen ziijn verdeeld. Ik ben qua uiterlijk van deze tuna ook niet zo onder de indruk en ik denk dat dat vooral komt door de gebruikte kleuren. In één kleur zou het er al een stuk anders uitzien. Ook de reflecterende sticker vind ik niet fraai en afbreuk doen aan het geheel. Geef die een andere vorm en het ziet er gelijk wat gelikter uit allemaal.

Echter, als je erin zit en ermee rijdt, zie je dr zelf toch niks van en dat uiterlijk is uiteindelijk maar een ondergeschikt iets. Het genot moet 'm vootal zitten in het rijplezier, het rijcomfort, de snelheid, het gemak van onderhoud en ik heb er alle vertrouwen in dat wel allemaal goedzit Wink

Hopelijk wordt deze velomobiel een even groot succes als de DF en DFxl.
Antwoord }
#29
Toen ik de MilanSL bestelde werd dit door veel ligfietsers als de lelijkste vm ooit bestempeld.

Het ging mij vooral om ik wel of niet goed in de vm zou passen én of ik de vm fijn vond fietsen én of ik er een beetje snelheid in kon krijgen én of ik mijn eigen vm voor een nette prijs kon inruilen én enz.

Het uiterlijk vond ik echt van ondergeschikt belang.

Vreemd genoeg vinden steeds meer ligfietsers mijn Milan wel mooi. Of dit nou komt door de kleuren of door de zwarte deksels in de witte bovenkant, ik weet het echt niet. Waarschijnlijk moesten veel mensen gewoon even wennen.

Niet ligfietsers vinden het trouwens de mooiste vm die ik ooit gehad heb. Was ik echt stomverbaasd over.


Voor de Tuna worden vast mensen gevonden die 'm heel fijn vinden fietsen, want daar gaat het om.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#30
Ik kan nou niet zeggen dat ik de Tuna mooier of lelijker vind dan gelijkwaardige velomobielen. Wat me vooral in positieve zin opvalt, zijn de luiken die de meeste nieuwe velomobielmodellen tegenwoordig lijken te hebben. Van mij mogen ze in dezelfde kleur als de rest van de kuip (het tankklepje van mijn auto heeft ook dezelfde kleur als de rest van de carrosserie), maar ze komen het afstel- en onderhoudsgemak erg ten goede lijkt me.

Toen ik een jaar of twintig geleden voor het eerst een ligfiets kocht, kon ik me geen Quest van €6000 veroorloven. De ironie is dat ik toen €3000 betaald heb voor mijn Optima Stinger (nieuw, naar mijn smaak aangepast met SON naafdynamo, B&M lampen, bagagepunt etc.), die nu nog ongeveer €300 waard zal zijn, terwijl de Quest die ik toen niet gekocht heb nu wellicht nog €3000 waard zou zijn.

In de afgelopen 10 jaar heb ik de ontwikkelingen op het gebied van ligfietsen in het algemeen en velomobielen in het bijzonder niet echt bijgehouden. Ik was toen ik me het afgelopen jaar weer wat begon in te lezen verbaasd over het gebrek aan innovatie (en überhaupt aanbod) op het gebied van ligfietsen, maar positief verrast over het huidige velomobielaanbod (zowel in verscheidenheid als kwaliteit).

Nu ik wel het budget zou hebben voor een velomobiel woon ik helaas op plekken waar ik er weinig aan heb (al rijdt hier in Bath iemand in een Mango), maar als ik ooit weer een flink stuk ga forensen in redelijk vlak terrein zal ik er zeker een overwegen. Wat het gaat worden zien we dan wel weer, maar op dit moment vind ik vooral de Snoek 'sex on wheels' en de QV lijkt me erg praktisch. Geen idee hoe ze fietsen en of ik überhaupt in een Snoek pas, want ik heb nog steeds nooit in een velomobiel gezeten!

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
#31
(18-Dec-2022, 01:37 PM)melle z schreef: (al rijdt hier in Bath iemand in een Mango),

Bath in Engeland neem ik aan?!
Want hier in het vlakke Zeeland heb je ook een Bath.
Antwoord }
#32
Ja Engeland. Ik wist niet dat er in Zeeland ook een Bath is, goed excuus voor een rondje Zeeland op de ligfiets komend jaar!

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
#33
(18-Dec-2022, 01:37 PM)melle z schreef:  Geen idee hoe ze fietsen en of ik überhaupt in een Snoek pas, want ik heb nog steeds nooit in een velomobiel gezeten!

Er komt een grotere Snoek. Een L. Geen XL als ik het goed heb begrepen.

Misschien een keer gaan passen dus.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#34
Als ik ooit in de markt ben voor een velomobiel ga ik zeker eerst uitgebreid passen en proefrijden Wim.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
#35
De milan vond ik ook maar een lelijk gedrocht. Tot ik de milan gt van 365cycle in het echt zag en die milans zijn toch minder lelijk dan ik dacht. Ach ja, foto's. Ik sta dr ook nóóit leuk op
Antwoord }
#36
De Milan is een velomobiel waar je aan moet wennen denk ik... Dat geldt overigens ook voor de Bülk. Die vond ik er in het echt lelijker uit zien dan op de foto's...

Wel grappig overigens dat op het duitse forum men vooral lijkt te klagen over de kleine wielen (Van het niveau "de wegen zijn hier zo slecht dat je daarme vast komt te zitten in de kuilen") en het nut van een kleine draaicirkel.

Er zijn in de stad een paar bochten die ik niet/met veel moeite kan maken met mijn DF XL, Met een grotere draaicirkel wordt het steken.

(Over steken gesproken, met gesloten wielkasten kan je niet 'rolstoelen' om achteruit te komen, en bij gebrek aan voetgaten was dat de enige optie, tenzij je enorm lange armen hebt, en de grond haalt... Misschien moeten ze als standaarduitrusting ook een prikstok meeleveren Smile)
Antwoord }
#37
In de Milan kan ik gewoon met mijn handen de grond aanraken.

Is echt een stuk lager dan de DF én het model van het instapgat is totaal anders.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#38
(18-Dec-2022, 05:16 PM)Wim -de roetsende schreef: In de Milan kan ik gewoon met mijn handen de grond aanraken.

Is echt een stuk lager dan de DF én het model van het instapgat is totaal anders.

Ik had het ook over de Tuna Smile
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM