Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Een trike met twee wielen voor, een achter, in de kleur geel. Vrij laag, zoals meestal met deze vorm.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , 365cycle , Jan van Ochten
(26-Nov-2022, 06:46 PM)Wim -de roetsende schreef: Oké, ik vraag het toch. Wat is een lage gele dikkop trike?

dikkop = kikkervisje = tadpole
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Ik zag gisteren een groene driewieler van Challenge op de biologische markt naast de Hofvijver in Den Haag gisteren. Stond bij een marktkraam. Weet niet wie de berijder was, maar die zal wel bij de kraam gestaan hebben.
Antwoord }
Ik zie al wekenlang geen andere liggers meer.

Ik kwam regelmatig een XS tegen. Nu niet meer dus.
Ik kwam regelmatig een Quest tegen. Nu niet meer dus.
Ik zag zo nu en dan open liggers. Nu niet meer dus. 

Houden al deze mensen een winterstop ofzo?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(02-Dec-2022, 09:58 AM)Wim -de roetsende schreef: Houden al deze mensen een winterstop ofzo?
Er zijn opvallend veel mensen waarvan ik in de winter niets meer op Strava voorbij zie komen. Heel zonde, want veel van die mensen zie je volgende zomer dan minder fit zijn dan ze op hetzelfde moment dit jaar waren. Rust roest!

Vanochtend was voor mij echter een leuke ochtend:
  • blauw/witte DF met een goed ingepakte meneer (zwarte helm, balaclava en zwarte zonnebril) op de grens van Zoeterwoude en Leiden, het ging in een flits maar we hebben gegroet;
  • creme witte DF of Strada? Ging ook in een flits, ik reed over de Kanaalweg (op de rijbaan) onder de Kanaalbrug door, hij/zij was net aan het klimmen om de Kanaalbrug over te steken. Niet gegroet, had het tempo er goed in en zag 'm te laat.
Zie momenteel overigens opvallend veel stevig ingepakte wielrenners rijden. Respect hoor, in die kou Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
De hoeveelheid wielrenners langs de Amstel is zo'n beetje nul momenteel. Daarentegen zie ik wel redelijk veel joggers (met een harnas met licht op de borst en rug, perfect!)

Er staan ook veel minder brommers/snorscooters op het werk, dus bijna iedereen komt 's winters met het OV gok ik.
Antwoord }
De afgelopen 2 dagen met geen wind en droog zag ik weer een aantal sportieve fietsers. Maar rustig op het fietspad is het zeker. Lekker.
Antwoord }
Vandaag zag ik een zwarte Hase, ik dank Kettwiesel in de buurt van IKEA Haarlem, we hebben gegroet, en later, niet ver daarvandaan een Van Raam trike, die was te ver weg om te groeten.

En een hoop rechtop fietsers, de scholieren hier in de buurt fietsen gewoon.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Roepers , Jan van Ochten
Vanochtend in Pijnacker, Oostlandpad, een rood-witte DF(? weet het niet helemaal zeker) tegengekomen die ik nog niet eerder gezien had - ik was met de Strada onderweg. Ik heb gegroet, maar met die racecaps is dat altijd zo moeilijk te zien of iemand teruggroet... Big Grin
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
(02-Dec-2022, 11:28 AM)365cycle schreef:
  • creme witte DF of Strada? Ging ook in een flits, ik reed over de Kanaalweg (op de rijbaan) onder de Kanaalbrug door, hij/zij was net aan het klimmen om de Kanaalbrug over te steken. Niet gegroet, had het tempo er goed in en zag 'm te laat.
Bedenk me net dat dit een DF geweest moet zijn. Volgens mij is de naam van die kleur "vanille", en levert velomobiel.nl die helemaal niet.
Antwoord }
Vanmiddag rond 2en een velomobiel vrij kort nadat ik weggereden was van huis. In de wijk Goese Meer. Een rode Quest.
Ik heb 2x kort getoeterd (friendly horn). De velonaut zag me wel, maar kon denk ik zo snel niet terug groeten.

Als het iemand van het forum is: je bent altijd welkom voor een bakkie of naar deze tijd een warme choco.
Antwoord }
Vanmiddag tegen half 2, werd ik ingehaald door een fietser op een gele tadpole trike op het Hitzumer Binnenpad, vlakbij de boerderij aan dat pad. Hij zei dat hij harder ging dan ik en dat was bepaald waar. Wat een vaart! Ik reageerde er wel op, maar  hoe precies weet ik niet meer. 

Ik was op de Mini

Groet,

Marco
Antwoord }
Vanmorgen op weg naar Assen reed, rond 8:15 ongeveer, net buiten Peize richting Vries een heer op een open 2 wieler mij tegemoet. Niet eerder tegengekomen.

We hebben even gezwaaid. :-)
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Vandaag om ongeveer 16:40. Net buiten Achlum op de Hitzumerweg een zwarte tadpole trike met Streamer die volgens mij dagelijks forenst over Achlum. Ik zat op de Mini en groette, geen reactie gezien, maar de medeligger zat ook goed ingepakt op zijn fiets.

Groet,

Marco
Antwoord }
Vanmiddag om 16.45, op de ventweg langs de N247, even voor de rotonde bij Scharwoude, een zwarte Quest met een witte racekap. Ik was met de (leen)auto…
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Vandaag werd ik  staande gehouden op de Miedleane tussen Herbaijum en Wijnaldum. Niet door de politie, maar door een rechtopfietser. Toch past het hier. Hij vertelde mij namelijk dat hij ook een ligfiets had gekocht. Uit zijn verhaal concludeerde ik dat het een lage racer moest zijn. Hij toonde mij een foto en inderdaad en hele typerende lage racer. Het was niet zijn eerste ligfiets want hij had eerder een Flevobike gehad met kantelknik.  Alle twee geheel andere fietsen dan mijn Maxi waar ik op reed. Het was een leuk gesprek en ik vertelde hem over het ons forum.

Groet,

Marco
Antwoord }
Leuk Marco! Hopen dat ie langs komt!
Antwoord }
(14-Dec-2022, 11:02 PM)Roepers schreef: Hij vertelde mij namelijk dat hij ook een ligfiets had gekocht. Uit zijn verhaal concludeerde ik dat het een lage racer moest zijn. Hij toonde mij een foto en inderdaad en hele typerende lage racer. Het was niet zijn eerste ligfiets want hij had eerder een Flevobike gehad met kantelknik.
Eerst een kantelknik, dan een lage racer, dan heb je wel een voorkeur voor steile leercurves.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
(15-Dec-2022, 09:39 AM)Bacchus schreef: Eerst een kantelknik, dan een lage racer, dan heb je wel een voorkeur voor steile leercurves.

Of gewoon impulsief.... zo kwam ik aan mijn flevo-racer Big Grin Overigens nooit spijt van gehad...
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Bacchus
(12-Dec-2022, 11:40 PM)GertBr schreef: Vanmiddag om 16.45, op de ventweg langs de N247, even voor de rotonde bij Scharwoude, een zwarte Quest met een witte racekap. Ik was met de (leen)auto…

That's me

Onderweg naar huis op mijn WW route, helaas een band die langzaam leegliep, kwam ik in Hoorn achter, hierdoor niet op snelheid. 

Groet,

Piet-Q817-Kaagman
Antwoord }
(15-Dec-2022, 09:47 AM)Piet K schreef: That's me

Ik kreeg maandagavond al een berichtje van Mark vD:

[Afbeelding: 785-F13-A4-D65-F-493-E-9-FD2-7-D7-CD728-EE6-F.jpg]

Ondanks je aflopende band had je best een hoge gemiddelde snelheid. 

Tip  Smile: fiets eens mee met de Waterlandse Liggers op de 4e zaterdag van de maand. De andere Piet K en George K, ook uit “het hoge Noorden” rijden met regelmaat onze tocht. Daar ligt de snelheid als groep wel wat lager…
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Mooi tempo idd Piet! Ik heb je ff gevolgd (op Strava dan he, niet op de weg Big Grin )
Antwoord }
Wanneer komt de pendeltestuitslag van de Urban? Die ging toch getest worden?
Antwoord }
(15-Dec-2022, 04:10 PM)ZoefZoef schreef: Wanneer komt de pendeltestuitslag van de Urban? Die ging toch getest worden?
Gewoon afwachten. Wim kan er volgens mij niet zo goed tegen als er druk op gelegd wordt Big Grin
Het is ook best veel werk.
Antwoord }
(15-Dec-2022, 04:35 PM)365cycle schreef:
(15-Dec-2022, 04:10 PM)ZoefZoef schreef: Wanneer komt de pendeltestuitslag van de Urban? Die ging toch getest worden?
Gewoon afwachten. Wim kan er volgens mij niet zo goed tegen als er druk op gelegd wordt Big Grin
Het is ook best veel werk.

Hoe gaat het eigenlijk met WimS?

Vooral wat gezondheid betreft. Weet iemand hier daar iets van?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten
(15-Dec-2022, 02:33 PM)GertBr schreef:
(15-Dec-2022, 09:47 AM)Piet K schreef: That's me

Ik kreeg maandagavond al een berichtje van Mark vD:

[Afbeelding: 785-F13-A4-D65-F-493-E-9-FD2-7-D7-CD728-EE6-F.jpg]

Ondanks je aflopende band had je best een hoge gemiddelde snelheid. 

Tip  Smile: fiets eens mee met de Waterlandse Liggers op de 4e zaterdag van de maand. De andere Piet K en George K, ook uit “het hoge Noorden” rijden met regelmaat onze tocht. Daar ligt de snelheid als groep wel wat lager…

Voordeel van de F-lites. Blijven lekker doorrollen!

Groet,

Piet
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Jan van Ochten , Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Geen ligger, wel interessante techniek
Ik had een paar jaar...Gideonaut — 09:26 AM
Geen ligger, wel interessante techniek
Ik wist even niet wa...365cycle — 08:33 AM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Het "grapje&quo...365cycle — 08:12 AM
M5 M-racer opbouw
En dat hij gebruik...Lopopodium — 11:50 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Muntjes op het s...Lopopodium — 11:47 PM
Hallo
We gaan elkaar vas...365cycle — 10:46 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Auw!  De schildpad...Veloquest — 09:44 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
In de buurt waar ik ...Bob Hagendijk — 09:44 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Balen Veloquest! Maa...365cycle — 09:38 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Muntjes op het spo...365cycle — 09:36 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Auw! De schildpad m...ZoefZoef — 09:26 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Tja, vroeger was a...Bob Hagendijk — 09:26 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat is balen. Ik den...Willeke_IGKT — 09:18 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Damn, het ziet er ...Veloquest — 09:08 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Damn, het ziet er re...Gideonaut — 09:04 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Vandaag heb ik mijn ...Veloquest — 08:52 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Tja, vroeger was a...Wim -de roetsende — 08:47 PM