Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
(27-Sep-2020, 05:08 PM)Lopopodium schreef: Even een hele kritische vraag: waarom gebeurt dit?

Ik op mijn beurt zou het TOTAAL niet waarderen als een of andere onbekende ineens een foto van mij gaat maken.
Zeker als ik recht van voren ineens wordt gefotografeerd, zie ik mijzelf wel in staat meteen om te keren en die persoon aan te spreken. En dringend doch vriendelijk vragen om die foto waar ik bij sta meteen weg te gooien. Indien ik op dat vlak daarentegen tegengesputter ga krijgen, ga ik mogelijk een hele nare kant van mij laten zien.

Daarin zal ik niet de enige zijn. Ik hoop dat je je realiseert in welke positie je je dochter mogelijk kan brengen, vooral afhankelijk van haar eigen reactie op een niet onredelijk verzoek de foto (gecontroleerd) weg te gooien.

Woeps, deze reactie zag ik niet aankomen.

Ik breng sowieso mijn dochters niet 'in een positie', want ik heb geen verzoek gedaan tot het fotograferen van ligfietsen. Mijn dochters weten echter heel goed dat ik maf ben van ligfietsen en ze vinden het leuk om mij te laten weten dat ze een vm hebben gezien. Ze zijn zeer goed op de hoogte van de privacy van mensen en zullen ook zeker niet ongevraagd een foto van voren maken waarop mensen herkenbaar in beeld zijn.

Ik vind jouw reactie op fotograferende mensen wel heftig. Wel begrijpelijk, maar toch heftig. 
Mijn tip: koop nooit een roeifiets.
Ik ben in mijn Roeifietsleven al zo ongelooflijk vaak gefilmd en gefotografeerd. Automobilisten gaan gewoon langzaam naast mij rijden om mij te filmen. Dan trek ik gewoon mijn Buff over mijn neus en mond en roei lekker verder. Ik ga mensen daar niet op aanspreken. Ook als wij met LOL aan het fietsen zijn worden wij heel vaak gefilmd en gefotografeerd. Volgens mij mag dit ook op de openbare weg.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben zover ik weet nog nooit gefotografeerd.

Ik zou daar serieus ook raar van opkijken. Waarom zou je sowieso iemand vol in beeld fotograferen zonder het even netjes te vragen? Vind je de fiets waar ik op zit leuk, dan stap ik af en mag je mijn fiets wel fotograferen zonder mij erop. Als ik gewoon een onderdeel ben van de straatfoto ergens op de achtergrond (dan ben je ook het doelwit niet noch goed herkenbaar) kan ik er ook wel mee leven, maar een onbekende vol herkenbaar in beeld fotograferen doe je gewoon niet. Dat het de openbare weg betreft is totaal niet relevant, er zijn wel meer dingen die mogen van de wet maar fatsoenlijke mensen ook zullen laten om begrijpelijke redenen.

Ik heb geen enkel idee wat iemand vervolgens met die foto gaat doen. Mijn eerste zorg is dat ik niet wens op Twitter en Facebook en dat soort onzin terecht te moeten komen met hun (toekomstige) gezichtsherkenningssoftware. Dat is een reële bron van zorg, of eentje die dat zou moeten zijn van eigenlijk iedereen die daar een klein beetje bij stil staat (inclusief metadata bij de foto wat betreft tijdstip, datum en locatie). En is de foto gemaakt om mij belachelijk te kunnen maken bij anderen (via whatsapp / Facebook), wordt de foto bewerkt met mij in een bepaalde context geplaatst...? Iemand neemt de moeite de camera te pakken, de foto-applicatie op te starten en de camera op je te richten in een paar seconden. Daar moet een bedoeling achter zitten die eigenlijk nooit in jouw voordeel bedoeld zal zijn.

Dat mensen jou zomaar filmen als je op de roeifiets zit zegt helaas erg veel over die mensen. Maar dat zullen we dezelfde types zijn die reanimaties bij ongelukken gaan filmen...
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
Interessant dat je in eerste instantie denkt dat het om jou gaat, en wat men allemaal niet zou kunnen doen om je belachelijk te maken.
De meeste mensen zullen denken "Dat is een apart voertuig, snel een foto maken", niet "Daar rijdt Lopopodium, snel even loggen dat hij hier was"

Misschien moet je ook maar niet melden waar je medeliggers tegen bent gekomen, aangezien die daar misschien ook wel onoverkomelijke problemen mee hebben...
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(27-Sep-2020, 06:47 PM)Frutsel schreef: Misschien moet je ook maar niet melden waar je medeliggers tegen bent gekomen, aangezien die daar misschien ook wel onoverkomelijke problemen mee hebben...

Die vergelijking gaat niet op.

En natuurlijk mag ik in eerste instantie denken dat het om mij gaat. Ik mag mijzelf beschermen. Ook tegen ondoordachte of asociale acties van anderen waar ik mogelijke gevolgen van zie (die anderen misschien ontgaan). Ik schaal zomaar een foto maken van iemand in de categorie asociaal. En daar doe ik dan ook wat aan of zeg ik daar iets van.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag een tocht van 172 kilometer van Den Haag naar de Achterhoek, via Gouda, Oudewater, Lopik, Culemborg, Kesteren, Doornenburg. Geen medeliggers onderweg gezien, maar op de veerboot van Lopik naar Ameide wel iemand gesproken die zelf een driewieler heeft gehad, en zijn broer had ook een ligfiets.

Het was wel zo'n beetje de meest zware tocht die ik dit jaar heb gefietst. Het weer was prima, en ook de afstand ben ik wel gewend. Niettemin was ik halverwege er al wel aan toe klaar te zijn met die tocht. Dus het was nog even drieeneenhalf uur doorbijten. Ik leek nauwelijks vooruit te komen. Niettemin was mijn gemiddelde 26 per uur, één hoger dan het doel van 25 dat ik elke tocht heb. De wind werkte misschien niet helemaal mee (teveel vanuit het zuiden in plaats van vanuit het westen?).

Maar ik vermoed dat ook mijn achternaaf misschien een beetje wrijving veroorzaakte.
Ik had al verteld dat vorige week mijn naaf ineens begon tegen te sputteren, en ik moest in de derde vesnelling naar huis omdat de andere twee het eigenlijk niet meer deden. Dat ging toen prima. Vandaag begin na tien kilometer de naaf een beetje piepgeluiden te produceren. Dat werd gedurende de tocht frequenter en luider. Het leek qua geluid op een gegeven moment wel alsof er een groep fluitende vogels de hele tijd met mij meevlogen. Gelukkig heeft de naaf het niet begeven (ik had me mentaal al voorbereid dat ik mogelijk met de trein verder zou moeten), maar vermoedelijk dus wel met wat wrijving (het geluid moet tenslotte ergens door veroorzaakt worden...).

Hopelijk kan ACE het zaterdag voor mij repareren, en kan ik de rest van oktober nog fijn verder fietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
Even reactie op dat foto's maken, iedereen mag in de openbare ruimte een foto maken en als je daar toevallig op staat is dat jammer dan... Echter mogen deze foto's niet zomaar op sociale media geplaatst worden of voor andere doeleinden (b.v. reclame) gebruikt worden.
Maar sta je toevallig op iemands vakantie kiekje en laat diegene dat enkel in besloten kring zien, is er geen probleem.
Antwoord }
Bedankt door: wim harwig , 365cycle
Citaat:Zeker als ik recht van voren ineens wordt gefotografeerd, zie ik mijzelf wel in staat meteen om te keren en die persoon aan te spreken. En dringend doch vriendelijk vragen om die foto waar ik bij sta meteen weg te gooien. Indien ik op dat vlak daarentegen tegengesputter ga krijgen, ga ik mogelijk een hele nare kant van mij laten zien.

Huh
Voor het "tegengesputter", zie : https://www.ckh-advocaten.nl/toegestaan-...raferen-2/
en die nare kant wil ik niet zien, dus hoop ik maar dat je mij als "medeligger onderweg" nooit tegenkomt.

Wim - heeft gelukkig geen nare kant - Harwig
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Ik heb drie berichten voorlopig verwijderd omdat ik niet zie hoe dit constructief kan worden.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
(02-Oct-2020, 12:48 PM)Roepers schreef: Ik heb drie berichten voorlopig verwijderd omdat ik niet zie hoe dit constructief kan worden.

Prima, dankjewel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Jongens, we gaan fietsen!
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Het regent niet, dus laten we gaan fietsen inderdaad.
De rode Strada gaat straks zeker weer uitgelaten worden!
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
oeps. We gaan fietsen, beter plan ;-)
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren kwam ik om 14:14 uur op de brug over het Merwedekanaal bezuiden de Lek bij golfterrein te Kroonprins bij Vianen een witte ligger tegen. Ik denk een Raptobike Midracer met open cockpit stuur. Ik heb hallo gezegd maar hoorde zo snel niets terug. Misschien omdat ik op mijn handbike was...
Antwoord }
Bedankt door:
Deze plaats ik hier dan maar even terug ;-)

Gisteren gespot, in een flits: een (ietwat donker-)rode velomobiel in Rotterdam op de Boezemstraat.

Vermoed Quest/Strada/Mango, zag alleen een ronde neus met dubbele koplampjes voordat hij achter het bushokje verdween. Zag 'm daar ook niet achter vandaan komen dus vermoed dat hij rechtsaf één van de zijstraten in gegaan is.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag op de Stadweg in Stad (= Groningen) tussen de Oostersluis en het ecoduct een gele Quest met racekap. We hebben gegroet.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Veloquest
van middag 16.00uur lage rijndijk leiden lage gele trike en 50mtr verder kruising waardstraat een okeja gespot. niet kunnen groeten oid .Zat in mijn bus
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door:
(09-Oct-2020, 05:22 PM)Roepers schreef: Vandaag op de Stadweg in Stad (= Groningen) tussen de Oostersluis en het ecoduct een gele Quest met racekap. We hebben gegroet.
Vermoed dat dat deze meneer is: VeloQuest op Youtube
Antwoord }
Bedankt door: Veloquest
Vandaag rond half 1 zag ik een witte nazca gaucho op de weg van Beek naar Zeddam. Het zal toch niet zo zijn dat ik mijn dorpsgenoot helemaal aan de andere kant van het land heb gespot?
Ik was trouwens met de auto.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
(16-Oct-2020, 01:03 PM)365cycle schreef:
(09-Oct-2020, 05:22 PM)Roepers schreef: Vandaag op de Stadweg in Stad (= Groningen) tussen de Oostersluis en het ecoduct een gele Quest met racekap. We hebben gegroet.
Vermoed dat dat deze meneer is: VeloQuest op Youtube
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Er zat een camera op de racekap gemonteerd.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Ik was even lekker klimmen in het Bergherbos terwijl ik bezig was met een tocht van 112 kilometer. Het was eindelijk weer eens fatsoenlijk fietsweer, hoewel redelijk fris.
Antwoord }
Bedankt door:
(16-Oct-2020, 01:03 PM)365cycle schreef:
(09-Oct-2020, 05:22 PM)Roepers schreef: Vandaag op de Stadweg in Stad (= Groningen) tussen de Oostersluis en het ecoduct een gele Quest met racekap. We hebben gegroet.
Vermoed dat dat deze meneer is: VeloQuest op Youtube

En ons nieuwste lid heet Veloquest  Smile 

Ook dezelfde?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Klopt, Ik heb onder een video van hem gezet dat we elkaar gezien hadden en verwezen naar mijn posting hier. Hij heeft dat bevestigd. Dat is trouwens ook aan mijn posting te zien (kijk maar eens wie mij bedankt heeft).

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Veloquest
We kwam vanochtend tijdens ons blokje om een open ligger tegen op het Reijerspad tussen Zoetermeer en Nootdorp. Had op de een of andere manier verwacht dat hij zou stoppen, maar dat deed hij niet, dus heb ik ook niet heel goed gekeken wie het was. Iemand van hier?
Wij waren met z'n tweeën, ik in de rood/zwarte QV+ en achter me een witte Carbon Quest.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik verwacht ook altijd dat tegenliggers wel zullen stoppen voor een praatje, want zo vaak kom ik geen liggers tegen.

Ik ben ook altijd een beetje teleurgesteld als ze, soms zelfs zonder te groeten, door rijden. Ik ben dan vaak al aan het remmen of ik zit er klaar voor.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ik zou er nooit aan denken te stoppen. Hooguit dat ik wat zeg als ik die persoon inhaal of wordt ingehaald. Maar meer dan een 'hallo' zal het waarschijnlijk ook niet worden. Ik ben lekker aan het fietsen in een tocht, daar ga ik graag het liefst ongestoord mee door zonder geneuzel. Maar toevallig dit jaar tweemaal even met iemand gepraat tijdens het fietsen, een heer op een Flevobike en een dame op een Optima Orca.
Antwoord }
Bedankt door:
Nou Wim, als ik je ooit "in het wild" tegenkom dan maken we een praatje hoor Smile
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 13 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM