Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Parijs Brest Parijs 2019
#1
Hallo Allemaal,

Ik vroeg me af of er hier nog meer mensen zijn die PBP 2019 willen gaan fietsen. Ik heb me vanochtend ingeschreven voor de 84 uurs groep die start om 4.50 uur op 19 augustus. Heb er ook een blogberichtje aan gewaagd https://toerkanjer.blogspot.com/2019/01/...eraan.html 

Groeten,

Roef
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Petje af hoor voor je voornemen dit te gaan doen. Ik zie het mezelf in ieder geval nog niet doen. Heb in het verleden wel eens een paar 200km brevetten gereden, maar langer hoeft van mij niet echt.
Succes!
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Wow!!!!

Onvoorstelbaar dat je dit gaat doen. Erg knap.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#4
Ik heb me in ieder geval vooringeschreven. We zullen zien hoe het seizoen verloopt of ik ook echt kan gaan starten. Zoals het er nu naar uitziet gaat het wel gebeuren, maar dat weet je natuurlijk pas als je in Parijs staat :-D. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in, ook in het voorbereidend seizoen en de tochten die ik ga rijden. Heerlijk weer lekker een randonneursjaartje !
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Gaaf :-) succes met de voorbereidingen!
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Een prachtig doel, veel succes met de voorbereidingen !
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(28-Jan-2019, 07:51 PM)Roef Veerman schreef: Ik heb me in ieder geval vooringeschreven. We zullen zien hoe het seizoen verloopt of ik ook echt kan gaan starten. Zoals het er nu naar uitziet gaat het wel gebeuren, maar dat weet je natuurlijk pas als je in Parijs staat :-D.  Ik heb er in ieder geval erg veel zin in, ook in het voorbereidend seizoen en de tochten die ik ga rijden. Heerlijk weer lekker een randonneursjaartje !

Erg benieuwd naar wat de Nederlandse liggers hebben kunnen presteren in PBP. Heb er niets van kunnen vinden, ook vandaag niet op Ligfietsnet.
Wie kan iets meer vertellen ?
(Van onze provinciegenoot heer Jaap Bouman weet ik dat hij moest opgeven na 440 km maar met 77 jaar is dat nog een prestatie van formaat.)
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Ik heb ook moeten opgeven na 800 km. Was echt een super toffe rit. Meer info als ik weer thuis ben.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Roef, ik heb net een op je Strava gekeken maar vraag me af waarom je bij de Mac eet. Lijkt me niet heel gezond en goed voor dergelijke tochten.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(23-Aug-2019, 06:24 PM)Cees van dijk schreef: Roef, ik heb net een op je Strava gekeken maar vraag me af waarom je bij de Mac eet. Lijkt me niet heel gezond en goed voor dergelijke tochten.

Roef heeft erg veel ervaring wat lange tochten betreft. Misschien is het handig om te vragen naar de reden van het eten bij de Mac.


Veel mensen eten bijvoorbeeld ook winegums op lange tochten. Lijkt mij verschrikkelijk, maar blijkbaar helpt het hen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#11
Winegum snap ik wel dat is fructose en glucose. Bij Mac kan ik me niks goed bedenken. Hij kan ervaring hebben met lange afstanden maar uiteindelijk heeft hij de rit niet uitgereden.
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Bij de McDonald zit bijna overal sucrose (suiker) in. Dat is fifty-fifty glucose/fructose. In de broodjes. sauzen, hamburgers etc. Ik maak ook lange tochten en eet weleens bij de Mac. Fructose is een matige "brandstof", dat eerst door de lever, met behulp van het enzym fructase, moet worden afgebroken en omgezet in glucose of levervet. Fructose is niets meer dan een smaakmaker en geen noodzakelijke voedingsstof. Winegums zijn voor mij uitermate smerig. Ik gebruik geen suikers tijdens lange ritten en drink uitsluitend water.
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Persoonlijk zou ik eerder voor eiwitten gaan in de vorm van whey. Dit gaat ook spierafbraak tegen.
Als je zoveel calorieën verband zoals roef dat gedaan heeft kom je met alleen water in en shock terecht. Maar die calorieën krijg je niet aangevuld met eten van de Mac.
Antwoord }
Bedankt door:
#14
En ze hebben hete koffie!
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#15
(23-Aug-2019, 08:17 PM)Cees van dijk schreef: Winegum snap ik wel dat is fructose en glucose. Bij Mac kan ik me niks goed bedenken. Hij kan ervaring hebben met lange afstanden maar uiteindelijk heeft hij de rit niet uitgereden.

Deze misschien niet, maar vele andere wel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#16
(23-Aug-2019, 08:41 PM)Cees van dijk schreef: Persoonlijk zou ik eerder voor eiwitten gaan in de vorm van whey. Dit gaat ook spierafbraak tegen.
Als je zoveel calorieën verband zoals roef dat gedaan heeft kom je met alleen water in en shock terecht. Maar die calorieën krijg je niet aangevuld met eten van de Mac.

Spierafbraak vindt bij duursport voornamelijk plaats, als alle andere vormen van "brandstof" opraken. Te weinig uit de spijsvertering, te weinig glycogeen, tempo en stress te hoog voor vetverbranding. Uiteraard vindt in enige mate spierafbraak plaats door vervanging van "oude" spiercellen. Maar bij een PBP race zijn de rusttijden te kort voor volledig spierherstel. Dat is voor de dagen er na.


Proteïnes of eiwitten zijn een slechte bron van energie. De beste bron is een complexe koolhydraat of zetmeel. Neem zoveel mogelijk natuurlijke of onbewerkte voedingsstoffen en zo min mogelijk suikers.
Suiker bevat voor circa 50% fructose en dat wordt door de lever herkent als een stof die met voorrang moet worden afgebroken. Net als ethanol of consumptie alcohol.
https://eten-en-drinken.infonu.nl/produc...ctose.html

Bij lange dagritten  maak ik mij niet druk om vet en proteïne. Wel om zetmeel en voedingsvezels. Wei of weipoeder is een bron van dierlijke eiwitten. Daarin zit het groeihormoon IGF-1. Dat hormoon bevordert de groei van tumoren.

En bij de Mac kun je je honger goed stillen. Beter dan met winegums.

Als laatste de opmerking dan PBP race inmiddels ruim 1200 km is geworden met bijna 12.000 hoogtemeters. Roef zal zeer waarschijnlijk in zijn VM hebben gereden. Dan zijn bijna 12.000 hoogtemeters een handicap voor een VM rijder.
Antwoord }
Bedankt door:
#17
(23-Aug-2019, 11:17 PM)PietV* schreef: Als laatste de opmerking dan PBP race inmiddels ruim 1200 km is geworden met bijna 12.000 hoogtemeters. Roef zal zeer waarschijnlijk in zijn VM hebben gereden. Dan zijn bijna 12.000 hoogtemeters een handicap voor een VM rijder.

De eerste die binnen kwam (winnaar der winnaars) was met een VM Wink
Als ook de laatste ROAM (ook veel hoogtemeters) is gewonnen met een VM.
Antwoord }
Bedankt door:
#18
De vm van de winnaar was wel een DF. Ik las ook ergens dat het een speciale versie van Daniël Fenn was. Die weegt waarschijnlijk <20kg. De XS van Roef is 28kg, tenminste de carbon versie.

Bijna 10kg lichter. Dat scheelt enorm met al die hoogtemeters.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#19
Ik heb de rit niet uitgereden vanwege mijn handen. Waarschijnlijk te veel moeten schakelen waardoor ik last heb gekregen van carpaal tunnel syndroom. Dit is te voorkomen door elleboog steunen en handschoenen. Die elleboogsteunen heb ik wel in Kanjer maar niet in de XS. Les voor de volgende keer. Verder was ik nog prima in orde en had ik de rit met vlag en wimpel kunnen uitrijden. Ik heb wel last gehad van een slaap tekort. Waardoor ik buiten de stempeltijd reed. Maar ik had nog ruim 28 uur over om de laatste 400 km af te leggen, dat was me zeker wel gelukt als ik geen last van mijn handen had gehad. Hierdoor durfde ik niet verder (aangezien ik bang was dat ik niet meer kon remmen uiteindelijk). Ik ga nog verslag schrijven, maar typen is nu lastig dus zal even moeten wachten.

Groeten Roef
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Jaap Bouwman (77) staakte na 440 km de strijd op een M5 HCR.

https://www.pzc.nl/sport-in-zeeland/ligf...~a3ad9f95/
Antwoord }
Bedankt door:
#21
Toch knap die afstanden jongens!
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#22
Het blijven grote prestaties. Maar ik ben een levensgenieter en mis het gevoel voor grote uitdagingen. Te rationeel om meerdere dagen achtereen te sporten. Dagtochten tot 300 km kan, maar meer dan dat, zie ik de meerwaarden niet van in. Heb vanaf m'n 13de regelmatig 's nachts doorgewerkt tot m'n 59ste. Tot 4 jaar terug nog nachtritten op de fiets gereden, maar ben nu verslaafd aan nachtrust. 7 tot 8 uur in coma. Een regelmatige leefwijze. Ook een uitdaging. Half september begint mijn zwemseizoen in natuurwater. Tot begin mei. Geen uitdaging, maar erg fijn. Vooral als "ijsbreker" een baantje trekken in dun ijs.

Bewegen is gezond, sporten geeft ongemakken en topsport is ongezond.
Antwoord }
Bedankt door:
#23
(25-Aug-2019, 08:59 PM)PietV* schreef: Vooral als "ijsbreker" een baantje trekken in dun ijs. 

Bewegen is gezond, sporten geeft ongemakken en topsport is ongezond.

Wow, jij bent echt "wakbegaafd"  Piet! Wink 

Zelf ooit 20 minuten gezwommen in water van <10 graden. Daar ben ik 3 dagen ziek van geweest.
Wat voor jou bewegen is, is voor mij ongezond, blijkbaar.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#24
Mijn verslag is hier te lezen. https://toerkanjer.blogspot.com/2019/09/...-2019.html
Antwoord }
Bedankt door:
#25
Ik had het verslag gisteren al gelezen. Ik hoop dat je met je ervaring van deze editie over 4 jaar gezond en voldaan over de finish komt!
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#26
Een enorme prestatie om 800 km (zover was je toch gekomen?) te halen. Mijn beeld van PBP als extreme tocht heb je met je blog wel bevestigd. Ga je over 4 jaar weer meedoen of is het je ook te bar?
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM