Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
(03-Jul-2020, 10:10 PM)Lopopodium schreef: Onderweg ook nog door een camerawagen van Cyclomedia in beeld gebracht ergens in de bosachtige paden van Rockanje. Die doet dat waarschijnlijk niet voor Google Maps. Maar voor welk doel wel, weet iemand dat? Kan ik kijken of ik mijzelf later in beeld terug kan vinden.

Vandaag kwam ik weer zo'n Cyclomedia-wagen tegen, op de Rijksstraatweg in Ubbergen (zo goed als Nijmegen). Hij kwam net voor me vanuit de zijweg, dus ik heb er enige honderden meters achter gefietst. Ik ben goed in beeld, zullen we maar zeggen...

Maar weet iemand waar de beelden van Cyclomedia voor worden gebruikt? Dan kan ik mijzelf eens opzoeken. Want het is al de derde keer dat ik er zoeentje tegengekomen ben...
Antwoord }
Bedankt door:
Of wil je ze nog aanklagen? Je had er toch zo'n hekel aan ongevraagd op internet te komen?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(14-Mar-2022, 07:00 PM)Lopopodium schreef:
(03-Jul-2020, 10:10 PM)Lopopodium schreef: Onderweg ook nog door een camerawagen van Cyclomedia in beeld gebracht ergens in de bosachtige paden van Rockanje. Die doet dat waarschijnlijk niet voor Google Maps. Maar voor welk doel wel, weet iemand dat? Kan ik kijken of ik mijzelf later in beeld terug kan vinden.

Vandaag kwam ik weer zo'n Cyclomedia-wagen tegen, op de Rijksstraatweg in Ubbergen (zo goed als Nijmegen). Hij kwam net voor me vanuit de zijweg, dus ik heb er enige honderden meters achter gefietst. Ik ben goed in beeld, zullen we maar zeggen...

Maar weet iemand waar de beelden van Cyclomedia voor worden gebruikt? Dan kan ik mijzelf eens opzoeken. Want het is al de derde keer dat ik er zoeentje tegengekomen ben...

Ik hoorde laatst iemand op de radio vertellen dat hij dit soort camera wagen rijdt. (Geen idee welke zender/dag/programma, sorry.)
De filmpjes die hij maakt worden vaak gebruikt door de gemeente of de eigenaar van het natuurgebied waar de opnames gemaakt worden. Dit kan promotie zijn maar ook inzicht krijgen in details voor een verbouwing of veranderingen in de wegen.

Dus wel meer informatie maar geen hulp in het terug vinden van je beelden.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
Dank voor de extra informatie.
Antwoord }
Bedankt door:
De site van Cyclomedia zegt:
Citaat:De foto's zijn alleen beschikbaar voor klanten van Cyclomedia via een website met toegangsbeveiliging. De database is dus niet openbaar voor bijvoorbeeld particulieren.

De foto’s worden gebruikt ten behoeve van inspectie en beheer van de buitenruimte, visuele ondersteuning bij de implementatie en uitvoering van wetgeving, ontwikkeling van ruimtelijke plannen, voorbereiding van werkzaamheden in de openbare ruimte en andere (maatschappelijke) belangen. Voordat Cyclomedia de opnamen hiertoe beschikbaar stelt aan haar klanten worden herkenbare personen en kentekens van auto’s onherkenbaar gemaakt (‘geblurd’).

Klanten van Cyclomedia bevinden zich zowel in de publieke (zoals gemeenten, provincies, ministeries en waterschappen) als particuliere sector (bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen, infrastructuur en ingenieursbureaus).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Gisteren terug naar huis, tussen Lewedorp en 's Heer Arendskerke, eerst een rode ligger.
En snel daarna zag ik vrij ver weg Vlammende Quest rijden.
Ik ben langzaam, over zo'n 10 km, naar 'm toegereden. Bij de Zandkreekbrug ging hij rechtdoor naar Noord-Beveland en sloeg ik linksaf onder de dijk rechtsaf naar Goes. We hebben gegroet (toeter, richtingaanwijzer)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Gisteravond een open ligger tegengekomen op mijn terugweg van het werk. Ter hoogte van Nes a/d Amstel. We hebben gegroet
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmiddag om een uur of 3, een donkerblauwe trike bij Ritsumasyl. We hebben gegroet.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Antwoord }
Bedankt door:
Kwam vanmiddag Marco met de geel/witte QV tegen in Hazerswoude. We hebben gegroet Smile
Antwoord }
Bedankt door:
(18-Mar-2022, 09:38 PM)365cycle schreef: Kwam vanmiddag Marco met de geel/witte QV tegen in Hazerswoude. We hebben gegroet Smile

Die heeft ook al een keer met LOL meegereden.

Waar blijf jij?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(19-Mar-2022, 08:03 AM)Wim -de roetsende schreef: Waar blijf jij?
Voorop Big Grin Ik rijd niet zo heel veel toertochtjes. Ligfietsen is voor mij behalve praktisch toch ook vooral een ontzettend leuke manier om mezelf te vervoeren, al dan niet naar een plezierbestemming en/of via een plezierroute. Verder toer ik het liefst met m'n vriendin, en soms ga ik een rondje scheuren met de Rotte Rijders, want snelheid  Heart .
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
Ik kwam vandaag 7 medeliggers tegen, want de Waterlandse ligfietsers (hebben we eigenlijk al een naam?) reden met 7 velomobielen en een open ligger.
Ik ben afgehaakt bij het pontje van Spijkerboor, en de pontbaas vertelde dat hij ons ook op de heenweg langs had zien gaan, aan de overkant van het water.
De rest is doorgefiets, volgens plan tot in Purmerend en dan weer terug naar de start plek in de Zaandam.

Ik had, thuis tot weer thuis 88 km te pakken.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , Hoekie , 365cycle
De Waterlandse Liggers (vandaag 2 dames en 6 heren) is toch een prima naam…

[Afbeelding: 701-EEA37-5652-4-E45-AF2-F-68429-AB36729.jpg]

[Afbeelding: C3-C65246-9-BCE-4265-A31-B-7-BC65-A9-B525-E.jpg]

De gebruikte foto’s zijn van medeliggers en gepubliceerd in de groepsapp.
Onze volgende rit is op zaterdag 23 april a.s.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Vanochtend, naast de intussen gebruikelijke roeifietsmeneer, ook nog @emgaron tegengekomen! Grappig dat we elkaar pas 2x hebben gekruist sinds september, maar ik wist meteen wie er tegemoet kwam in de Strada Rudbeckia Hirta Smile
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , emgaron
(21-Mar-2022, 01:46 PM)ThijsR schreef: Vanochtend, naast de intussen gebruikelijke roeifietsmeneer, ook nog @emgaron tegengekomen! Grappig dat we elkaar pas 2x hebben gekruist sinds september, maar ik wist meteen wie er tegemoet kwam in de Strada Rudbeckia Hirta Smile
Ja, dat is iets makkelijker dan andersom, denk ik - "Bekie" valt wel op, maar er rijden meerdere gele VM in de buurt en het is altijd twee keer kijken voor mij welke het is. Maar met de vertrouwde "grijns" aan de voorkant was het wel duidelijk! Big Grin  Ik vroeg me inderdaad al af of je nog rijdt omdat ik je haast nooit zie...
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door: ThijsR , 365cycle
Dit is intussen wel mijn nieuwe vaste route - waar ik je de eerste keer tegenkwam rijd ik eigenlijk nooit meer. Veel te veel verkeer op de fietspaden in Delfgauw en Pijnacker.

Tegenwoordig rijd ik vanuit Vlaardingen via de Woudweg - Adam Pijnackerpad - Huigenhofpad - Kandelaarweg en Kandelaarbrug - Ackerdijkseweg - Oude Leede - Ruijvensepad (waar ik je tegenkwam) - Past. Verburghweg - Noordeindseweg - Berkelsepad - Blauw-Roodlaan - Paletsingel - Rokkeveenseweg Zuid en dan door het tunneltje ben ik op m'n werk Smile

Best een lekkere route voor de regio! Al begin ik nu wel vaker te merken dat het nog wel wat langere stukken mogen zijn, soms lijkt het optrekken de moeite niet waard omdat je zo snel bij de volgende bocht komt.
Vanochtend trouwens voor het eerst een pootje gelicht, 90 graden bocht de fietsbrug op richting de Scheglaan in Zoetermeer nam ik wel érg enthousiast. En nee, ik ga niet de Natuursteenlaan op, want dan moet ik een 180 graden draaien en ben ik m'n momentum echt helemaal kwijt. Voor dat kleine stukje pak ik liever het fietspad daar.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , emgaron
Om 5 voor 1 vandaag een gele tadpole trike op het Hitzumer Binnenpad. We hebben gegroet.

Groet,

Marco -op de mini- Roepers
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(21-Mar-2022, 05:40 PM)Roepers schreef: Om 5 voor 1 vandaag een gele tadpole trike op het Hitzumer Binnenpad. We hebben gegroet.

Groet,

Marco -op de mini- Roepers

Groet, Marco, dat was ik.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , 365cycle , Hoekie
Mooi, dat hoopte ik. Ik zat lag onderweg naar Leeuwarden en terug na te denken hoe groot de kans was dat je het niet zou zijn. Niet al te groot, leek mij (dus de kans dat je het wel was, was tamelijk groot). 

Groet,

Marco -we moeten maar eens iets afspreken- Roepers
Antwoord }
Bedankt door: Roefie , 365cycle
In een tocht van 112 kilometer zag ik vandaag alleen een heer op een driewieler. Was op het fietspad langs de (Bocholter) Aa tussen Dinxperlo en Bocholt. Hij was even afgestapt bij een rustpunt aldaar.
Antwoord }
Bedankt door:
(21-Mar-2022, 05:13 PM)ThijsR schreef: Tegenwoordig rijd ik vanuit Vlaardingen via de Woudweg - Adam Pijnackerpad - Huigenhofpad - Kandelaarweg en Kandelaarbrug - Ackerdijkseweg - Oude Leede - Ruijvensepad (waar ik je tegenkwam) - Past. Verburghweg - Noordeindseweg - Berkelsepad - Blauw-Roodlaan - Paletsingel - Rokkeveenseweg Zuid en dan door het tunneltje ben ik op m'n werk Smile

Dan was jij dat laatst waarschijnlijk ook toen ik aan het einde van de Meerweg een gele VM over de brug bij Pijnacker richting Ruijvensepad zag rijden - ik zag hem maar twee secondes of zo, geen sprake van details herkennen...
Ruijvensepad is dan trouwens ook bijna de enige plek dat we elkaar kruisen - Oude Leede kom ik bijna nooit. Als ik die kant op ga dan meestal via Delfgauw naar de Ackerdijkse Plassen op een mooie middag of zo.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door: ThijsR
Best kans op Smile Ik rijd over het algemeen maandag, dinsdag en vrijdag. Dat stukje en bruggetje is een behoorlijke onderneming trouwens Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmiddag bij de Rhoonse grienden rond 16:30 uur een leuke ontmoeting met iemand op een M5 M-racer. We hebben een half uur gepraat over onze racers.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Vanmiddag, ongeveer 2 uur, op de Bankenlaan Beverwijk, 4 'ligfietser trikes', ik denk drie trikes en een hand-fiets rolstoel, maar het zou ook twee om twee kunnen zijn.
Dit is het puntje van de straat die twee stukjes natuurgebied/fiets route verbind.

Ik heb een vrolijke goedemiddag gewenst en terug gehoord.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
(21-Mar-2022, 08:03 PM)Lopopodium schreef: In een tocht van 112 kilometer zag ik vandaag alleen een heer op een driewieler. Was op het fietspad langs de (Bocholter) Aa tussen Dinxperlo en Bocholt. Hij was even afgestapt bij een rustpunt aldaar.

Ja jammer van het gravelpad, maar heel mooie omgeving daar. Heel lang stuk fietsen zonder auto's in de buurt. Als je het uitfietst tm in Bocholt kun je van het fietspad langs de rivier zo 1,2,3 bij Rose Bikes zijn.

En als je dan op asfalt terug wilt kun je altijd de 100kmh weg doen..
Antwoord }
Bedankt door:
(25-Mar-2022, 04:42 PM)Coen__ schreef: En als je dan op asfalt terug wilt kun je altijd de 100kmh weg doen..

Dat soort wegen sla ik graag over! Temeer ik een paar jaar geleden eens op de 67 beland ben, net onder Bocholt. Het duurde een paar kilometer voordat ik er weer eens af kon, want die weg werkte met echte afslagen zoals op een snelweg. Dat was niet leuk fietsen! Kwam er door zo'n gewone doorgaande weg en vond het al vreemd dat de fietsstrook ineens ophield. Blijkbaar is men in Duitsland niet zo van het heel duidelijk aangeven wanneer je ergens niet meer mag fietsen. In Nederland staat tenminste overal een bord met duidelijke vermelding.

Ik ga tegenwoordig in Duitsland bijna altijd over de landwegen, of eventueel de doorgaande wegen met een fietspad ernaast. Dan kom ik ook niet meer per ongeluk (door middel van een afgedwongen fout) op zo'n hele grote weg als de 67.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 14 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM