Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Een jaartje Mango
#1
Ik heb zojuist op mijn blog mijn ervaringen na een jaar Mango rijden gepubliceerd: klik Het is een lang verhaal met ruim 3.500 woorden geworden... Veel leesplezier!

[Afbeelding: 20191220_0842376618710515366911202.jpg?w=1536]
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Hallo Eric; ik denk dat je eens een stormstrip moet proberen. Dat werkt verbazingwekkend goed om met een stevige zijwind toch nog wat langer door te kunnen rijden ... https://www.velomobielonderdelen.nl/prod...-1-5-meter
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Hoi Wim, dat staat ook op mijn to do lijstje! Al blijf ik me erover verbazen dat zoiets überhaupt werkt... Gelukkig waait het zelden harder dan windkracht 6 als ik naar mijn werk moet Smile Dat is ongeveer de wind die ik nu als omslagpunt zie tussen wel of niet met de Mango.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(17-Jan-2020, 12:45 PM)wim harwig schreef: ...ik denk dat je eens een stormstrip moet proberen...

Hoe anders is deze strip in vergelijking met een “D” tochtprofiel uit een bouwmarkt?
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(17-Jan-2020, 12:45 PM)wim harwig schreef: Hallo Eric; ik denk dat je eens een stormstrip moet proberen. Dat werkt verbazingwekkend goed om met een stevige zijwind toch nog wat langer door te kunnen  rijden ... https://www.velomobielonderdelen.nl/prod...-1-5-meter

De Mango staat er wel bekend om dat deze zeer zijwindgevoelig is vergeleken met een Quest.

Het verschil met de XS is echt extreem groot. 
De DF is weer meer zijwindgevoeliger dan de XS, maar nog steeds veel minder dan de Mango.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#6
Een leuk stuk om te lezen, inclusief eigen invalshoeken. In tegenstelling tot mij ben je duidelijk een fietser fietser.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Je maakt me nieuwsgierig... een "fietser-fietser?"
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Liefhebbende fietser van alle fietsen. Inclusief traditionele fietsen.

In tegenstelling tot mij, die na een jaar velomobielen en alle soorten fietsen al eens gehad heeft, te verwend geraakt is door de velomobiel.
En daarmee andere fietsen alleen nog utiltair gebruikt.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Leuk verslag, Erik! Ik vroeg mij af of je de andere ligfietsen van je (de trike en ik dacht dat je nog een tweewieler had) nog gebruikt.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Klopt, ik ben en blijf een liefhebber van allerlei fietsen!! Op de trike rij ik ook nog regelmatig en ook op mijn single-speed en hybride fiets. In de winter niet zoveel op de Shockproof (hou ik niet zo van in het donker) maar dat komt wel weer.

Laatst weer met de trike op pad geweest. Of juist van het padje af...

[Afbeelding: wp-15782492307477060259484529909208.jpg?w=1536]
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Wink 
Naar aanleiding van dit plaatje:

[Afbeelding: 20190505_1757053716724935786271003.jpg?w=768]

...wat door jou eerder al eens als beginpunt omschreven werd van een mooie route langs het water, heb ik dit bruggetje volgens mij ook wel eens gefietst met mijn ligfiets afgelopen zomer, in een tochtje van Den Haag via Etten-Leur naar Tilburg. Ik ga er tenminste vanuit dat het hetzelfde bruggetje is als ik hier vindt?
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Jazeker, dat is hetzelfde bruggetje ?. Blijft een mooi stukje!
Antwoord }
Bedankt door:
#13
(17-Jan-2020, 03:33 PM)GertBr schreef:
(17-Jan-2020, 12:45 PM)wim harwig schreef: ...ik denk dat je eens een stormstrip moet proberen...

Hoe anders is deze strip in vergelijking met een “D” tochtprofiel uit een bouwmarkt?

de werking is denk ik even effectief, .... maar de kleuren van velomobielonderdelen.nl zijn aangepast aan de standaard RAL-kleuren waarin de velomobielen zijn gemaakt. En dat vind ik simpelweg mooier.
Antwoord }
Bedankt door:
#14
(18-Jan-2020, 03:23 AM)wim harwig schreef:
(17-Jan-2020, 03:33 PM)GertBr schreef:
(17-Jan-2020, 12:45 PM)wim harwig schreef: ...ik denk dat je eens een stormstrip moet proberen...

Hoe anders is deze strip in vergelijking met een “D” tochtprofiel uit een bouwmarkt?

de werking is denk ik even effectief, .... maar de kleuren van velomobielonderdelen.nl zijn aangepast aan de standaard RAL-kleuren waarin de velomobielen zijn gemaakt. En dat vind ik simpelweg mooier.

De stormstrip van velomobielonderdelen is wel veel harder en scherper dan zo'n D tochtprofiel dus heeft als voordeel dat hij hondenlijnen of over het fietspad gespannen touwtjes vast wat insnijdt voordat ze in je gezicht / vizier belanden.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM