Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Achillespeesruptuur
#1
Tja, een ongeluk zit in een klein hoekje  Sad

Even touwtjespringen en knap.....het gevoel dat er iemand een mes in mijn kuit stak  Confused

Zweepslag was de eerste diagnose van mensen om mij heen, waaronder een fysiotherapeut.

Huisarts gebeld en die bevestigde deze diagnose.


De volgende dag werd de enkel dik en ik kon pertinent niet op mijn tenen staan. Dat moet met een zweepslag blijkbaar nog wel kunnen.

Dus bij de huisarts langs en die stuurde mij onmiddellijk naar het ziekenhuis.

Diagnose: Achillespeesruptuur, oftewel een afgescheurde achillespees.


Woensdag word ik geopereerd.

Daarna 3 weken rolstoel/krukken en daarna 3 weken fysio.


De rolstoel is al gekocht, lekker licht dingetje.

Morgen ga ik een Handbike kopen. Er moet toch gefietst worden  Big Grin

Ik heb al een keer 2 jaar een Handbike gehad, ik weet dus wat het is.


Dan hoop ik begin december weer te kunnen beginnen met lig-/roeifietsen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#2
Sterkte, Wim. Knap dat je het zo licht opneemt en gelijk een handbike koopt. Petje af! Wordt het een M5? Ow niet meer leverbaar, lees ik hier
Antwoord }
Bedankt door:
#3
(07-Sep-2018, 07:24 PM)Roepers schreef: Sterkte, Wim. Knap dat je het zo licht opneemt en gelijk een handbike koopt. Petje af! Wordt het een M5? Ow niet meer leverbaar, lees ik hier

Het wordt waarschijnlijk een:
Alois Praschberger Speedbike


Of de Handbike moet in het echt wel heel erg tegenvallen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#4
Tjonge, dat is heftig zeg!

Heel veel sterkte de komende tijd met de operatie en het herstel daarna. Hoop dat je letterlijk weer snel op de been bent.
En inderdaad petje af hoor dat je direct al weer bezig bent om naar alternatieve mobiliteit te zoeken. Kom je je handbike hier wel showen?
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Sterkte Wim! En idd petje af voor je positieve benadering! Touwtje springen, ik schrap het gelijk even van mijn bucketlist...

Wat ik al eerder wilde vragen, toen je eerder een handbike had, was dat ook uit noodzaak of just for fun?
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(07-Sep-2018, 09:09 PM)ErikvanD schreef: Wat ik al eerder wilde vragen, toen je eerder een handbike had, was dat ook uit noodzaak of just for fun?

Toen had ik een schouderblessure.

Nu lijkt het trouwens net of ik van blessures aan elkaar hang, maar meer waren en zijn het er niet.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#7
(07-Sep-2018, 09:37 PM)Wim -de roetsende schreef:
(07-Sep-2018, 09:09 PM)ErikvanD schreef: Wat ik al eerder wilde vragen, toen je eerder een handbike had, was dat ook uit noodzaak of just for fun?

Toen had ik een schouderblessure.

Nu lijkt het trouwens net of ik van blessures aan elkaar hang, maar meer waren en zijn het er niet.

Iedereen die veel sport heeft wel eens wat Wim! En soms heb je pech dat je het helemaal niet door hebt tot het te laat is. Sterkte met het herstel!
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#8
En toen tikte Roef even het 1000e bericht in dit deel van het forum!
Antwoord }
Bedankt door:
#9
(12-Sep-2018, 10:54 PM)Lopopodium schreef: En toen tikte Roef even het 1000e bericht in dit deel van het forum!

Nou dat had ik helemaal niet door hoor  thumb
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(07-Sep-2018, 07:04 PM)Wim -de roetsende schreef: Diagnose: Achillespeesruptuur, oftewel een afgescheurde achillespees.

Damn, da's goed balen. Veel sterkte met het herstel.

Oh, en ook al kan je hem niet fietsen dit weekend, denk dat je gegeven de omstandigheden wel recht hebt op een appelflap.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Wim,
Is de operatie inmiddels achter de rug? Hopelijk alles goed verlopen?
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(13-Sep-2018, 12:31 PM)Johan. schreef: Wim,
Is de operatie inmiddels achter de rug? Hopelijk alles goed verlopen?

Ja, operatie gelukt en de patiënt leeft ook nog  Big Grin 

Het doet wel lekker veel pijn nu een dagje later. Ik heb nu een week een spalk, dan waarschijnlijk een weekje gips en dan een Achillotrain met hakverhoging. Traject van 6 weken, daarna nog 6 weken niet sporten. Woon-werk-verkeer fietsen is toch geen sporten  Tongue 

Ik was van plan om op de Handbike de Appelflappers uit te zwaaien, maar ik moet even kijken hoe het zondag gaat.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#13
Gefeliciteerd dat de operatie gelukt is, maar je bent nog wel even bezig met het revalidatieprogramma zo te lezen. Tot kerst zo schat ik in. Hopelijk fiets je in het nieuwe jaar er weer op los.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#14
Top Wim dat het goed is gegaan! Geluk bij een ongeluk is dat dit nu gebeurd is en niet aan het begin van het fietsseizoen (het mooie seizoen dan, want ieder seizoen is natuurlijk fietsseizoen Smile )
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#15
Goed te horen. Beterschap en hoop dat je spoedig kunt beginnen met revalideren.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#16
Flink balen, maar sterkte en ik hoop dat het herstel voorspoedig gaat.
Antwoord }
Bedankt door:
#17
Update:

Dit is nu de tweede week dat ik 2 van de 4 dagen met de DF naar mijn werk fiets en weer naar huis. De andere 2 dagen ga ik met onze elektrische Fiat500e.

Voet- en enkelgewricht voelt nog erg instabiel. Het is bijvoorbeeld nog heel moeilijk om te voelen in welke stand mijn voet staat tijdens het fietsen. Kracht is er niet meer, kuit is verdwenen.......best heftig allemaal. Ik hoop over 3 maanden weer een beetje fatsoenlijk te kunnen fietsen. Dan ben ik ondertussen een half jaar verder. Dan heb ik daarna nog een half jaar om op mijn oude niveau terecht te komen, want na een jaar moet je ervanuitgaan dat het niet echt meer veel beter zal worden. Het niveau dat je dan bereikt hebt, is waarschijnlijk ook je eindniveau.

Naast die 2x ww-verkeer fiets ik nog bijna niet. Alle loopbewegingen zijn nog steeds zeer vermoeiend. Echt veel energie heb ik verder dus niet meer over.

Mijn HB is trouwens altijd al laag en nu heb ik ook nog een B12 tekort. Joepie, ik mag 5 weken een injectie erin drukken. Kijken of het helpt.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#18
Nou Wim, klinkt allemaal heftig! Hopelijk kom je toch weer, na een lange adem, terug op je oude niveau. Sterkte!
Antwoord }
Bedankt door:
#19
Het is een hele lange weg terug, Wim. Toch knap dat je nog 2 keer per week met de DF naar je werk gaat.
Antwoord }
Bedankt door:
#20
(06-Dec-2018, 07:48 AM)Wim -de roetsende schreef: Naast die 2x ww-verkeer fiets ik nog bijna niet. Alle loopbewegingen zijn nog steeds zeer vermoeiend. Echt veel energie heb ik verder dus niet meer over.

Shit zeg, dat valt allemaal niet mee. Sad

Zal mentaal ook wel iets met je doen naar ik aanneem; meeste sporters/fanatieke bewegers (mezelf inclusief) worden kriegel van minder bewegen dan ze gewoon zijn.

Enfin heel veel sterkte!!
Antwoord }
Bedankt door:
#21
Tjee, dat valt niet mee zeg.
Hoop voor je dat het uiteindelijk toch allemaal goed komt en dat je je oude niveau terugkrijgt.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#22
Ben met hardlopen vaker, met fietsen slechts een maal geblesseerd geweest, dit doordat mijn pedaal uit de cranck van mijn racefiets brak toen ik na een bocht staande vaart maakte. Je begrijpt dat ik viel... De frustratie van het langer niet kunnen lopen en fietsen was groot. Ik snap je gevoel nu alles zo langzaam lijkt te gaan!
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#23
Heftig hoor Wim, veel sterkte en hoop op een goed herstel.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM