Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
(05-Apr-2018, 08:23 AM)ErikvanD schreef: Afgelopen zaterdag in Middelburg op de kruising Laan der Verenigde Naties en Koudekerkse weg een appelgroene M5 mid- of highracer. Ik denk een mid met 26 inch wielen. Mooie fiets!

Tja, die kans is natuurlijk best groot in Middelburg  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Jep, ik zie altijd relatief veel M5's en roeifietsen op Walcheren...
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag op de terugweg om ongeveer kwart voor vijf vanuit Groningen (hier beter bekend als Stad) zag ik een open rode tweewiel-ligfiets over de Berlagebrug rijden terwijl ik reed over het Eemskanaal Noordzijde en even later onder de brug doorreed. We hebben elkaar niet gegroet want de andere ligger zag mij niet.

Later op dezelfde rit zag ik een lage (ik meen groene) open tweewielige ligger in Ten Boer op de Stadsweg even voor bij het einde (voor mij dan, voor hem even voor het begin van) het fietspad naar Groningen. We hebben elkaar gegroet.

Het was tamelijk lang geleden dat ik er één tegenkwam en nu ineens twee op 1 dag.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik begin zo met mijn achtste lange tocht van dit jaar, en ben er ook nog geen tegengekomen. Vorig jaar zag ik er bijna elke tocht wel eentje.

Zag eerder deze week wel een wandelfiets. Ook een geinig ding. Vorig jaar zag ik nog een traploopfiets.
Antwoord }
Bedankt door:
Zo net bij de rotonde Solwerderweg met de Jan Bronsweg in Appingedam een, ik geloof zwarte, Hurricane-achtige fiets. De berijder droeg een opvallend oranje shirt. Hij zag mij niet dus geen groeten uitgewisseld.  Dat is al de derde medeligger in 2 dagen.  Het seizoen is blijkbaar begonnen.
Antwoord }
Bedankt door:
Is dat nu een ligfiets? Ik vind van wel. Mijn trike is al laag maar dit is nog even een stukje lager!

[Afbeelding: 20180419_103633.jpg?w=768]

Een handbiker die ik onderweg tegenkwam. Teruggereden met de vraag of ik een plaatje mocht schieten waaruit een leuk gesprek volgde. Prachtige fiets en top om te zien dat iemand die door omstandigheden niet meer op de racefiets kan rijden toch nog kan blijven sporten op behoorlijk niveau!
Antwoord }
Bedankt door: emgaron
In mijn ogen absoluut een ligfiets, delta trike.
Prachtig machine trouwens!

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Inderdaad een schitterende ligfiets. Dat doet mij denken dat ik op een dag een handbiker tegenkwam. Vandaag kwam ik om ongeveer 15:30 uur achter Uithuizen op het Vicariepad (een soort van bosfietspad om Uithuizen heen, zie deze oudere foto) een Sinner Demon tegen terwijl ik ook op mijn Sinner Demon zat. Ik groette en de ander zei "Dag collega". 

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Is inderdaad een schitterende ligfiets.

Ik heb er twee jaar heerlijk mee gereden. Was wel een iets ouder model.

Voor de foto's:
https://roeifietsen.blogspot.nl/2012/05/...stion.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ik kwam vandaag tussen Deventer en Nijenbeek deze vriendelijke ligfietser tegen. Heeft iemand enig idee wie dit is?
(En waarom hij niet mee rijdt met LOL)   :-)

https://myalbum.com/album/TPVvoLTeLSoQ
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren op de Hoornse Dijk tussen Haren en Groningen had ik net een foto van mijzelf gemaakt met mijn analoge camera en de Ultrapod toen er een soort van trimfiets aankwam. In liggende houding en de beide voeten gingen tegelijk naar voren en achteren waardoor ik aan roeifiets moest denken. Het was geen Thys roeifiets in en elk geval. "Hij is gelukt hoor", ze de man op de fiets. Het leek op mijn foto te slaan maar hij was in gesprek met de persoon die naast hem fietste. Eenmaal thuis en mijn fiets stond alweer in de schuur zag ik nog een ligfietser voor mijn huis fietsen. Het was een Sinner Demon 20/20. Ik ken hem wel maar ben zijn naam vergeten. Hij kende mij niet, zo merkte ik aan zijn reactie.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren vlakbij Burgh-Haamstede kwam ik een ligfiets tegen, ik denk een M5 City Cruiser. Samen met een gewone fiets. Uiteraard hebben we elkaar netjes gegroet  Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag twee ligfietsers. Eentje bij de veerboot van Millingen, en daarna nog een vierzitter vlakbij huis. Die laatste had ik nog niet eerder gezien. Ondanks vier personen ging het niet erg rap. Ik zoefde er snel langs...
Antwoord }
Bedankt door:
Ik zag vanochtend een (lage) ligfietsers langs station Den Haag Laan van NOI fietsen, richting het Siemens-gebouw. Iemand van hier?

En op Funda een foto van een appartement in Voorburg. Lijkt erop dat er een ligfiets hangt?
Antwoord }
Bedankt door:
(02-May-2018, 04:25 PM)Lopopodium schreef: En op Funda een foto van een appartement in Voorburg. Lijkt erop dat er een ligfiets hangt?

Lijkt er inderdaad op dat daar een ligger woont of gewoond heeft.

Gisteren bij het nieuwe winkelcentrum in Terneuzen een trike (vermoedelijk ICE) de parking op zien draaien.
Waarschijnlijk een lekker relaxte shopper. Wink
Maar zelf zou ik m'n trike daar niet stallen evengoed.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Die trike ken ik geloof ik, is van iemand die moeilijk kan lopen.
Vandaar die trike.
Antwoord }
Bedankt door:
(02-May-2018, 08:14 PM)Keeshond schreef: Die trike ken ik geloof ik, is van iemand die moeilijk kan lopen.
Vandaar die trike.

En dan is een trike ideaal! Is ook mijn eigen ervaring...  Undecided

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
(22-Apr-2018, 05:05 PM)Lopopodium schreef: Vandaag twee ligfietsers. Eentje bij de veerboot van Millingen, en daarna nog een vierzitter vlakbij huis. Die laatste had ik nog niet eerder gezien. Ondanks vier personen ging het niet erg rap. Ik zoefde er snel langs...

Die vierzitter is nu overtroffen. Ik zag ditmaal een zes- of zevenzitter (waarvan de derde (en achterste) zittingen denk ik niet meefietsen).
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag kwam een delta-driewieler tegen. Het was een Van Raam. Ik be er even naast gaan fietsen.De man vertelde dat hij hem had aangeschaft vanwege een dwarslaesie en dat het hem erg goed beviel. Deze fiets had hij aangeschaft omdat deze een achteruit had. Ik vertelde dat menig velomobilist een achteruit op zijn velomobiel wenste. Het ligfietsen beviel hem uitstekend al waren de omstandigheden waarom hij er een had nogal verdrietig.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
met een dwarslaesie ben je toch verlamd?
Hoe kan hij dan fietsen?
Gewoon nieuwsgierig.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb het niet gevraagd. De fiets was elektrisch ondersteund en blijkbaar had revalidatie er toe geleid dat enige kracht was teruggekomen in zijn benen, zij het zeer beperkt. Hij was ernstige problemen blijven houden. Dwarslaesies bestaan waarschijnlijk in allerlei varianten zoals de meeste ziekten en aandoeningen.
Antwoord }
Bedankt door:
Ok duidelijk verhaal
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag op weg naar de STAR in Veendam (kruising Beneden Dwarsdiep/ Beneden Verlaat) een blauwe Sinner Record. Toevallig was ik ook op de oranje Sinner Record. We hebben elkaar niet gegroet, want hij leek mij niet opgemerkt te hebben.

Bij de museumspoorlijn STAR in Stadskanaal zag ik toen ik de trein naar Veendam zat ineens een witte Quest met het woord Quest breed op de zijkant. Geen berijder te bekennen. De conducteur wist niet of de fiets van een gast of een vrijwilliger was. Mijn Record stond inmiddels ook in de trein. Van Veendam naar huis gefietst zonder verder een medeligger tegen te komen.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmorgen in St. Michielsgestel zag ik een witte en vanmiddag een oranje (of rode, ik had een gele bril op) Orca.
Antwoord }
Bedankt door:
rijksweg in velden, 2 velo's
Antwoord }
Bedankt door:
Vanuit mijn ooghoek zag ik in Zutphen op de Deventerweg een ligfietser. Was zelf druk met mijzelf door een bocht te wurmen dat ik niet kon kijken. Ik geloof een witte lage ligger.

Later die dag in de trein terug naar huis stond er een ligfiets in het fietsgedeelte van de trein.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 13 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM