Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
(06-Jul-2018, 07:48 PM)PeeWee32 schreef: Zondag jl een blauwe Quest

En een mooie.

Zou mooi zijn als iedereen net als jij een afbeelding/foto zou toevoegen thumb . Zegt meer dan slechts het type/model.


(11-Jul-2018, 06:51 PM)pietermels1979 schreef:
(10-Jul-2018, 09:26 PM)Bert_Rijssen schreef:
(10-Jul-2018, 07:46 PM)Roepers schreef: Heftig! Hoe is het met de ander?
 Om heel eerlijk te zijn interesseerde het mij ook niet op dat moment. Ik was vooral boos op hem en vooral ook op mezelf omdat ik hem niet op tijd gezien heb.

Kijk dat er een aanrijding is geweest dat kan gebeuren maar om dan laconiek te zeggen dat het je niet interesseert hoe het met de ander gaat is ook weer het andere uiterste. Het was een kleine moeite geweest om even gegevens uit te wisselen en te vragen hoe het gaat.

Dat je met een ligfiets eerder onderuitgaat bij een aanrijding of valpartij dat is gewoon een feit. Je kan niet even snel corrigeren.  Om die reden pas ik ook altijd mikn snelheid aan als ik mensen inhaal of tegenkom ipv doorjakkeren.

Detail: hij zegt op dat moment.

Onderuit gaan ligt meer aan de fietser dan aan de fiets. Als ik van 't weekend weer zag hoe de fiets controle van sommige fietsers was.
En daarnaast vraag ik me af waarom je dat aanhaalt. Zover ik kan lezen heeft dat niks met het ongeluk te maken.

Ik pas mijn snelheid bij passeren ook aan, maar dat is niet daarom.
Antwoord }
Bedankt door:
Daar gaat het juist om...op dat moment... Je moet ten alle tijden gegevens uitwisselen en vragen hoe het gaat met de tegenpartij. Als je laatst naar..voor de rechter op tv hebt gekeken dan zag je een dergelijke situatie. Waarbij het hem zeer kwalijk is genomen dat hij dat niet heeft gedaan en daar ook een straf op stond.

Onderuit gaan heeft wel degelijk met de fiets te maken aangezien deze een andere gewichtsverdeling heeft dan een gewone racefiets of MTB. Daarnaast kan je niet even je fiets lichten door even met je pedalen te springen.

Maar verder ga ik me er niet over uitlaten. Ik lig er verder niet wakker van dat ie op zijn bek is gegaan. Vind het erger hoe hij het afgehandeld heeft.
Antwoord }
Bedankt door:
(23-Jul-2018, 03:28 PM)pietermels1979 schreef: Daar gaat het juist om...op dat moment...  Je moet ten alle tijden gegevens uitwisselen en vragen hoe het gaat met de tegenpartij.  Als je laatst naar..voor de rechter op tv hebt gekeken dan zag je een dergelijke situatie. Waarbij het hem zeer kwalijk is genomen dat hij dat niet heeft gedaan en daar ook een straf op stond.

Onderuit gaan heeft wel degelijk met de fiets te maken aangezien deze een andere gewichtsverdeling heeft dan een gewone racefiets of MTB. Daarnaast kan je niet even je fiets lichten door even met je pedalen te springen.  

Maar verder ga ik me er niet over uitlaten. Ik lig er verder niet wakker van dat ie op zijn bek is gegaan. Vind het erger hoe hij het afgehandeld heeft.

Als ik zo jouw reacties lees heb je zelf nog weinig met dit soort zaken te doen gehad. Op dat exacte moment staat het hoofd daar echt niet na. Dat komt pas later, soms gaat dat wat sneller, soms duurt dat langer.
maar ik gun het je dat het lang duurt voordat je zelf in een soortgelijke situatie komt. of dat het zelfs nooit zou gebeuren. Een ongeluk gun ik niemand!
Antwoord }
Bedankt door:
(21-Jul-2018, 03:27 PM)Lopopodium schreef: Vermoed dat de regio Voorne en zuidelijker vanuit Zeeland meer ligfietsers kent dan tussen Den Haag en Amsterdam. Over een tijdje zal er wel weer eens wind uit het zuidwesten komen, en kan ik mijn eigen theorie misschien een beetje bevestigd zien.

Het eerste rondje onder Rotterdam, ditmaal een tocht van 150 kilometer, leverde meteen één lage groene ligfiets op. Meneer was aan het pauzeren bij een rotonde bij Oud-Beijerland.
Antwoord }
Bedankt door:
Ben je daar nog lang in de buurt? Ik rij van Streefkerk naar Vlissingen dinsdag. https://afstandmeten.nl/index.php?id=2230564 start om 7 uur.
Antwoord }
Bedankt door:
(29-Jul-2018, 08:36 PM)Lopopodium schreef:
(21-Jul-2018, 03:27 PM)Lopopodium schreef: Vermoed dat de regio Voorne en zuidelijker vanuit Zeeland meer ligfietsers kent dan tussen Den Haag en Amsterdam. Over een tijdje zal er wel weer eens wind uit het zuidwesten komen, en kan ik mijn eigen theorie misschien een beetje bevestigd zien.

Het eerste rondje onder Rotterdam, ditmaal een tocht van 150 kilometer, leverde meteen één lage groene ligfiets op. Meneer was aan het pauzeren bij een rotonde bij Oud-Beijerland.

En zak je nog verder richting Vlaanderen en het aantal neemt weer verder toe...als ik zie hoeveel liggers ik inmiddels ken en er in de omgeving van Antwerpen en Gent op ligfietsers.be en op velomobiel.nl geregistreerd staan.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik zag afgelopen zaterdag bij Rockanje (dat is ook Voorne trouwens) vier ligfietsers die net als ik op een Nazca op fietsvakantie waren. Eigenlijk mijn eerste ontmoeting met medeliggers in het wild.
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren op de Gelderseweg richting Zevenbergschen Hoek kwam ik om 18:14 een lage ligger tegen met oranje vlag. Ik denk dat de fiets geel was (of de berijder). We hebben elkaar gegroet.
Antwoord }
Bedankt door:
Op mijn ligfietsvakantietocht vorige week van Loppersum naar Zuid-Limburg heb ik twee keer een ligger gezien, afgezien van de etalage van Nazca in Nijeveen. De eerste keer was vlak voor Zutphen een vrouw op een Challenge toerfiets.  We hebben even kort met elkaar gesproken. De tweede keer was direct na het veer bij Huissen: Een Hase Kettwiesel.  Eenmaal in Zuid-Limburg ben ik nog naar Aachen gefietst en daar zag voorbij Bocholtz in Duitsland een Tadpole trike. We hebben elkaar gegroet.


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Vorige week......in Zutphen......en dan kom je niet even goedendag zeggen.....;-)
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Eeeh, drie redenen:
  1. Ik was in Zwolle al bij mijn zus gedag wezen zeggen.
  2. Ik moest het veer Brummen - Bronkhorst nog halen en die stopte om 19:00 uur. De tussenstop bij mijn zus had mij al genoeg tijd gekost dat ik daar rekening mee moest gaan houden.
  3. Ik weet je adres niet. 
MIsschien is die aardige dame die ik sprak wel lid van LOL. Ze was wel heerlijk aan het recreëren op haar Challenge en ik schat de gemiddelde LOL- broek sportiever in.
Antwoord }
Bedankt door:
Mocht je het veer Brummen / Bronckhorst missen, dan kan je ook altijd nog via Dieren / Olburgen. En als dat 'm ook niet wordt, kan je ook gewoon verder naar het zuiden langs Doesburg. Voor de volgende keer...
Antwoord }
Bedankt door:
Ik volgde de LF 3 Hanzeroute  die steekt ten zuiden van Zutphen een hoge brug over en gaat via het veer bij Brummen weer terug naar de oostelijke oever (ten noorden van Zutphen volgt hij  de westelijke oever en steekt via de spoorbrug  de IJssel over naar Zutphen). Om de LF 3 te kunnen blijven volgen moest ik het bewuste veer nemen. Omdat ik dacht dat een autoveer wel tot tien uur 's avonds door zou gaan, nam ik eerst gewoon wat lekker veel tijd. In Zutphen  checkte ik op internet de vaartijden van het veer en ontdekte ik dat het bewuste veer om 19:00 uur stopt. Iets meer aanpoten dus. Bovendien hadden we ( mijn gezin en ik) het veer  vorig jaar genomen met de auto en vond ik het leuk om het dit jaar met de ligfiets te doen. Natuurlijk was er bij het missen van het veer nog geen man overboord. Mijn overnachtingsadres was gewoon in Doesburg.
Antwoord }
Bedankt door:
De dijk met het fietspad langs de IJssel waar de veerboten aan de Olburgen en Bronckhorst zijde vind ik een van de fijnste fietspaden om overheen te fietsen (bij wind mee dan). Heerlijk kilometers lang op een goed fietspad tussen weiland en langs het water, zonder zijwegen of ander gedoe. Hooguit een paar keer over een schapenrooster.
Antwoord }
Bedankt door:
(02-Aug-2018, 09:18 PM)Lopopodium schreef: De dijk met het fietspad langs de IJssel waar de veerboten aan de Olburgen en Bronckhorst zijde vind ik een van de fijnste fietspaden om overheen te fietsen (bij wind mee dan). Heerlijk kilometers lang op een goed fietspad tussen weiland en langs het water, zonder zijwegen of ander gedoe. Hooguit een paar keer over een schapenrooster.

Dit is één van de favoriete weggetjes van ondergetekende en van veel LOL-rijders.

Eens in de zoveel tijd plannen we een tocht via deze dijk naar De Waag in Doesburg waar de lekkerste (vastgesteld op z'n LOL's) appeltaart wordt geserveerd.


Leuk om te horen dat meer mensen van dit weggetje genieten.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Dat is toch dat fietspad waar fietsers bij veeroosters vermaand worden af te stappen? Het is inderdaad een heerlijk fietspad. Het afstappen heb ik nagelaten. Bij natte omstandigheden kunnen veeroosters glad zijn en moeten dan zoveel mogelijk recht (zonder een bocht te maken op het veerooster) genomen worden. Nu was het kurkdroog.
Antwoord }
Bedankt door:
Die veerooster kan je rustig fietsen nemen, je moet alleen net ervoor en erna een bochtje maken. En bij het rooster zelf heb je aan beide zijden een ijzeren hek. Maar met beleid floep je er zo doorheen.

Zie deze foto met een velomobiel van iemand (ik ga er vanuit dat dit op deze dijk is genomen, in ieder geval lijkt deze sprekend):

[Afbeelding: 2016-02-27%2B11.27.44.jpg]


Een heel lullig rooster ligt overigens wel in de buurt. Dat is deze: https://www.google.com/maps/place/Doesbu...d6.1397816. Een paar honderd meter verderop liggen er nog twee aan de andere zijde van het pad waar het aansluit op de N-weg.

Helaas is er geen beter beeld van op Google Maps. Maar dit is een rooster met een rasterpatroon waar de horizontale en de verticale 'balken' van het raster niet even hoog gemaakt zijn. Er is een verschil van een halve centimeter (gok ik even), een behoorlijk vervelende oneffendheid. Nog lulliger maakt dit dat het hoge gedeelte in de rijdende richting ligt, en je banden er altijd vanaf glijden. Daar kan je dus lelijk door vallen als je het fietsend probeert. Moet je dus ook niet doen. Ik step daar altijd maar eventjes...

Hier wel een foto van een van deze roosters vlak naast de N-weg:

[Afbeelding: IMG_1122.JPG]
Antwoord }
Bedankt door:
Er zijn op dit dijkweggetje trouwens al een flink aantal roosters en hekken weggehaald. Ik denk dat er nog 2/3 deel staat van wat er eerst stond.

Met de tweewieler kun je redelijk doorfietsen. Met de vm hangt het erg af van hoe ervaren je bent en hoe goed je je eigen fiets kent ;-)
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag in een tocht van 142 kilometer één ligfietser. Langs de snelweg tussen Den Haag en Zoetermeer, een lage tweewieler met een Zweeds vlaggetje (dacht ik).
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag op de derde dag van onze fietsvakantie (zie mijn blog) kwam ons een trike voorbij op de Waalbandijk langs de Waal ergens in de buurt van Waardenburg.

[Afbeelding: 20180805_164353.jpg]

Ik denk dat het een Scorpion was.
Antwoord }
Bedankt door:
Tijdens onze fietsvakantie in Losser kwamen wij tussen knooppunten 56 en 59 te Oldenzaal een blauwe velomobiel tegen.  

Wij fietsen op onze Scorpion trikes met groene vlag, mijn trike heeft een extra Belgische vlag. Wie kent deze blauwe ligger?
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag zag ik een rode tweewieler in Wassenaar, die bij de stoplichten de oversteek maakte richting duingebied Meijendel vanuit de Stoeplaan.

Ik was zelf op mijn huis-tuin-en-keuken-fiets.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag in een lang rondje ten zijden van Rotterdam: nul (0) ligfietsers. Zelfs geen driewieler of zo'n zitfiets waar ouderen wel eens mee fietsen. Doet mijn theorie geen goed.

Ik fietste van Den Haag via Rotterdam, Puttershoek, Moerdrijk, Zevenbergen, Willemstad (was helaas druk met toeristen) en via Nieuw-Beijerland en Rosenburg weer terug naar Den Haag. In theorie een kilometer of 163, in de praktijk was het 183. Naar het schijnt woont er in Moerdijk een of andere overenthousiaste ligfietsenverzamelaar. Dus ik had toch zeker verwacht dáár toch wel een ligfiets te zien langskomen. Valt me tegen...
Antwoord }
Bedankt door:
Helaas, de enthousiasteling waar je aan refereert was zelf onderweg langs de Linge en de Waal... Ik ben trouwens één stel tegengekomen waarvan de man op een electrisch ondersteunde delta trike lig/zit fiets reed. Leek een beetje op een Revive met 3 wielen.

Overigens kom ik (ruim) rond Moerdijk nagenoeg nooit andere liggers tegen, de meeste die ik tegenkom zijn in Zeeland en op andere tochtjes verder van huis.

Gefeliciteerd met je nieuwe record trouwens Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Dat zijn mooie afstanden.  Ik heb hier een site met watertappunten gevonden.  Handig lijkt mij.
Antwoord }
Bedankt door:
Geen idee... Hij reed samen met de man zonder shirt op de gewone fiets..
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 12 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM