Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
(15-May-2018, 02:48 PM)Lopopodium schreef: Vanuit mijn ooghoek zag ik in Zutphen op de Deventerweg een ligfietser. Was zelf druk met mijzelf door een bocht te wurmen dat ik niet kon kijken. Ik geloof een witte lage ligger.

Later die dag in de trein terug naar huis stond er een ligfiets in het fietsgedeelte van de trein.

Was je nou zomaar in 'mijn' stadje  Big Grin 

Tja, ik heb diverse liggers......echter geen witte lage ligger  Wink
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
vandaag in boxmeer 2 open liggers gespot. (een dame en een heer). Waren zo te zien relaxt aant cruizen
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren op de kinderdijk een lig-bakfiets gespot. Een delta trike met een behoorlijke bak achter het zitje.
Mocht op veel aandacht van andere weggebruikers rekenen!

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag een lage racer gezien toen ik de voorband van mijn Shockproof stond te plakken. Een M5 of Baron. Hij lachte vriendelijk maar stopte niet even. Dat zou ik zelf wel doen...
Antwoord }
Bedankt door:
Ik stop meestal wel voor mensen die met de fiets aan de hand lopen. Misschien dat ze een pomp nodig hebben. En soms zijn ze daarmee gered (vandaag een meisje van een jaar of acht / negen in Arnhem geprobeerd te helpen, maar er was niet tegenaan te pompen, dus dan wordt dat maar verder lopen).

Maar als ik zie dat iemand zelf met gereedschap loopt te rommelen, laat ik ze met rust. Ze zijn blijkbaar voorbereid op dit soort dingen en zullen ook wel een beetje weten waar ze mee bezig zijn. Wat kan ik extra voor ze doen, dan ze irriteren met mijn afleidende aanwezigheid? Ik was die fietser overigens niet.
Antwoord }
Bedankt door:
Daar zit ook wel wat in. En naast de ligger zijn er tientallen andere fietsers gepasseerd zonder te stoppen of te informeren. Dus blijkbaar zag ik er heel professioneel uit Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Een blauwe ligfiets (denk een roeifiets, de fiets stond stil langs de kant van de weg) ergens tussen het Duitse Isselburg en Bocholt in.
Antwoord }
Bedankt door:
In Workum kwamen twee lage racers me tegemoet. Die zou ik best morgen nog wel eens terug kunnen zijn bij de elfstedentocht...
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren op Borkum kwamen mij op de Reedestraße bij de haven drie tadpole trikes tegemoet, waarvan 2 op de weg en 1 op het fietspad. Het zouden heel goed huurfietsen kunnen zijn geweest, want ligfietsen zijn te huur op Borkum.
Antwoord }
Bedankt door:
Een gele Flevobike Versatile / Orca, in Ruurlo, afgelopen vrijdag, einde van de middag. De eerste keer dat ik er eentje in het wild heb zien rijden :+

En na 13.000 velomobiel kilometers de tweede keer dat ik andere velomobiel(en) ben tegengekomen.
Antwoord }
Bedankt door:
(28-May-2018, 04:30 AM)Coen__ schreef: Een gele Flevobike Versatile / Orca, in Ruurlo, afgelopen vrijdag, einde van de middag. De eerste keer dat ik er eentje in het wild heb zien rijden :+

En na 13.000 velomobiel kilometers de tweede keer dat ik andere velomobiel(en) ben tegengekomen.

Dan moet je op de eerste zondag van de maand eens om half 10 naar Zutphen (op de Markt) gaan, daar staan er vaak een heleboel bij elkaar. Behalve als het heel mooi weer is, dan komen er meestal meer open liggers. #LOL
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag tijdens een tocht van 131 kilometer kwam ik twee ligfietsers tegen met volle bepakking, tussen de twee veerbootjes van het Rhederlaag en die van Brummen. Weet niet of ze op fietsvakantie waren en onderweg naar de veerboot over het Rhederlaag of naar de ernaast gelegen kampeergelegenheid.

Het was trouwens warm vandaag. Had eigenlijk niet genoeg aan de drie liter water die ik standaard bij me heb. De laatste twintig kilometer moest ik met enige dorst uitzitten.
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren ging het dan nog, maar vandaag is het eigenlijk te warm om te fietsen...
Antwoord }
Bedankt door:
(28-May-2018, 06:44 AM)Wim -de roetsende schreef:
(28-May-2018, 04:30 AM)Coen__ schreef: Een gele Flevobike Versatile / Orca, in Ruurlo, afgelopen vrijdag, einde van de middag. De eerste keer dat ik er eentje in het wild heb zien rijden :+

En na 13.000 velomobiel kilometers de tweede keer dat ik andere velomobiel(en) ben tegengekomen.

Dan moet je op de eerste zondag van de maand eens om half 10 naar Zutphen (op de Markt) gaan, daar staan er vaak een heleboel bij elkaar. Behalve als het heel mooi weer is, dan komen er meestal meer open liggers. #LOL

Dat ben ik al heel lang van plan, maar op zondagavond rijdt ik altijd 60 km, dus dan zou de dagteller wel heel veel oplopen. Misschien in juli
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmiddag rond 17:30 uur bij het Spanjaardsgat in Breda een ligger met kleine wielen. Herkende het type niet direct, sloeg af voordat ik hem ingehaald had.

[Afbeelding: 20180530_1911361.jpg]
Hier dus vlakbij...
Antwoord }
Bedankt door:
Rond 17:15u. in Apeldoorn van de Koning Lodewijklaan naar de Sprengenweg een vrouw op een meloengele (mooi kleurtje  Wink) Nazca Paseo met onderstuur. Niet eerder gezien in Apeldoorn.
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren in Voorburg, net onder de viaduct van de spoorlijn Den Haag Hollands Spoor / Den Haag Laan van NOI. Een trike met een mijnheer met gele jack aan.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag in de Stad (Groningen) even na twaalven op de Korreweg bij de Gerrit-Krolbrug die net open ging een Greenmachine vanaf de Gerrit-Krolbrug. Wij hebben elkaar gegroet. Hij had geluk: hij kon nog net de brug passeren, ik moest afstappen en de voetgangersbrug nemen.

Vorige week donderdag 24 mei heb ik nog een lage-racer of zo gezien bij Steendam. Hij sloeg af het fietspad op langs het meer en richting het strand. Ik kwam van Siddeburen. Hij zag mij niet dus geen groet kunnen uitwisselen.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag tijdens een tocht van 125 kilometer alleen maar van die tandemonderuitzitfietsen (met de beide fietsers naast elkaar geplaatst) gezien. Die tel ik niet mee als een ligfiets.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag twee trikes in een tocht van 142 kilometer. Heb dit jaar nog niet veel 'gewone' ligfietsen gezien...
Antwoord }
Bedankt door:
Bij een tochtje van 134 kilometer zag ik in Wekerom twee met tassen volgeladen trikes.
Wederom geen tweewielers gezien. Binnenkort breng ik mijn fiets weer naar het westen van het land om daar in de zomer mijn rondjes te doen. Daar kom ik wel wat meer tweewielligfietsen tegen. Denk ik...
Antwoord }
Bedankt door:
Afgelopen dinsdag (5 juni) zag ik voor mij uit in Groningen (Stad) bij Kardinge op de Huizingermaar een lage tweewielige ligfiets rijden. Hij kwam van het Meedenpad en ik reed daarna het Meedenpad op. Hij heeft mij niet gezien, dus geen groeten uitgewisseld.  Ik zie tegenwoordig sporadisch een ligfiets, maar als het er één is dan is het een tweewieler. Ik kan mij herinneren dat ik een tadpole trike tegenkwam, dat was op de Stadsweg bij Ten Boer. Ik dacht vorig jaar of zo. Ik kom ook maar weinig velomobielen tegen. Dat ik weinig tadpole trikes zie, ligt er denk ik aan dat het Noorden wat achterloopt bij de trend. Het westen ligt niet achter, dus ik zou daar meer tadpole trikes verwachten.
Antwoord }
Bedankt door:
Wederom geen ligfietser onderweg gezien. Maar het was ook eigenlijk geen fatsoenlijk fietsweer. Een groot gedeelte van mijn tocht van 140 kilometer was er motregen. En anders wel dreigende luchten.

Wilde eens op en neer naar Tiel. Het weer werd langzaamaan minder richting de heenweg, maar op tien kilometer van Tiel wilde ik niet al omdraaien. Dus maar doorgezet en gegokt dat de motregen niet over zou gaan in reguliere regen. Dat deed het gelukkig ook niet. Blij dat ik had doorgezet. Ondanks dat het de helft van de tijd druppelde, was het al met al toch wel een leuke tocht geworden.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag rond 13:15 stonde twee jongemannen op punt te vertrekken na een pauze bij restaurant Bollie Blooper aan de Herenweg in 's--Gravenland (zo zag het er althans uit). De ene op een groene Greenmachine, de ander op een zwarte 20/26 of 28 denk ik. Leek me een wat ouder type ligfiets.

Verder zag ik nog een fietstoerist met een zelf geknutselde caravan achter zijn (gewone) fiets. Geen ligfiets dus maar je kunt er wel in liggen  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Na lang geen gezien te hebben, bij deze korte tocht van 101 kilometer zag ik er zelfs twee tussen Zutphen en Almen, langs het kanaal. Een heer op een driewieler, en een dame op een tweewieler. Snel gingen ze niet, ik ging ze met groot snelheidsverschil voorbij.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag sinds lange tijd weer eens een ligger tegen gekomen.
Op de N258 tussen Axel en "Derde Verkorting" (richting Hulst) een trike met flinke vlaggen en een hondentrailer er achter. De hond had het zichtbaar prima naar zijn/haar zin.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 16 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM