Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Bart, dat is vreselijk om mee te maken. Veel sterkte.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
(22-Feb-2023, 12:30 PM)Bart Verbeek schreef: Ik heb wel even geaarzeld deze informatie hier te delen, want eigenlijk vind ik dat dit niet op een ligfietsforum thuishoort. Maar ik merkte vaak dat als ik iets wilde schrijven, het toch zijdelings ter sprake zou komen. En dan is het nog onverwachter en abrupter dan zoals ik het nu breng. Dus daarom maar zo.

Zoals ik het zie is de hangplek ook een beetje voor dingen die niet met ligfietsen te maken hebben. Niet dat hier bijvoorbeeld over politiek gediscussieerd moet worden, maar als er dingen zijn die je in het leven raken of waar je tegenaan loopt zoals dit kan wat mij betreft best benoemd worden. Wie weet wat voor hulp je hier nog vandaan kan halen, al is het maar je verhaal kwijt kunnen, of misschien zelfs praktische hulp als je die nodig hebt.

Heel veel sterkte met de situatie.
Antwoord }
(22-Feb-2023, 12:30 PM)Bart Verbeek schreef: Ik heb wel even geaarzeld deze informatie hier te delen, want eigenlijk vind ik dat dit niet op een ligfietsforum thuishoort. Maar ik merkte vaak dat als ik iets wilde schrijven, het toch zijdelings ter sprake zou komen. En dan is het nog onverwachter en abrupter dan zoals ik het nu breng. Dus daarom maar zo.

Gecondoleerd, vreselijk nieuws.
Twee van de ergste dingen die een mens kan overkomen en dan zo kort na elkaar.

Je kunt en eigenlijk ook moet nieuws als dit delen met anderen en we zijn hier een soort vriendengroep. 
Ik heb je bericht even moeten laten bezinken maar dat is niet slecht.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle
Ik hoop dat je snel weer rust en regelmaat vindt. Sterkte Bart
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Schokkend hoeveel narigheid je in zo korte tijd kan treffen Bart. Het spijt me ontzettend dat je dit allemaal moet doorstaan. Mijn medeleven.
Is er iets wat wij voor je kunnen doen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Bedankt voor alle warme reacties. Of er iets is dat jullie kunnen doen? Jazeker. Ik zal binnenkort wat foto's  plaatsen van de remmen van mijn fiets. Die moeten hoognodig worden afgesteld. Ik moet namelijk steeds vroeger van huis om op tijd te kunnen remmen. Ik hoop dat jullie aan de hand van de foto's in staat zijn aan te geven wat ik moet doen. Als ik nu ook nog een keer te laat rem zal dat
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Hoekie , Willeke_IGKT
m'n deelneming Bart.
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
[quote="Bart Verbeek" pid='29756' dateline='1677009183']
mijn vrouw drie weken geleden is overleden en omdat mijn huis is afgebrand op de dag van de crematie.
[/quote
Wat een schokkend bericht, het leven kan soms hard zijn, ik kan me voorstellen dat je dan met vragen blijft zitten, en geen antwoord meer weet, ik hoop dat  je ondersteuning vindt van mensen in jou omgeving  en dat die je helpen om deze klappen op te vangen.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
er landt wel heel veel narigheid op jouw bordje!
heel veel voorspoed gewenst voor de komende tijd
respect voor je veerkracht!
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
Pffffft, woorden schieten tekort .... Héél véél sterkte Bart !
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
De carbon velg van de M5 CHR niet gerepareerd kan worden en ik dus iemand moet zoeken die de M5 naaf voor me kan en wil omspaken naar een andere velg. Neem tenminste aan dat ik de naaf en spaken kan hergebruiken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Lig-hen
Vandaag was ik niét blij omdat ik maar liefst 2 lekke banden had. Was vanmorgen met de QV vertrokken voor een rondje langs Valkenswaard. Vlak voordat ik in Valkenswaard was, voelde ik al dat de QV naar rechts trok en m'n snelheid naar beneden ging. En jawel : rechts vooraan zat een piepklein stukje metaal dat dwars door de band was gegaan. Binnenbandje was snel vervangen. Maar toen ik weer wilde vertrekken, bleek links voor óók helemaal lek. Daar zat dan weer 'n klein steentje in dat nét diep genoeg zat   Angry

En dat voor nieuwe ieuwe bandjes die er nog geen 500km onder liggen, dat belooft .....
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
(28-Feb-2023, 12:56 AM)ZoefZoef schreef: De carbon velg van de M5 CHR niet gerepareerd kan worden en ik dus iemand moet zoeken die de M5 naaf voor me kan en wil omspaken naar een andere velg.  Neem tenminste aan dat ik de naaf en spaken kan hergebruiken.
Als je naar Dronten gaat, neem dat wiel mee. Ymte is een held met spaken.

(19-Mar-2023, 09:20 PM)quattrovelootje schreef: En dat voor nieuwe ieuwe bandjes die er nog geen 500km onder liggen, dat belooft .....
Soms heb je zo'n dag. Ik heb ze een keer allevier lek gehad op een ritje van 140 km. En één keer - onder andere door een probleem met een velglint - 7x lek op een rit van 85 km Big Grin
Antwoord }
(19-Mar-2023, 09:20 PM)quattrovelootje schreef: En dat voor nieuwe ieuwe bandjes die er nog geen 500km onder liggen, dat belooft .....

Ik rijd met nieuwe banden altijd vaker lek.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(19-Mar-2023, 09:47 PM)365cycle schreef:
(28-Feb-2023, 12:56 AM)ZoefZoef schreef: De carbon velg van de M5 CHR niet gerepareerd kan worden en ik dus iemand moet zoeken die de M5 naaf voor me kan en wil omspaken naar een andere velg.  Neem tenminste aan dat ik de naaf en spaken kan hergebruiken.
Als je naar Dronten gaat, neem dat wiel mee. Ymte is een held met spaken.



Zal mn mail nog eens nakijken. Geen reactie teruggehad van Bram dus heb de velg nog niet in huis en dat is inmiddels alweer 3 weken terug bedenk ik me net.
Ik zal zodra dat wiel er is, Ymte eens benaderen of ie m kan spaken dan. Anders ga ik even langs Koers.cc hier aan de overkant van de Rotte om eens na te vragen of ze 'm kunnen omspaken.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Omdat op een kort stukje vrij liggend fietspad een knakker op een e-bike herrie begon te maken omdat ik niet opzij ging (of net zo snel als dat hij wilde.)

Dat fietspad is één meter breed en iets van honderd meter lang. Hij had door het gras gekunt (maar vond dat ik maar van het pad af moest.)
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Lig-hen
(20-Mar-2023, 09:10 PM)Willeke_IGKT schreef: Omdat op een kort stukje vrij liggend fietspad een knakker op een e-bike herrie begon te maken omdat ik niet opzij ging (of net zo snel als dat hij wilde.)

Dat fietspad is één meter breed en iets van honderd meter lang. Hij had door het grag gekunt (maar vond dat ik maar van het pad af moest.)
Ja, irritant dat soort lui. Had vandaag zo'n automobilist achter me op een smal bochtig weggetje waar je 60 mag, maar met goed fatsoen niet echt harder dan 50 kan. Zelfs met een smal voertuig als een velomobiel wordt het dan allemaal erg spannend nl. - ik heb er met droog wegdek weleens 55 gemiddeld reden en dan moet je echt flink in de ankers als je een tegenligger tegen komt of er iets op de weg staat.
Hij kreeg de kans om 3x te toeteren... toen kwamen we een tegenligger tegen en moesten ze samen uit gaan vogelen wie er in de achteruit ging naar de laatste passeerstrook. Ik heb 'm niet meer gezien.

Ik reed ~45 km/h kruissnelheid (dus soms 44, maar soms ook 47), en ergens vind ik die situaties altijd lastig, want enerzijds snap ik dat die automobilist nog iets harder kan en dat ook wil. Anderzijds... één tegenligger en we staan allebei stil, en om 'm voorbij te laten moet ik echt stoppen op een passeerstrook (voor tegenliggers moet ik zelfs inhouden, het is er echt krap). Ik zie dan niet in waarom ik - met zo'n klein snelheidsverschil - moet stoppen en weer optrekken om iemand voor me te laten rijden die me alleen echt uit zicht kan rijden over die hele 8 kilometer als ie flinke risico's gaat nemen, en dan ook nog eens enkel en alleen als er geen tegenliggers rijden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Ik heb een stadsstraat (een paar wegen naast het pad van vandaag) dat op die manier te smal is voor twee auto's en iedere keer proberen ze het weer, fiets (of VM) in halen en dan in de remmen omdat er een tegenligger is. En de fiets (of VM) ook in de remmen omdat de auto dan helemaal rechts moet staan.
Meestal ga ik daar niet aan de kant voor een auto, het lost zich vanzelf op.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
ik ben echt een eikel; ik ga in de stad nOOit aan de kant voor een auto.

Ik ben altijd met de bakfiets (met warpaint :p ) en ik vind dat auto's sowieso niet in de stad thuis horen en als ze dan ook nog niet blijken te passen blijft dat hun probleem.

[Afbeelding: bakfiets.jpg]
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie , 365cycle
ik vanmiddag bij een kort ritje naar het dorp onderuit ging. Nu weet ik weer waarom de motorinstructeur er altijd op hamerde om putdeksels en witte lijnen op de weg te vermijden.
Het had wat geregend. Voor een haakse bocht heel langzaam gefietst om een tegenligger voor te laten gaan. Daarna flink trappen om op gang te komen en bij het naar links sturen net over een gladde rand van de putdeksel gereden. Voorwiel glipt weg, ik eraf. Behalve een gedeukt ego (er waren natuurlijk kijkers) geen schade.
Antwoord }
(22-Mar-2023, 02:30 PM)=oNNo= schreef: ik ben echt een eikel; ik ga in de stad nOOit aan de kant voor een auto.

Ik ben altijd met de bakfiets (met warpaint :p ) en ik vind dat auto's sowiesop niet in de stad horen en als ze dan ook nog niet blijken te passen blijft dat hun probleem.

Zo denk ik er ook wel over. Ik heb als fietser maar één meter ruimte nodig. De weg is veelal zeker vier meter breed. Als de ander niet genoeg heeft aan die drie meter, is dat een probleem voor hen. Dan wachten ze maar. Voor de zekerheid fiets ik nog wel een halve meter verder naar links, om eventueel tussendoorproppen en toch inhalen te voorkomen.
Antwoord }
Ik fiets altijd op die positie waar automobilisten een motorrijder verwachten.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Dus zichtbaar in de linker buitenspiegel en verlichting aan?
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
(23-Mar-2023, 12:06 AM)TvWijk schreef: Dus zichtbaar in de linker buitenspiegel en verlichting aan?

Dat eerste weet ik niet, maar het tweede wel.


Ik rijd vanaf de zijkant gezien op 2/3 van mijn eigen weghelft, als het een brede weg is.
Is de weg smal, dan rijd ik tegen de witte streep/het midden aan.
Voorwaarde is wel dat je heel goed 'spiegelt', zodat je op tijd ruimte kunt maken voor achteropkomend verkeer.

Ik fiets ook veel op wegen met fietsstroken of fietssuggestiestroken. Zijn die heel breed (3m), dan rijd ik er keurig in, maar wel tegen de witte lijn aan. Zijn ze smaller, dan rijd ik met één wiel op het grijze asfalt en met 2 op het rode/in de fietsstrook. Zijn ze heel smal of is de kwaliteit echt slecht, dan negeer ik ze en rijd ik er net naast.

Bovenstaande geldt in mijn geval ook voor een 2-wieler.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Ik ben de stelschroef van mijn derailleur kwijt.

Ik heb de derailleur van mijn fiets af gehaald om deze goed schoon te maken. In mijn herinnering heb ik die stelschroef aan het kunststof eindkapje van de versnellingskabel geklemd laten zitten. Toen ik de derailleur weer terugplaatste was de stelschroef weg. Ik heb overal gezocht maar kan het ding niet meer vinden. Heb mezelf hardgrondig lopen uitschelden.

Ik heb wat in webwinkels zitten kijken en kom daar dingen tegen die misschien als vervanger dienst kunnen doen, varierend van 50 cent tot 25 euro, maar niets dat er precies zo uitziet als het onderdeel zoals ik het mij herinner.

In mijn bak met oude fietsonderdelen vond ik een aluminium ding dat bij remhendels hoorde als ik het mij goed herinner. Dit heb ik nu als noodoplossing er tussen zitten, en op zich werkt dat.

Het is een oude gammele derailleur die zichtbaar heel wat klappen heeft gehad, en ik speel al een tijd met het idee een vervanger te kopen. Vergeleken bij een prijzige losse stelschroef hoeft dat niet eens zo veel meer te kosten. Anderzijds geef ik er eigenlijk de voorkeur aan om oud spul te blijven gebruiken zolang het nog goed werkt.
Antwoord }
Ik zou even naar de lokale fietsenmaker lopen om te vragen wat ze daar nog in een laadje hebben liggen dat stof aan het verzamelen is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM