Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Ik was op de gewone fiets. Maar zag een ruime uur geleden tussen Aerdt en Herwen een heer op een witte hoge tweewieler.
Antwoord }
Bedankt door:
Citaat:De eerste race van het gebeuren waarbij ik betrokken was had ieder minuut een fietser starten van 10 uur tot 10:50, reken zelf maar uit. Toen stonden er nog een paar fietsen van mensen die betrokken waren bij de organisatie en vrijwilligers, waar ik er een van was.

Je was op Cycle Vision. Leuk. Voor het eerst sinds jaren ben ik er dit jaar niet bij.

Ik ben al heel lang vrijwilliger geweest. Vooral op het KinderProbeerParcours vond ik het geweldig. 
Eén duwtje en fietsen maar. Met volwassenen moest je soms wel één rondje mee rennen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Helaas geen probeer parcours, maar weinig kinderen (4 in de kinder race, de rest zelfs nog te jong voor loopfietsjes,) en geen beurs.

Maar wel een hele goede sfeer.

Ik was er alleen de zaterdag, geen idee van wat er op vrijdag en zondag gebeurd is.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Ik had me al afgevraagd wanneer ik mijn oude Mango (en dus ThjisR) tegen zou komen - onze woon-werk trajecten kruisen elkaar immers. Vanochtend is het dan ook gebeurd, op het Oostlandpad bij Pijnacker. Dus, die Strada met de bloem erop, dat was ik! (Bedenk me net dat ik de Strada hier eigenlijk ook nog een keer moet voorstellen... Big Grin ).
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
Ja, check! Ik herkende jou, en met name de Strada, ook al Smile Hoi!
Antwoord }
Bedankt door: emgaron
Vanmorgen een mango kleurige velomobiel gezien, hij stak over tussen Heinkenszand en s Heerenhoek. Iemand van het forum?
Ik was met mijn witte Strada.
Antwoord }
Bedankt door:
Vanochtend op het Oostlandpad tussen Delfgauw en Pijnacker haalde ik een dame op een donkere tweewiel-ligger in. Zij was wel zo slim om haar zonnebril op te zetten , ik zat te knijpen in mijn gele Mango.
Antwoord }
Bedankt door:
(21-Sep-2021, 09:00 AM)ThijsR schreef: Zij was wel zo slim om haar zonnebril op te zetten , ik zat te knijpen in mijn gele Mango.

Daar bestaan petjes voor. Ik draag nooit een zonnebril, maar wel altijd een petje.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Vanmiddag op de veerboot tussen de Maasvlakte en Hoek van Holland. Ik was de enige ligfietser aan boord, maar een van de andere passagiers met een gewone fiets had ook al vijfentwintig jaar een ligfiets, zo vertelde hij mij. Hij was niet op de hoogte dat zijn terugweg nog zestig kilometer wind tegen zou gaan worden terug richting Zeeland. Daar moest ik wel stiekem wat om gniffelen. Les één van langeafstandstochten maken is toch wel altijd wind tegen beginnen...!
Antwoord }
Bedankt door:
Of op tijdstippen vertrekken dat het niet waait. Dat zijn ook van die voordelen van een fiets. Met de auto zou ik nooit zo 123 met iemand in gesprek komen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(21-Sep-2021, 06:02 PM)Lopopodium schreef: Les één van langeafstandstochten maken is toch wel altijd wind tegen beginnen...!

Dat is leuk als je midden in het land woont maar als je in de buurt van de kust woont is het maar een halve cirkel die je kunt fietsen.

En als je naar iets bepaalds toe moet heb je vaak geen keuze, de wind komt waar die vandaan komt en je huis en bestemming kun je ook niet van plaats veranderen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Ik woon ook aan de kust, Den Haag.
Alleen bij noordwestenwind is het wat lastig. Maar als ik naar Haarlem fiets en via Zandvoort weer terug, heb ik op de terugweg de wind opzij of schuin mee als het iets meer noordelijk dan westelijk is. Dat is nog wel te doen. Elke andere windrichting is geen probleem.
Antwoord }
Bedankt door:
(21-Sep-2021, 05:42 PM)Wim -de roetsende schreef:
(21-Sep-2021, 09:00 AM)ThijsR schreef: Zij was wel zo slim om haar zonnebril op te zetten , ik zat te knijpen in mijn gele Mango.

Daar bestaan petjes voor. Ik draag nooit een zonnebril, maar wel altijd een petje.

Met die lage zon momenteel doet een petje helaas niet genoeg! Misschien lig ik er te laag voor...
Op de terugweg kwam ik dezelfde dame weer tegen, toen had ik wel mijn zonnebril op Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Dan heb jij niet deze: https://www.walzcaps.com

Die trek je diep over je voorhoofd. Geen last van de zon en je kunt toch nog alles goed zien. 
Het klepje is klein en precies groot genoeg. Is ook één van de weinige petjes dat bijna nooit af waait.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ik zit er wel eens aan te denken zo'n zonnebrilopzetstukje op mijn bril te zetten. Nou ben ik niet zo'n zonnebrildrager. En een petjesdrager ben ik ook niet (hoewel door mijn leeftijd als veertiger in combinatie met progressieve deteoratie van het haarvlak dit wellicht in de toekomst eens zou moeten veranderen als ik uren in de zon wil fietsen). Zowel een zonnebril als een petje heb ik dus nog niet. Een pet lijkt me vooral ook wel warm, eigenlijk. Maar geen idee waar ik zo'n zonnebrilopzetstukje kan kopen. In ieder geval, die kan je dus ook naar voren klappen zodat het niet voor je ogen zit maar naar voren steekt. Dan werkt het misschien ook een beetje zoals de klep bij een petje, zat ik te denken? Iemand daar ervaring mee?
Antwoord }
Bedankt door:
Ah, een klassiek koerspetje, of "klakske" in het Vlaams. Goed idee! Een "normale" honkbalpet staat óók voor mij wat te hoog.
Antwoord }
Bedankt door:
@ Lopopodium, ik heb zo’n zonnebril-opzet dingetje van Decathlon
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Sep-2021, 07:19 PM)Lopopodium schreef: …maar geen idee waar ik zo'n zonnebrilopzetstukje kan kopen…

Ik heb in het verleden bij mijn opticien (niet onderdeel van een keten) verschillende opzet zonnebrillen gekocht als ik een nieuw montuur aanschafte. Daarna gefietst (en andere dingen gedaan) met een zonnebril met geslepen glazen. Na een staaroperatie en dus met nieuwe lenzen in mijn ogen, fiets ik nu met een fietsbril met meekleurende glazen en een leesvenster.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
(21-Sep-2021, 06:02 PM)Lopopodium schreef: Les één van langeafstandstochten maken is toch wel altijd wind tegen beginnen...!
Ooit met windkracht 6-7 in de rug naar Dronten gekacheld, 120 km... op de terugweg was het gewoon windkracht 7 geworden.
Maar in een velomobiel gaat dat nog steeds prima Big Grin  De juiste fiets kiezen is ook de moeite!

En back to topic: vorige week dinsdagmiddag zag ik bij Leimuiderbrug iemand op een zwarte ligger, leek zo'n beetje halfhoog te zijn.
Iemand van hier? Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Meekleurende glazen vind ik ook nog wel een optie, al vindt mijn vrouw die dingen vooral voor viezerikken Tongue maar dan nog, een zonnebril dempt de boel wel maar houdt het niet tégen.
Ik heb een behoorlijk frame op mijn neus (zonnebril is wel hetzelfde montuur als mijn gewone bril) én mijn haar in een staart, wat bij elkaar een behoorlijke limitatie is in hoeveel ik kan spelen met de plaats van een petje. Maar misschien helpen die "echte" fietspetjes wel!
Antwoord }
Bedankt door:
(24-Sep-2021, 10:54 AM)ThijsR schreef: Meekleurende glazen vind ik ook nog wel een optie, al vindt mijn vrouw die dingen vooral voor viezerikken Tongue maar dan nog, een zonnebril dempt de boel wel maar houdt het niet tégen.
Ik heb een behoorlijk frame op mijn neus (zonnebril is wel hetzelfde montuur als mijn gewone bril) én mijn haar in een staart, wat bij elkaar een behoorlijke limitatie is in hoeveel ik kan spelen met de plaats van een petje. Maar misschien helpen die "echte" fietspetjes wel!

Ik draag soms wel een baseball pet, met mijn haar in een staart door het gat achterin. Dan blijft íe tenminste ook hangen als hij afwaait Smile (Meestal heb ik mijn haar gewoon los)
Lang haar zorgt er in ieder geval voor dat mijn nek niet verbrandt, of dat ik last heb van de zon op mijn hoofd.
In een ver verleden een keer een overzetzonnebril gekocht, en die werkt ideaal. Ik heb ook meekleurende glazen, maar dat werkt eigenlijk alleen maar als je wandelt.

Wat medeliggers aangaat, die zie ik die maar zeer zelden, ondanks dat er in deze regio genoeg moeten zitten...
Antwoord }
Bedankt door:
(24-Sep-2021, 10:54 AM)ThijsR schreef: Ik heb een behoorlijk frame op mijn neus (zonnebril is wel hetzelfde montuur als mijn gewone bril) én mijn haar in een staart, wat bij elkaar een behoorlijke limitatie is in hoeveel ik kan spelen met de plaats van een petje. Maar misschien helpen die "echte" fietspetjes wel!
(24-Sep-2021, 11:35 AM)Frutsel schreef: Ik draag soms wel een baseball pet, met mijn haar in een staart door het gat achterin....

Tjonge, opvallend dit. Zijn ligfietsende heren overwegend langharig soms? Fiets zelf ook liefst met het haar in een staart namelijk :-D Het door Frutsel omschreven voordeel van minder verbranden in de nek is ook geweldig bij mijn andere liefhebberij, zeilen :-)

(24-Sep-2021, 11:35 AM)Frutsel schreef: Wat medeliggers aangaat, die zie ik die maar zeer zelden, ondanks dat er in deze regio genoeg moeten zitten...

Heb er ook nog geen gezien in mijn jonge, 1 midweek oude, ligfiets carrière ;-)
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door:
(24-Sep-2021, 10:54 AM)ThijsR schreef: …meekleurende glazen vind ik ook nog wel een optie, al vindt mijn vrouw die dingen vooral voor viezerikken…

Zo donker worden ze nu ook weer niet… Ik vind fietsen zonder bril niet fijn met de rijwind op de ogen. Deze glazen zijn in het Nederlandse weer met zon en wolken erg prettig.

Gert, die zijn lange haren al zo’n 47 jaar kwijt is  Smile
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmiddag om 13 uur, zag ik vanaf de A28 ten zuiden van Haren, op de parallelweg een heer met rode pet in een "banaan" in zuidelijke richting rijden. Het stuk fruit was getooid met de kleuren wit, geel en rood. Iemand van onze "familie" misschien?

Ik benoem het voertuig als "banaan", omdat ik geen idee heb of je alle liggers-met-cabine een velomobiel kunt noemen, of dat dat een merknaam is. Ik ben niet zo thuis in die tak van sport, hoewel het me wel machtig mooi lijkt Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Velomobiel is een merknaam en ondertussen ook een soortnaam geworden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(24-Sep-2021, 03:25 PM)GertBr schreef:
(24-Sep-2021, 10:54 AM)ThijsR schreef: …meekleurende glazen vind ik ook nog wel een optie, al vindt mijn vrouw die dingen vooral voor viezerikken…

Zo donker worden ze nu ook weer niet… Ik vind fietsen zonder bril niet fijn met de rijwind op de ogen. Deze glazen zijn in het Nederlandse weer met zon en wolken erg prettig.

Gert, die zijn lange haren al zo’n 47 jaar kwijt is  Smile

Fietsen zonder bril is hier een gevaar op de weg Tongue
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 13 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM