Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fortmond
#1
Photo 
Hierbij de foto's van de rit naar Fortmond. Het was de eerste keer dat ik met de M5 boven de 20 km uit kwam.
Het was een koude dag, geloof januari, waarbij het water van de IJssel aardig hoog stond. Ik heb niet helemaal naar Fortmond zelf kunnen fietsen vanwege het hoge water.

[Afbeelding: fortmond.png]
Deze maak ik nadien via afstanden.nl

[Afbeelding: SDC11346.jpg]
Even wennen in Lemelerveld.

[Afbeelding: SDC11347.jpg]
Bankje nabij Fortmond

[Afbeelding: SDC11348.jpg]
Met uitzicht over de IJssel.

[Afbeelding: SDC11349.jpg]
De volgende keer neem ik mijn waterfiets mee.

[Afbeelding: SDC11350.jpg]
In de buurt van Broekland/Raalte.

[Afbeelding: SDC11351.jpg]
Tijdens de pauze even kennis gemaakt.

[Afbeelding: SDC11352.jpg]
Vrij vertaald: Hier kun je mooi zitten. En dat kon je!
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#2
Waarom wilde je naar Fortmond, wat is daar te beleven / zien?
Antwoord }
Bedankt door:
#3
(11-May-2018, 10:55 PM)Lopopodium schreef: Waarom wilde je naar Fortmond, wat is daar te beleven / zien?

Verschillende redenen. Allereerst zat de wind in het westen, dat ik de terugweg de wind in de rug had. Dat ben ik gewend met de gewone fiets. Fortmond is een plaatsje/buurtschap ten westen van N337, als het ware in een bocht van de IJssel. 
Ik ben daar eens eerder geweest met de gewone fiets, en toen vond ik het al mooi. En had er nog geen foto's van. Je hebt er een uitkijktoren, oude verlaten steenfabriek, mooie natuur (rivierwaarden), en het is onbekend, dus niet al te druk.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#4
Het zit net aan binnen bereik van mijn fietstochten (mijn fiets woont de helft van het jaar in Gelderland, de andere helft in Zuid-Holland). Voor noorderwind zal ik Fortmond op de agenda zetten.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Bij Fortmond liggen de Duursche Waarden, een van de eerste natuurontwikkelingsprojecten in de uiterwaarden van de grote rivieren.  In mijn herinnering is het zelfs de eerste. Steenfabriek Fortmond is een rijksmonument.  Er is ook een voetveer: Het Kozakkenveer

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(12-May-2018, 12:52 PM)Roepers schreef: Bij Fortmond liggen de Duursche Waarden, een van de eerste natuurontwikkelingsprojecten in de uiterwaarden van de grote rivieren.  In mijn herinnering is het zelfs de eerste. Steenfabriek Fortmond is een rijksmonument.  Er is ook een voetveer: Het Kozakkenveer

Die veer was ik vergeten, maar dan zou ik, àls je naar andere kant moet Olst of Wijhe nemen voor de leukigheid. Maar van hier uit naar de andere kant van de IJssel, maak ik gebruik van de spoorbrug bij Zwolle (ja die mooie rooie), Wilhelminabrug bij Deventer, of de spoorbrug bij Zutphen, en laat ik katrolbrug bij Kampen niet vergeten. Tja... ik heb wat met grote bruggen, ik kan er wel een topic mee vullen Big Grin
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#7
Ik heb met kleine bruggetjes al een topic gevuld.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(12-May-2018, 08:52 PM)Roepers schreef: Ik heb met kleine bruggetjes al een topic gevuld.


Giethoorn, Belt-Schutsloot, de hele Wieden vindt je veel van dat soort bruggetjes.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#9
(12-May-2018, 08:38 PM)Fietsbennie schreef: Tja... ik heb wat met grote bruggen, ik kan er wel een topic mee vullen Big Grin

Dan ben je - neem ik aan - al over de rijnbrug van Emmerich gefietst? De grootste (langste) brug van heel Duitsland. Die vergeleken met een aantal Nederlandse bruggen eigenlijk nog klein is...
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(13-May-2018, 01:43 AM)Lopopodium schreef:
(12-May-2018, 08:38 PM)Fietsbennie schreef: Tja... ik heb wat met grote bruggen, ik kan er wel een topic mee vullen Big Grin

Dan ben je - neem ik aan - al over de rijnbrug van Emmerich gefietst? De grootste (langste) brug van heel Duitsland. Die vergeleken met een aantal Nederlandse bruggen eigenlijk nog klein is...

Jep, meerdere keren zelfs. Die is iets meer dan een 1 km lang.
[Afbeelding: SDC11199.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#11
Noorderwind, dus vandaag maar naar Fortmond gefietst. Eerst aan de linkerzijde van de IJssel langs Zutphen en Deventer, om na de bocht bij Fortmond de oversteek te maken met het Kozakkenveer. En toen aan de rechterzijde langs de IJssel terug. 142 kilometer, waarvan 73 met redelijk stevige wind tegen.

Wel leuk om eens geweest te zijn, maar vond Fortmond zeker niet speciaal. De uitkijktoren bij de veerboot heb ik even laten schieten. Die stond al vol met mensen, en ik ben geen liefhebber van vervelende groepen mensen (met name 50+) die om mij heen staan te kwebbelen. Ben wel een liefhebber van toren(tjes) en dergelijk. Dus die uitkijktoren doe ik misschien nog wel bij een hernieuwde tocht naar Fortmond ergens in het najaar. Op een dag wanneer de elektrische fietsen niet massaal uitgerukt zijn...
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Wat is voor jou speciaal genoeg om erheen te fietsen dan?
ps, heb je ook foto's?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM