Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regenpakzooi
#1
Vandaag 24 minuten besteed aan het aan en uit trekken van een regenpak met aanverwante regenartikelen (regenbroek, overschoenen, poncho, zuidwester, waterdichte handschoenen. overbril). De beide keren dat ik naar buiten ging (heen- en terugweg) stopte het met regenen op het moment dat ik de deur uit stapte. De man (m/v) die een regenpak uitvindt die je in 30 seconden kunt aan- of uit trekken zal ongetwijfeld multimiljonair worden. Ik zal daar graag het mijne aan bijdragen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik stap gewoon in mijn hardshell regenpak. Kost ongeveer 5 seconden.

Oh ja, dit regenpakje kost wel ongeveer €8.500,-

Sommige mensen noemen het een velomobiel  Big Grin 


Waterdicht petje op en gaan.
Heel soms, als het echt hard regent, dan trek ik een op maat geknipte regenponcho over mijn hoofd.
Als het echt noodweer is, dan zet ik de racekap erop.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: wim harwig
#3
Vaak stap ik bij regen in mijn regenpak; zoals Wim al beschreef.
Wat is er mis met nat worden? Als mijn fiets geen beschutting biedt en ik kan droge kleren meenemen, dan laat ik me lekker nat regenen. Met kou ongewenst, maar bij lekker weer best prettig. Ik zorg wel dat ik een korte broek draag, want een lange broek gaat door het vocht trekken aan de knieschijven, wat onaangenaam is.

Niels, van regen wordt je nat, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Mijn verhaal sluit aan bij dat van Wim en Niels. Een van de voordelen van de Velomobiel.... Als het wat harder doorregent, gebruik ik het schuimdeksel. Een nat hoofd is niet erg, een natte bril lastig.

Gert
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Daarom heb ik bij regen altijd een pet op. Dan regent het niet op je bril of hoofd. Ook als het niet regent trouwens, want die petspiegel moet ik toch ergens aan vastmaken...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#6
Ik kan zo'n hardshell regenpak ook aanbevelen  Big Grin

Met de kou en regen (hoekie kijkt naar buiten en ziet regen/sneeuw) is een QV winterkap helemaal grandioos. Droog en toch een open gevoel. De winterkap deed me zelfs beseffen dat het 'weer gevoel' met een QV+winterkap, net is als met een auto; regen is niet leuk. maar het maakt voor gebruik niets uit.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Ik gebruik mijn Gore Tex broek (Bauhaus) en Gore Tex jasje (Eider). Ik trek het ook aan als bescherming tegen koude. Mijn broek is inmiddels wat versleten en lekt een beetje. Maar Gore Tex dat is eigenlijk Tefal, je weet van de PFAS en dergelijke. En daarom zit ik na te denken over hoe ik deze kleding moet vervangen.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Ik kan het bericht van Lopopodium niet lezen. Ben ik de enige?



(26-Feb-2020, 11:34 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik stap gewoon in mijn hardshell regenpak. Kost ongeveer 5 seconden.



Oh ja, dit regenpakje kost wel ongeveer €8.500,-



Sommige mensen noemen het een velomobiel  Big Grin 
De opmerking die ik wist dat zou komen.

Mentaal ben ik nog niet aan toe aan een velomobiel.
Maar ik heb dan ook nog niet alle mogelijkheden van de trike beproefd.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#9
(27-Feb-2020, 06:24 PM)Bart Verbeek schreef: Ik kan het bericht van Lopopodium niet lezen. Ben ik de enige?

Ik ook niet. En dat hoort zo, want het bericht is door mij weer verwijderd. Blijkbaar blijft er toch een restje staan...?
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(27-Feb-2020, 06:24 PM)Bart Verbeek schreef:
(26-Feb-2020, 11:34 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik stap gewoon in mijn hardshell regenpak. Kost ongeveer 5 seconden.



Oh ja, dit regenpakje kost wel ongeveer €8.500,-



Sommige mensen noemen het een velomobiel  Big Grin 
De opmerking die ik wist dat zou komen.

Mentaal ben ik nog niet aan toe aan een velomobiel.
Maar ik heb dan ook nog niet alle mogelijkheden van de trike beproefd.

Eerlijk gezegd zijn wij gewoon velomobiel watjes in dat opzicht. En ik vind het wel stoer dat jij gewoon wel op pad gaat met je trike als het hondeweer is hoor. Ach en dat afpellen achteraf hoort er dan gewoon bij moet je maar denken. Zolang alles in de was kan daarna niets aan de hand toch.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Op de Roeifiets doe ik wat Niels zegt. Gewoon nat laten regenen.

Kan inderdaad niet als het te koud is.

Ik heb ook wel geroeid in een regenjas en regenbroek. Gaat ook prima.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#12
Ik laat me gewoon nat regenen en zet in de vrachtwagen de stoelverwarming en kachel op standje sauna. Droogt wel weer op. Heb dus ook totaal geen zin in regenpakellende en dan toch nat zijn maar dan van het zweet. En thuis doet een warme douche wonderen...

Sneeuw aan de andere kant is een ander verhaal....
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Als het koud is, dan is het vooral van belang wat je onder je regenpak aan hebt.

Het regenpak zelf is wind- en waterdicht. Dit kun je uitbreiden met overschoenen of anders plastic zakken om je voeten. Waterdichte wanten (geen handschoenen; de vingers moeten elkaar warm kunnen blijven houden) en een (bivak-) muts, omdat je de meeste warmte op je hoofd verliest.
Onder het regenpak is het van belang dat je prettig kan blijven fietsen; bij voorkeur een trainingsbroek. Een strakke broek wordt klam en trekt hierdoor aan je knieschijven.
Je bovenlijf houdt je het beste warm door verschillende laagjes over elkaar te dragen. (De lucht tussen de laagjes werkt isolerend; denk aan dubbel glas.) Minimaal een T-shirt met lange mouwen dus en een prettig zittende trui.
En om te zorgen dat er geen wind naar binnen giert is een sjaal handig om de opening rondom te hals mee af te dichten.

Maar ja, of het dit jaar nog zo koud wordt......


Niels, winterhard, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM