Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Op zoek naar verlchting
#1
Ik ben op zoek naar verlichting. (Voordat jullie mij daarvoor verwijzen naar de site van de Dalai Lama, een Zenmeester of een Guru, ik heb het hier over fietsverlichting.)

Ik zal een paar keer per maand 's nachts over de dijk Lelystad - Almere gaan fietsen, en die is best wel donker in het donker. Er placht zich nog wel eens een ree of een grauwe gans te vergrijpen aan het fietspad, en het zou fijn zijn als ik die van tevoren zie. Een gewone fietslamp straalt gewoon niet ver genoeg vooruit.

Ik heb wel eens iets voorbij zien komen in een bericht ergens op het forum, ik meen in een bericht van Fietsbennie, maar dat kan ik niet meer terug vinden. Fietsbennie placht zich bij nacht en ontij over de Nederlandse dreven te bewegen, dus hij kan mij vast wel raden. Wat heb ik nodig?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik heb een Lezine 800 xl en deze bevalt prima. Ik fiets s'morgens in het donker door onverlichte fietspaden door bossen en zie met deze lamp alles zonder hem op volle sterkte te hebben staan. Oplaadbaar via usb, en brand bij mij ruim lang genoeg om enkele weken door te komen zonder opladen. Ook in de winter als het 2 x een half uur lamp aan is.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Ik ben fan van Lezyne.

Ik heb deze: https://www.futurumshop.nl/lezyne-macro-...loss.phtml

Bij allebei de spiegels 1. Staan op standje 3, de andere standen zijn te fel. Ik heb de bovenkant afgeplakt, anders verblinden ze de tegenliggers.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#4
Ik rij al een paar nachten met deze lamp, een Fenix bc25r.
Ik denk dat je bericht 311 van Gideon bedoelt in ,,vandaag ben ik blij omdat". Hij heeft er ook een.

Ik was het geklungel zat dat ik 86 keer de baterijen er goed in moest doen voordat hij het goed deed, en zocht een goeie lamp.

Naar aanleiding van dat bericht heb ik dat lampje ook gekocht, gemonteerd en opgeladen. Je ziet alles goed, ook de berm, je mist geen straatnaambordje meer. Al met elkaar nu 15 uur in de lichtste stand gereden (leuke woordgrap  Smile ) zonder op te laden. Je hebt er 4 standen op. Ik heb standje lasogen nog niet nodig gehad...Ding is waterdicht, want van Pesse tot Scharmer in de regen, geen centje pijn... Hij gaf gistermorgen nog 2 van de 4 lampjes... Plus dat ik de medeweggebruikers niet verblind, met de vorige fietsen knipperden ze nog wel eens dat hij te fel was... Voor 50 euro ben ik er dik tevreden over...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#5
(26-May-2019, 12:18 AM)Fietsbennie schreef: Ik rij al een paar nachten met deze lamp, een Fenix bc25r.
Voor 50 euro ben ik er dik tevreden over...

Ok, dank je wel. Ik heb er eentje besteld.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Ja een heerlijk lampje, veel licht ook in de berm. Degelijke bevestiging. Duidelijke batterij-indicatie.

(... ik verkoop ze niet :-) )
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Groot fan van de naafdynamo: geen gedoe met lege batterijen en volledig human powered. Ik heb mijn naafdynamo al tien jaar. Tegenwoordig heb ik ook de achterverlichting erop aangesloten omdat deze winter bij een lange tocht de politie mij erop wees dat het achterlicht het niet deed. Die deed het bij inspectie wel, maar gaf maar heel weinig licht omdat de batterijen koud waren geworden. Ze deden het veel minder dan bij het ontsteken (zo heet dat toch nog steeds?) van het achterlicht. Bij een naafdynamo spelen deze problemen niet.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(25-May-2019, 10:57 PM)Bart Verbeek schreef: Ik zal een paar keer per maand 's nachts over de dijk Lelystad - Almere gaan fietsen, en die is best wel donker in het donker. Er placht zich nog wel eens een ree of een grauwe gans te vergrijpen aan het fietspad, en het zou fijn zijn als ik die van tevoren zie. Een gewone fietslamp straalt gewoon niet ver genoeg vooruit.

Ik zie dat je reeds een lamp hebt gekocht, dus voor jou is het wellicht niet meer zo relevant. Voor zij die een naafdynamo hebben zijn dit hele fijne fietslampen: Busch & Müller LUMOTEC IQ Cyo T Premium senso plus. Let op de LUMOTEC IQ Cyo T serie komt in verschillende varianten; het is de premium variant die een brede straal van 80 Lux geeft.

Als 80 Lux niet genoeg is heeft B&M ook nog de LUMOTEC IQ-X die 100 Lux levert.

Ook wel leuk om te zien, zijn de foto's van de stralen licht in het donker van de verschillende lampen.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Op zondagmiddag bestellen en vanmorgen geleverd. Dat is snel. Nu de trike nog om hem op te monteren Big Grin
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM