Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aantal forumleden
#1
Vraag: waarom is er zo’n groot verschil tussen het aantal forumleden van Ligfietsers.be (1095) en Ligfietsers.nl (170)? 

—Nederland is het fietsland bij uitstek;
—ligfietsen en velomobielen worden hier geproduceerd en/of geassembleerd;
—houden de Belgen meer dan Hollanders van alternatieve manieren van fietsen;
—komt het omdat het Belgische forum al langer bestaat....

Wie het weet mag het zeggen (schrijven).
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Belgische ligfietsers zijn actiever geweest met profielen aanmaken dan op hun forum dan de Nederlande ligfietsers.
Ik heb liever een forum waar een enkel aantal actief en 'leuk' met elkaar omgaat dan een hele schare 'kijkers'.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Het belgische forum bestaat ook al een stukje langer... En ik denk vooral daardoor. En veel mensen zijn actiever op facebook of andere sociale media dan op een forum, ook al is een forum voor veel dingen eigenlijk een stuk handiger dan iets als facebook.
En veel nederlanders komen ook op een duits of belgisch forum.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(21-Nov-2018, 07:17 PM)elnuar schreef: En veel nederlanders komen ook op een duits of belgisch forum.

Mmm, nou je het zo zegt, in mijn klassieke motor en scooterjaren zat ik idd ook heel veel op Engelse en Duitse forums. En op (contra)basgebied idem. Maar op (lig)fiets gebied dus echt amper... vreemd!
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Tot een paar jaar geleden gebruikten de Nederlanders vooral de google mailinglist.

Daar is tegenwoordig bijna geen activiteit meer.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#6
(21-Nov-2018, 08:31 PM)ErikvanD schreef: Mmm, nou je het zo zegt, in mijn klassieke motor en scooterjaren zat ik idd ook heel veel op Engelse en Duitse forums. En op (contra)basgebied idem. Maar op (lig)fiets gebied dus echt amper... vreemd!

Misschien niet zo gek. Want je wil niet alleen over de (techniek van) fietsen praten, maar ook over fietstochten, toch? En met name de tochten die jij ook zou kunnen maken (of anderszins besproken tochten over terrein dat jou bekend voorkomt).

Ik heb geen behoefte om met Vlamingen te praten die het vooral over Vlaanderen hebben. Ik ken nauwelijks plaatsnamen in Vlaanderen, of in ieder geval geen idee waar een bepaalde plaats ligt en hoe zich dat verhoudt met andere plekken. Van Nederland heb ik een goed beeld, uitgezonderd misschien het uiterste zuiden van Limburg, het noordoostelijke deel van Groningen, het westen van Friesland en noordelijk Drenthe. Gelukkig heeft Roepers leuke foto's bij zijn tochtverhalen, dat dat ook bijna bekend gebied wordt...
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Ik heb me wel lid gemaakt van het Belgische forum, niet om daar mee te praten, wel om er mogelijk iets te vinden op het technische gebied waar ik mijn voordeel kan doen. Ik neem aan dat meerdere van “ons” dat zo gedaan hebben.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Op het Belgische forum zijn een flink aantal Roeifietsers actief.

Een aantal ken ik ook persoonlijk, want 1x per jaar wordt er een roeifietstoertocht georganiseerd door één van de Roeifietsers. Dit jaar was de tocht in Frankrijk, daar kon ik helaas niet aan deelnemen. Daarvoor waren er tochten in Almere en Hoog-Soeren.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#9
Ik zat trouwens even te neuzen op de Belgische site, maar daar heb je geen groep om topics toe te voegen met foto's zoals deze site.
Men praat heel veel op die site, maar ik heb nog weinig foto's gezien... Of ik kijk niet goed, dat kan ook...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM