Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oliebollentocht 2018 ( OBT2018 )
#1
Over een week en twee dagen is het zo ver: de Oliebollentocht 2018.
Met al dik meer dan 100 deelnemers.
Ik ga 'm voor het eerst meerijden (heb mijn Strada pas van mei dit jaar)

Wie hier op ligfietsers.nl gaan nog meer?
Antwoord }
Bedankt door:
#2
(19-Dec-2018, 09:02 PM)Hoekie schreef: Over een week en twee dagen is het zo ver: de Oliebollentocht 2018.
Met al dik meer dan 100 deelnemers.
Ik ga 'm voor het eerst meerijden (heb mijn Strada pas van mei dit jaar)

Wie hier op ligfietsers.nl gaan nog meer?

Ik rijd ook voor het eerst mee, ben erg benieuwd.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Helaas. Gaat nog echt niet lukken. Ben nog aan het herstellen van mijn achillespeesruptuur. Ben al blij als ik redelijk pijnvrij 15km kan fietsen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#4
Ook deze "absolute beginner", met pas 150 liggende kilometers in de benen, heeft zich aangemeld.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#5
(20-Dec-2018, 12:12 AM)TvWijk schreef: Ook deze "absolute beginner", met pas 150 liggende kilometers in de benen, heeft zich aangemeld.

Zorg dan in ieder geval dat je voldoende afstand houdt.

Voor de grap wordt weleens gezegd dat velomobiel.nl deze tocht stiekem sponsort, omdat er ieder jaar weer vm-en in de kreukels worden gereden.

Zorg dat je minimaal het achterwiel van je voorganger kunt zien. Dan zit je op een redelijk veilige afstand. Behalve als je een DF hebt, dan moet er ook nog een flink stuk wegdek tussen zitten  Big Grin 

Sommige oudere fietsen hebben nog geen remlicht, pas daar ook voor op.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#6
Ik overweeg om te komen kijken bij de start. Heb dan (nog) wel geen kliko, ik vind het wel leuk om ze te zien  Big Grin 
Moet nog even kijken of ik het ingepland krijg, het is een behoorlijk ritje vanuit Moerdijk om alleen maar even te komen kijken...
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Ik weet het nog niet, heb mijn planning voor volgende week nog niet rond. Ben in ieder geval wel vrij die dag. Zal wel een last minute beslissing worden.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Ik ben wel van plan om te komen. Maar vanwege de pfeiffer wordt het nog een hele onderneming. Dus met een maximale dagafstand van 65 km per dag wil ik in 2 dagen van Nijmegen naar Roermond fietsen. Of ik dan nog in staat ben om de oliebollentocht zelf te fietsen weet ik niet. Maar ik ben er dan in ieder geval bij :-D.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
(20-Dec-2018, 10:13 PM)Roef Veerman schreef: Ik ben wel van plan om te komen. Maar vanwege de pfeiffer wordt het nog een hele onderneming. Dus met een maximale dagafstand van 65 km per dag wil ik in 2 dagen van Nijmegen naar Roermond fietsen. Of ik dan nog in staat ben om de oliebollentocht zelf te fietsen weet ik niet. Maar ik ben er dan in ieder geval bij :-D.

Ik las het op https://toerkanjer.blogspot.com/2018/12/...-toch.html.
Mooi dat je de uitdaging aan gaat.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Weer terug van een mooie oliebollentocht, ondanks een schuiver het wel heel erg naar
mijn zin gehad. Nogmaals bedankt @tvwijk dat je na de lunch meereed achteraan. Uiteindelijk niet teruggefietst naar huis maar de fiets mogen stallen bij iemand van de organisatie en zelfs op de trein gezet. Heel fijn om mee te maken van mensen die je verder nog niet kent.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Zoals ik al eerder aangaf heb ik vandaag de OBT gereden met de trike. Tegen de sliert met velomobielen in zodat ik ze onderweg kon fotograferen (hetgeen helaas minder goed gelukt is als ik had gehoopt...)

[Afbeelding: picture15460212130244816374425545072296.jpg?w=768]

Mijn verslag lees je hier op mijn blog. Je kunt ook de rijfoto's downloaden. Op Strava heb ik nog meer foto's staan.
Antwoord }
Bedankt door:
#12
DSC_1234.JPG en DSC_1235.JPG  Big Grin
Dank je!
Antwoord }
Bedankt door:
#13
(28-Dec-2018, 08:42 PM)mwijns schreef: Weer terug van een mooie oliebollentocht, ondanks een schuiver het wel heel erg naar
mijn zin gehad. Nogmaals bedankt @tvwijk dat je na de lunch meereed achteraan. Uiteindelijk niet teruggefietst naar huis maar de fiets mogen stallen bij iemand van de organisatie en zelfs op de trein gezet. Heel fijn om mee te maken van mensen die je verder nog niet kent.
Jij bedankt voor het navigeren.
Iemand die niet meer soepel kan fietsen door een kleine valpartij, verdient gewoon mentale steun.
Mooi dat je met het ov naar huis kon.
Beterschap met de ribben.

(28-Dec-2018, 10:39 PM)ErikvanD schreef: Zoals ik al eerder aangaf heb ik vandaag de OBT gereden met de trike. Tegen de sliert met velomobielen in zodat ik ze onderweg kon fotograferen (hetgeen helaas minder goed gelukt is als ik had gehoopt...)

[Afbeelding: picture15460212130244816374425545072296.jpg?w=768]

Mijn verslag lees je hier op mijn blog. Je kunt ook de rijfoto's downloaden. Op Strava heb ik nog meer foto's staan.

Mooie foto's Erik,
Een mooie closeup van de binnenkant en een mooie zonnige foto van de buitenkant van mijn Mango+
Die ga ik zeker downloaden.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#14
Mooi verslag Erik, leuk om te lezen!
Antwoord }
Bedankt door:
#15
Leuk initiatief, Erik! Waarom die foto's met de spiegelreflex niet echt scherp zijn is mij een raadsel. Misschien stond de lens op handbediend. Dat is mij ook wel eens overkomen.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
Dat was de vorige keer bij het eenwieler evenement het geval. Nu had ik mijn vrouw de boel goed laten instellen. Ik ga daar toch eerst nog eens goed mee oefenen voordat ik het nogeens probeer...
Antwoord }
Bedankt door:
#17
En de eerste video van mooie kwaliteit: 

Edit:
En de tweede op full HD:

Edit2:
En de mooiste: full HD met 360 graden camera
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM