Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Om dit topic zuiver te houden zijn de verhuisperikelen verplaatst naar https://ligfietsers.nl/thread-1644-post-...l#pid28174
Antwoord }
(27-Dec-2022, 06:29 PM)de Boer schreef:
(27-Dec-2022, 06:05 PM)365cycle schreef:
(27-Dec-2022, 05:33 PM)de Boer schreef: files, maar daar klaagt niemand over..

Hoop dat dat sarcasme was, want die files zijn één van de redenen dat ik hier nu veel gelukkiger zit te zijn Big Grin



Ja en Nee..je bent 1 van de weinigen. De rest blijft braaf in de rij staan en ze moeten bijna allemaal dezelfde kant op..Zou je toch met z’n allen in de auto kunnen.? Of de fiets, nog beter.!



Tot morgen!


Oh, de mensen die in de file staan klagen wel hoor. Ze komen alleen niet op het idee dat het anders kan. Nu zijn er ook weinig alternatieven. het OV is alleen zinvol als je redelijk dicht bij een station woont. En afgezien van een handjevol mafketels hier is meer dan zeg 15km fietsen ook geen optie voor de meesten.

Ik zou het in de file staan verkiezen boven tijdens de spits naar mijn werk reizen met het OV als er een parkeerplek voor me was geweest in Amsterdam Smile
Nu rij ik met mijn velomobiel, en ben ik vaak sneller dan ik met de trein/metro zou zijn geweest.
Het scheelt me ook meerdere keren ziek zijn per jaar, en een hele berg ergernis aan andere mensen om me heen Tongue
Antwoord }
Dat is ook wel weer waar. Misschien heb ik makkelijk praten, omdat ik in het Noorden woon en files hier ongewoon zijn.

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(27-Dec-2022, 03:59 PM)Bart Verbeek schreef: De reis naar het station en onverrichterzake weer terug, bedoel je?
In dit geval wel zo te horen, het is jouw motto. Wink

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(27-Dec-2022, 05:37 PM)Lopopodium schreef: De lijn tussen Arnhem en Winterswijk heeft anders maar weinig problemen. Ik rijd die lijn zeer regelmatig. Sowieso valt het best mee met de treinen. Alleen bij wat extremer weer mag je problemen verwachten. En werkzaamheden in het weekeinde.

Eigenlijk was ik van plan een positief stukje over treinen te schrijven aan het eind van het schaaktoernooi. Want met de trein reizen is heel wat rustgevender dan met de auto op en neer. Je kunt eens rustig over wat zaken nadenken en eventueel je openingen nog eens nakijken. Schaakopeningen, dat is. Het probleem is natuurlijk dat je als reiziger naar het totaalplaatje van het OV kijkt. Als ze de ene week bij de NS staken, de volgende week bij Arriva en daarna bij het streekvervoer dan heb je als reiziger een half jaar lang het gevoel dat het OV faalt. Je kijkt naar de hele keten. Al die kleine hobbels zijn ook wel weer even wennen. Maar het autorijden is ook hard achteruit gehold.

De fietsrit naar en van het station maakt altijd weer veel goed.

(27-Dec-2022, 09:06 PM)melle z schreef: In dit geval wel zo te horen, het is jouw motto. Wink

"De reis is het doel". Het is meer een aanmoediging voor mezelf de zaken in dat perspectief te zien. Ik ben nog niet zo onthecht dat me dat altijd lukt.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
De reis is bij mij zelden het doel, maar zolang ik met de fiets reis draagt die reis wel flink bij aan de stemming Big Grin
Antwoord }
Geen oliebollentocht voor mij; vannacht het stuur van mijn DF gebroken:

[Afbeelding: kaduuk.jpg]

Niels, snif, van der Wal
Antwoord }
Niels, ik had je al gemist, al ken ik je nog niet persoonlijk.
Ik hoop dat die breuk repareerbaar is.

Je bericht was in een verkeerd topic gekomen en daarom heb ik hem even verplaatst.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Hoekie , Jan van Ochten , 365cycle
(28-Dec-2022, 07:48 PM)Willeke_IGKT schreef: Niels, ik had je al gemist, al ken ik je nog niet persoonlijk.
Ik hoop dat die breuk repareerbaar is. 

Je bericht was in een verkeerd topic gekomen en daarom heb ik hem even verplaatst.

Had hem ook eerst hier gezet, maar vond bij 'niet blij" passender.
En ik had er heel graag bij willen zijn om ook iedereen die ik hier lees te spreken. Helaas......

Reparatie volgt morgen; ik denk aan een 16 mm draadeind (past precies) in het stuur en 2-4 klemmen om het stuur om het geheel vast te zetten en 2 schroeven (parkertjes) om torsie tegen te gaan.

Oorzaak is waarschijnlijk metaalmoeheid. Moet als ik thuis kom een krappe bocht van 180* maken. Het wiel komt dan tegen de body, er staat kracht op het stuur en de vibratie geeft scheurtjes.
Nu een krappe 5 jaar scheurt het geheel. Gelukkig vlak bij huis, (wel om 00.20ur),. dus geen gesleep met een onbestuurbare fiets. Dit wil ik echter niet nogmaals, dus zal wat sterks proberen te maken. Een draadeind is volgens mij sterk, wel zwaar materiaal, maar ben geen grammenjager.

Lekker tocht geweest? Het regende na 16.00 uur hier.

Niels, stuurloos, van der Wal
Antwoord }
(28-Dec-2022, 07:34 PM)Niels van der Wal schreef: Geen oliebollentocht voor mij; vannacht het stuur van mijn DF gebroken:

[Afbeelding: kaduuk.jpg]

Niels, snif, van der Wal

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Edit: ,metaalmoeheid. Zou kunnen.
Antwoord }
Toch nog onverwacht 2 dagen vrij heb moeten nemen. Mijn vrouw is zo ziek als een hond. Ligt met griep, kruik, thee, fruit, alles er op en eraan in bed. Ik slaap maar op de bank. De jongens gaan nog wel, lekker vakantie, druk met lego en rotzooi maken. Gelukkig dat zelf niks mankeer. Alleen wat hees. Zou dat nu door koude douche komen daags? Geeft me wel mooi de mogelijkheid het hele huis en buiten de boel eens goed aan te keren. Vanavond even rondje 20 km maken om toch nog wat te fietsen vandaag.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Beterschap voor mevrouw Fietsbennie!
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT , Hoekie
Yep, beterschap!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(28-Dec-2022, 07:34 PM)Niels van der Wal schreef: Geen oliebollentocht voor mij; vannacht het stuur van mijn DF gebroken:

[Afbeelding: kaduuk.jpg]

Niels, snif, van der Wal

ont-roer-end
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Omdat mijn gemiddelde snelheid vanavond gekelderd is tot onder mij  gemiddelde snelheid met de elektrische fiets.  Ik heb namelijk een flink stuk met de Mango+ moeten lopen Cry .
[Afbeelding: 20230124-182743.jpg]
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Willeke_IGKT , Hoekie
(24-Jan-2023, 08:57 PM)Jan van Ochten schreef: Omdat mijn gemiddelde snelheid vanavond gekelderd is tot onder mij  gemiddelde snelheid met de elektrische fiets.  Ik heb namelijk een flink stuk met de Mango+ moeten lopen Cry .

Gewoon even naast het spoor gaan staan.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Hoekie , Frutsel , Frutsel
Mn roeifiets half uit elkaar ligt. En de reden? Een gebroken dyneemakabel en elastiek met beschadigde huls.
Net als verleden keer dat de kabel brak ook deze keer het noodlot getart door net te lang door te rijden.

Eergisterenavond zei ik al tegen mn vader 'Morgen even de kabel omdraaien. Dat moet echt gebeuren'.  Toch gisteren nog even naar Delft op en neer gegaan om de post op te halen. Uiteraard zonder de kabel om te wisselen..

Bij de Kruidvat geweest en daar zag ik 4x 3.80m scheerlijnen afgeprijsd liggen. Van 4 naar 2 of 1 euro. In mn handen gehad, want als reserve voor nood volstaat het ook wel dacht ik en ik had geen dyneemakabels meer. Toch laten liggen en weer terug naar Rotterdam gegaan.  1km onderweg *knap* en daar ging mn dyneemakoord in tweeën Sad


Teruggegaan naar de Kruidvat. En... die scheerlijnen waren nergens meer te bekennen! Net verkocht in de tussentijd kennelijk Sad

Gelukkig was de Action nog open en hadden ze daar 4mm paracord en dat werkt als noodoplossing maar daar heb je het ook mee gezegd ook. Waardeloos voor een roeifiets. Ik heb het de 22km ermee gered maar moest het er wel een keer opnieuw oplegggen.

Daarbij zag een aardige mevrouw me bezig langs de Schie, onder de lantaarnpaal en die kwam even naar me toe gelopen om te vragen of ik hulp nodig had. En dat, dat maakte mn dag weer goed Wink Zo aardig!

Nu dyneema besteld via marktplaats (ropeworx) en dat zal over een paar dagen wel aankomen.

Kwam er ook achter dat het tandwiel van de snek beschadigd is geraakt door een schakelfout e dat de boegspriet mn frame meer heeft beschadigsd dan gedacht. De strips in de boegspriet stoten tegen de lak en de blanke laklaag laat nu los daar Sad

Ergo, als er weer een thys209 op de markt komt met een onbeschadigd frame zal ik overwegen die te kopen. En dan alles over te zetten zodat ik weer een gaaf exemplaar heb.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(24-Jan-2023, 08:57 PM)Jan van Ochten schreef: Omdat mijn gemiddelde snelheid vanavond gekelderd is tot onder mij  gemiddelde snelheid met de elektrische fiets.  Ik heb namelijk een flink stuk met de Mango+ moeten lopen Cry .
[Afbeelding: 20230124-182743.jpg]

Wat is er gebeurd? Hoe krijg je dat kettingblad zo krom?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Mijn idee: die vierkante bus van de trapashouder is gesneuveld tijdens het trappen en dan gaat het hard. Ik reed ooit ook een kettingbladkapot nadat 4 van de 5 bladboutens op een of andere manier verdwenen waren. Hoe is me nog steeds eej raadsel. Dat was op de highbaron, maar komt op hetzelfde neer.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(24-Jan-2023, 09:17 PM)Wim -de roetsende schreef: Wat is er gebeurd? Hoe krijg je dat kettingblad zo krom?

Ik heb nog niet gekeken wat er nu echt kapot is. Ik had bij het oversteken een te zware versnellingen en heb toen flink getrapt van mijn plaats te komen. Ik heb niet het idee dat ik extreem sterk ben.....  morgen bij daglicht nog maar eens goed naar kijken.
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
@ZoefZoef: waarom zou je het niet laten poedercoaten? Beter dan origineel is beter dan origineel Wink
@JanvanOchten: wel een 365cycle-award verdiend! Big Grin
Antwoord }
(25-Jan-2023, 01:41 AM)365cycle schreef: @ZoefZoef: waarom zou je het niet laten poedercoaten? Beter dan origineel is beter dan origineel Wink
@JanvanOchten: wel een 365cycle-award verdiend! Big Grin

Carbon laten poedercoaten? Nee, ik denk niet dat dat een goed idee is.

Baal dr wel van. De carbon Thys 209 was onbeschadigd bij aankoop. De boegspriet heeft kennelijk een heel klein beetje speling gehad, of de stalen strips zijn wat te lang, en dat heeft ertoe geleid dat deze contact maken met de lak/frame en de blanke laklaag loskomt.  Ik kan er een klem opzetten om dat te voorkomen. maar dan moet ik de boegspriet inzagen en dat zie ik ook niet zitten.  Misschien dat ik van de week de boegspriet eens eraf haal en het deel van het frame waar ie overheen valt met een stukje tape miniem verdik. Dan zou ie er ook beter op moeten klemmen, volgens mij.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
Derk bevestigt al een hele tijd om iedere boegspriet een klem. Net voor het frame dus.

Ook om scheurtjes in de boegspriet te voorkomen. Die ontstonden soms aan de onderkant.

Was bij mij ook, toen heb ik een compleet nieuwe boegspriet gekregen.

Zijn gewoon bij hem te bestellen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
Zo'n klem bedoel ik idd, maar daarvoor moet er ook in de spriet gezaagd worden. Misschien dat ik die nog wel een keer bestel. Heb dr al een keer contact over gehad met Derk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(25-Jan-2023, 02:04 AM)ZoefZoef schreef: Carbon laten poedercoaten? Nee, ik denk niet dat dat een goed idee is.

Oeps, ja, 209. Niet 222 Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(24-Jan-2023, 09:17 PM)Wim -de roetsende schreef: Wat is er gebeurd? Hoe krijg je dat kettingblad zo krom?

Er is bij daglicht ook niets te zien. Alleen hey voorblad inc. bevestiging aan de crank krom. De rest lijkt allemaal in orde. Bevestiging aan de koker is ook niet lof/geknapt dus daar ligt het ook niet aan...

(25-Jan-2023, 01:41 AM)365cycle schreef: @JanvanOchten: wel een 365cycle-award verdiend! 

Dankjewel dan.... denk ik....  Blush
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Hoekie , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 12 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM