Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
(22-Oct-2018, 09:53 AM)Roepers schreef:  zoals ik met de STAR geregeld doe.

Boekelo staat nog op mijn lijstje, maar dan met het gezin, en dan ga ik met de auto.
Ken je het lijntje bij Haselünne al wel dan?
Dat is een stuk noordelijker. Voor jou ook goed te doen met de Daf Wink
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(22-Oct-2018, 09:53 AM)Roepers schreef:
(21-Oct-2018, 09:27 PM)Lopopodium schreef: . Als ik de cockpit zie krijg ik er wel altijd een claustrofobisch gevoel bij. Denk dat ik er niet eens in zou passen...

Eindelijk gevonden. Het gaat om een schaalmodel 1:2 Zie hier.
Vandaar dat je er niet in past.

Dat museum bij Stadt Lohn met statische locomotief kende ik niet. Bij Vroomshoop in de buurt is er ook de de MBS (Haaksbergen- Boekelo). Het zou mij leuk lijken om een fietstocht te plannen op een rijdag en een ritje te integreren in een fietstocht, zoals ik met de STAR geregeld doe.

Ik zou de MBS (Haaksbergen of Boekelo) niet in de buurt van Vroomshoop omschrijven... is toch wel paar kilometer verder vanuit het Noorden, als je zegt in de buurt van Enschede kan ik het nog een beetje begrijpen Wink en dan is Boekelo nog ongeveer 5 km en Haaksbergen 12 km verderop.... (vanuit Enschede gezien dus!)
Antwoord }
Bedankt door:
Vroomshoop - Haaksbergen is 45 km.  Loppersum -Stadskanaal is 50. Dat laatste heb ik geregeld gedaan. Met de stoomtrein ging ik weer terug naar Veendam en vandaar fietste ik weer naar huis. Dat was een leuke fietstocht en uitje ineen

(22-Oct-2018, 11:22 AM)Fietsbennie schreef: Boekelo staat nog op mijn lijstje, maar dan met het gezin, en dan ga ik met de auto.
Ken je het lijntje bij Haselünne al wel dan?
Dat is een stuk noordelijker. Voor jou ook goed te doen met de Daf Wink

Idd. Ik zie dankzij je link dat ze op zaterdag rijden in tegenstelling tot de Museumsküstenbahn Ostfriesland, die ik al eens bezocht heb op de ligfiets, maar het was dus geen rijdag. Misschien een idee voor volgend jaar om naar Haselühne te gaan. De locomotief van de museumlijn heet Niedersachsen en die heb ik tijdens een gecombineerde ligfietstocht/treinrit al eens mogen bewonderen.

[Afbeelding: 20180401195641-fd43c452-me.jpg]
Stoomlocomotief Niedersachsen in Stadskanaal

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Maar weer even terug on topic Wink
Gisteren eind van de middag in Enschede op de F35 een lage ligger tegen gekomen. Hij had groene fietskleding aan en we hebben gegroet.
Antwoord }
Bedankt door:
(21-Oct-2018, 09:27 PM)Lopopodium schreef: ...
Bij vliegveld Deelen staat een (oude?) straaljager langs de kant van de weg. Ook altijd weer geinig om te zien als ik er langs fiets. Als ik de cockpit zie krijg ik er wel altijd een claustrofobisch gevoel bij. Denk dat ik er niet eens in zou passen...

[Afbeelding: ?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9]
Lockheed Starfighter a.k.a. "the widow maker".
Niet geschikt voor lange benen; bij het activeren van de schietstoel werden eerst de voeten van de piloot, met staalkabeltjes aan de hak van de schoen, tegen de stoel getrokken zodat er niets onder het instrumentenpaneel bleef haken.....

De meeste cockpits van gevechtsvliegtuigen zijn overigens eerder een wielerbroek dan baggy trousers.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag om ongeveer 12.30 uur in Edam, nabij het tunneltje onder de E247, een Sinner, waarschijnlijk elektrisch aangedreven. We hebben gegroet.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren 2 liggers op het industrieterrein in acht in eindhoven gespot. Niet gegroet, aangezien ik de meeste spot vanuit een grote groene auto. Wel altijd leuk om te zien onderweg.
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Oct-2018, 08:43 AM)Fietsbennie schreef: Dan kennen jullie deze jongen ook wel in Stadtlohn.
Ik ben er 2 keer geweest, allebei de keren museum dicht.

Zoals je ziet was ik toen niet met de ligfiets.

[Afbeelding: SDC10887.jpg]

Ik was er toevallig vandaag! Deze locomotief is toch iets minder indrukwekkend dan die in Gennep.

Bracht mijn fietsje voor z'n jaarlijkse onderhoudsbeurt bij ACE in Winterswijk. Dure middag, want ik had twee nieuwe buitenbanden nodig, nieuwe ketting, nieuwe remblokjes, en daarnaast was er nog tijd nodig om versnellingen en remmen goed af te stellen de spaken wat aan te draaien om een lichte slag uit het wiel te halen, en om speling in het balhoofd weer even weg te werken. Alles bij elkaar een aardige prijs, maar voor grotemensenspeelgoed welbesteed geld.

Daarna een stukje wind tegen richting Stadlohn gefietst, en toevallig bij bovengenoemd museum uitgekomen toen ik eenmaal het centrum voorbij was rechtsaf sloeg om richting het zuiden te gaan. Bij Dinxperlo zag ik de enige ligfiets (uitgezonderd bij ACE) van de dag, een driewieler (alweer...). Van een Duitser, gezien het Duitse vlaggetje. Begreep van Martijn bij ACE dat ze niet zoveel meer ligfietsen met twee wielen langs zien komen in de winkel. Hoorde ook dat ze bij Nazca aan het afbouwen waren. Dus op termijn bestaat deze fabrikant straks dus misschien niet meer.

Al met al een tocht van 100 kilometer gefietst. Het laatste uur was wel erg koud, de zon was al onder aan het gaan en ik was net aan voor het donker weer in Didam.
Antwoord }
Bedankt door:
(03-Nov-2018, 06:57 PM)Lopopodium schreef:  Begreep van Martijn bij ACE dat ze niet zoveel meer ligfietsen met twee wielen langs zien komen in de winkel. Hoorde ook dat ze bij Nazca aan het afbouwen waren. Dus op termijn bestaat deze fabrikant straks dus misschien niet meer.

Ik vind dat jammer. Ligfietsen op 2 wielen gaat uitstekend, dat hoef ik hier niet uit te leggen. Maar als er straks voornamelijk driewielige ligfietsen zijn dan kan de opvatting algemeen worden dat tweewielige ligfietsen instabiel zijn en dat je daarom voornamelijk driewielers ziet.   

Vandaag een eind gefietst, ongeveer 78 km en geen ligfietsers tegengekomen. Het aantal fietsers was beperkt vandaag ondanks het stralende weer. Alleen het fietspad tussen Kropswolde en Waterhuizen door de Westerbroekstermadepolder en de Kropswolderbuitenpolder was betrekkelijk druk. Verder was ik weer de koning van het fietspad: Alles is voor mij alleen. (bijna dan, af en toe kwam ik toch nog een medegebruiker tegen). 

Mijn laatste melding dateert van 20 september, geloof ik:

(20-Sep-2018, 07:14 AM)Roepers schreef: Gisteren, bij het ophalen van de post reed er zo maar een Hurricaneachtige ligfiets door mijn straat richting de supermarkt. Niet gegroet, want ik had net mijn ligfiets in de schuur gezet.

Al anderhalve maand geen medeligger meer onderweg.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik kan me ook haast niet meer herinneren wanneer ik een open ligger ben tegengekomen... En dat van de "ondergang van de tweewielige liggers" is idd jammer maar dat soort dingen verandert nu eenmaal...

Ik kan me nog herinneren dat ik toen ik 16 was één van de allereerste bromscooters had, een klassiek Vespa model. De wetgeving was toen net aangepast dat kleine wielen mochten en dat bromfietsen geen trappers meer hoefden te hebben. Iedereen reed toen op traditionele dames en herenbrommers. Heb toen vaak te horen gekregen dat die kleine wielen vast erg instabiel zouden zijn en dat dat ene scootermodel wel een uitzondering zou blijven. Een paar jaar later was de gewone brommer vrijwel uit het straatbeeld verdwenen...

Een meer recent de opkomst van de e-bike en brommer-pedelec. Dat is ook veel sneller gegaan en vooral ook breder geland dan gedacht. In ieder geval dan ik dacht...

Bij alle ligfietswinkels waar ik geweest ben hoor ik hetzelfde verhaal, de trike doet het nog wel aardig maar de open ligger is nagenoeg verdrongen door de e-bike en brommer-pedelec. Waarbij de trike dan ook vaak elektrisch ondersteund is maar dat terzijde. 

Ach, zolang wij met zijn allen nog lol hebben in de open ligger maak ik me niet zo druk.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik maak mij er ook niet druk om. Als ik voor onderhoud / reparatie nog maar terecht kan bij een plek waar men weet waar men mee bezig is, en de hand op eventuele noodzakelijke onderdelen kan leggen. Fijn dat een bedrijfje als ACE bestaat.

(04-Nov-2018, 09:07 AM)ErikvanD schreef: Een meer recent de opkomst van de e-bike en brommer-pedelec. Dat is ook veel sneller gegaan en vooral ook breder geland dan gedacht. In ieder geval dan ik dacht...

Eigenlijk is dat best gek, gezien de meeste gebruikers ervan de tijd van de Sparta-met nog wel heeft meegemaakt. Die werd toentertijd enorm beschimpt. Ik zie er overigens nu nog steeds wel eens eentje of in ieder geval eentje die er sterk op lijkt. Heel af en toe. Beetje vreemd dat wat ooit in het verleden beschimpt is voor niet al te verklaarbare redenen is nu geaccepteerd of zelfs populair. Vergelijk ook Buckler toen en alcoholvrij bier nu. In twintig jaar kan een hoop niets gebeuren.
Antwoord }
Bedankt door:
Dat ik weer op de ligfiets ben gestapt, heeft ook te maken met het “net even anders willen zijn” en niet “met de massa te willen meelopen”. Of zoals mijn toen 80 jarige moeder zei toen de jongere buurman vol trots zijn e-bike kwam showen: “Ga ik ook kopen.... als ik oud ben!”

Uit milieuoverwegingen is het goed dat mensen uit de auto komen en weer, maar nu wat sneller, op de fiets naar hun werk gaan. Toch vind ik het best frustrerend als ik zwoegend tegen de wind in door de “grijze golf” (waar ik 2 jaar voor mijn pensioen ook bijna toe behoor) voorbij gereden wordt.

Ik verwacht nog wel verdere wetgevende maatregelen rond de Pedelecs. Schrik er soms ook van. Je zie in je spiegel in het donker in de verte een fietslicht aankomen en voor je weer kijkt, schiet hij langs je.

Verder vermoed ik dat de afname van de interesse voor de ligfiets ook te maken heeft met de afname voor de interesse in techniek en het zelf plegen van het onderhoud. Ik vind het prutsen aan mijn fietsen bijna net zo leuk als het maken van een tocht. Mijn oudste, uitermate sportief en in vele sporten actief, pakt ook met regelmaat de racefiets voor een toertocht. Na afloop wordt de fiets gepoetst want hij moet er top uitzien. Maar als de band lek is, gaat hij naar de fietsenmaker....
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag, tijdens een ritje in de Hoekse Waard, haalde ik om 13:41 uur op de Lagedijk ten noorden van De Wacht een oudere man in op een elektrisch ondersteunde delta trike. Volgeladen met visgerei. Wel hebben gegroet.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag in de middag de waterkou trotserend  Rolleyes nog een rondje gefietst. Geen andere ligger tegen gekomen. Wel een ritmisch claxonerende EBS buschauffeur op de parallelweg. Ik ga er vanuit dat dat voor mij was...

[Afbeelding: 854-B606-D-E296-4-B63-8475-5-A2781-EA55-AE.jpg]
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Vanochtend rond 8:40 langs de Kempenbaan in Veldhoven; de open "tegenligger" reed (in de regen) richting Maxima Medisch Centrum / ASML , ik reed in mijn blauwe Mango+ richting Eindhoven.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
Vanmiddag, omdat de wind uit het NW waaide, richting Oosthuizen gefietst. In Hobrede kwam ik een hoge zwarte ligfiets tegen. We hebben gegroet. Gelukkig maar ene keer voor een korte felle bui moeten en kunnen schuilen.

[Afbeelding: E56-EDDED-A766-4846-AB8-E-A100-A573-B17-E.jpg]
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren van Goes naar Rockanje 2 open liggers en een velomobiel. Op een totaal van maar z'n 10 'snellere' fietsen.
Eén open ligger in Zierikzee en de 2de bij Stellendam. De velomobiel bij Ouddorp.
Tot nu toe een record op zo'n klein stuk. Helemaal op zo'n klein totaal aantal fietsers.
Antwoord }
Bedankt door:
In Zeeland spot ik vaak ook meer liggers dan in Brabant. Maar dit is idd wel erg veel!
Antwoord }
Bedankt door:
Ik kan me niet heugen in Zeeland een ligfiets gezien te hebben (behalve mijn eigen).
Trouwens, Stellendam en ouddorp liggen niet in Zeeland...
Antwoord }
Bedankt door:
Oeps, topografie was nooit zo mijn ding...

Als ik op Walcheren rij zie ik met enige regelmaat een ligfiets. Meestal een M5 of een roeifiets. In Brabant echt hoogstzelden...
Antwoord }
Bedankt door:
Het was nu ook meer een record + op een klein aantal fietsers. Maar 10 tegen gekomen waarvan 3 liggers. 30% is hoog. 'Stadfietsen' tel ik niet mee.

Over Zeeland. Mijn woon werk Goes-Vlissingen kom ik bijna iedere dag 1 of 2 liggers tegen. Meestal steeds iemand anders. En nog los van de ligger die ook bij Damen werkt en een ligger heeft. Dat is trouwens een open ligger met onderstuur en (bijna altijd) geel gekleed.

Van Brabant kan ik niet veel zeggen. Kom ik (nog) te weinig. Pas met mijn Strada rij ik regelmatig >100km en dus ook verder Brabant in. Met mijn M5 open ligger kwam ik nauwelijks de provincie uit.
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmorgen om 9.12 uur in Monnickendam ter hoogte van de Grote Kerk een rode (Optima?) hoge ligger. Ik zat in de auto....
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag rond 12:48 uur kwam ik ca. 150 velomobielen tegen... Maar dat zou heel misschien kunnen komen omdat ik de Oliebollentocht in tegengestelde richting reed  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Dec-2018, 07:48 PM)ErikvanD schreef: Vandaag rond 12:48 uur kwam ik ca. 150 velomobielen tegen... Maar dat zou heel misschien kunnen komen omdat ik de Oliebollentocht in tegengestelde richting reed  Big Grin
Sorry ik heb je niet gezien. Uiteraard wel heel wat andere velomobielen.??
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
(28-Dec-2018, 07:48 PM)ErikvanD schreef: Vandaag rond 12:48 uur kwam ik ca. 150 velomobielen tegen... Maar dat zou heel misschien kunnen komen omdat ik de Oliebollentocht in tegengestelde richting reed  Big Grin

Leuk dat je er bij was, stond je op een gegeven moment met een trike langs een fietspad foto’s te maken?
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Dec-2018, 08:26 PM)TvWijk schreef:
(28-Dec-2018, 07:48 PM)ErikvanD schreef: Vandaag rond 12:48 uur kwam ik ca. 150 velomobielen tegen... Maar dat zou heel misschien kunnen komen omdat ik de Oliebollentocht in tegengestelde richting reed  Big Grin
Sorry ik heb je niet gezien. Uiteraard wel heel wat andere velomobielen.??

Ik jou wel!

[Afbeelding: DSC_1121.jpg]

(28-Dec-2018, 08:45 PM)mwijns schreef:
(28-Dec-2018, 07:48 PM)ErikvanD schreef: Vandaag rond 12:48 uur kwam ik ca. 150 velomobielen tegen... Maar dat zou heel misschien kunnen komen omdat ik de Oliebollentocht in tegengestelde richting reed  Big Grin

Leuk dat je er bij was, stond je op een gegeven moment met een trike langs een fietspad foto’s te maken?

Jep, dat was ik. Had speciaal de spiegelreflex van mijn vrouw meegenomen maar alle 111 foto's die ik heb genomen op die plaats zijn wazig... Zie voorbeeld. In het vervolg gebruik ik weer gewoon mijn telefoon!

[Afbeelding: 77Y9SaCpbJEAPwgL6Oeq60eyHqf5JOXG_8Tqb5Fs...8x1536.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 24 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Gisteravond een heer...Frutsel — 12:53 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
…ik kan er op deze...GertBr — 12:24 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
De lek bestendighe...datakneder — 11:33 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Ik zou er een ...Niels van der Wal — 10:41 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Huidige banden: de...Frutsel — 10:07 AM
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM