Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Twee stuks vandaag. Ik was een tochtje aan het maken op mijn stadsfiets. De eerste was tussen Katwijk en Leiden in. Een heer met een met tassen beladen lage tweewieler. Niet veel later een heer op een oranje tweewieler in de duinen bij Katwijk, als ik het mij goed herinner.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag bij Benthuizen een 2 wielige handbike gespot, dat zag er wel bijzonder uit. Helaas te ver weg om een praatje aan te knopen.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmiddag bij een rondje over o.a. de Lekdijk Ron uit Lopik ontmoet, met een zwart/rode half-carbon Quest. Hij reed een stukje mee, maar het tempo was juist ook op het stukje waar hij mee reed redelijk stevig (we gingen steeds harder) en hij was na IJsselstein ineens weg. Iemand van hier?
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmiddag een zo te zien M5 CHR gezien. Fantastisch mooie fiets.
Blijkt iemand uit 's Heer Arendskerke te zijn. Met nog meer ligfietsen. Volgens mijn schoonvader die daar ook woont.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag (1 Maart 2021) wel een gele ligfiets gezien, met berijder die ook wat geel in de kleding heeft.
Weer op dezelfde route, nu iets meer naar het noorden, in Velsen Noord, op het fietspad langs de Wenkenbachstraat. En ik was al blij omdat het lekker fietsen was op de Flevo bike.

(PS, de link naar dat stukje muziek hoeft niet, goed op thema maar niet mijn smaak.)
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(01-Mar-2021, 07:11 PM)Willeke_IGKT schreef: (PS, de link naar dat stukje muziek hoeft niet, goed op thema maar niet mijn smaak.)
Big Grin  Het is puur satire hoor. Jérome = Edouard de Prez, een Vlaams cabaretier.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik zag een Medeligger onderweg op het Weduwe van Lidtpad, (fietspad langs de Binnenduin Randweg) in Beverwijk. Vlak bij de rotonde bij de Kaag (of Caeg) poort van de Hoogovens (tegenwoording bekent als Tata.)

Hij reed op een donkere mid-hoge of hoge racer(?) Waarschijnlijk te wachten tot ik gepasseerd was en hij de fietsers vlak voor hem kon inhalen.
Ik stak bij de rotonde over naar het Pieter Steltpad.

We hebben gegroet.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Oh ja! Ik kwam dinsdagochtend rond 7:05 precies hier in Zwijndrecht een heer tegen op een middelhoge ligger. Rode fiets, geel hesje en hij had een helm op, en aan de hoek waaronder hij bij het stoplicht stond te zien kwam hij volgens mij uit de richting Puttershoek (vaart die pont 's ochtends om die tijden al?). Zag 'm wat laat want ik was in gedachten verzonken tijdens de stoplichtpauze. Ik reed in de Milan, en we hebben wel gegroet. Altijd leuk, zo'n medeligger op de woonwerkroute!
Antwoord }
Bedankt door:
Dat pontje vaart normaal al rond 6 uur (maar hoe het in deze C-tijd zit weet ik niet). In Puttershoek e.o. zijn ligfietsers en velonauten
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Vanmiddag in het duin net ten noorden van Wijk aan Zee, twee dames op Hase delta trikes (ik denk Kettwiesel maar ik ben niet zeker) naar het noorden. Ik was op de Flevo bike onderweg naar het zuiden.

Ik was onderweg naar huis van het werk, de langere route, voor mooi weer - korte dag op het werk.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Gisteren bij het binnenrijden van Lemmer, rond half zes. Twee ligfietsers, jonge mannen. Een met bovenstuur, de ander onderstuur. We hebben gegroet.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Vandaag 3 ligfietsers op een dag met maar weinig fietsers in het algemeen.
2 op de heenweg. Volgens mij de zoon van de Milan rijder uit Lewedorp. De andere een totaal onbekende.

Op terugweg een tijdje achter een onderstuur ligfietser. Ik wilde vriendelijk er even achterblijven. Even kijken want hij trapte met een mooie soepele tred. Eerste onderstuur die ik in de praktijk gezien heb. Mooi om hem te zien fietsen.

Wel duurde het een tijd voor hij me zag. Dat was wel wat vervelend. Af en toe omkijken of een spiegeltje was geen overbodige luxe geweest. Na de 3de poging kon ik er langs en door.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Maandag van Heemskerk naar St Pancras gefietst en woensdag terug (en door naar huis.)
Op zowel de heenweg als de terugweg een Hase trike gezien met iedere keer een heer op leeftijd. (Waarschijnlijk verschillende heren daar het niet in dezelfde buurt was.)
Ook tenminste een van Raam en nog een trike die ik niet herkent heb, en een voeten vooruit trike, die kende ik tot nu alleen in de twee wielen versie.

En een lig/zit tandem met twee dames, in de buurt van Castricum.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
(24-Mar-2021, 09:18 PM)Willeke_IGKT schreef: Ook tenminste een van Raam en nog een trike die ik niet herkent heb, en een voeten vooruit trike, die kende ik tot nu alleen in de twee wielen versie.

Wat bedoel je met een 'voeten vooruit trike'?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(24-Mar-2021, 09:30 PM)Wim -de roetsende schreef:
(24-Mar-2021, 09:18 PM)Willeke_IGKT schreef: Ook tenminste een van Raam en nog een trike die ik niet herkent heb, en een voeten vooruit trike, die kende ik tot nu alleen in de twee wielen versie.

Wat bedoel je met een 'voeten vooruit trike'?

Zo'n fiets tussen rechtop zitter en ligfiets in, staat bekend als voeten vooruit in sommige kringen.
Een Giant Revive (https://www.kieskeurig.nl/fietsen/produc.../consument ) is daar een voorbeeld van. 
Alleen was deze voorzien van twee achterwielen, waardoor het een hoge trike geworden was.
Marktplaats link naar een dergelijke fiets: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...ousPage=lr
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Door De Purmer, en dus ook bij mij voor de deur langs, rijdt de laatste dagen tussen 8.00 en 8.30 een witte Mango met een rode top. Woon-werk verkeer?
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Er kwam vandaag niet alleen een medeligger voorbij! Zojuist even lunchpauze gehouden met Roef. Een velolunch, altijd leuk Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Aha dat is gezellig.
Ik zag net bij Eekwerderdraai op de Stadsweg (richting Appingedam; ik kwam van Appingedam) een Gele Mango. We hebben gegroet.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
(25-Mar-2021, 03:21 PM)Roepers schreef: Aha dat is gezellig.
Ik zag net bij Eekwerderdraai op de Stadsweg (richting Appingedam; ik kwam van Appingedam) een Gele Mango. We hebben gegroet.

Groet,

Marco

Beste Marco,

Ik zag jou ook op de rode ligfiets bij Appingedam.

Ik ben Henk de Boer uit Middelstum.

Sinds eind januari in bezit van een gele Mango.

Leuk je gegroet te hebben.

We zien elkaar vast nog eens.

Heb trouwens rondje Schildmeer gefietst. Totaal 63 km.

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door: Cygnus
(25-Mar-2021, 04:51 PM)de Boer schreef: Ik zag jou ook op de rode ligfiets bij Appingedam.
Hee, superleuk dit! Welkom Henk!
Antwoord }
Bedankt door:
Dankje.! Erg leuk om medeliggers te ontmoeten.
Kan er alweer een tocht georganiseerd worden?

Lijkt me wel wat.!

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door:
Hoi Henk, Welkom. Leuk dat je reageert! Ik fietste mijn dagelijkse ronde van 22 km. Ik kwam nog voor de regenbui thuis. Heb jij daar nog mee te maken gehad.
Altijd een leuk: Het schildmeer rond.
Georganiseerde tochten kunnen nog niet. Misschien in juni.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Ja inderdaad. Hopen op Juni!
Bij Schildwolde begon het te regenen, natuurlijk net
Toen ik uit de mango was om wat te drinken.
Hup, gauw er weer in en regen gehad tot ten Post.

Maar alleen het hoofd nat.;-)

Wat lekker dat je elke dag kan fietsen!

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door:
Welkom op dit forum Henk.

Veel lees- en vooral veel schrijfplezier gewenst.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(25-Mar-2021, 09:13 PM)Wim -de roetsende schreef: Welkom op dit forum Henk.

Veel lees- en vooral veel schrijfplezier gewenst.

Dankjewel.!
Antwoord }
Bedankt door:
Smile 
Aan het eind van een heerlijke wandeling langs de Keersop zag ik vandaag voor het eerst (ruim twee jaar na onze verhuizing) die andere velomobiel (ook een blauwe) uit ons dorp voorbij rijden.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 13 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM