Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leve de ligsport
#27
Interessant, die Schlumpf drive. Benieuwd hoe die bevalt.

Tja, onderweg geniet ik zo van het fietsen en de omgeving dat ik vaak vergeet om foto's te maken. Maar ik doe mijn best om het in mijn achterhoofd te houden.
Antwoord }
Bedankt door:
#28
(06-Nov-2018, 10:15 AM)ErikvanD schreef: Foto's van je ritjes zijn welkom!

Bij deze dan. Gisteren op de terugweg van mijn werk naar huis:

[Afbeelding: 20181106-171334.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
#29
Mooi is dat he! Iedere dag denk ik, ik neem geen foto's meer van de zonsop- of ondergang, maar ik doe het toch. Vind zo'n mooie opkomende zon in de ochtend echt een kadootje!
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Big Grin 
Ja, het verveelt nooit. Foto's neem ik zelden, want een zonsondergang komt elke dag weer terug in nieuwe schakeringen.  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#31
Nog even terugkomend op één van jouw vorige berichten dat je niet 2x in het donker wilt/gaat fietsen.

Ik fiets dus wel alle dagen en vanaf nu dus ongeveer 2x per dag in het donker. Op de heenweg wordt het geleidelijk wel licht(er).
Eigenlijk vind ik het met een ligfiets/vm en nu met de Handbike veiliger om in het donker te fietsen, dan bij daglicht. Niemand klaagt dat ik laag ben, want dat kan namelijk niemand zien. Mijn verlichting zit op dezelfde hoogte als bij een gewone fiets.

Met de Handbike zit de verlichting trouwens wel lager, maar ik heb mij nog nooit zo veilig op een fiets gevoeld als met deze. Automobilisten gaan met een extreem wijde boog om mij heen. Regelmatig raken ze de linker fietsstrook om mij te passeren. Ook in de stad. Toch wel vreemd dat ze dit gedrag alleen bij de gehandicapte medemens vertonen. Als ik met mijn DF op dezelfde plek op de weg rijd, dan word ik er af getoeterd en passeren de automobilisten mij soms rakelings.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#32
(16-Nov-2018, 10:17 AM)Wim -de roetsende schreef: Toch wel vreemd dat ze dit gedrag alleen bij de gehandicapte medemens vertonen. Als ik met mijn DF op dezelfde plek op de weg rijd, dan word ik er af getoeterd en passeren de automobilisten mij soms rakelings.

Blijkbaar zit de associatie (open) driewieler = gehandicapt diep geworteld... (jouw handbike schaar ik dan even onder de driewielers want ik vraag me af of veel automobilisten het onderscheid zien tussen een trike en een handbike, zelfs bij de Elfstedentocht werd ik tot tweemaal toe aangekondigd als "handbiker"...) Ik ervaar namelijk precies hetzelfde als ik op de trike rij. Ik krijg dan opvallend veel ruimte en auto's passeren ook vaak niet waar ze bij een gewone (lig)fiets zich er nog even tussen proppen. Heerlijk is dat!

En dan die ogen als je gewoon vlot afstapt... "Goh, hij kan WEL lopen!" zie je ze dan denken....
Antwoord }
Bedankt door:
#33
(16-Nov-2018, 10:17 AM)Wim -de roetsende schreef: Nog even terugkomend op één van jouw vorige berichten dat je niet 2x in het donker wilt/gaat fietsen.

Het niet twee keer in het donker willen fietsen heeft niets te maken met mijn gevoel van veiligheid, want dat zit wel goed, heb ik gemerkt. Auto's rijden inderdaad mooi om je heen. Ik vind het gewoon niet fijn om niets te kunnen zien. Het fietsen gaat mij ook om het beleven van de omgeving en zonder iets te kunnen zien valt er toch heel veel weg.
Antwoord }
Bedankt door:
#34
(16-Nov-2018, 02:08 PM)Atrike schreef: Het niet twee keer in het donker willen fietsen.....

Ons lot in de komende maanden Sad
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#35
(16-Nov-2018, 03:02 PM)GertBr schreef: Ons lot in de komende maanden Sad

Ach, dan gaan we wel weer lekker naar de schaatsbaan.  Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#36
Voor een positieve noot: de snelheid waarmee het daglicht afneemt neemt zelf ook af. Momenteel wordt het in de middag ongeveer 1 tot 2 minuten per dag eerder donker. In december 1 minuut per dag. In de maanden september en oktober was dat nog 3 minuten.

Over een ruimte maand wordt het alweer elke dag lichter (ook al zal het in het begin met 1 minuut per dag zijn...).
Antwoord }
Bedankt door:
#37
Even een oud draadje oppoetsen. Zoals jullie elders hebben kunnen lezen is de ICE Sprint ingeruild voor een Challenge Furai. Deze is veel sneller en lichter en bovendien kun je er smalle fietspaden mee op.

Daarnaast heb ik ondertussen ook een Flevobike trike op de kop getikt, eentje met een grote bagagebak.

[Afbeelding: Thuis.jpg]

Er zit ondertussen verlichting op, klikpedalen, een ventisit mat en nieuwe banden.

Ik wilde graag Gocycle banden, omdat die onder alle omstandigheden weinig weerstand geven, maar deze zijn een stuk breder dan de banden die eronder zaten. Van tevoren even gemeten en het leek te passen. Helaas blijkt dat de hoogte van de band net een tikkie te groot was en sleepte de band tegen de wieluitsparing in de bak. Dit heb ik opgelost door de bak te verhogen. De bak rust op twee rubbers die gemonteerd zijn op de achteras. Op deze rubbers heb ik een paar metalen ringen gelegd, zodat de bak 1,5 cm hoger komt te liggen. Nu slepen de banden niet meer aan. Maar omdat de rubbers inveren bij belasting, moest ik nog even testen of de banden vrij blijven met belasting. Daartoe heb ik een zak mout van 25 kg in de bak gelegd en ook toen bleken de banden (net niet) tegen de bak aan te slepen. Iets zwaarders zal ik toch niet meeslepen. Blij dat dat ook weer is opgelost. Nu moet ik de voorband nog vervangen en dan maar eens testrijden.
 
Ik denk er trouwens ook over om het voorblad (65 tands) te vervangen door een kleinere. Zo heel hard gaat het niet op deze fiets, dus de kleine tandwielen achter gebruik ik niet. Met een kleiner voorblad wordt de boel wat evenwichtiger. Als ik nog ergens een dual drive naaf kan vinden, zou ik dat nog mooier vinden. Dan kan ik de tandwielen vervangen door andere met wat kleinere stappen, want ook de stappen tussen de versnellingen vind ik nu wat te groot.

Het fietsen op de Flevobike trike gaat al behoorlijk goed. Een paar dagen geleden heb ik een tochtje gemaakt van 15 km, zonder brokken of andere ongemakken. En voor het vervoeren van boodschappen is de fiets echt ideaal, heb ik ondertussen ondervonden.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#38
Stip je hem hier en daar nog bij met metaalverf, om zo roest te voorkomen?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#39
(05-Oct-2020, 04:20 PM)Fietsbennie schreef: Stip je hem hier en daar nog bij met metaalverf, om zo roest te voorkomen?

Dat is helemaal niet nodig. Geen roestplekje te zien. De verf zit er nog puntgaaf op. Deze fiets is heel weinig gebruikt.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073
Antwoord }
Bedankt door:
#40
Ik had het over het rood omcirkelde gedeelte, daar keek ik zo 'verfloos' tegen aan.
Verder mooie fiets hoor, zou zoiets ook wel een keer willen proberen.

[Afbeelding: Naamloos.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#41
(05-Oct-2020, 04:50 PM)Fietsbennie schreef: ....ik had het over het rood omcirkelde gedeelte....

Dat zijn de stenen in de tuin  Smile Links zie je de wagenbak, rechts de diabolo. Vergroot de foto maar eens.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#42
(05-Oct-2020, 04:56 PM)GertBr schreef:
(05-Oct-2020, 04:50 PM)Fietsbennie schreef: ....ik had het over het rood omcirkelde gedeelte....

Dat zijn de stenen in de tuin  Smile Links zie je de wagenbak, rechts de diabolo. Vergroot de foto maar eens.

Klopt! Goed gezien!
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073
Antwoord }
Bedankt door:
#43
Ik zie het nu ook. Bedankt voor de opheldering.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#44
(16-Nov-2018, 10:41 AM)ErikvanD schreef:
(16-Nov-2018, 10:17 AM)Wim -de roetsende schreef: Toch wel vreemd dat ze dit gedrag alleen bij de gehandicapte medemens vertonen. Als ik met mijn DF op dezelfde plek op de weg rijd, dan word ik er af getoeterd en passeren de automobilisten mij soms rakelings.

Blijkbaar zit de associatie (open) driewieler = gehandicapt diep geworteld... (jouw handbike schaar ik dan even onder de driewielers want ik vraag me af of veel automobilisten het onderscheid zien tussen een trike en een handbike, zelfs bij de Elfstedentocht werd ik tot tweemaal toe aangekondigd als "handbiker"...) Ik ervaar namelijk precies hetzelfde als ik op de trike rij. Ik krijg dan opvallend veel ruimte en auto's passeren ook vaak niet waar ze bij een gewone (lig)fiets zich er nog even tussen proppen. Heerlijk is dat!

En dan die ogen als je gewoon vlot afstapt... "Goh, hij kan WEL lopen!" zie je ze dan denken....

Moet je maar eens met deze trein rijden:
[Afbeelding: p1030857.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
#45
Ondertussen heb ik Gocycle banden om de wielen van de Flevobike trike gelegd. Deze banden zijn een stuk dikker dan de banden die erom lagen (50 i.p.v. 37 mm), dus het was even de vraag of het zou passen. Nameten leerde dat het zou moeten kunnen, maar toen de banden er om lagen, bleek de wieluitsparing in de bak toch tegen de band te slepen. Toen heb ik de bak verhoogd door op de veerrubbers waar de bak op rust een paar metalen ringen te leggen, zodat de bak 1,5 cm hoger komt te liggen. Nu slepen de wielen niet meer aan, ook niet met een belasting in de bak van 25 kg.

Ik vind het er wel vet uitzien, van die dikke banden eronder.

[Afbeelding: Gocycle01.jpg]

[Afbeelding: Gocycle04.jpg]
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#46
(06-Oct-2020, 02:27 PM)Wouter schreef: ....moet je maar eens met deze trein rijden....

Kies de volgende keer in het programma “Postimage” voor de “hotlink for fora”. Met het icoon rechts plak je in een keer een mooie grote foto in je bericht  Smile.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#47
Mooie, comfortabele en snelle banden die GoCycles. Wel breed EN hoog idd, dat is ook de reden dat ze in mijn Mango+ binnen 1500 km op waren, de zijwangen liepen te snel aan. Die zijn zo dun als papier maar daar heb jij geen last van gelukkig!
Antwoord }
Bedankt door:
#48
De GoCycles zijn goedgekeurd. Vanmiddag boodschappen gedaan (wat heerlijk toch, die bak: volle, grote boodschappentas én een zak met 3,5 kg kattenvoer pasten er gemakkelijk in) en de banden voldoen uitstekend. De fiets is beter geveerd én heeft een merkbaar lagere rolweerstand. Kortom: ik ben blij. De fiets is nu niet alleen een uitstekende boodschappenkar, maar hij rijdt ook nog eens lekker. Ik had er zoeen jaaaaaren eerder moeten kopen.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073
Antwoord }
Bedankt door:
#49
Ik hoop dat je wielkasten bij vuilweer niet vollopen met modder. Verder ziet het er goed uit.
Antwoord }
Bedankt door:
#50
Dat laatste zeggen we waarschijnlijk allemaal over een ligfiets!
Ik in ieder geval wel. Ik had tien jaar eerder moeten beginnen...
Antwoord }
Bedankt door:
#51
(09-Oct-2020, 06:14 PM)Burley1979 schreef: Ik hoop dat je wielkasten bij vuilweer niet vollopen met modder.  Verder ziet het er goed uit.

Nou, ik rijd voornamelijk in de stad met deze fiets. Modderige paadjes laat ik links liggen, dus dat zal wel meevallen.

(05-Oct-2020, 04:12 PM)Atrike schreef: Het fietsen op de Flevobike trike gaat al behoorlijk goed. Een paar dagen geleden heb ik een tochtje gemaakt van 15 km, zonder brokken of andere ongemakken. En voor het vervoeren van boodschappen is de fiets echt ideaal, heb ik ondertussen ondervonden.

Ondertussen wordt het fietsen op de trike steeds gemakkelijker en ontspannener. Ik voel me een stuk zekerder op de fiets en ik merk dat ik steeds "smoesjes" verzin om er met deze fiets op uit te trekken. "Wat kan ik nog wegbrengen/ophalen?". Gisteren was wisseldag van de kinderen en fietste ik mee naar hun moeder met de bak vol tassen, boeken en ander spul. Kinderen blij dat ze niet zelf zoveel hoefden mee te slepen, ik blij dat ik weer een stukje kon fietsen met de Flevobike.  Big Grin

[edit] Zojuist nog maar even met wat zooi naar het recycleplein gefietst. De twee medewerkers die de boel in ontvangst namen stonden met een grote glimlach te kijken. Zegt de een tegen de ander: "Dat is een Flevobike. Die stuur je met je lichaam."
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073
Antwoord }
Bedankt door:
#52
Sinds eergisteren ben ik in het gelukkige bezit van een Carbon Strada (073). Deze is opnieuw gespoten en opgeknapt door Peter de Rond. Dit is mijn eerste velomobiel. Na het kopen ben ik terug naar huis gefietst (77 km). Het was even wennen aan het gedrag van de fiets en een andere rijervaring, maar het ging lekker.

[Afbeelding: Whats-App-Image-2023-09-22-at-20-21-13.jpg]

Gisteren een mooie tocht gemaakt door de IJsselvallei van 78 km. Heerlijk. Ik merkte dat ik blij ben dat ik een velomobiel met een relatief kleine draaicirkel heb gekocht, want ik kwam toch een paar situaties tegen waar een behoorlijk scherp bochtje in zat.

[Afbeelding: Whats-App-Image-2023-09-24-at-12-56-13.jpg]

Hoewel de Strada niet bekend staat als een snelheidsmonster en ik natuurlijk geen getrainde velonaut ben, viel de snelheid me zeker niet tegen. Zonder al te veel inspanning schiet je zo naar de 30 km/u en gisteren met een behoorlijke wind mee, ging het boven de 40 km/u. Daar lachen de raconauten natuurlijk om, maar het gaat me ook niet in eerste instantie om de snelheid. Deze fiets is supercomfortabel en voor mij snel genoeg.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM