Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Die twee vm-en waren waarschijnlijk QuattroVelo's.

Dat zijn Elly en Jules, zij rijden altijd samen en behoorlijke afstanden.


Een mooi verhaal is dat Elly haar fietsschoenen was vergeten toen ze haar gerepareerde Quest ging ophalen bij velomobiel.nl in Dronten. Ik was daar toen met mijn XS.
Met ductape heeft ze toen haar 'damesschoentjes' (zoals ze die zelf later noemde) aan de pedalen geplakt. Zo is ze de ruim 80km naar huis gereden. Echt heel stoer die Elly.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Het zou me niets verbazen als dat deelnemers waren aan het rondje stelling waren! Gister reden er namelijk naast ikzelf op de Raptobike een bordeaux M5 mee en een stel oranje--witte Quattrovelo's!
Antwoord }
Bedankt door:
Kan natuurlijk ook.

Elly en Jules hebben rood-witte QV's.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Volgens mij hoorde ik de dame uit de QV de naam "Michiel" roepen toen deze verkeerd liep naar het watertappunt...
Antwoord }
Bedankt door:
vandaag 2 gezien, 1 op de broekdijk te nederwetten
en een net voor de a2 onderdoorgang in veldhoven.
Antwoord }
Bedankt door:
Als het een gele Quest was bij de A2 dan was ik het. Zelf geen ligfietsers gezien.
Antwoord }
Bedankt door:
(03-Sep-2018, 10:16 PM)Marnix schreef: Als het een gele Quest was bij de A2 dan was ik het. Zelf geen ligfietsers gezien.

Nee, het was een open fiets. Ik zit dan zelf niet op de fiets, maar in een groene grote auto.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag in een tocht van 172 kilometer van Den Haag naar Bergen op Zoom, en daarin nul (0) ligfietsers gezien. Het was dan ook een simpele dinsdag, dat zal al wel niet hebben geholpen.

Beetje een vreemde tocht vandaag.

Was van plan om eerst via Maassluis / Rozenburg naar Nieuw-Beijerland te fietsen, op het eiland Putten de kust te volgen en deze kustlijn te blijven volgen in westelijk Brabant, om uiteindelijk bij Rilland weer op de trein naar huis te stappen. Eenmaal in de Anna Jacobapolder besloten dat dat toch wel èrg ambitieus was voor een tochtje, dus vanaf Sint Phillipsland maar recht naar het zuiden richting Tholen te gaan en vanuit daar naar Bergen op Zoom. Daar was ik net op tijd voordat het (goed) donker werd. Dus als ik ook nog helemaal via Stavenisse naar Rilland zou hebben gefietst, was ik nog wel twee uur langer bezig... Ik houd niet van ligfietsen in het donker, dus ik moest me nog aardig haasten bijtijds in Bergen op Zoom te zijn.

Ik had bij Spijkenisse al wat oponthoud gehad qua tijd. Naast de brug tussen Spijkenisse en Hoogvliet staan nog de fundamenten van de oude brug uit 1903. Vind het leuk daar altijd even te kijken. Toen ik daar even halt hield, zag ik op de oude railing van de brug een portemonnee liggen. Kon er geen adres in ontdekken, alleen geld en pasjes op naam. De portemonnee heb ik naar het het politiebureau gebracht, maar daar wilde men het niet aannemen, en stuurden mij door naar het gemeentehuis. Die waren bereidwilliger.

Eenmaal in de trein in Bergen op Zoom voelde ik me al snel wat misselijk worden. Zat gezellig met een man te praten die ook een fiets bij zich had (hij had net een tocht van Groningen naar Vlissingen gemaakt in één dag en de nacht doorgefietst). Maar doordat ik me steeds misselijker voelde, en merkte dat praten mij misselijker maakte, heb ik op een gegeven moment maar zo min mogelijk gezegd en vooral wat ja's geknikt. Anders was ik wel wat socialer geweest. Hij stapte in Rotterdam over, en toen kon ik even in alle rust zitten. En dat heeft wel geholpen tegen de misselijkheid in het laatste stukje.

De Anna Jacobapolder vond ik trouwens een behoorlijke uithoek van de wereld. Het is bijna letterlijk een uithoek, want je kan er maar op één plek in en weer uit (uitgezonderd een veerbootje bij Sluis die volgens mij niet vaak vaart). De polder zelf was eigenlijk erg saai, misschien nog saaier en leger dan het grootste deel van Flevoland. Flevoland vond ik nog wel leuk om te fietsen, maar in de Anna Jacobapolder zie ik mijzelf niet nog een keertje komen. Ooltgensplaat vond ik daarentegen een erg leuk dorpje, van wat ik er van zag.
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Aug-2018, 08:19 PM)Roepers schreef:
(28-Aug-2018, 07:33 PM)Lopopodium schreef: De onduidelijk was de eerste. Kwam ik tegen bij Oostvoorne. Het was een velomobielachtig ding. Maar de berijder leek aardig rechtop te zitten in plaats van te liggen. Plus dat ik niet het idee had dat er een fietsende beweging was. Dat kon (leek) ik zien doordat het scherm vrij groot was. In dat opzicht duidelijk anders dan welke velomobiel ook, hoewel het gevaarte verder wel erg op een velomobiel leek qua vorm. Het hele ding was daarentegen niet overdreven hoog; misschien een paar decimeters hoger dan een reguliere velomobiel.

Op de Elfwegentochtparade zag ik ook velomobielachtige voertuigen die 100% elektrisch waren zoals deze:

[Afbeelding: 360.jpg]

Wat het zoiets?

Vandaag zag ik in het centrum van Katwijk er eentje zoals op de foto. Daar stond 'Lef' op, en deze was volgens de belettering 80% electrisch.

Blijkbaar worden ze ook gemaakt in Katwijk: http://www.evmobility.nl/

(Maar ik geloof niet dat dit er zoeentje was die ik een tijd geleden in Oostvoorne zag...)
Antwoord }
Bedankt door:
Aha, weer wat geleerd. Dank. Ik prefereer toch een ligfiets.
Antwoord }
Bedankt door:
Op de site zeggen ze 100% elektrisch. Blijkbaar zitten er geen trappers in. Ikzelf las toch echt 80%, en ook in de foto hierboven lijk ik 80% te lezen...
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag in een tocht van 217 kilometer van Den Haag naar Leeuwarden heb ik 4,5 ligfietsers gezien.

De eerste was een lichtgele velomobiel. Volgens mij ten zuiden van Noordwijk. De tweede was de halve, een zit / lig-tandem net ten noorden van Noordwijk. De derde (rode) was een tweewieler bij de noordboulevard van Zandvoort. De vierde (rode) en vijfde (groene) waren op de singels langs de grachten in Leeuwarden. Die fietsten een kleine honderd meter achter elkaar.
Antwoord }
Bedankt door:
Dat is een flinke tocht! Langs de kust en dan via de afsluitdijk? Zoveel ligfietsen is ook nog eens een topscore. De sterk wisselende aantallen worden vermoedelijk veroorzaakt door het geringe aantal ligfietsers. Dan kunnen de aantallen erg fluctueren. Een hele tijd niets en dan weer ineens weer meer.
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteravond tussen 17-18 uur een ligfietser achtervolgt vanaf Nijmegen naar Grave met mijn oranje velomobiel. Maar ik was een herstel training aan het doen dus heb hem niet bijgehaald. Was denk ik een rode greenmachine maar weet ik niet zeker. Misschien wel hetregentbijnanoooit.
Antwoord }
Bedankt door:
(12-Sep-2018, 09:22 AM)Roepers schreef: Dat is een flinke tocht! Langs de kust en dan via de afsluitdijk?

Eerst langs de kust via Noordwijk / Zandvoort / IJmuiden, en daarna door naar Alkmaar en Wieringerwerf, dan de afsluitdijk, en via Harlingen en Franeker door naar Leeuwarden.

Gek genoeg deed mijn GPS het niet tussen het eind van de afsluitdijk en Dronryp. Hij kon geen signaal krijgen in ongeveer vijfentwintig kilometer tijd. Is het westen van Friesland het einde van de wereld?
Antwoord }
Bedankt door:
Is het de GPS van een smartphone? Die maken gebruik van wifi op een of andere manier (bron). Dat zou kunnen verklaren dat op de Afsluitdijk je GPS niet werkte.

Vandaag  om ongeveer 10 over 7 zag ik op de grens van Loppersum langs de Wijmersweg op weg naar Garrelsweer een lage racer. Hij reed in de tegenovergestelde richting (Loppersum in). We hebben elkaar gegroet.
Antwoord }
Bedankt door:
Nee, een 'gewone' GPS. Die maakt geen verbinding, maar vangt alleen de bliepjes van de satellieten op voor z'n plaatsbepaing.
Antwoord }
Bedankt door:
Dan zou het niet uit moeten maken of je in een stad of op het einde van de wereld fietst? Integendeel zelfs omdat de bebouwing  in de stad soms een satelliet afschermt. Daar heb je op de Afsluitdijk weinig last van zou ik zeggen. Ik vind het maar curieus.
Antwoord }
Bedankt door:
Mijn GPS werkte prima rondom de Afsluitdijk. Misschien lag er even een sateliet uit of zo Wink Ik merk inderdaad bij hoge bebouwing dat het soms lang duurt om een signaal te krijgen (bij het aanzetten op mijn werk dagelijk last van) en dat onder de bomen in een bos of zo de snelheidsaanduiding wat minder nauwkeurig is.
Antwoord }
Bedankt door:
Net terug van een tocht van 177 kilometer van Breskens (Vlissingen) naar Bergen op Zoom via Antwerpen. De enige ligfiets die ik heb gezien was in Antwerpen, een velomobiel in de buurt van Het Steen.

In de tocht best wat leuke dingen gezien. IJzendijke was een aardig dorpje (stadje?) om eens geweest te zijn, en hoewel Biervliet eigenlijk helemaal niets voorstelt vond ik het toch leuk daar ook eens geweest te zijn. Op de markt daar mijn eerste (en achteraf gezien ook mijn enige) pauze gehad.

Vanaf Terneuzen heb ik de kustlijn aan de noordzijde van Zeeuws-Vlaanderen gevolgd. Maar de route was niet helemaal honderd procent betrouwbaar. Ik heb twee keer gehad dat het fietspad gewoon ineens ophield te bestaan. In de Perkpolder had men blijkbaar een stuk van de polder ontpolderd en de dijk anders gelegd. Was leuk geweest als ze even hadden aangegeven dat het pad zou doodlopen in plaats van dat ik daar zelf maar eens achter moet komen en weer moet keren.

Mijn voornaamste doel van de tocht was de Hedwigepolder. Ook deze polder wordt ontpolderd. En daar beginnen ze over een aantal weken al aan. Dus zo'n beetje de laatste kans hier nog te kunnen fietsen. Van de drie huizen die er nog stonden, was er eentje al half gesloopt, eentje al gebarricadeerd en bij de andere kon ik nog niet vaststellen of die al verlaten was. Daarna doorgefietst langs de kerncentrale Doel richting de haven van Antwerpen, want pas in Antwerpen kan ik weer richting het noorden naar Nederland.

Een interessante bezienswaardigheid was het plaatsje Doel bij de kerncentrale. Niet vanwege de architectuur, maar doordat dit feitelijk een spookplaatsje is. Het enige gebouw dat er niet vervallen uitziet (en ook vrij van grafitti) was het kerkje met begraafplaats. Dat zag er nog prima verzorgd uit. In het dorpje woonden nu nog maar een stuk of 28 mensen, aldus een man die daar met z'n auto aan het rommelen was en ik even aansprak over het dorpje.

De kilometers door de Antwerpse haven vond ik vreselijk. Vorig jaar was ik al niet zo positief over het fietsen door Antwerpen. Maar nu ik via het havengebied naar Antwerpen ging, is mijn beeld van België als fietsland nog verder gedaald. Wat een vreselijke route om te volgen. Wegwerkzaamheden, maar geen enkele waarschuwing voor fietsers wanneer een fietspad doodloopt. Zoek het zelf maar uit hoe je toch door die haven heen komt met die stomme fiets van je, dachten ze blijkbaar. Een vreselijk desolaat gebied en op sommige plekken ook een nare chemische industriegeur. Nu ken ik de Maasvlakte bij Rotterdam goed, maar daar is het bijna hemels fietsen met frisse lucht vergeleken met deze omgeving (en fietspaden). Ook onbegrijpelijk dat hier een knooppuntenroute te vinden is. Was wel toe aan eten en een pauze, maar vond het zo'n troosteloze en nare omgeving (en sowieso geen plek om ergens te zitten), dat ik de boterham maar tijdens het fietsen had gegeten.

Het enige leuke in de kilometers door België vond ik de Sint-Annatunnel (en een beetje Doel).
Antwoord }
Bedankt door:
Het noorden van België vind ik vaak ook wat tegenvallen, ik rij daar regelmatig. Al vond ik het deel dat ik vorige week reed (oostelijk van Essen) wel weer mooi en landelijk.
Antwoord }
Bedankt door:
(15-Sep-2018, 12:07 AM)Lopopodium schreef: Net terug van een tocht van 177 kilometer van Breskens (Vlissingen) naar Bergen op Zoom via Antwerpen. 

Maak je er ook foto's onderweg Loppodium? Ik ben wel benieuwd.

(15-Sep-2018, 12:07 AM)Lopopodium schreef: Op de markt daar mijn eerste (en achteraf gezien ook mijn enige) pauze gehad

Knap dat je 177 km rijdt, met één pauze. Dat redt ik niet.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Je ervaringen van het Antwerpse havengebied zijn heel herkenbaar; ik werk er al 20 jaar. Het is daar overigens niet alleen voor fietsers een jungle, voor automobilisten geldt hetzelfde.
Toch is België niet alleen maar negatief als fietsland vind ik. Naar mijn mening houden Belgische automobilisten veel meer rekening met fietsers dan Nederlandse. Maar de infrastructuur is inderdaad 'een uitdaging' als je de Nederlandse gewend bent.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
In een rondje van 164 kilometer vanuit Den Haag naar Dordrecht en Strijensas en weer terug via Heinenoord en Rhoon / Pernis wederom nul (0) fietsers gezien. Armoe troef dit jaar met die ligfietsers!

Wel leuke fietspaden ten westen van Strijensas / zuiden van Strijen ontdekt. In dat uithoekje zie ik mijzelf nog wel eens komen volgend fietsseizoen.



(15-Sep-2018, 08:20 AM)Fietsbennie schreef:
(15-Sep-2018, 12:07 AM)Lopopodium schreef: Net terug van een tocht van 177 kilometer van Breskens (Vlissingen) naar Bergen op Zoom via Antwerpen. 

Maak je er ook foto's onderweg Loppodium? Ik ben wel benieuwd.

Nee, ik ben geen fotomaker. Heb zelfs niet eens een camera / telefoon (en dus ook niet bij me).
En dan nog, ik hou van een beetje doorfietsen. Wil alleen stoppen om interessante informatieborden te lezen of iets pittoresk te bekijken. Dat voegt wat toe aan mijn fietsbeleving. De rest bewonder ik wel tijdens het stevig doorfietsen.

De 'Oude dame', een brugje in Strijensas, vond ik bijvoorbeeld wel de moeite waard om even halt te houden.
Antwoord }
Bedankt door:
Mijn dochter kwam vanmiddag heel enthousiast vertellen dat ze ook een ligfiets had gezien op weg naar school! "Ook met een ouwe man erop, net als jij papa"  Cry
Antwoord }
Bedankt door:
Als ik het maar niet was...
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 23 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM