Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De Maxi heeft wat meer problemen: de trapas heeft speling. De Schwalbe Marathon voorband heeft nog maar weinig profiel en jullie hebben gelijk en ik had dat zelf ook al geconstateerd: de binnenband geeft geen reden tot vertrouwen. Enfin, ik ben er toch mee thuisgekomen. Dat vond ik wel bijzonder. Ik had hem toch maar mooi gelapt! Ik ga een afspraak maken met een fietsenmaker voor onderhoud en laat deze drie dingen verhelpen. In tussentijd krijgt de Mini weer een belangrijker functie.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Bacchus
Het concert van Anthrax waar ik heen zou gaan helaas afgelast is.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Goed... beetje een gekke dag, drukdrukdruk, langs een arts, nog even om een boodschap, slecht weer dus de schuimkap even opgezocht, spullen erin, rijd weg en ik hoor ineens een knal achter me. De DF stuurde ook ineens even heel raar. Band lek? Nee, hij rolt braaf rechtdoor. Ik stap uit, en zie...

[Afbeelding: dflock1.jpg] [Afbeelding: dflock2.jpg]

I'm an idiot.  Doh 
Had de fiets dus wél van het slot gehaald (de kabel zit altijd door m'n achterwiel). Als ik wegrijd doe ik dat altijd, en hang dan vervolgens de kabel met het hangslot aan één van de andere fietsen die vaak op m'n parkeerplaats staan. Alleen is de Hurri nu bij een andere Rotte Rijder, de ene Milan in Zeeland en de andere in Duitsland. Er stond verder niks, dus ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering het hangslot opgehangen aan de fiets waar ik vervolgens mee wegreed.

Maar heb al wel besloten dat ik deze gaten gewoon dicht ga maken. Vind dit tiloog namelijk veel mooier: 

[Afbeelding: tiloog1.png]

Is ook betere diefstalbeveiliging. Want als je dán wegrijdt met het slot er nog op, weet je in ieder geval zeker dat de halve achterkant eraf ligt  Big Grin
Antwoord }
Oei dat is schrikken, en ook nog twee lelijke gaten er aan over gehouden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
ik al zo'n 7 uur bezig ben een regenjas te vinden die voldoet aan de volgende eisen:

  • maat 3XL
  • goretex
  • minimaal 15.000 mm waterkolom, liefst meer
  • rits waar geen water in loopt
  • waterdichte naden
  • beetje degelijk
  • prijs < €300,-

Gewoon een jas waar je 8 uur mee door de regen kunt rijden op de open trike. Het lijkt wel alsof ik een witte raaf zoek. Inmiddels al tientallen websites bezocht.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Fietsbennie
Heb je ook naar andere membranen gekeken dan alleen Gore-tex? Die zijn vaak goedkoper (en met een beetje mazzel minder slecht voor het milieu dan Gore-tex).

Door de houding op een trike/ligfiets heb je al snel problemen met de ritsen, je zou eigenlijk iets zonder rits van onder tot boven willen hebben.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
(10-Sep-2022, 12:06 AM)Frutsel schreef: Heb je ook naar andere membranen gekeken dan alleen Gore-tex? Die zijn vaak goedkoper (en met een beetje mazzel minder slecht voor het milieu dan Gore-tex).

Door de houding op een trike/ligfiets heb je al snel problemen met de ritsen, je zou eigenlijk iets zonder rits van onder tot boven willen hebben.

Ik heb al eens eerder een paar dagen besteed aan het zoeken naar iets zonder rits aan de voorkant. Maar dat is iets voor schriele mannetjes met een geringe borstomvang. Alleen die worden geacht in de regen te bewegen. Nu ik 31 kilo lichter ben is het nog steeds lastig iets te vinden in mijn maat. Maar inmiddels ben ik er uit. Ik heb iets besteld bij Amazon.

De opdrachtgevers van de websitebouwers zijn gewoon totaal geschift als het gaat om het aanbieden van relevante selectiecriteria. Dat maakt het selecteren op relevante criteria tot een drama. Wat heb je eraan als je bij een stekkerdoos wel kunt selecteren op het gewicht maar niet op het aantal stekkers of hun geaardheid, om maar een voorbeeld te noemen. En dan heb ik het niet over mannetjes- of vrouwtjesstekkers.

Enfin, ik ben nu alweer drie uur bezig met het zoeken naar een paar waterdichte handschoenen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Vorig jaar heb ik bij Decathlon dunne waterdichte “over-wanten” gekocht voor €15
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(10-Sep-2022, 07:28 AM)gideon schreef: Vorig jaar heb ik bij Decathlon dunne waterdichte “over-wanten” gekocht voor €15

Ik heb natuurlijk mijn Quest gekocht als superwant. Maar ik ben gewoon nog niet zover dat ik daar grote afstanden in kan rijden. Bovendien kom ik er nog niet goed uit. Het kost me nog wel een klein jaar voordat ik zover ben.

Tot die tijd zal ik het moeten doen met mijn trike met ondersteuning. Alles wat je kunt kopen is bedoeld voor fietsers zonder ondersteuning. Die produceren veel lichaamswarmte van zichzelf. Dat kan ik gewoon nog niet. Bovendien ben ik door mijn ziekte superkouwelijk geworden. Dat ik 31 kilo kwijt ben helpt ook al niet. Ik heb hier al van alles liggen dat bedoeld is voor fietsers. Maar het is niet warm genoeg of niet waterdicht genoeg of niet winddicht of om andere redenen onpraktisch of niet geschikt voor min tien. Maar inmiddels heb ik wat besteld bij de Bever.

Met wat ik bespaar op de auto is er genoeg ruimte om luxe te fietsen.  Big Grin
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Je moet op Anorak zoeken. Dan heb je een regenjas met een korte rits. 

Ik heb er eentje van Arc'teryx. 

Duur, maar wel de allerbeste. Die van mij kostte precies €300,- 
Gelukkig hing er een kaartje op met 50% korting  Big Grin 

Je zou ook bij kleding voor kanoën kunnen zoeken.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: PietV* , Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie , Lig-hen
Fiets in koude en natte tijden met kanosportkleding. Anorak en handschoenen. Op de stadsfiets en ligfiets. Thermo onderkleding doet wonderen als je kouwelijk bent.
https://www.kajak.nl/search/anorak/
https://www.kajak.nl/accessoires/peddelhandschoenen/
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Lig-hen
(10-Sep-2022, 08:06 AM)Wim -de roetsende schreef: Je moet op Anorak zoeken. Dan heb je een regenjas met een korte rits. 

Ik heb er eentje van Arc'teryx. 

Duur, maar wel de allerbeste. Die van mij kostte precies €300,- 
Gelukkig hing er een kaartje op met 50% korting  Big Grin 

Je zou ook bij kleding voor kanoën kunnen zoeken.

Ik heb uitgebreid gezocht op anoraks. Maar ik kan alleen maar kleding vinden voor schriele mannetjes. Daar pas ik met mijn borstomvang van 1 m 35 niet in. Zeker niet als ik nog wat thermische onderkleding aan wil. Wat ik nu heb uitgekozen heeft een dubbele stormbeveiliging voor de rits. Hopelijk werkt dat ook tegen regen.

Berghaus Cornice III
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Dit XXL goretex anorak is geschikt voor een borstomvang van 122 tot 135 cm.
Zal niet de enige zijn in het rek.
https://www.kajak.nl/goretex-paddling-jacket.html
Antwoord }
Bedankt door: Bart Verbeek
Enige kajakkleding wat in de buurt komt wat ik draag zal mijn roeispiegeltje wezen op mijn pet. Succes met de zoektocht allen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Kanovaarders worden niet blij van een roeispiegel. Kanovaarders zijn positivoos en houden hun blik op de toekomst.
Echte roeiers hebben baat bij een spiegeltje. Kunnen ze even in de toekomst kijken, maar hun blik blijft hangen in het verleden. Daar wordt je niet blij van.
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Fietsbennie
(10-Sep-2022, 07:28 AM)gideon schreef: Vorig jaar heb ik bij Decathlon dunne waterdichte “over-wanten” gekocht voor €15

Als je bedoelt, die waar je je “eigen handschoenen” instopt, werken ze prima.

Ik het syndroom van renout. Je loopt dan bij de geringste temperatuurschommeling van warm naar kouder met “dode vingers”, soms ook in de zomer. Handschoenen of wanten met elektrische verwarming helpen me, wanneer ik zelf niet genoeg warmte produceer. In de velomobiel heb ik ze niet nodig, op een fiets zonder omhulsel in de herfst en winter wel.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: gideon , Willeke_IGKT
(10-Sep-2022, 09:29 AM)PietV* schreef: Dit XXL goretex anorak is geschikt voor een borstomvang van 122 tot 135 cm.
Zal niet de enige zijn in het rek.
https://www.kajak.nl/goretex-paddling-jacket.html

Mijn zoektocht naar anoraks stamt nog uit de tijd dat ik een dikke pens had. Inmiddels zijn er drie merken waar ik wel in zou passen zie ik.

(10-Sep-2022, 10:06 AM)Fietsbennie schreef: Enige kajakkleding wat in de buurt komt wat ik draag zal mijn roeispiegeltje wezen op mijn pet.  Succes met de zoektocht allen.

Een roeiboot die achteruit vaart. Ook weer zo'n designfout.  Big Grin
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
(10-Sep-2022, 01:03 PM)Bart Verbeek schreef:
(10-Sep-2022, 09:29 AM)PietV* schreef: Dit XXL goretex anorak is geschikt voor een borstomvang van 122 tot 135 cm.
Zal niet de enige zijn in het rek.
https://www.kajak.nl/goretex-paddling-jacket.html
Mijn zoektocht naar anoraks stamt nog uit de tijd dat ik een dikke pens had. Inmiddels zijn er drie merken waar ik wel in zou passen zie ik.
Voordeel van kanokleding is dat die kleding goed sluit en ook voldoende bewegingsvrijheid geeft. Ook de sluiting om hals en polsen is vaak waterdicht. Je kunt met die kleding "eskimoteren". In combinatie met een spatzeil een rol maken onder de kano door zonder nat te worden op je lijf.
https://www.youtube.com/watch?v=_ZG9ivQR...aterspelen
Antwoord }
Bedankt door:
(10-Sep-2022, 01:03 PM)Bart Verbeek schreef: Een roeiboot die achteruit vaart. Ook weer zo'n designfout.  Big Grin 
Zodat je niet om hoeft te kijken waar je heen gaat? Ik vind dat eigenlijk wel een voordeel. Ondanks dat roeien leuk is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Een roeifiets gaat tenslotte ook vooruit.

[Afbeelding: MerijnSoeters-lr-online-3827.jpg]

(10-Sep-2022, 04:16 PM)PietV* schreef: Voordeel van kanokleding is dat die kleding goed sluit en ook voldoende bewegingsvrijheid geeft. Ook de sluiting om hals en polsen is vaak waterdicht. Je kunt met die kleding "eskimoteren". In combinatie met een spatzeil een rol maken onder de kano door zonder nat te worden op je lijf.
https://www.youtube.com/watch?v=_ZG9ivQR...aterspelen

Daarom heb ik ook een helm aangeschaft. Voor als ik met de Quest ga eskimoteren.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
(10-Sep-2022, 01:03 PM)Bart Verbeek schreef:
(10-Sep-2022, 09:29 AM)PietV* schreef: Dit XXL goretex anorak is geschikt voor een borstomvang van 122 tot 135 cm.
Zal niet de enige zijn in het rek.
https://www.kajak.nl/goretex-paddling-jacket.html

Mijn zoektocht naar anoraks stamt nog uit de tijd dat ik een dikke pens had. Inmiddels zijn er drie merken waar ik wel in zou passen zie ik.

(10-Sep-2022, 10:06 AM)Fietsbennie schreef: Enige kajakkleding wat in de buurt komt wat ik draag zal mijn roeispiegeltje wezen op mijn pet.  Succes met de zoektocht allen.

Een roeiboot die achteruit vaart. Ook weer zo'n designfout.  Big Grin

De roeiboot zelf vaart vooruit. Degene die hem aandrijft zit alleen achterstevoren Tongue
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , berth9999
(11-Sep-2022, 08:38 PM)Frutsel schreef: iboot zelf vaart vooruit. Degene die hem aandrijft zit alleen achterstevoren Tongue

Ik zie dat anders.

Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
…terwijl ik eigenlijk blij moet wezen!
Ik heb op een gedeelte van een van mijn veel gereden routes in de buurt van Van der Valk motel Katwoude, de mogelijkheid om over te steken via een rotonde in de N247 of om een stukje via een binnenweggetje terug te rijden en te kiezen om over te steken bij stoplichten in dezelfde weg. Ik kies (bijna) altijd voor het laatste vanwege de veiligheid. Zo ook vandaag. 
Ik wachtte keurig op het voor mij groene licht. Toen ik op wilde trekken ging ik meteen weer in de remmen als reactie op het geluid van piepende banden van een auto van rechts, die te laat in de remmen ging. En daardoor mistte een tweede auto, waarvan de bestuurder gewoon niet zat op te letten en ook vol in de remmen moest, mij met eveneens piepende banden, doordat hij zijn de auto (door de ABS?) om de reeds stilstaande voorligger aan de linker zijde via de baan voor “linksaf” heen kon sturen en ik nog steeds stilstond voor mijn stoplicht. 

Ik heb nog wel een tijdje “mijn hart in de keel” voelen kloppen tijdens het vervolg van mijn rit….

[Afbeelding: 2-EFB82-B7-AC40-4-F7-A-AF55-5-AA349-A4-C423.jpg]
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Dat is inderdaad spannend ja... Zelfs met verkeerslichten moet je het verkeer in de gaten blijven houden... En dit was dan nog per ongeluk. Helaas is oranje nog regelmatig een reden om flink gas te geven met als gevolg dat ze ruim over de maximum snelheid door rood vliegen
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
(11-Sep-2022, 10:04 PM)Bob Hagendijk schreef: Helaas is oranje nog regelmatig een reden om flink gas te geven met als gevolg dat ze ruim over de maximum snelheid door rood vliegen
Leuk om lezen dat het gele verkeerslicht oranje wordt genoemd. We kennen namelijk alleen groen, geel en rood in het verkeer. Het gele licht is wat amberkleurig omdat weggebruikers die wat kleurenblind zijn die kleur beter kunnen waarnemen.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
Word je nou nooit moe van jezelf, PietV?

Ik heb nog nooit iemand geel of anberkleurig horen zeggen als het om stoplichten gaat.

Oei, ik gebruik het woord stoplicht foutief!
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: LigZeeuw, 7 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM