Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trident Stowaway
#1
Fietsen is een hobby van me. Zowel het rijden zelf als het onderhoud van en het sleutelen aan fietsen. Echter sinds januari 2014 is het fietsen in het slop geraakt. Gebroken tenen, rug problemen, problemen met de benen, etc… Dit hield in dat ik steeds minder ging fietsen, waardoor de conditie ook fors achteruit ging. En zie dan nog maar eens de motivatie te vinden om het terug op te bouwen! Gezien de genoemde rugproblemen besefte ik dat dit op een normale fiets niet echt meer zou lukken. Dus om het fietsen een nieuwe start te geven moest er iets veranderen. En daarom heb ik in november besloten een ligfiets op 3 wielen aan te schaffen (iets waar ik al jaren zot van ben trouwens).

De keus is gevallen op een Trident Trikes Stowaway, aangeschaft bij Jouta ligfietsen in Zwijndrecht. Een leverancier / ligfietsbouwer met uitstekende service trouwens. Eerst hadden we een afspraak gemaakt om te komen proefliggen / -fietsen om zo tot een goede keuze te komen. Ik had namelijk ook een KMX carts model viper op het oog, maar dat model blijkt zo laag te zijn dat m’n rug al vast zit nog voor m’n zitvlak het stoeltje bereikt heeft. De Stowaway stond ook klaar om te testen en dat beviel uitermate goed. Dus de keus was snel gemaakt. M’n wensen kenbaar gemaakt aan Rudy van Jouta en korte tijd later werd de trike geleverd. Ik kon langzaam aan een nieuw hoofdstuk in m’n fiets verhaal beginnen.

[Afbeelding: Frank_Trike.jpghttp:]
(de Trident Stowaway zoals geleverd door Jouta)

Maar waarom een trike?
Voor mij vrij simpel. Ik had al wat ervaring in de jaren 90 met een ligfiets (een M5 Streetlegal) en dat beviel op zich prima. Wegens een jaar WW werd die fiets verkocht en kwam er later een “bukfiets” terug. Dat ik terug zou gaan liggen stond al een tijdje vast, maar om meer stabiliteit te hebben tijdens het rijden ging ik deze keer voor een trike. Geen moeite doen om rechtop te blijven en altijd je rustplaats bij je om het zo maar eens te zeggen. Dat een trike trager is dan de meeste sportieve (lig-)fietsen vind ik geen probleem. Snelheid is nooit m’n prioriteit geweest, genieten wel.

Enfin, nadat de trike geleverd was moest er natuurlijk een en ander aangepast worden. De trike moest ook geschikt gemaakt worden voor woon/werk verkeer. En aangezien ik ’s morgens altijd in het donker naar het werk rij betekent dat dus goede verlichting erop, voldoende reflectie om op te vallen in het donker en vooral zorgen dat ook in het donker duidelijk te zien is dat dit breder is dan wat je normaal ziet bij fietsers.

Inmiddels is de trike (zo goed als) gereed (zucht van opluchting door m’n vrouw)  voor zowel toeren als forensen en kan ik m’n conditie en fiets motivatie weer op het gemak gaan opbouwen.

[Afbeelding: P1000431.jpghttp:]

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#2
Een mooie fiets, Frank. De trike is echt in opmars onder de ligfietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
(10-Apr-2017, 08:38 AM)Roepers schreef: Een mooie fiets, Frank. De trike is echt in opmars onder de ligfietsen.

De trike begint zodanig populair te worden dat ze in China en Taiwan al goedkope klonen van o.a. Cattrike en I.C.E op de markt dumpen.
Niet zo'n goede ontwikkeling lijkt me.  Confused

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM