Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SIgma fietscomputer geschikt voor 2 fietsen
#1
Beste liggers,

Al sinds een jaar of 4 ben ik een redelijk tevreden gebruiker van de Sigma Rox 9.1 fietscomputer. Het mooie van deze computer is dat je hem kan gebruiken op 2 fietsen. Tot nog toe had ik gewoon 1 fiets waarop ik de fietscomputer gebruikte.

Sinds afgelopen zomer ben ik in het bezit van 2 ligfietsen: een ICE trike en een Challange Chamsin. Een paar weken geleden heb ik een tweede aansluit set voor de fietscomputer gekocht en die heb ik gisteren gemonteerd. Ik heb op de fietscomputer netjes de gegevens van de 2e fiets opgegeven en alles werkte ook. Gistermiddag heb ik een klein stukje gefietst waarbij mij het opviel dat ik volgens de fietscomputer erg langzaam fietste in vergelijking met de gps die ik er naast had ter vergelijking. 
Vanmiddag een wat groter stuk gefietst (ca 15 km) en ook hierbij deed dit zich voor. Ik snapte er niks van.  Confused


Op de fietscomputer kan je 2 favorieten instellen: A en B. In mijn onschuld dacht ik nog: A is fiets 1 en B is fiets 2. In een ander menu kun je fiets 1 en fiets 2 instellen. Maar kennelijk werkt het niet zo dat A en B synoniem zijn aan fiets 1 en fiets 2. Voor zover ik het nu begrijp is dat je andere items kan zien op scherm onder favoriet A en B en niet dat het fiets 1 of 2 is. Kan iemand dat bevestigen?

Daarnaast had ik wederom in mijn onschuld het idee dat als je de omtrek maar goed instelde en de fietscomputer communiceert met de zender dat dat goed werkte maar ook dat is dus niet zo. Kennelijk denkt de fietscomputer bij het signaal van de 2e zender dat hij gebruikt wordt op de eerste fiets en dus dat hij de snelheid moet berekenen met de gegevens van de eerste fiets.
In de handleiding van de 2e set las ik namelijk dat ik de snelheidszender moet instellen voor fiets 1 en fiets 2 d.m.v. een knopje op de zender 5 seconden ingedrukt te houden. Als de indicator op de zender rood knippert is die ingesteld op de 2e fiets en als die groen knippert op 1e fiets. Aangezien de indicator rood knipperde lijkt dat deel goed te gaan: tijdens de testrit kwam de snelheid van de fietscomputer vrijwel overeen met de gps snelheid.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met dit soort fietscomputers die je op 2 verschillende fietsen kunt gebruiken.

Groet,
Bert
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Dit gaat al jaren perfect bij mij met een Sigma 16.12, volledig bedraad.

Bij de tweede houder (los erbij kopen) plaats je 1 contact net iets anders, waardoor de teller geheel automatisch kan zien welke fiets hij op zit. Geen zenders, geen extra batterijen, gewoon een kabeltje.

Op een van de fietsen heb ik ook een toerenteller.

Zie ook;
https://www.futurumshop.nl/img/extra/sig...extra2.jpg

Aan de achterkant heeft mijn teller vijf contacten; een gedeelde nul (?) voor de wielsensor van fiets A en fiets B, twee aparte contacten voor de plus (?) van fiets A en fiets B en twee contacten voor de toerenteller.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Probleem is eindelijk opgelost. Ik had de snelheidstransmitter al kunnen instellen voor mijn 2e fiets maar nu werkte het weer niet op mijn eerste fiets. Ik snapte er niets van. Vanmorgen maar weer eens alle stappen opnieuw doen maar steeds opnieuw werkte het niet goed voor de 1e fiets. Uiteindelijk nog eens goed naar de instellingen gekeken en dat proberen te begrijpen (uit de gebruiksaanwijzing maak ik het niet op in ieder geval) en een paar dingen aangepast en nu werkt de snelheidsmeter wel goed op beide fietsen.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM