Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Water- en luchtdoop
#1
Photo 
Waterdoop
Gisteren kwam Rudy de Jouta Blue Line tadpole afleveren. Man, man, wat een prachtige machine! Ik was van plan wat korte ritjes te maken om e.e.a. nog even precies af te stellen. Maar algauw bleek dat deze trike een merkwaardige uitwerking op mij had. Ik kon niet meer stoppen! De wolkenluchten zagen er echter bijzonder dreigend uit. Ik herkende in de verte duidelijk een cumulus hommeles, en vanuit het westen kwam iets wat leek op een kist met zure regen aandrijven. Ik klampte mij echter vast aan de buienradar: die had bij de weergoden bedongen dat het voor zessen niet zou gaan regenen!

Komend jaar ga ik een paar keer per maand op en neer naar Almere, om een basiscursus vogelherkenning te volgen. Ik wilde graag weten of die afstand niet te hoog gegrepen was voor mij. Ik reed ten zuiden van de Oostvaardersplassen, over een prachtig fietspad. Toen ik op de toekomstige cursuslocatie in Almere was aangekomen, besloten de weergoden echter het contract met buienradar te verbreken door een wolkbreuk over mij uit te storten. Drie uur te vroeg! Tja, ik was van plan geweest alleen een kort ritje te maken, dus het regenpak zat nog in de fietstas van mijn andere fiets. Al snel had ik geen droge draad meer aan het lijf.

Ik was eigenlijk een beetje angstig over die lange dijk Almere Lelystad. Was die niet veel te lang voor mij? Zouden de ganzen zich gedragen? Zou het niet zwart zien van de muggen? In de praktijk blijkt het reuze mee te vallen. Al spoedig zag men dan ook een eenzame ligfietser over de dijk rijden. Drijfnat, maar met een glimlach van oor tot oor!
38 km gereden. Niet gek voor iemand die totaal ongeoefend is. Ook al gebruik ik elektrische ondersteuning.

[Afbeelding: 35jz79d.jpg]

Luchtdoop
De weergoden waren vandaag nog steeds uit hun hum. Windkracht 6 en veel regen. Het lesje hemelwater had ik nu wel begrepen. Maar zou ik met zoveel wind nog kunnen fietsen? Ik wilde bovendien eens kijken hoeveel elektrische ondersteuning ik nu eigenlijk echt nodig heb. Hoe minder ondersteuning, hoe vrijer. Fietsbennie indachtig. Ik heb twee accu's, en gisteren bleek al dat ik daarmee zeker een actieradius van 80 km heb. Genoeg voor oostelijk en zuidelijk Flevoland.

[Afbeelding: syse2u.jpg]
Hollandse hout

Het bleek dat mijn waterdichte jas bij wind van rechts doorlekte bij de rits. In de lage houding van een ligfiets wordt je kennelijk later opgemerkt door de plaatselijke fauna. Heel wat vogels en konijnen hadden mij pas laat in de gaten.

Hoewel het af en toe melkboerenhondeweer was, ben je op een ligfiets ook zo dicht bij de elementen, dat er geen zonnetje kon schijnen zonder dat ik daar weet van had. Heel vaak bood stand 1 (van 5) voldoende elektrische ondersteuning. Ik heb echter ook hele stukken zonder ondersteuning gereden. Bij volle tegenwind zorgde standje twee dat ik toch nog voldoende vooruitkwam.

Ooievaars, heel veel witte kwikstaarten, een havik, huiszwaluwen, gierzwaluwen, en schapen op de Knardijk.

[Afbeelding: 15ybv9h.jpg]
De tong van Lucifer

[Afbeelding: 21kxuoh.jpg]
Schapen

[Afbeelding: 2q9hy4h.jpg]
Blauwe lucht en regen

[Afbeelding: 11vtp9y.jpg]
Veel afgewaaide takken

Een trike is echt absolute vrijheid. De Blue Line is een heerlijk apparaat. De draaicirkel is verrassend kort. Wegrijd-assist lijkt decadent, maar het is verrekte handig!
YeeHaa!!

Vandaag 48 kilometer gefietst, waarvan ongeveer een derde zonder ondersteuning. Ik ben benieuwd of ik morgen de trap nog opkom.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Gefeliciteerd met je aankoop. Ik voel de vreugde met je mee. Stiekem heb ik ook een glimlach, 48 km en dan zo'n verhaal en dan moet de zomer nog komen! Veel plezier ermee en veel veilige km toegewenst.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets! Dat trike rijden enorm leuk is, wist ik natuurlijk al maar het is erg leuk om jouw enthousiasme te lezen!
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Gefeliciteerd met je prachtige trike. Ze zeggen weleens dat het verlangen groter is dan het hebben. Maar dat gaat in dit geval niet op. Ik herken de plekken op de foto's. Onder andere het bitumen deel onder aan de Knardijk onder de A6 door. Veel plezier tijden de komende ritten.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Ik ken de Jouta vooral van de oude modellen.

De stuurconstructie van jouw trike ben ik nog niet eerder tegengekomen.
Is er een special reden voor dit stuur? Het lijkt op de foto redelijk hoog te zitten.
De trikes waarop ik gereden heb, hadden allemaal een veel lager onderstuur.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#6
Ook ik ben blij voor je Bart. Gefeliciteerd!! Zoals Gerard “hetregentbijnanooit” Poels in 10 jaar proefondervindelijk heeft waargenomen, regent het ongeveer 10 procent van de tijd die je op de fiets doorbrengt. Jij hebt dus voorlopig je portie gehad....
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(09-Jun-2019, 01:22 PM)Wim -de roetsende schreef: De stuurconstructie van jouw trike ben ik nog niet eerder tegengekomen.
Is er een speciale reden voor dit stuur? Het lijkt op de foto redelijk hoog te zitten.
De trikes waarop ik gereden heb, hadden allemaal een veel lager onderstuur.

Als ik Rudy goed begrepen heb, dan heeft dat te maken met de korte draaicirkel. Ik zal dat binnenkort eens nameten. Hij heeft in ieder geval een veel kortere draaicirkel dan de HP scorpion en de Azub Ti-Fly waarop ik gereden heb. En dat is in de praktijk heel erg prettig!

Ook is het handig om op te steunen tijdens het gaan zitten en opstaan, voor de senioren onder ons die niet zo soepel meer zijn.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Mooie fiets Bart, en leuk verhaal om te lezen!
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Dat op- en afstappen begrijp ik.

Qua draaicirkel zijn er ook andere oplossingen te bedenken om een stuur te monteren.

Om je handen langdurig zo hoog te moeten houden lijkt mij niet prettig.
Misschien halverwege een soort zijsteuntjes monteren? --> Oeps, beter kijken. Die zitten er al.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#10
Ook van mij Bart, gefeliciteerd, ik ga je misschien wel achterna.
Eerst nog wat verkopen en opruimen, anders kan mijn auto helemaal buiten staan, kan mijn kont niet keren.
Nogmaals, proficiat met je aanwinst.
Geert
Flevobike  Kangeroo 50/50 Giant Hybrid + Twist Go Dames Fiets.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM