Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
klikpedalen
#1
Op al mijn fietsen ( behalve mijn bestelfiets) gebruik ik klikpedalen van Shimano SPD.
Ze blijven prima functioneren, al vraag ik me af of de plaatjes zo langzamerhand niet aan vervanging toe zijn.

Via internet heb ik een artikeltje gelezen waarin aanbevolen werd om de plaatjes elke 5000 - 8000 km te vervangen.
Hebben jullie tips ?
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Geen ervaring mee (heb zoveel km er nog niet op zitten per set) maar ik denk wel dat dat erg afhankelijk is van hoe je ze gebruikt. Op de MTB in het bos hebben verslijten ze vast veel sneller... Vraag me ook af hoe je merkt dat ze aan het slijten zijn... Veelvuldig spontaan uitklikken of zo?
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Ik heb SPD plaatjes die zo dun zijn dat ze scherp zijn als een mes, maar doen het nog steeds. Ik fiets er al 5 jaar mee (10.000 km per jaar) door weer, wind en winter. Maarja ik hou niet van weggooien?
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Denk dat de frequentie waar je ze mee moet vervangen variabel is. Steken ze bijv ver uit onder je zolen, dan zullen ze meer slijten. Zo ook als je veel loopt op je spd schoenen. Wellicht dat er nog meer invloed kan hebben.
Zelf fiets ik met racepedalen en loop dus op de plaatjes. Ondanks dat ik niet heel veel loop op mijn fietsschoenen, moet ik die zeker ieder jaar vervangen.
Vroeger heb ik ook met spd gefietst, die plaatjes zijn 3 paar schoenen meegegaan en gebruik ik nog steeds wel eens als het zo eens uitkomt.
Dus als je plaatjes nog steeds goed in- en uitklikken en niet onbedoeld uitklikken, dan zou ik ze gewoon lekker blijven gebruiken.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(01-Oct-2018, 10:22 AM)zeeuwwindje schreef: Op al mijn fietsen ( behalve mijn bestelfiets) gebruik ik klikpedalen van Shimano SPD.
Ze blijven prima functioneren, al vraag ik me af of de plaatjes zo langzamerhand niet aan vervanging toe zijn.

Via internet heb ik een artikeltje gelezen waarin aanbevolen werd om de plaatjes elke 5000 - 8000 km te vervangen.
Hebben jullie tips ?

Ik ben wel tevreden met combi-spd-pedalen en mountainbikeschoenen. In de winter met voeten vooruit wel eens wat koude voeten maar dat is met een paar Sealskins sokken ook op te lossen. Als het erg koud wordt, kan ik altijd nog met gewone winterlaarzen rijden maar dan valt me ieder jaar weer op hoeveel kracht het kost om de voet op het pedaal te houden. Zal er ook vanaf hangen hoe hoog de pedalen staan ten opzichte van het zitje. Op mijn Flevotrike staan die blijkbaar wat hoog dus meer last van zwaartekracht.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM