Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
In een tocht van 174 kilometer van Den Haag naar de Achterhoek zag ik er vandaag drie. De eerste was een roeifietser in Gouda, op de dijkweg richting Oudewater. De tweede was een heer op een lage tweewieler in Nieuwegein (eigenlijk Vreeswijk, want het was in het oude centrumpje van het voormalige dorp). De derde was een dame op een driewieler bij Heteren in de buurt.
Antwoord }
Bedankt door:
(24-Sep-2021, 05:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Velomobiel is een merknaam en ondertussen ook een soortnaam geworden.

Dat is dus de aspirine onder de fietsen  Wink
Antwoord }
Bedankt door:
(24-Sep-2021, 06:19 PM)Lig-hen schreef:
(24-Sep-2021, 05:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Velomobiel is een merknaam en ondertussen ook een soortnaam geworden.

Dat is dus de aspirine onder de fietsen  Wink

Of de Baco onder de Verstelbare Moersleutels.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
het woord automobiel is geen merknaam, zo is velomobiel ook geen merknaam.
Antwoord }
Bedankt door:
Velomobiel.nl, inclusief .nl dus, is het merk. 

Velomobiel, het soort/type fiets.
Velomobiel - definitie - Encyclo
Als ook in de Dikke van Dale.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(24-Sep-2021, 08:27 PM)Peter de Rond schreef: het woord automobiel is geen merknaam, zo is velomobiel ook geen merknaam.

De mannen van velomobiel.nl hebben anders wel gezorgd voor de naamsbekendheid van het woord 'velomobiel'.

Ooit was hun streven om dit woord in het woordenboek te krijgen.

Ik vind een gestroomlijnde driewieler een velomobiel en dat hebben zij bewerkstelligd.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Einde van de middag, rond 16:30, op de Sint Lenaartsebaan even voor Oost-Malle: een man van middelbare leeftijd met zwarte fietshelm in een Quest of toch minstens een driewielige gele velomobiel met dichte wielkasten en een tweetal lichten bovenop.
Antwoord }
Bedankt door:
(24-Sep-2021, 05:50 PM)Lopopodium schreef: De eerste was een roeifietser in Gouda, op de dijkweg richting Oudewater.

Wat mij trouwens opviel is dat zo'n roeifiets nog best hard gaat. Dat ligt natuurlijk vooral aan de berijder, maar toch. Het duurde voor mij toch wel eventjes voordat ik hem had ingehaald, en ik ben zeker geen trage fietser. Nu ik voor het eerste langer dan een paar seconden een roeifiets in werking heb gezien, viel mij een ding behoorlijk op: de snelheid is nogal fluctuerend anders dan op een fiets met trappende voortgang. Ik ga een vrij constante snelheid, en zie de roeifiets voor me telkens versnellen na een roeibeweging. Daarna zakt de snelheid weer even in na een paar slagen, om daarna weer te versnellen. Zo ging dat een beetje door.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag is het gebeurd: ik ben een eerste medeligger tegengekomen!

Het was een gele velomobiel, in de Hogelandse polder. Wat gaan die dingen hard!

Inmiddels ben ik gelukkig handig genoeg op de Furai om terug te kunnen zwaaien naar het heerschap aan het roer van de gele raket. :-)
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door:
Vanochtend kwam ik een roeier tegen op het Oostlandpad, thv de Komkommerweg. Ik kon zwaaien, hij was volgens mij nog flink aan het klimmen en gaf een knik Smile
Antwoord }
Bedankt door:
In een tocht van 110 kilometer zag ik er vandaag twee. De eerste was op een fietspad langs de zandwinning nabij de Waal grofweg tussen Nijmegen en Gendt, een heer op een zwarte tweewieler (klein voorwiel, groot achterwiel). Precies aan de overzijde van de Waal op de dijkweg van Nijmegen richting Millingen zag ik de tweede, een heer in een oranje velomobiel.
Antwoord }
Bedankt door:
Kwam vanochtend onderweg naar m'n werk een blonde meneer tegen in een oranje DF, op de kruising Dorpsstraat/Kloofpad in Leimuiden. Ik stond verdekt opgesteld achter een flinke SUV (die me vlak daarvoor inhaalde waar het gewoon helemaal niet handig, veilig of nuttig was, maar goed), maar we hebben nog wel gezwaaid.

Iemand van hier?
Antwoord }
Bedankt door:
gisteren bij Fort Wierickerschand langs de Oude Rijn een man op een Greenmachine tegen, wij hebben hoi gezegd. Daarna bij de Heinenoordtunnel noordzijde een zwarte M5 CHR, we hebben gegroet.
Antwoord }
Bedankt door:
In een tocht van 120 kilometer zag ik er eentje. Een gele velomobiel bij de rotonde tussen Persingen en Beek (de Beek bij Nijmegen). In Weurt zag ik ook nog wat anders leuks toen ik daar doorheen fietste: een tuin vol kabouters, gnomen en weet ik wat al niet meer: https://www.google.com/maps/@51.8583223,...312!8i6656. De afbeelding in de link is verouderd (want uit 2016); het stond nu volgens mij nóg voller...! Hier de situatie uit 2009: https://www.google.com/maps/@51.8584216,...312!8i6656 toen het nog 'leeg' was. Hilarisch.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag een dame op een Challenge Hurricane... maarja, daar had ik dan ook mee afgesproken om een rustig rondje mee fietsen Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Helemaal vergeten hier te dumpen... voor de Instagrammers onder ons: Speciaaltransport in Dronten ;-)
Antwoord }
Bedankt door:
Gistermiddag onderweg naar huis kwam ik bij Delft-Zuid een mooie blauwe roeier tegen. Ik was (uiteraard) in de gele Mango Smile mini praatje gehad voordat hij rechtdoor ging waar ik de Abtswoudseweg opzocht.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(19-Oct-2021, 10:29 AM)ThijsR schreef: Gistermiddag onderweg naar huis kwam ik bij Delft-Zuid een mooie blauwe roeier tegen. Ik was (uiteraard) in de gele Mango Smile mini praatje gehad voordat hij rechtdoor ging waar ik de Abtswoudseweg opzocht.
Dat was vast Richard?
Antwoord }
Bedankt door:
Vanochtend in Pijnacker een "Kaas-Quest" (geel met 'gaten' - ik neem aan folie?) met witte kap tegengekomen - ik had kunnen zweren dat ik deze al eerder een keer gezien heb?!
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
(19-Oct-2021, 11:26 AM)emgaron schreef: Vanochtend in Pijnacker een "Kaas-Quest" (geel met 'gaten' - ik neem aan folie?) met witte kap tegengekomen - ik had kunnen zweren dat ik deze al eerder een keer gezien heb?!

Is die niet door iemand hier van het forum gekocht? Staat mij iets van bij.


Gecheckt door op Kaas-Quest te zoeken, het klopt. Pflipp is de eigenaar.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: emgaron
(19-Oct-2021, 11:26 AM)emgaron schreef: Vanochtend in Pijnacker een "Kaas-Quest" (geel met 'gaten' - ik neem aan folie?) met witte kap tegengekomen - ik had kunnen zweren dat ik deze al eerder een keer gezien heb?!

Dat moet Pflipp zijn! Die ken ik persoonlijk al heul erg lang Tongue (sinds mijn geboorte zeg maar)
Antwoord }
Bedankt door: emgaron
Yup, at the office now. Kap is overigens geel. Alle lof voor de grap gaat naar de vorige eigenaar, die het ding oa in verschillende Velomobielonderdelen productfoto's heeft laten poseren, wat suggereert dat het een gangbaar model is. Maar het is zoals zoveel gedecoreerde VM's "one of a kind".

Het grappige is dat ik pas echt anderen lijk te zien fietsen sinds ik de mijne heb. Die van @emgaron vanochtend was voor mij echter een nieuwe. Rijd je er vaker mee, of is het je keus bij regen?
Antwoord }
Bedankt door:
@emgaron had in ieder geval tot een paar maanden terug degene waar ik nu in rijd Wink
Antwoord }
Bedankt door:
[Afbeelding: a1KXW86_460s.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
ThijsR, emgaron, pflipp: Ook zo heerlijk genoten van de velomobiel vanochtend? Ik had op één stuk een pittig regenbuitje, langs de A44 waar file stond, ineengedoken bukfietsers inhalend... Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Het was heerlijk, ik werd door het opdoen van de schuimkap geforceerd om niet de poten uit het lijf te trappen, dus dat was wel goed Smile Waren ook een flink stuk minder fietsers op de paden. dat maakt het alleen nog maar fijner
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 10 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM