Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
omgeving Brabantse Kempen: Bergeijk, Valkenswaard
#1
Hoi ik ben Matthijs, getrouwd, twee kinderen (helaas geen van allen ligfietsliefhebbers) en ben dus op zoek naar iemand die het leuk vindt om af en toe op zondagmiddag of zo een rondje door de Kempen te trappen. Het is hier natuurlijk super mooi met veel bos en heide. Ik denk aan 30-60 kilometer, 20 km/h gemiddeld. Bijvoorbeeld op de Leenderheide, Malpie, boswachterij van Hapert, Cartierheide of over de grens in het Bosrijk bij Lommel. Ik rijd zelf op een zwarte Hurricane.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TvWijk
#2
(06-Feb-2023, 12:31 PM)Matthijs schreef: Hoi ik ben Matthijs, getrouwd, twee kinderen (helaas geen van allen ligfietsliefhebbers) en ben dus op zoek naar iemand die het leuk vindt om af en toe op zondagmiddag of zo een rondje door de Kempen te trappen. Het is hier natuurlijk super mooi met veel bos en heide. Ik denk aan 30-60 kilometer, 20 km/h gemiddeld. Bijvoorbeeld op de Leenderheide, Malpie, boswachterij van Hapert, Cartierheide of over de grens in het Bosrijk bij Lommel. Ik rijd zelf op een zwarte Hurricane.

Matthijs,

Ik ben ook een her-opstapper en rijd op een blauwe Hurricane. Zo'n 10 jaar in Bergeijk gewoond, maar inmiddels al 20 jaar in Eindhoven. Ik ben niet meer de jongste, maar wel fit. Het lijkt me leuk om eens een fietstochtje in de Kempen te ondernemen, bij redelijk weer. Misschien kunnen we eens een afspraak maken.

Groeten, Henk
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Helaas, Hoogeloon -daar ben ik nog steeds kwaad om!- ging niet door maar ergens dit jaar zal ik Brabander worden. Of Gelderlander, ook nog een optie. Heb nog 2 actieve inschrijvingen bij woningkoepels.

Toch trekt Brabant me meer vooralsnog net even wat meer.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Leuk initiatief Matthijs,

Voor mij is Bergeijk het startpunt van elke fietstocht met mijn Strada. Wink
Ik trap graag een rondje mee.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Leuk! Ik ben van de andere kant van Brabant maar wil best af en toe eens de fiets op de trein naar Eindhoven zetten om een rondje mee te doen.

(ik moet wel een hele goede dag hebben om met plezier twee uur heen, drie uur rondje en twee uur terug te fietsen Big Grin )
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Leuk!
Ik stuur je even een pb.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#7
Hoi Matthijs,

Ook ik kom uit die buurt, en ik sta er ook wel voor open om af en toe een ritje te doen. Als je wilt, kan ik ook proberen er in Valkenswaard bij te zijn, maar is een beetje afhankelijk van de tijd en de thuissituatie. Ik stuur ook even een pb-tje.

Tegelijkertijd wil ik je ook even wijzen op de Limburgse Liggers. Zij organiseren elke maand een toertocht van zo'n 60km aan een rustig tempo vanuit een lokatie in Belgisch Limburg. Misschien niet altijd in de buurt, maar vaak wel, en altijd gezellig.

-Ernst
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , TvWijk , Fietsbennie , Willeke_IGKT
#8
Ik heb ook wel interesse om eens 'n keer mee te rijden. Ik fiets regelmatig via Lommel langs Valkenswaard. 
Ik volg het hier wel   Shy
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TvWijk
#9
We hebben nu een plan voor aanstaande zondag 19-2 om 13:00 uur, vertrek vanuit Valkenswaard, hoek Luikerweg - Kromstraat. Dat is bij de rotonde in de Luikerweg aan de rand van de bebouwde kom.
Antwoord }
Bedankt door: TvWijk , Willeke_IGKT
#10
Heb "dienst" met de carnaval om op te passen, mijn rol als opa. Een andere sluit ik evt aan
Antwoord }
#11
(14-Feb-2023, 09:26 AM)Matthijs schreef: We hebben nu een plan voor aanstaande zondag 19-2 om 13:00 uur, vertrek vanuit Valkenswaard, hoek Luikerweg - Kromstraat. 

Ik moet dit weekend niet werken, dus als het weer 'n beetje meezit (lees : droog), kom ik meerijden   Wink
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#12
Veel plezier jongens geniet ervan
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , TvWijk , Willeke_IGKT , Hoekie
#13
@Matthijs: Let erop dat op carnavalszondag veel optochten zijn, dus in dorpen en stadscentrums zijn veel wegen afgesloten. Plus natuurlijk de ronddweilende carnavalsgangers zelf en de resten van hun bierglazen op dat soort plaatsen. Verder veel plezier!
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Willeke_IGKT , Hoekie
#14
Maak je geen zorgen Bacchus, we maken er geen kroegentocht van Wink

De verstedelijking van de Kempen is gelukkig nog niet zo hoog.
We hebben een route van ca 50 km door het buitengebied uitgestippeld.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Willeke_IGKT , Hoekie , Matthijs
#15
Als volgende datum hebben we zondag 2 april geprikt.
Route en dus ook startplaats zijn nog niet bekend.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
(23-Mar-2023, 01:33 AM)TvWijk schreef: Als volgende datum hebben we zondag 2 april geprikt.
Route en dus ook startplaats zijn nog niet bekend.

Dat is wel de dag van de Ronde van Vlaanderen. Meestal zitten onder fietsliefhebbers aardig wat wielrenkijkliefhebbers.
Antwoord }
Bedankt door:
#17
Misschien maar combineren? Tv mee onderweg?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
(23-Mar-2023, 11:32 AM)Lopopodium schreef: Dat is wel de dag van de Ronde van Vlaanderen. Meestal zitten onder fietsliefhebbers aardig wat wielrenkijkliefhebbers.

Naar mij idee zijn dat eerder degene die niet sporten Sick
Dus is het juist een hele mooie dag.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#19
De route is uitgezet; we fietsen een ronde van ca 50 km ten oosten en zuiden van Valkenswaard.
Als je zin hebt om mee te fietsen kun je een pb sturen naar Matthijs of naar mij.

We blijven in Nederland en doorkruisen dit keer geen routes van carnavalsoptochten en ook niet van de ronde van Vlaanderen.
Er zijn dus geen beren op de weg want die wonen hier niet in de regio. Wolven wel ....
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#20
Start van de route is de Venbergse Molen, Molenweg te Valkenswaard, bij de brug over de Dommel, om 13:00 uur.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#21
Veel plezier! Het lijkt een prachtige maar frisse fietsdag te worden.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
Het was zeker fris; zelfs frisser dan op 19 februari.
De zon kwam pas laat in de middag tevoorschijn.

Uiteraard heeft dit nadeel ook een voordeel; er was weinig verkeer op de smalle fietspaden over de Gote Heide, Leenderbos en de Malpie.

Het was weer een prachtige toertocht.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Lig-hen , Matthijs
#23
Wie heeft er zin om op zondag 6 augustus een rondje te fietsen in de westelijke Kempen? Rondom Reusel en Postel. Als basis de Zwarte Kaat route, maar dan met wat extra...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TvWijk
#24
Eenmaal de velo er is. Zal dit zeker tot de mogelijkheden behoren, maar het ziet er niet naar uit dat ik dan al mijn Velomobiel heb. Dit is in ieders geval iets beter te doen als Groningen voor mij
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#25
Klinkt leuk, Matthijs! Misschien neem ik zelfs nog een aanhanger mee. Big Grin
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#26
Lijkt me leuk, maar ik ga nog niets beloven. Hangt heel erg af van hoe ik me voel en wat voor weer het is. Het zal dan waarschijnlijk mijn eerste 300+ worden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM