Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Vandaag de quest 37 (geel) zonder bestuurder in St Annaparochie gezien
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
(25-Mar-2022, 05:28 PM)Lopopodium schreef:
(25-Mar-2022, 04:42 PM)Coen__ schreef: En als je dan op asfalt terug wilt kun je altijd de 100kmh weg doen..

Dat soort wegen sla ik graag over! Temeer ik een paar jaar geleden eens op de 67 beland ben, net onder Bocholt. Het duurde een paar kilometer voordat ik er weer eens af kon, want die weg werkte met echte afslagen zoals op een snelweg. Dat was niet leuk fietsen! Kwam er door zo'n gewone doorgaande weg en vond het al vreemd dat de fietsstrook ineens ophield. Blijkbaar is men in Duitsland niet zo van het heel duidelijk aangeven wanneer je ergens niet meer mag fietsen. In Nederland staat tenminste overal een bord met duidelijke vermelding.

Ik ga tegenwoordig in Duitsland bijna altijd over de landwegen, of eventueel de doorgaande wegen met een fietspad ernaast. Dan kom ik ook niet meer per ongeluk (door middel van een afgedwongen fout) op zo'n hele grote weg als de 67.

Je mag daar gewoon fietsen. Het probleem is voornamelijk de automobilisten met geel kenteken op de auto.

Maar volgens mij bedoel ik de Dinxperloerstrasse. Dat is niet de 67 toch? Maar bubeko wel 100 kmh
Antwoord }
Bedankt door:
Vanochtend 70km met mijn M5 M-racer naar Maia in Zevenbergen, geen andere ligger gezien. Stap ik net in de auto voor een ritje van 10km (de laatste keer dat ik auto reed was de benzine nog €1,70), zie ik bij Westmaas een blauwe M5 CHR en daarna een trike  Huh
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
(26-Mar-2022, 02:14 PM)Coen__ schreef:
(25-Mar-2022, 05:28 PM)Lopopodium schreef:
(25-Mar-2022, 04:42 PM)Coen__ schreef: En als je dan op asfalt terug wilt kun je altijd de 100kmh weg doen..

Dat soort wegen sla ik graag over! Temeer ik een paar jaar geleden eens op de 67 beland ben, net onder Bocholt. Het duurde een paar kilometer voordat ik er weer eens af kon, want die weg werkte met echte afslagen zoals op een snelweg. Dat was niet leuk fietsen! Kwam er door zo'n gewone doorgaande weg en vond het al vreemd dat de fietsstrook ineens ophield. Blijkbaar is men in Duitsland niet zo van het heel duidelijk aangeven wanneer je ergens niet meer mag fietsen. In Nederland staat tenminste overal een bord met duidelijke vermelding.

Ik ga tegenwoordig in Duitsland bijna altijd over de landwegen, of eventueel de doorgaande wegen met een fietspad ernaast. Dan kom ik ook niet meer per ongeluk (door middel van een afgedwongen fout) op zo'n hele grote weg als de 67.

Je mag daar gewoon fietsen. Het probleem is voornamelijk de automobilisten met geel kenteken op de auto.

Maar volgens mij bedoel ik de Dinxperloerstrasse. Dat is niet de 67 toch? Maar bubeko wel 100 kmh

De 67 is wat hier in Nederland een autoweg zou heten, vermoed ik. Het zag er wel zo uit. Daar wil je niet fietsen, in ieder geval. Maar eenmaal er op kan je ook niet zomaar terug, want je kan niet over de middenberm voor de rijbaan terug (je moet dan over een railing heen) en je kan ook niet een weiland in (je moet dan door een sloot). Dus dan maar doorfietsen tot de eerstvolgende afslag (het was ècht een afslag) een paar kilometer verder.

Zag vandaag tussen Oeken en Brummen een heer op een lage tweewieler. Hij ging net voor mij de rijbaan op en een paar honderd meter later net voor Brummen weer de rijbaan af. In de tussentijd zat ik er enige tientallen meters achter. We hadden dezelfde kruissnelheid.
Antwoord }
Bedankt door:
(26-Mar-2022, 01:38 PM)Roefie schreef: Vandaag de quest 37 (geel) zonder bestuurder in St Annaparochie gezien

Aha, ik ben hem al geregeld tegengekomen. 37 is zijn startnummer geweest op de wereldkampioenschappen afgelopen jaar in Sloten (bij Amsterdam, niet de Friese stad). Hij komt uit Kimswerd. Ik kom hem zo vaak tegen dat ik het niet meer meld.

Groet,

 Marco -vandaag geen tegenliggers gezien- Roepers
Antwoord }
Bedankt door: Roefie
Vanmiddag op de smalle Valtherdijk (Valthermond, Drenthe) een tegenligger op een hurri, werd bijna omver gereden door een Duitser die met een ruime boog om me heen reed. Iets eerder werd ik op dezelfde weg bijna geschept door een aso in een busje die geen afstand hield. Doh

[Afbeelding: VID-20220327-141621-00-051-2022-03-27-17...enshot.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Bacchus , Roepers
Vrijdagmiddag kwam ik op weg naar huis nog iemand tegen op een open ligger, toen ik onder de A13 door ging bij de Zwethtunnel. Geen idee van het model, maar het had wel iets weg van de carbon M5 die 365cycle te koop had staan. Zwart frame, dikke spaken.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Gisteren rond 18:35 langs de Amstel kwam ik een open ligger tegen. We hebben gegroet.
Antwoord }
Bedankt door:
Vanochtend emgaron weer tegengekomen op praktisch hetzelfde stukje als de vorige keer Smile
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Ik kwam vanmorgen weer Mark tegen, in zijn witte Quest met zwarte reflectie details, weer op het normale punt, en weer terwijl ik ruim later was dan normaal.
We hebben gegroet.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Deze ochtend een (mooie!) diepblauwe DF gezien langs de A13, Rijksstraatweg tussen de Zwethtunnel en de Ackerdijkseweg. We hebben allebei gezwaaid Smile
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Nu bij de Marathon van Rotterdam, een man met wit haar op een rode Flevobike, al klappend thv. de koplopers. Die man op zijn rode ligger kom ik wel eens tegen op de Noldijk vlakbij Barendrecht, uitbundig zwaaiend met beide armen in de lucht  Smile
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Een groene M5. Ik denk een City Racer. Ik was er alleen niet blij mee want die ligfietser reed bij een kruispunt naast zijn medefietser. Lekker naast elkaar in plaats van achter elkaar...moest wat moeilijk doen om me langs te laten. Ik heb dan ook niet gegroet.
Antwoord }
Bedankt door:
(18-Mar-2022, 09:38 PM)365cycle schreef: Kwam vanmiddag Marco met de geel/witte QV tegen in Hazerswoude. We hebben gegroet Smile
Vanmiddag weer! Klein stukje verderop Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag een rode Strada gespot bij Broekhuizenvorst. Dacht even dat het Roef was (daarom stopte ik - ik was met m'n moeder en zoon in de auto), maar het bleek Roef niet zo te zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
(16-Apr-2022, 08:53 PM)365cycle schreef: Vandaag een rode Strada gespot bij Broekhuizenvorst. Dacht even dat het Roef was (daarom stopte ik - ik was met m'n moeder en zoon in de auto), maar het bleek Roef niet zo te zijn.

De Strada van Roef is toch oranje.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(16-Apr-2022, 09:07 PM)Wim -de roetsende schreef: De Strada van Roef is toch oranje.
Nu je het zegt idd. Deze was wel echt rood. Volgens m'n moeder stond er iets van "Johan" op.
Antwoord }
Bedankt door:
Hij heeft ook een witte.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Niet iemand die ik vandaag tegenkwam, maar ik kwam al jaren een man met metallic oranje velomobiel tegen. Hij had altijd een soort bouwhelm op die in dezelfde kleur als de fiets gespoten was. Iemand van het forum toevallig?
Antwoord }
Bedankt door:
(17-Apr-2022, 07:58 AM)Fietsbennie schreef: Hij heeft ook een witte.

Dat is een QuestXS
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag een ligfiets gespot, gele velomobiel Quest in Tholen, zeldzaam de liggers op t eiland.
Antwoord }
Bedankt door:
Vrijdag 15 april kwam ik op het prachtige fietspad tussen Den Dolder en Soesterduinen (de Rietveld-Mondriaan route) een blauwe DF XL tegen. Het bleek nummer 95 te zijn, een iets jonger broertje van de mijne, nr 91. Leuk gepraat met de velonaut die half mijn leeftijd was schatte ik, en dagelijks tussen Amersfoort en Utrecht pendelt per velomobiel. De toekomst, er is hoop.
Antwoord }
Bedankt door: SpeeBee , 365cycle
Vandaag rondje Rockanje. Tijdens het wachten voor de open brug stond een stel met ieder een open ligger.
Later bij de Brouwersdam een stel met ieder een trike. Van het eerste stel was me pas na wegrijden opgevallen dat het ligfietsers zijn Doh
Het stel met trikes in tegengestelde richting heb ik gegroet.
Oh ja, onderweg een stalker met een trike. Oh nee dat was zoonlief  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
Vanmiddag stapte ik het huis uit en reed juist een wit-blauwe vm voorbij.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , 365cycle
Vandaag een rondje Voorne-Putte gedaan. Op de terugweg bij de zuidkant van de Beneluxtunnel een rode quest tegengekomen. Uitgebreid gegroet maar spotte hem te laat om te wenken voor een praatje. Geen idee wie het was. Misschien iemand op dit forum?
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
Vanochtend 3 VM's gespot, alledrie hebben ze mij waarschijnlijk niet gezien Tongue

1x een witte Quest, volgens mij zonder reflectie of andere markeringen, de man met grijsbruin halflang-lang haar reed lekker zonder dekje.
Reed richting het noorden van het fietspad naar Ackerdijkseweg - Zuideindseweg terwijl ik vanuit het westen aan kwam rijden
https://goo.gl/maps/1DaskvWgD5zXy4M36
Mijn weg gaat vervolgens naar het oosten over de Oude Leedeweg, dus ik kon niet aan proberen te haken

Daarna zag ik in de verte @emgaron rijden over het Ruyvensepad en verdwijnen richting Terpenpad. Het was iets te ver om 100% zeker te weten dat hij het was, maar het geel was niet helemaal geel en ik heb hem daar vaker zien rijden.

Als laatst nog een gele Quest verderop op de Pastoor Verburghweg. (https://goo.gl/maps/qL5oEhh72Uv5Hry89) Net na de kruising met de Kleihoogt zag ik 'm voor me rijden. Ik heb nog even aangezet, maar kwam niet dichterbij. Ik gok zomaar dat het Uipko was. Hij ging linksaf na een tijdje, dus helaas ook nummer 3 niet kunnen groeten.

Ik ben vooral benieuwd wie nummer één was, aangezien ik blijkbaar 2 van de 3 ken Smile

EDIT: allemaal paaseitjes op de weg dus Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 17 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM