Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
In een tocht van 166 kilometer zag ik vandaag twee roeifietsers. Een heer en een dame. Waar was het ook alweer? Ergens op het Putten-deel van Voorne-Putten, geloof ik, tussen Goudswaard en Nieuwendijk.

En een soort van unicum voor mij: de eerste keer in pakweg vijftien jaar ligfietsen dat ik werd ingehaald door een (solofietsende) dame op een racefiets. Toch stiekem nog even geprobeerd aan te zetten en te kijken of ik haar toch bij kon houden (dat lukt soms alsnog wel eens omdat ik niet altijd goed merk of ik toch nog met weinig extra inzet een stuk harder kan en meer van eventueel wind van opzij kan profiteren). Maar nee. Nouja, pas toen ze even was gestopt een paar kilometer verder. Kon het niet laten haar te vragen of ze er een motor in had zitten. Ook nee, ze was gewoon een erg enthousiaste fietser. Gelukkig heb ik geen mannelijke eer die aan diggelen geslagen was. Maar ze had gemerkt dat wel meer mannen toch proberen 'de fout' nog even recht te zetten.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Toen ik stond te wachten bij de pont Buitenhuizen kwamen er een aantal (ik heb niet goed geteld) ligfietsers aan, minstens drie lage open liggers en minstens 3 VM's. Het was de groep die de forten tocht aan het rijden was.

Ik heb daar aangehaakt maar moest bijna meteen na de pont al lossen, de kettingbuis naar mijn voor bladen was los geraakt en had de ketting eraf gegooid.

Ik had gelukkig het benodigde onderdeel (een tiewrapje) en de benodigde kennis (het was niet de eerste keer) en kon na de reparatie in een rustig tempo naar huis rijden.

Waarschijnlijk hadden de mannen wel op mij willen wachten maar ik vond het niet eerlijk om ze op te houden en dan toch kort daarna te moeten lossen omdat ik na ketting eraf rustig aan wil fietsen.

Oh ja, toen wij stonden te wachten om de pont op te draaien kwam er een sociable tandem af rijden, tussen ons door het fietspad op. We hebben gegroet en zijn terug gegroet.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: berth9999
Vanmiddag op de buitenkant van de Zeedijk tussen Zurich en Harlingen zag ik een man en vrouw samen fietsen waarbij de man op een rode hogere ligfiets (tweewieler) zat. Ik fietste op de Mini. We hebben gegroet.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , Willeke_IGKT , Hoekie
Hoeveel actief ligfietsende Nederlanders (bv. minimaal ééns per twee weken) zijn er eigenlijk?
En welk percentage daarvan zou ook actief zijn op ligfiets.net / ligfietsers.nl ?

Het valt me op dat ik eigenlijk vrijwel nooit ligfietsers tegenkom die hier reageren als ik ze gespot heb.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(04-Jul-2022, 08:42 PM)365cycle schreef: Hoeveel actief ligfietsende Nederlanders (bv. minimaal ééns per twee weken) zijn er eigenlijk?
En welk percentage daarvan zou ook actief zijn op ligfiets.net / ligfietsers.nl ?

Het valt me op dat ik eigenlijk vrijwel nooit ligfietsers tegenkom die hier reageren als ik ze gespot heb.

Ik tel zo'n 160 leden met meer dan 5 posts.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
Vanmorgen eentje op een grijze flevobike. Laatst ook een groene ligfiets met wielmaat 20, en eentje uit Daarle die hem zelf heeft gemaakt. Van de totaal 4 ligfietsers die ik spot tussen Vroomshoop en de zaak zit er maar één op het forum hier, meestal kom ik diegene alleen tegen bij weerspiegelende ruiten, deze heer zwaait dan wel altijd vriendelijk naar me...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Roefie
Vanochtend bij de fiets-Maastunnel (R’dam) noordzijde, een jonge man op een grijze HP Velotechnik Street Machine l, en een jonge dame op een rechtop fiets, zo te zien op fietsvakantie.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik niet, maar @Bas_ligfiets !

Net een gesprek in de stad:
Voorbijganger: "Is dat nou een amfibiefiets ofzo?"
Ik: "Nee hoor, gewoon een ligfiets met stroomlijn, maar het lijkt inderdaad wel een beetje op een landkano"
Voorbijganger: "Oh, dat dacht ik. Ja, bij mij in de buurt zie ik ook weleens zo'n ding, en daar staat iets van puntje-puntje-water op de zijkant"
Ik: "Oh, dan weet ik denk ik wel wie dat is"
Voorbijganger: "Jullie zijn een soort sekte ofzo?"
Ik: "We hebben eigen regels en slaan een vervelend stukje van de maatschappij over, bijvoorbeeld files en benzine. Dus je zou het als een soort vrijmetselarij kunnen beschouwen."

Het werd nog flauwer, wel een komisch gesprekje Big Grin
Antwoord }
Zo zie je maar dat ze je dus toch wel zien…ook al weten ze niet precies wat ze zien… Huh
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , berth9999 , Hoekie
(05-Jul-2022, 08:14 PM)Bas_ligfiets schreef: Zo zie je maar dat ze je dus toch wel zien…ook al weten ze niet precies wat ze zien… Huh
Haha zeker zien ze je wel. Ik moet achteraf toch echt nog een beetje gniffelen over die paar automobilisten die afgelopen zaterdag opmerkten dat ik slecht zichtbaar ben. Een zes meter lange combinatie zo hoog als een Porsche 911, in uni-geel, parelmoer wit, rood metallic, en dan slecht zichtbaar. Soms heb ik zin om me te laten sponsoren door deze club, speciaal voor dat soort figuren Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , berth9999 , Lig-hen
Ik reed vanmiddag weer eens langs een school en op twee plekken op de speelplaats werd 'He, een banaan' geroepen.
Kinderen zien je vrijwel altijd.

Weggebruikers kijken meestal de verkeerde kant op, (achterom in plaats van vooruit waar wel verkeer is) en zien je daarom niet.

'Maar je hebt ook geen vlaggetje'.
Misschien net als Pé Komen twee plak vlaggetjes op mijn Quest plakken.
Zoek er maar een op in zijn kop van de pagina foto:
http://questie-van-tijd.blogspot.com/
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , berth9999
Dit draadje heet Medeliggers onderweg. We hebben ook een draadje Wat ze zeggen .
Kon het niet laten.
Groet,
Marco
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Hoekie
(05-Jul-2022, 10:12 PM)Roepers schreef: Dit draadje heet Medeliggers onderweg. We hebben ook een draadje Wat ze zeggen .
Kon het niet laten.
Groet,
Marco
Welkom terug!  Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Lig-hen
Vandaag om 14:10 of daaromtrent een tadpole trike op de Hitzumerweg tussen Achlum en Hitzum. Ik was de rode Sinner Demon 20/26 oftewel de Maxi.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Vandaag om 11.15 uur aan de westzijde langs het Noord-Hollands kanaal tussen de Mandelabrug en de pont van Ilpendam, een velomobiel die ik, door onze beider snelheid, niet kon “thuisbrengen”. Hij was donkerblauw met een brede witte streep midden over de totale lengte. De rijder gebruikte een racekap. Het vizier was gesloten. Ik kon niet zien of ik teruggegroet werd….. Terwijl ik dit schrijf, denk ik “Sunrider”? Die ken ik eigenlijk alleen met een Flevodakje.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Vanmiddag rond half vijf werd ik op mijn open ligger op de Achterdijk van Werkhoven richting Vechten ingehaald door een blauwe velomobiel, met velomobiel.nl in witte letters op de zijkant. De bestuurder droeg helm en zonnebril. Ik heb gezwaaid en gegroet. De bestuurder keek me kort aan, en kon ik niet horen of hij zei niets.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle , Willeke_IGKT
(06-Jul-2022, 09:51 PM)Martin van Mourik schreef: Vanmiddag rond half vijf werd ik op mijn open ligger op de Achterdijk van Werkhoven richting Vechten ingehaald door een blauwe velomobiel, met velomobiel.nl in witte letters op de zijkant. De bestuurder droeg helm en zonnebril. Ik heb gezwaaid en gegroet. De bestuurder keek me kort aan, en kon ik niet horen of hij zei niets.
Klinkt als een product van... velomobiel.nl Smile  Geen idee wie het was overigens. Er heeft vandaag wel een Quest gereden maar die is geel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
[Afbeelding: Martini-DF.png] 

Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(07-Jul-2022, 09:59 PM)365cycle schreef: [Afbeelding: Martini-DF.png] 

Big Grin

Is dat Dennis?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(08-Jul-2022, 07:04 AM)Wim -de roetsende schreef: Is dat Dennis?
U gaat door voor de koelkast  Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(08-Jul-2022, 08:13 AM)365cycle schreef:
(08-Jul-2022, 07:04 AM)Wim -de roetsende schreef: Is dat Dennis?
U gaat door voor de koelkast  Wink

Hij had het Roeifietsweekend georganiseerd. Was echt top.

Ooit woonde hij bij mij in de buurt. Te sterk voor mij om mee samen te fietsen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(08-Jul-2022, 12:20 PM)Wim -de roetsende schreef: Hij had het Roeifietsweekend georganiseerd. Was echt top.
Ja, zag dat hij ook roeit, en zelfs op een tandem! Lijkt me spannend Big Grin 

(08-Jul-2022, 12:20 PM)Wim -de roetsende schreef: Ooit woonde hij bij mij in de buurt. Te sterk voor mij om mee samen te fietsen.
We reden idd lekker door, toen ik vroeg hoe hard hij wilde rijden zei hij "45" maar we reden al vrij snel een stuk 51-52 Rolleyes  
Van Nieuwegein tot Gouda dus 41.3 km/h gemiddeld gereden (het grootste stuk met Dennis samen). Had vantevoren verwacht dat ik rustig moest rijden omdat ik met hem terug zou gaan, maar dat was dus niet nodig Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Gisteravond een rode Flevobike 50/50 en een van Raam in de Voorstraat in Lelystad. Beide bezoekers moesten in hetzelfde gebouw zijn als ik.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Vandaag om 12 uur. Ik reed aan de noordzijde Monnickendam uit en zij, een witte Quest met een heer en een donkerblauwe Strada met een dame, Monnickendam in. Ik groette. De heer groette terug, de dame zat “ingesnoerd” onder het schuimdeksel en kon daarom weinig zichtbaars met haar handen.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Gisteren nog een gesproken. Was in de buurt van mijn bestemming. Hij kwam de tunnel uit bij Sprockhövel.
Geen idee welk merk. De hardloper baalde toen ik vroeg een foto te maken. Moet ze nadien maar een tred harder lopen om tijd in te halen...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Vanmiddag om een uur of 3 een alleweder op de oude bildtdijk, we hebben gegroet.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 17 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike staa...martinus — 12:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..mijn nieuwe Snoek-...Hoekie — 11:30 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb achter nog ...365cycle — 09:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Wim -de roetsende — 06:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Desondanks word ik...Wim -de roetsende — 06:14 AM
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM
aandrijving versitaille
Misschien, wat leenw...Dharm2004 — 09:57 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: ...Dharm2004 — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden...ZoefZoef — 09:28 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goede tip Niels,beda...martinus — 09:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Niels van der Wal — 09:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heeft een tweewieler...PieterTrapt — 09:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden t...365cycle — 08:50 PM
aandrijving versitaille
ik ben blij met mijn...MennoBrockhus — 08:45 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Na twee en halve wee...datakneder — 08:37 PM