Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
(28-Feb-2022, 12:31 AM)GertBr schreef: Kijk hier voor meer foto’s.


Het lijkt nogal een aangelegenheid voor velomobielen. Moeten de overige fietstypen zich uit de naad trappen of is hier iets anders aan de hand?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Feb-2022, 06:13 AM)Bart Verbeek schreef:
(28-Feb-2022, 12:31 AM)GertBr schreef: Kijk hier voor meer foto’s.


Het lijkt nogal een aangelegenheid voor velomobielen. Moeten de overige fietstypen zich uit de naad trappen of is hier iets anders aan de hand?

We hebben ons met de velomobielen keurig aangepast, zo was ook de afspraak. De tocht stond en staat open voor alle liggers, met of zonder motorische hulp. De langzamere fietsers reden direct achter de voorrijder (advies WimH) De kruissnelheid was 22 tot 23 km/uur.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Bart Verbeek
Reed vanochtend met de Milan rond 7:00 weg in Goes, en de eerste andere fiets die ik tegenkwam was... een wit/rode of wit/oranje Quest! Had de zon even in het vizier waardoor ik de kleur niet helemaal goed kon zien, en de Questrijder had de vaart er behoorlijk in, dus hoewel ik volgens mij wel een handje zag was ik zelf geloof ik niet snel genoeg. Toch altijd leuk om een mede-velonaut tegen te komen Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Zaterdagavond zag ik een mooie witte Hase duofiets staan (lig voor, zit achter) bij De Soete Suikerbol in Vlaardingen Smile

Wel zonder eigenaar, die zat(en) waarschijnlijk lekker te eten binnen.
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Feb-2022, 11:54 AM)365cycle schreef: ..een wit/rode of wit/oranje Quest

Waarschijnlijk de wit/rode Vlammende Quest (665) Die rijdt alweer even in Zeeland rond.
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Feb-2022, 01:36 PM)Hoekie schreef: Waarschijnlijk de wit/rode Vlammende Quest (665) Die rijdt alweer even in Zeeland rond.
Ik had in de gauwigheid geen vlammen gespot, maar zoals gezegd, het ging snel. Overigens zou de richting dan wel "onverwacht" zijn; ik draaide bij het woonwagenkamp aan de kant van 's Heer Hendrikskinderen het viaduct op (de ventweg). Hij kwam van het viaduct af, juist richting 's Heer Hendrikskinderen.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
(28-Feb-2022, 01:51 PM)365cycle schreef: Overigens zou de richting dan wel "onverwacht" zijn; ik draaide bij het woonwagenkamp aan de kant van 's Heer Hendrikskinderen het viaduct op (de ventweg). Hij kwam van het viaduct af, juist richting 's Heer Hendrikskinderen.

Dat zou verwacht zijn. In zijn oude woon werk video reed hij eerst van Kapelle Biezelinge over 's Gravenpolder Ovezande naar 's Heerenhoek.
https://ligfietsers.nl/thread-594.html
Ik ben 'm inmiddels een paar keer tegengekomen op mijn meest gereden route. Waar ik zag dat hij vanaf het noorden naar het zuiden richting 's Heer Hendrikskinderen rijdt. (En verder langs 's Heer Hendrikskinderen en 's Heer Arendskerke en daarna binnendoor boven langs Heinkenszand naar 's Heerenhoek) Het lijkt alsof hij een half jaartje geleden verhuisd is.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Ah, dat verklaart het dan idd Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag om een uur half vier (denk ik) werd ik rijdend op mijn Sinner Demon 20/26 ingehaald door elektrisch ondersteunde tadpole trike met streamer. Dat gebeurde op de Harlingerstraatweg in Franeker, niet ver van de binnenstad. Ik probeerde te groeten, maar geloof niet dat het gelukt is. Hij reed de Schilcampen op naast de gracht (vlakbij de academie) en dat was toevallig ook mijn route. 

Groet,

Marco -zalig fietsweer- Roepers
Antwoord }
Bedankt door:
Ik zag gistermiddag (tussen 3 en 4 denk ik) een oranje Rapto midracer langs de N57 richting Brielse brug. Ik reed in de auto op de N57, dus groeten zat er niet in.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik had een oranje Raptobike Midracer, in 2020 verkocht aan iemand in Zeeland
Antwoord }
Bedankt door:
Gistermorgen een oranje witte quattrovelo op de Noordersluis in Lelystad. Ik was ook met mijn quad. Leuk!
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
Ik zie tegenwoordig bijna elke ochtend die ik fiets wel dezelfde, grijsbehaarde en -bebaarde man aan op zijn 2-wiel ligger. Regelmatig een groetje Smile
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
Vandaag iets ten noorden van Wehl, tussen Wehl en Doetinchem. Misschien niet per definitie een ligfiets, maar toch interessantwaardig te vermelden. Een heer rechtopzittend op een zwarte handfiets. Opvallend, het was een tweewieler en geen driewieler. Dat had ik nog niet eerder gezien!
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(07-Mar-2022, 03:11 PM)Lopopodium schreef: Vandaag iets ten noorden van Wehl, tussen Wehl en Doetinchem. Misschien niet per definitie een ligfiets, maar toch interessantwaardig te vermelden. Een heer rechtopzittend op een zwarte handfiets. Opvallend, het was een tweewieler en geen driewieler. Dat had ik nog niet eerder gezien!

Kaal hoofd en een lange baard?

Zo ja, dan ken ik hem. Hij woont in Dieren.
Hij reed vroeger altijd mee met LOL. Hij heeft zelfs een unieke 2-wieler race-handbike. 
En dus een handbike Varna 2-wieler.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Ik geloof inderdaad wat baardig. Verder weet ik niet.
Antwoord }
Bedankt door:
(07-Mar-2022, 10:32 PM)Wim -de roetsende schreef: En dus een handbike Varna 2-wieler.

Nieuwsgierig als ik ben ben ik meteen gaan googlen, en toen vond ik volgende uitspraak op De Varna site:
  • Reduction in aerodynamic drag. The wheels of a cycle are an important place to reduce aerodynamic drag, as the top of any rolling wheel is moving into the wind at twice the speed of the rider/cycle (aerodynamic drag increases exponentially with speed). Smaller wheels present less frontal and surface area to the wind, and are proven to to have less aerodynamic drag than larger wheels. Even at slow speeds, the reduction of aerodynamic drag when using a 20 inch wheel is much greater than any increase in rolling resistance (which increases linearly with speed) over use of a larger wheel.
    ""
Ik vond het wel een interessante uitspraak. Misschien sommigen hier ook. ;-)
Antwoord }
Bedankt door:
Het gaat hier om de Bike/2-wieler versie van de Varna Marathoner Trike.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(03-Mar-2022, 01:11 PM)gideon schreef: Ik had een oranje Raptobike Midracer, in 2020 verkocht aan iemand in Zeeland
https://ligfiets.net/advertisement/19200...racer.html

deze?
Antwoord }
Bedankt door:
(08-Mar-2022, 04:10 PM)365cycle schreef:
(03-Mar-2022, 01:11 PM)gideon schreef: Ik had een oranje Raptobike Midracer, in 2020 verkocht aan iemand in Zeeland
https://ligfiets.net/advertisement/19200...racer.html

deze?
Ik denk het niet, ik had een Sram X9 achterder. + shifter en geen voorder. (ook niet dat stokje voorop)
En ik had V-brake’s (de V-brake nokken op deze ontbreken). Misschien van ErikvanD geweest?

(Waar is Erik eigenlijk, al even niet meer gezien hier)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Vandaag zag ik bij Fort Vechten (Marsdijk) tussen Utrecht en Bunnik een metallic donker- blauwe DF, reed me tegemoet. Hij/zij zwoei applause wel, ik stopte nog (rij gele DF XL) maar ander reed verder. Zag er nieuw uit, of overgespoten. Ong 16:30 u, dinsdag 8 maart. Wiewasdanou?
Antwoord }
Bedankt door:
Donderdagavond -18:30 moest ik bij het stoplicht in Den Haag even wachten op een meneer met een staart op een FlevoTrike die over de Wassenaarseweg reed.
Niet gezwaaid, ik zat voor de verandering eens op een Speed pedelec en was dus een zorgvuldig gecamoufleerd ligfietser.
Toch benieuwd: iemand van hier?
Antwoord }
Bedankt door:
In mijn eerste lange toertocht van het seizoen op de ligfiets (101 kilometer nog maar) zag ik er vandaag eentje; een driewieler tussen Nijmegen en Malden.
Antwoord }
Bedankt door:
Net een medeligger gespot. Niet gegroet, wel een foto gemaakt en geappt, hij reageerde binnen een minuut :+

[Afbeelding: 8023689-B-99-CC-4037-BF8-E-FB48-E41-A4-D02.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: ThijsR , Hoekie
(13-Mar-2022, 04:45 PM)365cycle schreef: Net een medeligger gespot. Niet gegroet, wel een foto gemaakt en geappt, hij reageerde binnen een minuut :+

Wie zou dat nou geweest zijn Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Vanmorgen Mark gezien in zijn witte Quest, (met zwarte reflectie strips.)
Langzaam in de bocht bij het stoplicht maar we konden wel allebei door rijden.
Dat is waar het fietspad Holland op zijn smalst langs de kruizing Binnenduin Randweg en Wenkebachstraat gaat. (Velsen Noord.)
Mondeling gegroet.

Ik weet nu waarom ik hem haast nooit in de ochtend tegenkom. Ik was een uur later dan ik zou moeten zijn.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 13 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM