Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Gisteren een leuk begin van de dag; een mooie ligfiets met daarop een mooie jongedame. Bij 's Heer Arendskerke. Ik heb 2x getoeterd en ze stak een duim omhoog.
Antwoord }
Bedankt door:
Een (mooie en jonge) vrouw die positief reageert op willekeurig langsrijdende toeterende auto's? Dat is volgens mij wel héél uitzonderlijk...
Antwoord }
Bedankt door:
(28-May-2021, 04:11 PM)Lopopodium schreef: Een (mooie en jonge) vrouw die positief reageert op willekeurig langsrijdende toeterende auto's? Dat is volgens mij wel héél uitzonderlijk...

Dat zou inderdaad uitzonderlijk zijn. Ik was zoals gewoonlijk onderweg met mijn velomobiel.
Antwoord }
Bedankt door:
Pas mijn tiende tocht van het jaar, maar in een tocht van 118 kilometer zag ik er vandaag twee.
De eerste op een lage tweewieler was een man in Doesburg. De tweede was op de terugweg vanuit Deventer en deze zag ik ten zuiden van Zuthpen. Ik haalde hem in (hij ging niet zo hard want fietste naast een conventionele tweewieler).
Antwoord }
Bedankt door:
(29-May-2021, 08:48 PM)Lopopodium schreef: Pas mijn tiende tocht van het jaar, maar in een tocht van 118 kilometer zag ik er vandaag twee.
De eerste op een lage tweewieler was een man in Doesburg. De tweede was op de terugweg vanuit Deventer en deze zag ik ten zuiden van Zuthpen. Ik haalde hem in (hij ging niet zo hard want fietste naast een conventionele tweewieler).

Doesburg - Zutphen - Deventer: We fietsen in hetzelfde gebied  Smile
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Slechts een deel van het jaar. Waarschijnlijk fiets ik volgende week weer in Zuid-Holland. Om de week erna weer eens terug te fietsen naar het oosten.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag 11:24 uur, Parkweg Groningen.

Oranje Quest, met leeuw/tijger op de zijkant.
Antwoord }
Bedankt door:
In een tocht van 191 kilometer vanuit de Achterhoek naar Den Haag zag ik er vandaag anderhalf. Eerst bij de pont bij Ameide (een mooi plaatsje, kwam ik pas nu achter), waar op dezelfde veerboot een halfligfiets/half conventioneelfietscombinatie naar de overkant ging. Later in het Balijbos bij Zoetermeer een lage tweewieler. Met een helm op met ingebouwd knipperend achterlicht.
Antwoord }
Bedankt door:
Reed ik vandaag in het duin bij Heemskerk, kwam ik de man op de gele ligger tegen, iets eerder dan meestal en veel noordelijker.
Hoorde ik hem zoiets als 'jij nou ook hier' zeggen.

Ik meld niet alle keren dat ik hem tegenkom, dat is tot 3 keer per week, meestal in de laatste 5 minuten van mijn route naar huis. Maar we zijn elkaar ook verder op zijn route tegen gekomen, op verschillende plekken in Beverwijk en Heemskerk.

En soms in de ochtend, het zelfde stuk maar dan beide de andere kant uit, ook als tegenliggers.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
In een tocht van 135 kilometer zag ik er vandaag drie (als ik een handfiets maar even meereken). Die handfiets was in de Driemanspolder bij Zoetermeer. De tweede was een driewieler in Woerdens Verlaat. Hij stond nog op de oprit wat te sleutelen aan de fiets, maar leek klaar voor een tocht. De derde was een dame op een driewieler ergens tussen Alphen aan den Rijn en Nieuwveen, geloof ik.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag om een uur of half 3, op de terugweg van het Schildmeer kwam ik op het fietspad langs de Meenteweg (N865) vlakbij de Pauwen  een ligfietser op een hoge racer tegen. Ik groette van mijn Sinner Demon en ik meende ook een groet te ontwaren van de tegenligger.
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteravond rond een uur of elf reed ik in de auto tussen Soesterberg en Soest en nam een ligfietser op een mid- of highracer een stuk provinciale weg mee. Dat ging met best een vaartje. Ik dacht een m5 frame te herkennen
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag zag ik twee heren op twee lage tweewielers, zo'n beetje uit het buitengebied tussen Duiven en Lathum. Ik was zelf op mijn stadsfiets.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag op korte vakantie (met de auto) zie ik een 2 oranje Quests. In de buurt van Giethoorn. Een Quest met aanhanger en een Quest XS. In de aanhanger een klein kind/baby. Een 'jong' gezin op pad. Leuk om te zien.
Zegt mijn vrouw: dat lijkt me ook leuk zo samen op vakantie Smile
Antwoord }
Bedankt door:
vanmiddag rond 16 uur in Borger een rode trike, reed 2x langs Kwalitaria aan de Hoofdstraat
(wij zaten er heerlijke friet te eten)
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren een roeifiets gezien tijdens een tocht van 119 kilometer. Een blauwe, was net de tunnel onder het spoor tussen Voorschoten en Voorburg uitgefietst en ging richting Wassenaar. Ik fietste nog op een zijpad langs het spoor, maar zag de roeifiets van een afstandje richting Wassenaar gaan.
Antwoord }
Bedankt door:
Een blauwe  Big Grin Big Grin Big Grin 

Probeer maar eens geen blauwe tegen te komen  Tongue
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ja, dat bedacht ik me tijdens het fietsen zelf al: "volgens mij zijn ze altijd blauw".
Antwoord }
Bedankt door:
(23-Jun-2021, 11:30 PM)Lopopodium schreef: Ja, dat bedacht ik me tijdens het fietsen zelf al: "volgens mij zijn ze altijd blauw".

Meestal wel.

Heel lang geleden heeft Derk ooit een paar goudkleurige Roeifietsen gemaakt en de allernieuwsten zijn zwart.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ik kwam gisteren een grijze Flevo tegen in Almelo. We hebben gegroet.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren kwam ik een ligfietser op een groengele Demon tegen in Middelstum. Het was een bekende van mij die ook mee had gedaan naar de tocht naar Noordpolderzijl. We hebben niet alleen gegroet, maar ook uitgebreid gekletst. De openbare weg is immers een ontmoetingsplaats.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Botermarkt Haarlem.
Ik sta klaar om de fietsen stalling in te draaien komt er een rode Hase trike (Kettwiesel?) uit de stalling. Even een paar worden gewisseld met de dame die 'm reed.

Ik heb mijn Quest binnen gezet, mijn boodschappen gedaan en met het ophalen van de VM zie ik een andere Hase trike (Kettwiesel?) met aanhanger in de stalling staan.

Onderweg geen liggers gezien.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmorgen tijdens een ritje in de boterhuispolder zitten kletsen over en tussen koetjes en kalfjes ( Lakenvelders) met een heer op een zwarte 2 wiel handbike ws een varna.daarna elkaar weer goede reis gewenst.
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door:
Ik zag gisteren bij Castricum een knalrode Strada of Mango. Ik reed zelf in een blauwe Quest.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik met de ligfiets naar Texel gegaan, maar ik heb niet alles gefietst. Eerst naar Groningen gefietst, daar de trein gepakt naar Harlingen-Haven. Gefietst naar Kornwerderzand op de Afsluitdijk en daar de fiets is genomen naar Den Oever. Vandaar gefietst naar Den Helder en daar bij De Kooy fietste ik Jan achterop. Hij reed op een Batavus Relaxx. Die gebruikte hij voor het woon-werkverkeer. Thuis stond een M5 voor andere ritten. We hebben samen gefietst en gekletst tot de Marinebrug waar ik rechtsaf moest naar de boot. Na de boot moest ik weer fietsen naar ons hotel. In totaal 86km gefietst.
Antwoord }
Bedankt door:
In een tocht van 180 kilometer van Den Haag naar de Achterhoek zag ik er drie.
De eerste was een roeifiets bij de Reeuwijkse Plassen. De tweede was een blauwe velomobiel in de buurt van Veenendaal. Het was op een smal gravel paadje langs de spoorlijn Utrecht-Arnhem. Een paar honderd meter verder zag ik de derde: een geparkeerde Optima Condor. De berijder zat volgens mij een eindje verder in de berm zonder shirt te pauzeren. Onderweg bij Zeist naast Slot Zeist nog eventjes met een lokale gemeentemedewerker gepraat toen hij mijn Gaucho herkende: hij had twee jaar geleden een nieuwe grijze Nazca Gaucho gekocht.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 10 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Geen ligger, wel interessante techniek
Ik had een paar jaar...Gideonaut — 09:26 AM
Geen ligger, wel interessante techniek
Ik wist even niet wa...365cycle — 08:33 AM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Het "grapje&quo...365cycle — 08:12 AM
M5 M-racer opbouw
En dat hij gebruik...Lopopodium — 11:50 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Muntjes op het s...Lopopodium — 11:47 PM
Hallo
We gaan elkaar vas...365cycle — 10:46 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Auw!  De schildpad...Veloquest — 09:44 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
In de buurt waar ik ...Bob Hagendijk — 09:44 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Balen Veloquest! Maa...365cycle — 09:38 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Muntjes op het spo...365cycle — 09:36 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Auw! De schildpad m...ZoefZoef — 09:26 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Tja, vroeger was a...Bob Hagendijk — 09:26 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat is balen. Ik den...Willeke_IGKT — 09:18 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Damn, het ziet er ...Veloquest — 09:08 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Damn, het ziet er re...Gideonaut — 09:04 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Vandaag heb ik mijn ...Veloquest — 08:52 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Tja, vroeger was a...Wim -de roetsende — 08:47 PM