Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Een blauwe  Big Grin Big Grin Big Grin 

Probeer maar eens geen blauwe tegen te komen  Tongue
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ja, dat bedacht ik me tijdens het fietsen zelf al: "volgens mij zijn ze altijd blauw".
Antwoord }
Bedankt door:
(23-Jun-2021, 11:30 PM)Lopopodium schreef: Ja, dat bedacht ik me tijdens het fietsen zelf al: "volgens mij zijn ze altijd blauw".

Meestal wel.

Heel lang geleden heeft Derk ooit een paar goudkleurige Roeifietsen gemaakt en de allernieuwsten zijn zwart.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ik kwam gisteren een grijze Flevo tegen in Almelo. We hebben gegroet.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren kwam ik een ligfietser op een groengele Demon tegen in Middelstum. Het was een bekende van mij die ook mee had gedaan naar de tocht naar Noordpolderzijl. We hebben niet alleen gegroet, maar ook uitgebreid gekletst. De openbare weg is immers een ontmoetingsplaats.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Botermarkt Haarlem.
Ik sta klaar om de fietsen stalling in te draaien komt er een rode Hase trike (Kettwiesel?) uit de stalling. Even een paar worden gewisseld met de dame die 'm reed.

Ik heb mijn Quest binnen gezet, mijn boodschappen gedaan en met het ophalen van de VM zie ik een andere Hase trike (Kettwiesel?) met aanhanger in de stalling staan.

Onderweg geen liggers gezien.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmorgen tijdens een ritje in de boterhuispolder zitten kletsen over en tussen koetjes en kalfjes ( Lakenvelders) met een heer op een zwarte 2 wiel handbike ws een varna.daarna elkaar weer goede reis gewenst.
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door:
Ik zag gisteren bij Castricum een knalrode Strada of Mango. Ik reed zelf in een blauwe Quest.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik met de ligfiets naar Texel gegaan, maar ik heb niet alles gefietst. Eerst naar Groningen gefietst, daar de trein gepakt naar Harlingen-Haven. Gefietst naar Kornwerderzand op de Afsluitdijk en daar de fiets is genomen naar Den Oever. Vandaar gefietst naar Den Helder en daar bij De Kooy fietste ik Jan achterop. Hij reed op een Batavus Relaxx. Die gebruikte hij voor het woon-werkverkeer. Thuis stond een M5 voor andere ritten. We hebben samen gefietst en gekletst tot de Marinebrug waar ik rechtsaf moest naar de boot. Na de boot moest ik weer fietsen naar ons hotel. In totaal 86km gefietst.
Antwoord }
Bedankt door:
In een tocht van 180 kilometer van Den Haag naar de Achterhoek zag ik er drie.
De eerste was een roeifiets bij de Reeuwijkse Plassen. De tweede was een blauwe velomobiel in de buurt van Veenendaal. Het was op een smal gravel paadje langs de spoorlijn Utrecht-Arnhem. Een paar honderd meter verder zag ik de derde: een geparkeerde Optima Condor. De berijder zat volgens mij een eindje verder in de berm zonder shirt te pauzeren. Onderweg bij Zeist naast Slot Zeist nog eventjes met een lokale gemeentemedewerker gepraat toen hij mijn Gaucho herkende: hij had twee jaar geleden een nieuwe grijze Nazca Gaucho gekocht.
Antwoord }
Bedankt door:
In een tocht van 119 kilometer zag ik er deze keer slechts eentje: een blauwwitte velomobiel bij Doesburg.

Verder mijn portie leed wel weer gezien deze tocht. Het begon na een paar kilometer toen vlak voor mijn neus een konijn (of haas) door een tegemoetkomende auto werd overreden nadat de konijn plots de weg overstak. Een onder een auto rollende konijn maakt nog aardig wat geluid, naast de initiële klap. Ondertussen was ikzelf al weer een stuk voorbij gefietst en zat even te twijfelen of ik ging verifiëren of de konijn dood was of dat er nog een genadeklap nodig zou zijn, maar vlak achter mij reed een tractor dus wilde ook niet plots stoppen om te voorkomen dat ik hetzelfde lot zou ondergaan (je weet niet of de chauffeur zich liet afleiden). Maar ik hoorde de auto stoppen en in mijn spiegel zag ik iemand ernaar toe lopen. Op de terugweg kwam ik er weer langs en toen was de konijn al weggehaald; er lag alleen wat uitgedroogd bloed. Aan de hoeveelheid te zien heeft deze het vast niet overleefd.

Het volgende portie leed was op de terugweg tussen Laag-Keppel en Wehl, waar blijkbaar een wielrenner in een groepje een ongeluk gehad heeft in een eenzijdig ongeluk (het was op een breed fietspad zonder een kruising in de buurt, dus niet op een plek waar je een ongeluk kan verwachten. De fietser heeft vermoedelijk het achterwiel van een groepsgenoot aangetikt?). Ik moest door de berm om de ambulance heen, toen de ongelukkige net op een brancard werd gehesen. Ik hoorde in de conversatie iets over een bekken en het ophijsen deed hoorbaar pijn, dus wellicht een bekken- of heupbreuk.

Dit soort dingen zag ik eigenlijk nooit tijdens een tocht in al die jaren.
Antwoord }
Bedankt door:
Onderweg naar de wielerbaan Spaarnwoude geen medeliggers, maar ik was dan ook een uur na de starttijd van de eerste race.
Ter plaatse een heleboel open liggers, drie (?) met een staartpunt en een serie VM's.

Onder hen ook 'de man op de gele ligger', die Mark bleek te heten en in het organizatie team zit.

Best wel veel gekletst en een paar mensen leren kennen.
17-19 september nieuwe kansen, deels op dezelfde plaats en deels op de wielerbaan van Amsterdam Schoten.

En dan wordt er (waarschijnlijk) weer gekampeerd in de buurt van de wielerbaan.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren fietste ik weer naar Texel. Eerst naar Groningen gefietst voor de trein naar Leeuwarden. Daar wilde ik overstappen op de trein naar Harlingen-Haven, maar er was een brug defect en die trein reed niet. Dus ben ik maar vanaf Leeuwarden gaan fietsen naar Kornwerderzand. Daar heb ik de fietsbus genomen naar Den Oever.

In Den Oever onder aan de dijk tussen14:45 en 15:00 uur kwam ik 2 medeliggers tegen: een vrouw op een tadpole trike en een man op een tweewieler. Ze fietsten naar mijn idee duidelijk samen op. We hebben gegroet.

Groet,
Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren pas ruim na 1700 uur naar huis. Tussen Lewedorp en 's Heer Arendskerke zag ik op mijn pad een ligfietser met een rode ligfiets. Zover ik weet ben ik 'm al eens eerder tegen gekomen. Omdat ik achterop kwam aangereden, ben ik gelijk op gaan rijden, om te vragen of hij wel vaker hier fietst. Hij vertelde me 2 a 3 keer per week. Dan ga ik 'm vast vaker tegenkomen.

Ik heb gegroet met 'een fijne avond' en ben doorgereden.

PS Het blijft opvallend voor me, hoe weinig er op de langere doorgaande routes gefietst wordt. Scooters hebben notabene de overhand.
Antwoord }
Bedankt door:
dat valt mij ook op, buiten de benouwde kom zie ik steeds meer fietsen met trapondersteuning, speed-pedelecs, elec.stepjes-scooters….. en nog maar weinig echte fietsen, ligfietsers kom ik bijna nooit tegen
Antwoord }
Bedankt door:
Fietsermet trapondersteuning, speed-pedelecs zie ik ook amper. Voornamelijk schoolkinderen en scooters.
In de winter wordt dat nog eens versterkt. En dan praat ik niet over de korte, zeg 5km routes tussen steden en dorpen, zoals van Goes naar Kapelle, Goes naar Heinkenszand, maar meer de langere > 5 km routes tussen steden. Goes naar Middelburg, Goes naar Sloegebied Vlissingen-Oost bijvoorbeeld.
Ook wel weer lekker natuurlijk Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren een rode quattrovelo bij de rotonde van Borger.
Ben daar vlakbij op vakantie. Ik zag hem vanuit de auto..
Antwoord }
Bedankt door:
Zojuist, twee straten van mijn huis, op de Elzenlaan in Zeewolde een ligfietser gesproken. Kom in Flevoland vaak ligfietsers tegen, maar deze handbiker lag op een blauwe Quickie Shark RT. Was er zeer tevreden over, op het licht zwiepen van de trekkende ketting na. Vond het een prachtige ligfiets.

Hier een soortgelijke: https://www.youtube.com/watch?v=PzfanS0E...ChairMafia
Antwoord }
Bedankt door:
Zonet van (fiets-)vakantie teruggekomen. Voor het eerst alle vier op een ligfiets, omdat nummer vier wegens fysieke redenen op een Van Raam ligdriewieler is overgestapt, dus dat valt wel op als we in een stoet achter elkaar rijden of als de fietsen bij elkaar op een camping staan  Smile 

Onderweg meerdere ligfietsers gezien, maar de meeste op een camping. Dan zie je opeens wat laags langs komen en gaan van beide kanten de blikken automatisch scannend over de fietsen heen... Welk type, wat voor bagage, enz.

Omdat de reis o.a. naar Flevoland ging had ik m'n flevotrike (recente aanwinst) maar gebruikt, dat hoort dan eigenlijk wel. Op de eerste camping een praatje gemaakt met twee ligfietsers. En "of zoonlief misschien even de flevotrike uit mocht proberen." Ok... trike is makkelijker dan een normale flevobike bike, maar toch. Rijdt 'ie er dus na twee minuutjes rommelen vervolgens zonder mankeren op stevige snelheid het hele veld mee over! Gaaf om te zien dat dat kan, leren rijden op de tweewielige bike kostte mij veeeeeeel meer tijd Big Grin 

Ook in Elburg zagen we wat ligfietsers langskomen. En zaterdag een mooie optocht van vier hurricane's in Leersum.

Reinout
Antwoord }
Bedankt door:
Leuk zo'n vakantie. Welke route heb je gedaan? Ook nog foto's ergens staan?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
@Reinout,

Kom in Flevoland ook regelmatig ligfietsers tegen. Maar op de tweewielers steeds minder. Verdrongen door de fiets met batterij. Mijn oudste zoon kreeg uitleg van Andre Vrielink van Flevobike en reed gewoon weg op een trike. Even later m'n dochter ook. Zit tussen de oren. Je fijne motoriek in je benen aanwenden. Weer later stapte m'n zoon over op de tweewieler Flevobike en reed ook daarop weg. Niet nadenken, maar voelen hoe het stuurt. Eigenwijze mensen leren veel moeilijker om op een trike te rijden en sommige leren het nooit. Maar het is vaak makkelijker dan je denkt.
https://www.youtube.com/watch?v=84GN-42StJc
Antwoord }
Bedankt door:
Fietsbennie: grotendeels wat uitgestippeld via knooppunten. Vanuit Nieuwegein via Spakenburg en brug Nijkerk naar een bos onder Zeewolde (https://www.strava.com/activities/5680065944). Daarna Elburg, leuk stadje. Dan nèt in Noord-Oostpolder even buiten Vollenhove: o.a. het Waterloopbos bezocht, dat moest wel een keer als civiel ingenieur  Smile Dan naar het zuiden via Zwolle naar Apeldoorn. Via een pannenkoek in Hoog Soeren naar Otterlo. Laatste avond in Leersum op een leuke trekkerscamping in de boomgaard gestaan. En dan weer Nieuwegein.

Piet: kinderen lijken er inderdaad sneller mee te zijn. M'n dochter ging na een dag oefenen met m'n flevobike bike de straat al op.

Reinout
Antwoord }
Bedankt door:
In een tocht van 124 zag ik er vandaag eentje. Een heer op een tweewieler (klein voorwiel, groot achterwiel) iets ten zuiden van het Lexkesveer bij Wageningen.
Antwoord }
Bedankt door:
Leuk, kreeg zomaar bezoek op het werk van Roef en Raymond tijdens hun fietsvakantie. Altijd goed bekenden te hebben om wat warms te scoren. Goede rit en fijn weer gewenst jongens.

 [Afbeelding: IMG-20210819-142104-854.jpg]

[Afbeelding: IMG-20210819-142131-147.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag, woensdag 25 augustus om 11.30 uur langs de dijk van De Gouwzee in Katwoude, een witte Quest (XS?). Ik zag hem te laat om te kunnen stoppen. We hebben wel enthousiast naar elkaar gezwaaid.
Later bij Oosthuizen een Whike. De bestuurster wilde mij niet zien, vermoed ik…
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Gistermiddag richting 5u een rode ligger tegengekomen terwijl wij rechtop op weg waren van Plaswijckpark naar de Bergsche Plas. Ik heb enthousiast tegen de man gedaan, die waarschijnlijk niet helemaal begreep waarom dan Tongue

Ik reed zelf op een grijze Giant, vrouwlief met kind achterop met een zwarte Lidl e-bike Smile Waarschijnlijk ben ik beter te herkennen aan de rossige baard en het blond-rossige lange haar Tongue
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 19 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM