Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M5 EBS remhendels gezocht
#27
Mocht je er later eens vanaf willen dan hou ik me aanbevolen.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#28
Ik acht de kans dat ik die eraf haal heel klein. Teveel werk namelijk, dan moet ik ook weer nieuwe kabels enzo trekken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#29
Ik zag een advertentie op ligfiets.net

https://ligfiets.net/advertisements/19756
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus
#30
Goed gevonden, Bob. Melle "heeft dibs," vind ik, maar als hij niet geïnteresseerd is, wil ik weleens gaan kijken.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#31
Dank voor de tip Bob, maar ga gerust je gang Bacchus, ik heb ze niet meer nodig. Ik heb inmiddels een mooie alternative oplossing klaarliggen, nu nog een keer monteren.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus
#32
Ik ben toch weer op zoek naar een set, de klem van de EBS rem op mijn M5 Low Racer is vanmorgen gebroken. Ik denk dat ik het wel kan repareren op zo'n manier dat het niet weer kan breken (plaatje erop lassen), maar plug & play vervangen heeft op dit moment mijn voorkeur. Mijn stuurbuis is 7/8" (22,2mm), maar de 1" (25,4mm) rem die er nu op zit is past met een spacer, dus ik kan beide maten gebruiken. Eventueel ontbrekende remhendels geen probleem. Ik monteer eerst maar een setje bar-end tijdritremgrepen, maar het liefst wil ik op termijn weer terug naar EBS. Ideeën voor alternatieve duimremmen welkom, wellicht dat iets uit een velomobiel past/ pas te maken is.


Het is duidelijk de zwakste plek in het ontwerp, wellicht is dit de reden dat ze sinds 2012 niet meer gemaakt worden?



[Afbeelding: 53236402100_fef2747555_b.jpg]

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#33
Er was blijkbaar ook een (eerdere? latere?) versie waarbij de klemband niet uitgefreesd is, die versie heeft mijn sterke voorkeur.


M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#34
De niet-gefreesde klemband is niet perse steviger. Mijn exemplaar is helaas over de lengte gescheurd.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#35
Jammer, dat schiet dus ook niet op. Ik heb artritis in mijn handen en ik ben wel fan van duimremmen omdat ik van mijn duimen over het algemeen weinig last heb. Oorspronkelijk zaten er twee standaard remgrepen als duimremmen op mijn fiets, maar dat remde wat mij betreft voor geen meter.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#36
Bij de velomobielen zitten de beweeglijke delen van de remhendel draaiend op een vastgelast plaatje met een dwars dingetje voor de kabelstop. Die stuurtjes zijn 22.0 geloof ik. In ieder geval erg dicht in de buurt. Maar het dwars verbindertje tussen de beide hendeldeeltjes is ook maar kort.

Ik heb momenteel twee van die CX hendeltjes voor midden op het stuur in omgekeerde positie als TT hendels op mijn stuurtje. Ergonomisch erg prettig, maar waarschijnlijk lastig met draaischakelaars.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#37
Ik gebruik momenteel een SRAM GX trigger shifter (opschakelen met wijsvinger, terugschakelen met duim) en ik heb ook nog een GX draaishifter liggen, dus ik kan alle kanten op.


[Afbeelding: 53238362337_97df24821f_b.jpg]

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#38
EBS is niet meer nodig, ik heb een set Tektro RX 5.0 TT remgrepen gebruikt en als ik eerlijk ben remt dat 100x beter dan de EBS remhendels. Ik had de Tektros eerst naar onder gedraaid zodat ik ze met mijn duimen kon bedienen, wat op zich heel goed werkte, maar ik kon de SRAM GX trigger shifter nergens zo kwijt dat ik zowel comfortabel op als terug kon schakelen. Ik heb ook een SRAM GX draaishifter op de stuurbocht geprobeerd, maar daarmee kon ik het stuur niet lekker vasthouden. Daarna heb ik de draaishifter nog even op de stuurpen gezet maar telkens het stuur loslaten om te schakelen is niks, helemaal niet als je op een relatief nerveuze M5 Low Racer met 45-50km/u op een bocht af komt. Op het circuit waar ik rijd zijn een paar krappe bochten, dus vooral snel terugschakelen is van groot belang. Met de EBS remmen kon ik met de trigger shifter maar één klik tegelijk terugschakelen, nu maximaal doordat ik meer slag kan maken (vier of vijf versnellingen ineens geloof ik, maar ik hoef maar twee in één keer terug). Met de huidige configuratie kan ik al mijn vingers goed kwijt, ook met handschoenen, en het remt en schakelt goed, dus alleen nog even een stukje nieuw stuurlint halen en dan ben ik tevreden (al sta ik open voor een ruil tegen een Carbon Low Racer Wink ). Voor mijn Baron heb ik al een hele tijd dezelfde remgrepen klaarliggen om de STI brifters te vervangen, nu ik weet hoe lekker ze werken zie ik daar extra naar uit.

[Afbeelding: 53268122906_667f7a5702_b.jpg]
[Afbeelding: 53268122901_daf89075d0_b.jpg]

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hoekie , Bacchus
#39
Mooi opgelost. Zo op het oog wel een wat scherpe bocht in je remkabel maar als dat werkt is het goed, toch?
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#40
Met remkabels van goede kwaliteit kun je redelijk krappe bochten maken, al slijten ze wel harder zo.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM