Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Vandaag 2 voor mij vreemde ligfietsers. Een bij Kapelle, blauw met onderstuur, we hebben gegroet. Later op de avond bij 's heer Hendrikskinderen een die leek een nachtrit te gaan doen. Geen idee welk model want het was al helemaal donker.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Vanmiddag bij De Pallert (ten Z v Bourtange) een +-35jr heer op een oranje open 2W met onderstuur. Hij groette mij met: "Moin", dus een van onze oosterburen.

Later in de buurt van Blekslage, ik weet niet meer precies waar, ik was het spoor n beetje bijster, een echtpaar, waarvan de man op een soort van Raam oid. Wel gegroet, maar ik heb de indruk dat die zich geen ligfietser voelt.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Vandaag rond 13.30 uur op de Kanaaldijk (westzijde) tussen Spijkerboor en Purmerend, een witte Strada. Wij hebben gegroet.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik kwam vandaag een Roeifietser tegen.

Lang gekletst. Telefoonnummers uitgewisseld.

Hij gaat misschien met de LOL-tochten meerijden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , berth9999 , 365cycle
Eindelijk heb ik het bericht gevonden.
Ik werk in Den Helder en woon daar ook. Op deze mooie dag maakte ik een ommetje via het vliegveld De Kooy.
Toen ik was uitgekeken reed ik 'buitenom' richting het centrum, waar ik woon. Toen reed hij mij in de rug.
Ff gezellig gepraat over onze beroepen. Hij vroeg zelf toestemming om het hier te plaatsen.


(09-Jul-2021, 05:32 PM)Roepers schreef: Vandaag ben ik met de ligfiets naar Texel gegaan, maar ik heb niet alles gefietst. Eerst naar Groningen gefietst, daar de trein gepakt naar Harlingen-Haven. Gefietst naar Kornwerderzand op de Afsluitdijk en daar de fiets is genomen naar Den Oever. Vandaar gefietst naar Den Helder en daar bij De Kooy fietste ik Jan achterop. Hij reed op een Batavus Relaxx. Die gebruikte hij voor het woon-werkverkeer. Thuis stond een M5 voor andere ritten. We hebben samen gefietst en gekletst tot de Marinebrug waar ik rechtsaf moest naar de boot. Na de boot moest ik weer fietsen naar ons hotel. In totaal 86km gefietst.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie , Lig-hen
In een tocht van 140 kilometer zag ik er vandaag eentje: een blauwerode velomobiel iets ten noorden van Elten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Vandaag een ligfietser in het haventje van Burdaard, we hebbeb gegroet.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Afgelopen vrijdag 27 mei liep ik in Eindhoven en zag ik op de Geldropseweg thv de Statumsedijk een roei-trike.
Nog nooit van gehoord en ook nog nooit gezien.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(29-May-2022, 06:46 PM)TvWijk schreef: Afgelopen vrijdag 27 mei liep ik in Eindhoven en zag ik op de Geldropseweg thv de Statumsedijk een roei-trike.
Nog nooit van gehoord en ook nog nooit gezien.

Voor zover ik weet heeft Derk er 1 gemaakt. Was op speciaal verzoek.

Of was het geen Thys?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Gisteren, zo’n 160 medeliggers gespot!  Cool
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , ThijsR
Ik had gisteren 6 medeliggers, op 4 fietsen.
Twee social tandems, een gewone twee wieler en een 'waarschijnlijk niet meer in staat om een gewone fiets te rijden' van Raam driewieler.
Alle 6 groetten terug, maar de dame op die van Raam leek niet te snappen waarom ik groette.

Limburg was mij te ver, en niet genoeg snipperdagen om er een week over te doen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Lig-hen
(29-May-2022, 08:29 PM)365cycle schreef: Gisteren, zo’n 160 medeliggers gespot!  Cool

En nu lamme handjes van het groeten Wink


Als er een keer een OBT hier ij de omgeving is, wil ik ook een keer meerijden als ik dan nog een velomobiel heb tenminste. Lijkt me best leuk voor een keertje, zo'n optocht.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(29-May-2022, 09:01 PM)ZoefZoef schreef: En nu lamme handjes van het groeten Wink

Als er een keer een OBT hier ij de omgeving is, wil ik ook een keer meerijden als ik dan nog een velomobiel heb tenminste. Lijkt me best leuk voor een keertje, zo'n optocht.
Zeker!
En misschien moet je m dan ff van mp halen Wink 28-12 in Utrecht!
Je kan met ons meerijden, ik moet dan toch rustig aan doen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(30-May-2022, 07:48 AM)365cycle schreef:
(29-May-2022, 09:01 PM)ZoefZoef schreef: En nu lamme handjes van het groeten Wink

Als er een keer een OBT hier ij de omgeving is, wil ik ook een keer meerijden als ik dan nog een velomobiel heb tenminste. Lijkt me best leuk voor een keertje, zo'n optocht.
Zeker!
En misschien moet je m dan ff van mp halen Wink 28-12 in Utrecht!
Je kan met ons meerijden, ik moet dan toch rustig aan doen.

28/12 staat al vast voor dit jaar? Utrecht is wel te doen Smile
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(30-May-2022, 11:20 AM)Frutsel schreef: 28/12 staat al vast voor dit jaar? Utrecht is wel te doen Smile 
Is aangekondigd idd! En tijdens de tocht wordt er toch niet hard gereden.
Antwoord }
Bedankt door:
(30-May-2022, 07:48 AM)365cycle schreef:
(29-May-2022, 09:01 PM)ZoefZoef schreef: En nu lamme handjes van het groeten Wink

Als er een keer een OBT hier ij de omgeving is, wil ik ook een keer meerijden als ik dan nog een velomobiel heb tenminste. Lijkt me best leuk voor een keertje, zo'n optocht.
Zeker!
En misschien moet je m dan ff van mp halen Wink 28-12 in Utrecht!
Je kan met ons meerijden, ik moet dan toch rustig aan doen.
Neuh, mag verkocht  worden. Ik rij er nauwelijks mee.
Staat alweer paar maanden echt zo goed als stil. Doe nu alles op de roeifiets.

Als ie verkocht wordt, komt er te zijner tijd denk ik een strada terug.

Maar eind dit jaar in Utrecht. Heb ik wat gemist?

(29-May-2022, 08:03 PM)Wim -de roetsende schreef:
(29-May-2022, 06:46 PM)TvWijk schreef: Afgelopen vrijdag 27 mei liep ik in Eindhoven en zag ik op de Geldropseweg thv de Statumsedijk een roei-trike.
Nog nooit van gehoord en ook nog nooit gezien.

Voor zover ik weet heeft Derk er 1 gemaakt. Was op speciaal verzoek.

Of was het geen Thys?

Er zijn er dacht iK 3 gemaakt door Thys.

Ook rijdt er een rode zelfbouw rond. Twee wielen achter, eentje voor. In mn mail heb ik daar foto's van. Doorgestuurd gekregen van de persoon die mijn 209 overnam.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(30-May-2022, 02:09 PM)ZoefZoef schreef: Maar eind dit jaar in Utrecht. Heb ik wat gemist?
Als je niet bij de OBT was wel Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Gisteravond kwam ik plotseling een velomobiel tegen. Langs de Amstel onder de A10 door. Daar zijn ze bezig, dus wordt je een stukje omgeleid. We kwamen elkaar tegen in de volledig onoverzichtelijke bocht, dus we konden nog net even 'Hee!' roepen toen we allebij verrast werden door de ander Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie , TheoZw
Kwam vanochtend een hele mooie oranje metallic Alpha 7 met "naked carbon" racekap tegen, op de Huigsloterdijk bij Nieuwe Wetering/Vredeburg. Ik kwam net de brug af, hij (geloof ik) draaide erop. We hebben gegroet.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , TheoZw
(31-May-2022, 09:22 AM)Frutsel schreef: Gisteravond kwam ik plotseling een velomobiel tegen. Langs de Amstel onder de A10 door. Daar zijn ze bezig, dus wordt je een stukje omgeleid. We kwamen elkaar tegen in de volledig onoverzichtelijke bocht, dus we konden nog net even 'Hee!' roepen toen we allebij verrast werden door de ander Big Grin

Dat ken ik. Is heel grappig altijd.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
...en vanmiddag kwam ik heel dicht bij waar ik vanochtend de Alpha spotte weer een velomobiel tegen!
Op het Joop Zoetemelkpad (toepasselijk Big Grin ) tussen Rijpwetering en Nieuwe Wetering, een Quest (XS?) in de enige juiste kleuren - rood boven, wit onder Wink

We hebben gegroet Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(19-May-2022, 10:39 AM)jsteegen schreef: Eindelijk heb ik het bericht gevonden.
(09-Jul-2021, 05:32 PM)Roepers schreef: Gefietst naar Kornwerderzand op de Afsluitdijk en daar de fiets is genomen naar Den Oever. Vandaar gefietst naar Den Helder en daar bij De Kooy fietste ik Jan achterop.

Raadselachtig.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Ik kwam vanochtend, onderweg naar het werk, een rode VM tegen op de Kleine Houtweg, Heemskerk.
We zullen beiden boven de 20 km/u gereden hebben en zelfs zonder onoverzichtelijke bochten is er erg weinig tijd om de fiets te zien, in te schatten wat voor een het er is, en mijn hand boven de rand van mijn (gele) Quest te brengen om te groeten.

Dus nog steeds niet zeker wat voor een VM het is. (We komen elkaar wel vaker tegen maar altijd erg kort.)
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag twee ligfietsers gezien terwijl ik in de auto reed... 1 vader met kind op een gewone fiets ernaast, en later een man die zeer verbaasd keek toen ik mijn raam neerdraaide en mijn duim opstak naar hem Smile
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
(31-May-2022, 09:59 PM)Frutsel schreef: Vandaag twee ligfietsers gezien terwijl ik in de auto reed... 1 vader met kind op een gewone fiets ernaast, en later een man die zeer verbaasd keek toen ik mijn raam neerdraaide en mijn duim opstak naar hem Smile

Mensen in een auto die hun duim naar mij opsteken vind ik ook altijd een beetje raar  Confused
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
Duimen heb ik nog niet beleefd. Maar ik heb dat rare (ook) met toeterende auto's. Dat maak ik nog wel eens mee.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 17 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM