Berichten: 1.500
Topics: 45
Lid sinds: May 2017
Bedankt: 16
137 x bedankt in 118 berichten
Dit staat onderaan hun startpagina:
Produced by Alligt
The KV4 is produced by Alligt, a Dutch recumbent specialist company that has a long experience in Aluminium Recumbents and Velomobile building.
Dus ik denk dat ze gewoon wederverkoper zijn.
Berichten: 2.380
Topics: 76
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1661
2037 x bedankt in 906 berichten
05-Apr-2018, 02:56 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Apr-2018, 11:14 PM door Roepers.)
Dank je, Erik. Ik heb er gewoon overheen gekeken. Dan zou dit dus het laatste productiejaar van de Alleweder kunnen zijn. die toch een bepaalde ontwikkeling markeert en bovendien heel lang geproduceerd is. Een echte klassieker. De prijs van zo'n kit valt toch wel mee vergeleken met de glasfiber of carbon velomobielen.
Berichten: 4.675
Topics: 131
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1368
5078 x bedankt in 2515 berichten
(05-Apr-2018, 02:56 PM)Roepers schreef: De prijs van zo'n kit valt toch wel mee vergeleken met de glasfiber of carbon velomobielen.
Dit is uiteraard waar.
De prijs valt mee, maar de uitvoering en de afwerking komt niet in de buurt van een carbon vm.
Met toerkap heb ik een volledig gesloten fiets waarmee ik gemakkelijk 35km/u kan fietsen. Als ik iets harder ga trappen, dan kan het echt nog wel iets sneller. Van regen, hagel of koude wind heb ik dan totaal geen last meer.
Mijn DF weegt 25kg en alles wat ik wil meenemen past er gemakkelijk in. Ik fiets bijna het gehele jaar met korte mouwen en een korte of 3/4 broek.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 2.380
Topics: 76
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1661
2037 x bedankt in 906 berichten
De prijs van velomobielen is wel een stevige drempel. Ik kan mij voorstellen dat iemand dan toch maar besluit te gaan voor de 2500 euro van de kit. Leuk dat het Allewederverhaal in Amerika vervolgd wordt. De prijs ligt daar toch wel redelijk hoog, zeker vergeleken met de prijs van Alligt.
Berichten: 4.675
Topics: 131
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1368
5078 x bedankt in 2515 berichten
Mijn stelling is:
Een vm moet een gesloten aandrijflijn hebben.
Iedere vm die dat niet heeft, valt voor mij af.
Dat geldt dus sowieso voor de Alleweder en volgens mij ook nog steeds voor de WAW.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 4.675
Topics: 131
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1368
5078 x bedankt in 2515 berichten
(18-May-2018, 10:16 AM)Coen__ schreef: De C-Alleweder heeft wel een gesloten aandrijflijn
Moet je wel geduld hebben als je bij de ketting wilt zijn/kijken/onderhoud plegen
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler