Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Vanochtend van Zandoerle tot Eindhoven Airport voor het eerst een stuk samen gefietst met een andere velomobiel tijdens het forensen.

Leuk kennis gemaakt met Nico in de paarse Quest nr. 45 (met open wielkasten).
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ah vergeten, eergisteren vlammende quest weer eens tegengekomen. Voor 's Heerenhoek, op het laatste stuk van de mooie dijkenroute langs Stellenplas/Heinkenszand.
We hebben gegroet met de richtingaanwijzers.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Citaat:ZoefZoef zei: Paar maanden terug kwam er hier een gozer langs voor mn velomobiel, die tevens interesse had voor mn roeifiets.  Ik dacht,  die moet Wim H. vast wel kennen als ie uit hetzelfde dorp komt.
 
Niet dat ik mij daar bewust van ben.

Ik woon hier nu net 3 jaar en daarvan waren dus 2 Corona-jaren. Ik ken dus nog niet iedereen  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Vandaag omstreeks 17:00 een roeifietser in Almelo. Ik reed er schuin achter , gescheiden door een aantal rijbanen (ca 100m waar fietsers aan beide kanten beide richtingen mogen fietsen) dus ik denk niet dat hij mij heeft gezien. Hij ging rechts en ik moest op het verkeerslicht wachten om over te steken en moest daarna een andere kant op.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers , 365cycle
Zat er zaterdag een Mark in de groep van De Waterlandse Liggers, vandaag kwam ik een andere Mark tegen, deze rijdt in een witte Quest met zwarte reflecterende stroken.

Het was vlak bij het vernieuwde kruispunt Zeestraat, Waranda Beverwijk.

Nu was er ruimte voor ons om ieder aan een kant van het (twee richtingen) pad te staan en er was ruim voldoende ruimte voor anderen om tussen ons door hun weg te vinden. Niet veel fiets verkeer op dat moment, dus het kon even.

Die vernieuwing van dat kruispunt is een tijdje heel irritant geweest maar nu is het een rotonde die veilig aanvoelt.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Roepers , 365cycle
(27-Jul-2022, 12:01 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:ZoefZoef zei: Paar maanden terug kwam er hier een gozer langs voor mn velomobiel, die tevens interesse had voor mn roeifiets.  Ik dacht,  die moet Wim H. vast wel kennen als ie uit hetzelfde dorp komt.
 
Niet dat ik mij daar bewust van ben.

Ik woon hier nu net 3 jaar en daarvan waren dus 2 Corona-jaren. Ik ken dus nog niet iedereen  Big Grin

Hij kent jou wel. Heb m op je blog gewezen.
Je schijnt leuke honden te hebben Smile



Vanavond een rode quest tegengekomen op de Hoeksekade in Bergschenhoek.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Citaat:Je schijnt leuke honden te hebben

Dat klopt. 4x ze komen allemaal uit een asiel.

Heb je ook een naam? Hoe oud ongeveer?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Zag vandaag een heer die op een tadpole trike de helling op ging bij Ernst aan de Moesel, maar die zal hier vermoedelijk niet zitten Big Grin ik was alweer niet op de ligger dus niet gegroet.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
Ik hoop nog eens een Maria op een ligfiets tegen te komen.
Mijn magische woorden zullen dan zijn 'Wees gegroet, Maria!'. Big Grin

(28-Jul-2022, 09:56 AM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:Je schijnt leuke honden te hebben

Dat klopt. 4x ze komen allemaal uit een asiel.

Heb je ook een naam? Hoe oud ongeveer?

Koen/Koendert. Gok jaar of 20.

Ik kijk altijd even naar de profielen, als ik op een reactie plaats en toen zag ik de plaatsnaam.  Dacht  die zal wel door geïnspireerd zijn. Heb m op je blog gewezen. Denk niet dat ie die kende, maar daarna wist ie wel dat ik jou bedoelde, gezien ie naar je honden verwees en ik geloof niet dat f8e gemeld worden.

Honden zijn leuk trouwens . Misschien wel leuker dan ligfietsen.
Antwoord }
Gisteren rond 15:45 een velomobiel (wss Quest) met blauw en witte kleurstelling langs zien komen bij de watertap van Amsterdam Centraal. Ik stond naast m'n rode Fiero.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(28-Jul-2022, 07:39 PM)365cycle schreef: Zag vandaag een heer die op een tadpole trike de helling op ging bij Ernst aan de Moesel, maar die zal hier vermoedelijk niet zitten Big Grin ik was alweer niet op de ligger dus niet gegroet.
Ook op vakantie in Dld, aan de Moezel? Mooi! Er naar toe gefietst? En fiets je ook weer terug dan?

Groet,
Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(28-Jul-2022, 07:58 PM)ZoefZoef schreef: Koen/Koendert. Gok jaar of 20.




Honden zijn leuk  trouwens . Misschien wel leuker dan ligfietsen.


Dankjewel. Ik ken hem inderdaad.

Speciaal voor jou een blogbericht speciaal gewijd aan onze honden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Al ben ik meer van de katten, toch maar even gechecked Smile

Als het criterium voor 'verzamelen van ligfietsen' is dat het meer moeten zijn dan het aantal huisdieren dat je hebt (in mijn geval katten), verzamel ik geen ligfietsen Big Grin
Antwoord }
(29-Jul-2022, 05:02 PM)Wim -de roetsende schreef:
(28-Jul-2022, 07:58 PM)ZoefZoef schreef: Koen/Koendert. Gok jaar of 20.




Honden zijn leuk  trouwens . Misschien wel leuker dan ligfietsen.


Dankjewel. Ik ken hem inderdaad.

Speciaal voor jou een blogbericht speciaal gewijd aan onze honden.
En die ga ik dus zo even lezen Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Zojuist even ten zuiden van Akkrum een man en een vrouw, beiden op een tadpole trike. Ik was onderweg op mijn 16/20 Sinner Demon (Mini) van Hardenberg naar Achlum (eigenlijk nog steeds).

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle
Vanochtend tegen half 11 eerst een poosje gesproken met een tegemoet komende van Raam-delta-rijder. Dat was bij Odoorn, net ten westen van t tunneltje onderdoor de N34.
Een kilometer verderop, aan de oostkant van datzelfde tunneltje, heb ik een eveneens tegemoet komende heer (+-40) op een bovenstuur2wielligger gegroet.
Iemand vertelde mij dat er de laatste tijd meerdere liggers in de buurt gezien worden. Kennelijk zijn die hier op vakantie.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Zag zondag vanaf het viaduct RowingBike.com op de snelweg… gelukkig een sticker geplakt op een witte Mercedes W124 in ambulance uitvoering Big Grin
Derk zelf vermoed ik?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(01-Aug-2022, 04:55 PM)365cycle schreef: Zag zondag vanaf het viaduct RowingBike.com op de snelweg… gelukkig een sticker geplakt op een witte Mercedes W124 in ambulance uitvoering Big Grin
Derk zelf vermoed ik?

Klopt, dat is Derk.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Zelfs in zijn “surf-tijd” reed hij al in een oude ambulance…
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(01-Aug-2022, 10:32 PM)GertBr schreef: Zelfs in zijn “surf-tijd” reed hij al in een oude ambulance…
Haha nice. Op zich ook wel logisch. Meestal mag er geen aanhanger achter, maar verder zijn die dingen vaak spotgoedkoop en echt enorm, ontzettend handig wanneer je dingen met ligfietsen doet en/of wil slapen in je auto. M'n oom heeft een tijd met de Scandinavische versie rondgereden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Een paar weken geleden zag ik de Rowing Bike ambulance in de wijk (Goese Polder) van je vriendin rijden.

Van de week zeer regelmatig een rode ligger tegen (achterop) gekomen. Die is lekker aan het fietsen; zo vaak ben ik 'm in zo'n korte tijd niet tegen gekomen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Rond 11:30 zag ik in Gieten, een heer en dame, beide op een tadpole trike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
In een tocht van 143 kilometer van Den Haag naar Amsterdam en weer terug zag ik er vandaag eentje; een roeifietser nog wel. Het was vlakbij veerpont Ome Piet, bij de Nieuwe Meer op de Nieuwemeerdijk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(07-Aug-2022, 10:14 PM)Lopopodium schreef: In een tocht van ...

Was het jw nig gelukt om naar Zeeland te fietsen?
Was nog mooi en druk?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(07-Aug-2022, 10:58 PM)Fietsbennie schreef:
(07-Aug-2022, 10:14 PM)Lopopodium schreef: In een tocht van ...

Was het jw nig gelukt om naar Zeeland te fietsen?
Was nog mooi en druk?

Ah, nee. Toen ik vroeg op de ochtend op buienradar keek zag ik een grote wolk met regen precies bij Zuid-Holland en Zeeland boven zee hangen, met een beweegrichting naar het oosten. Zie: https://www.buienradar.nl/nederland/neer...2208051000. Achteraf had het gekund, want de regen verdween op het moment dat het over land kwam. Maar toen ik dat doorhad en er vertrouwen in had dat het over land wel droog zou blijven, was het al 12:00 uur geweest. En dat is wat laat om dan nog in alle kalmte richting Zeeland te fietsen en bij een treinstation te komen voordat het donker is. Volgende week wellicht, als het niet zo warm is. Waarschijnlijk nog iets later, gezien de voorspellingen. Ik ga ook geen acht uur in dertig graden fietsen...

Ben toen maar richting Schiphol en weer terug gefietst. En vandaag dus weer die richting op.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Vandaag gespot rond 18:30 aan de Hoogstraat in Weesp: Een dame in een gele Quest
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Geen ligger, wel interessante techniek
Ik had een paar jaar...Gideonaut — 09:26 AM
Geen ligger, wel interessante techniek
Ik wist even niet wa...365cycle — 08:33 AM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Het "grapje&quo...365cycle — 08:12 AM
M5 M-racer opbouw
En dat hij gebruik...Lopopodium — 11:50 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Muntjes op het s...Lopopodium — 11:47 PM
Hallo
We gaan elkaar vas...365cycle — 10:46 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Auw!  De schildpad...Veloquest — 09:44 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
In de buurt waar ik ...Bob Hagendijk — 09:44 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Balen Veloquest! Maa...365cycle — 09:38 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Muntjes op het spo...365cycle — 09:36 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Auw! De schildpad m...ZoefZoef — 09:26 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Tja, vroeger was a...Bob Hagendijk — 09:26 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat is balen. Ik den...Willeke_IGKT — 09:18 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Damn, het ziet er ...Veloquest — 09:08 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Damn, het ziet er re...Gideonaut — 09:04 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Vandaag heb ik mijn ...Veloquest — 08:52 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Tja, vroeger was a...Wim -de roetsende — 08:47 PM