Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Snelheid in de quest.
(22-Jan-2021, 08:11 PM)PietV* schreef: Bij een vierwielige velomobiel is zowel de achteras als de vooras prima uit te lijnen. Als de besturing onder bepaalde omstandigheden te wensen overlaat, ligt dat niet aan de besturing, maar aan onjuiste belading.
Onjuist of de enige mogelijke belading. Dat is de kwestie wat dit betreft een beetje.
M'n zoontje zit niet veiliger op m'n schoot.
Antwoord }
Bedankt door:
Het is weer zwaar off topic. Het heeft niets met de Quest te maken. Sorry.

Maar een kind van 5 is circa 20 kg. Dan zul je met de omstandigheden, dus met je snelheid rekening moeten houden. Met een onbeladen vrachtauto reed ik ook anders dan met aanhangwagen en de maximum toegestane massa aan lading.

Hoe groter het verschil tussen ledig voertuig en belading, inclusief bestuurder, hoe meer je rekening moet houden met het gedrag van het beladen voertuig. 35 kg + .........?  Tussen de assen, vóór de vooras en na de achteras? Soms is kind of lading in een aanhangwagen beter dan op of deels achter de achteras. Ligt dus niet aan de QuattroVelo.

Een kind vóór de bestuurder is onveilig en verboden. Beneden de 8 op een doelmatige en veilige zitplaats met voldoende steun aan rug, handen en voeten.
Antwoord }
Bedankt door:
Offtopic was het al even, daar draag ik zeker niet alleen de schuld van. Het is meer een algemeen topic over sporing geworden dan over de snelheid in de Quest.
En zo gaan die dingen op fora nou eenmaal. Eerlijk gezegd word ik soms wel een beetje moe van die lui die altijd met de offtopic kaart zwaaien - in een inhoudelijk gespek zeg je toch ook niet om de haverklap dat je terug wil naar het oorspronkelijke onderwerp?

In ons geval is een kind van 4 26 kg. Hij is groot, sterk en zwaar, net als z'n papa. En rekening houden met de snelheid is geen uitdaging, dan zou ik in principe ook gewoon de bakfiets kunnen pakken. De uitdaging is een velomobiel maken die ook met wisselende belading goed blijft sturen. Sterker nog, eigenlijk vind ik dat een eis aan fabrikanten die een vierwielige velomobiel met een extra zitplaats op de markt brengen.

Een kind vóór de bestuurder is daarnaast helemaal niet verboden of onveilig. Er is vrijwel geen bakfiets meer te vinden met laadbak en/of kinderzitjes achter.

V.w.b. veiligheid van een kind in een fiets heb ik twee standpunten:
1. Bekijk het eens andersom. Een kind een QuattroVelo is véle malen veiliger dan een kind een auto... voor alle andere kinderen op de weg. De kans dat ik met die QuattroVelo een kind doodrijd is vele malen kleiner dan dat ik dat met een auto doe.
2. Als de auto's een gevaar vormen, dan is dát wat we aan moeten pakken. De fietsinfra moet duidelijk beter. We gaan dit soort voertuigen (en spinoffs daarvan) nog hard nodig hebben in de toekomst - zoals we op dit moment omgaan met uitstoot (wereldwijd) is niet houdbaar, niet van deze tijd, totaal onrealistisch. Hoe langer we nú wachten met zo veel mogelijk auto's uitfaseren, hoe moeilijk die kinderen het in de toekomst gaan krijgen en hoe minder vrijheden mijn generatie na 2030-2040 zal hebben. M.a.w.: Let's make it happen!
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende , Hoekie
(24-Jan-2021, 07:35 PM)365cycle schreef: En zo gaan die dingen op fora nou eenmaal. Eerlijk gezegd word ik soms wel een beetje moe van die lui die altijd met de offtopic kaart zwaaien



Een kind vóór de bestuurder is daarnaast helemaal niet verboden of onveilig.

Ik wordt nergens moe van. Alleen jammer voor degenen die zoeken op onderwerp en dat bepaalde onderwerpen niet gaan over het onderwerp zelf. Vind alles prima maar lezen buiten het onderwerp laat ik vaak voor wat het was. Behalve bij langdradige verhalen die ook nog onjuist zijn. Dat geeft "vervuiling" en is jammer voor de kwaliteit van dit forum.

Maar een kind vóór of op de bestuurder is bij de Nederlandse wet verboden. Zowel in het RVV 1990 als in de Regeling voertuigen. Het is geen veilige of doelmatige zitplaats en de bestuurder mag bij het besturen van het voertuig niet door passagiers, lading of op andere wijze worden gehinderd.
Antwoord }
Bedankt door:
Dus in kind in een stoeltje aan het stuur (van een gewone fiets) mag volgens jou niet? En in een bakfiets ook geen kinderen dus? Dat verbaast me.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(25-Jan-2021, 07:12 PM)voodoo schreef: Dus in kind in een stoeltje aan het stuur (van een gewone fiets) mag volgens jou niet? En in een bakfiets ook geen kinderen dus? Dat verbaast me.

De wet en de RVV lopen achter t.o.v. de werkelijkheid.

Er zijn vele varianten van bakfietsen te koop. Met 2 en met 3 wielen en bij alle soorten zitten de kinderen in de bak voor de bestuurder. Ook bij de Stint en alle varianten daarop zitten de kinderen voor de bestuurder.

Mijn ouders hadden ons al in een zitje aan het stuur en dat was in de jaren '60. Ach, blijkbaar mag het toch.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Niet tussen de bestuurder en het stuurmechanisme. Dus niet liggend op de ligfietser. Beneden de 8 jaar in bagagebakken voor de bestuurder wel, maar dan op een doelmatige en veilige zitplaats met voldoende steun aan rug, handen en voeten. Uiteraard ook in een kinderzitje of op zitje voor de bestuurder met steun aan rug, handen en voeten.

Dat is al vanaf 1967 de regel. Herzien in het RVV 1990.
Antwoord }
Bedankt door:
In Ligfiets& lees ik een fantastisch technisch verhaal van Piet over de sporing.
Ook lees ik dat PietV zijn visie over belast meten van de sporing heeft aangepast.

Quote van bladzijde 34:
"Niet iedere velomobiel hoeft belast te worden gecontroleerd. Als de dwarse wieldraagarmen met de spoorstangen en de spoorstangarmen met de stuuras-arm een parallellogram vormen en onder dezelfde hoek zijn bevestigd, zal belast meten nauwelijks verschil opleveren. Dit is meestal het geval bij moderne velomobielen."

Deze aanvulling lijkt mij zeer relevant voor mede-liggers die ons Forum gebruiken als informatiekanaal en daaraan conclusies en acties gaan verbinden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: PietV* , Hoekie
Ik heb het artikel ook gelezen, en een paar nieuwe vaktermen gelezen die ik nog wel eens wil begrijpen. daarvoor zal ik het denk ik wel een paar keer moeten lezen. Ik denk dat PietV in zijn artikel alle opties en details heeft aangestipt. Ik zie ook wel een stukje invloed en een inkijkje in de technische achtergronden van velomobiel.nl. Dat zal niet in 5 minuutjes uitgebabbeld zijn. Ik ben blij dat hij de moeite heeft genomen om onderzoek te doen en het zo gedetailleerd te beschrijven.

De voorwiel ophanging van een velomobiel is niet eenvoudig, om alles uit te leggen moet het wel technisch worden.

Bij de Snoek veerpootjes zie ik overigens dat ze ook goed gekeken hebben naar die custom versies van de After Seven, die met de opengewerkte plaat waaraan alles vast zit.

Groeten, Jeroen

p.s. het is weer lekker weer om buiten even aan de fiets te knutselen dus ik ga m'n uitrol parcours maar weer eens opzoeken.
Antwoord }
Bedankt door: PietV* , Wim -de roetsende , Hoekie
@Jeroen, ik ben het helemaal met je eens.

Ik ben toch ook wel blij dat mijn verhaal over het onbelast meten van ruim 3 jaar geleden nu ook bevestigd wordt door dit verhaal in Ligfiets&.
Zie hier:
https://ligfietsers.nl/thread-87-post-15...l#pid15084


Ondanks het feit dat ik deze informatie/kennis heb verworven door veel gesprekken te voeren met de mannen van velomobiel.nl en intercitybike.nl begon ik ondertussen toch wel een beetje aan mijzelf en anderen te twijfelen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Wim,

Naar aanleiding van onze gedachten wisselingen op dit forum heeft Roel van Dijk mij telefonisch benaderd om hierover uitvoerig onderzoek te doen en een artikel het over te schrijven in Ligfiets&. Roel heeft gedurende het onderzoek en mijn geschreven bevindingen, als ligfietser zonder groot technisch inzicht, steeds verdere uitleg gevraagd voor duidelijkheid voor iedereen. Als leidraad voor velomobiel- en trike bezitters.
Wat niet onderzocht is maar wel wordt aangehaald in het artikel is de modificatie van de DF. Door verlenging van de gecombineerde wieldraagarm/spoorstangarm komt het virtueel draaipunt verder naar buiten te liggen. Dat kan leiden tot verandering in de schuurstraal. Van een licht positieve naar een licht negatieve schuurstraal. Dat kan de reden zijn dat een uitspoor van maximaal 2 mm is aanbevolen en toegestaan. Ik moet het antwoord schuldig blijven.
https://www.intercitybike.nl/nieuws/58-r...voor-de-df
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Vredestein S-Licks voor op de quest, zullen die de quest sneller maken als schwalbe shredda 50mm niet-vouw en de wegligging ten goede komen?

Iemand ervaring met die banden, op de velomobiel of andere ligfiets?
Antwoord }
Bedankt door:
Die S licks worden al heul erg lang niet meer gemaakt. ( sinds 2006 of 2007) Die zijn ondertussen wel oud geworden. Let op droogte scheurtjes e.d.

Erg snel, erg licht waren ze volgens mij niet. ik zou er geen geld aan uit willen geven, die moeten al minstens 10 jaar ergens in een donker hoekje hebben gelegen.

Je draaicirkel wordt er wel iets kleiner van.
Antwoord }
Bedankt door:
ZoefZoef heeft die S-Licks gewoon op voorraad, haha. @ZoefZoef: Wim Schermer heeft ze niet getest omdat ze destijds uit de handel gingen. We hebben dus écht nul indicatie van de snelheid. Ik zou zeggen... Proberen! :-)
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb inderdaad nog een paar van die banden liggen. Ooit eens goedkoop nieuw gekocht maar eigenlijk nooit gebruikt en sindsdien liggen ze in een kast te wachten op gebruik. En dat is al heel wat jaren inderdaad

Gooi ze er binnenkort gewoon wel een keer op.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Dankjewel voor de reacties, het geeft moed. Ik twijfel aan mijn kunnen dat blijkt onterecht. ??
Recent heb ik met Strada 135 een gemiddelde snelheid van 40,5 gehaald de kruissnelheid zat zeker 45+. De rit was 60 km en ronduit zwaar, geen racekap wel helm. Dubbel gemeten met Garmin fenix en edge computer. Ik heb ook een rondje in een quest gereden, die heeft een hogere rompsnelheid, om het zo maar te noemen. Ik zou een vergelijk willen zien tussen Quest-wAW-milan-DF. Heeft iemand dat?
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Jul-2021, 12:12 AM)SpeeBee schreef: Dankjewel voor de reacties, het geeft moed. Ik twijfel aan mijn kunnen dat blijkt onterecht. ??
Recent heb ik met Strada 135 een gemiddelde snelheid van 40,5 gehaald de kruissnelheid zat zeker 45+. De rit was 60 km en ronduit zwaar, geen racekap wel helm. Dubbel gemeten met Garmin fenix en edge computer.  Ik heb ook een rondje in een quest gereden, die heeft een hogere rompsnelheid, om het zo maar te noemen. Ik zou een vergelijk willen zien tussen Quest-wAW-milan-DF. Heeft iemand dat?

Het vergelijken van verschillende vm-en is in theorie heel simpel, maar in de praktijk oh zo lastig.
De omstandigheden waaronder je test moeten gelijk zijn en daar schuilt het addertje onder het gras.
Er zijn in het verleden diverse pogingen gedaan, maar ondertussen zijn er ook weer vm-en aangepast en bijgekomen. Ook was niet altijd iedereen tevreden over de testomstandigheden. Soms was er sprake van het "Wij van wc-eend"-effect. Ik heb wel het gevoel dat dit laatste vooral bij de vm-en van Daniël Fenn het geval is/was.

Hoe realiseer je zo'n test?

Je moet kiezen voor 1 rijder.
Dezelfde banden.
Hetzelfde wegdek.
Dezelfde temperatuur.
Dezelfde windrichting en -sterkte.
Dezelfde luchtvochtigheid.
En wat ik nog meer ben vergeten.
Dan moeten ook alle vm-en optimaal zijn afgesteld.

De eerste drie punten lukken nog wel, maar dan komt de ellende.

Op papier is de MilanSL één van de snelste vm-en.
De Snoek heeft echter een duidelijke gooi gedaan naar die eerste plek.

Welke vm het snelst is voor jou hangt ook weer af van heel veel factoren. Jouw route, jouw postuur, jouw beschikbare ruimte in de schuur  Wink , enz.

Als je met een Strada een kruissnelheid van >45km/u kunt rijden en dat 60km lang, dan zou ik aan wedstrijden gaan meedoen, want dan behoor je ondertussen tot het groepje sterke rijders van Nederland.
Er zijn niet zo heel veel mensen die een gemiddelde van 40,5km/u over 60km kunnen rijden in een Strada.

Ik ben in mijn DF al heel blij als ik met 30,5 km/u gemiddeld naar Dronten rijd en dat is 65km. Maar ook dit is weer extreem afhankelijk van de route en bijvoorbeeld de verkeersdrukte. Als ik 60km lang door de polder ga crossen, zonder dorpjes en verkeerslichten, dan haal ik sowieso ook een hoger gemiddelde.

Wil je een snellere vm dan de Strada, dan zijn de volgende vm-en een optie:
Snoek, Quest, QuestXS, DF/DFxl, MilanSL MK7, MilanGT MK7, Alpha7, After7, Alpha9, WAW en welke ben ik vergeten?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(22-Jul-2021, 08:36 AM)Wim -de roetsende schreef: Hoe realiseer je zo'n test?

Je moet kiezen voor 1 rijder.
Dezelfde banden.
Hetzelfde wegdek.
Dezelfde temperatuur.
Dezelfde windrichting en -sterkte.
Dezelfde luchtvochtigheid.
En wat ik nog meer ben vergeten.

Dan zijn er ook nog de interne biologische schommelingen van het menselijk lichaam plus de psychische (on)gesteldheden (waarbij voorkeur voor de 1 of andere velomobiel ook nog een rol kan spelen). 

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Precies, het is dus schier onmogelijk om zo'n test in de praktijk uit te voeren.

Gewoon lekker uitproberen en de vm kopen die het beste bij jou, jouw route/opbergmogelijkheden/voorkeur/enz. past.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Tja, snelheid...

Ik heb nu een paar keer 27 gemiddeld gereden [klein rondje van 30 km] met mijn Batavus Dinsdag, een stadsfiets van 16 kg met Shimano Nexus 8 naaf. Hartslag zo rond de 120 bpm gemiddeld, dus vrij rustig. Op mijn roeifiets zal het bij deze hartslag misschien 2 tot 3 kilometer per uur sneller gaan en in de Quest misschien 6 tot 8 kilometer sneller per uur. En dan is de Batavus niet eens een racefiets...
https://fietsenconcurrent.nl/products/ba...4238550039
Als je niet heel hard fietst is een race[buk]fiets een serieus alternatief, maar natuurlijk zonder het comfort van de ligfiets. O ja, de Batavus heeft geen ondersteuning  Undecided
Antwoord }
Bedankt door:
Zijn er geen grote lijnen bekend?

Zoals 'een Alleweder is normaal langzamer dan een Quest'.
Of 'een Milan is voor bijna iedereen sneller dan een Strada'?

Je houdt dan natuurlijk een aantal VM over die in dezelfde categorie vallen en die je dan kunt vergelijken.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
In grote lijnen zijn de verschillen bekend. Ook de verschillen in velomobielen met open en gesloten wielkasten. Het gaat op de (lucht)weerstandscoëfficiënt of aerodynamica. De Cw -waarde. Frontaal oppervlak x stroomlijn. Luchtweerstand is de grootste energie slurper. 
https://fietssite.jouwweb.nl/11

Maar niet elke type velomobiel is even groot. Een lang persoon van 65 kg heeft een andere model of grootte nodig dan een kort persoon van 65 kg. De lange smalle is wel in het voordeel in een maat velomobiel.

Maar alle merken en typen velomobielen zijn zeer nauwkeurig te testen in een windtunnel. Inclusief spiegels en racekappen. Of zonder racekap met een dummy erin. Bij diverse windsnelheden en gelijkblijvende luchtvochtigheid en -temperatuur. Tot 2 cijfers achter de komma. Dan komen ook de verschillen naar voren tussen b.v. een model XXS en een XXL.

De verschillen in massa of gewicht maakt in de vlakke delen van Nederland weinig verschil in snelheid. Alleen in acceleratie. Soepele brede banden en goede vering met veerdemping maken wel het verschil.

Ik rij liever in een technisch goed afgewerkte en comfortabele velomobiel dan in een alleen op snelheid gericht.
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Jul-2021, 03:25 PM)Willeke_IGKT schreef: Zijn er geen grote lijnen bekend?

Zoals 'een Alleweder is normaal langzamer dan een Quest'. 
Of 'een Milan is voor bijna iedereen sneller dan een Strada'?

Je houdt dan natuurlijk een aantal VM over die in dezelfde categorie vallen en die je dan kunt vergelijken.

Eigenlijk had ik al antwoord gegeven op die vraag.

Wil je een snellere vm dan de Strada, dan zijn de volgende vm-en een optie:
Snoek, Quest, QuestXS, DF/DFxl, MilanSL MK7, MilanGT MK7, Alpha7, After7, Alpha9, WAW.


De Strada en alle andere moderne vm-en zijn sowieso sneller dan de Alleweder.

Ik hoor en lees dat de Snoek en de MilanSL MK7 wel tot de snelsten behoren/worden gerekend. Met uiteraard dezelfde bestuurder.

Over de After7 is nog heel weinig bekend. Ik hoor en lees verhalen dat de Alpha7 niet echt significant sneller is dan de DF. Werner K. heeft daar als testrijder behoorlijk wat over geschreven.

Wat Piet zegt over lengte van de bestuurder maakt uiteraard ook heel veel uit. Lange bestuurders passen niet in de Snoek en ook niet in de MilanSL. Of een vm 'past' heeft ook nog met je lichaamsverhoudingen te maken. Met lange benen pas je bijvoorbeeld niet in een QuestXS, terwijl iemand van dezelfde lengte met kortere benen er wel in past.
Of de ene vm sneller is dan de andere is ook weer afhankelijk van je route. Op een bochtig parcours kan een Strada sneller zijn dan een Quest, terwijl je in de polder met de Strada het nakijken hebt.

Als je comfort belangrijk vindt en ruimte, dan komt bijvoorbeeld de QV om de hoek kijken.
Wil je een wat meer liggende houding, dan moet je een Milan kopen.
Wil je open wielkasten, dan koop je weer geen Quest, Snoek of Milan.

Er is op dit moment gewoon heel veel keus als je bereid bent om rond de €10.000,- te betalen.
De After7 en de door Daniël zelf gemaakte Apha7's kosten echter €15.000,-
Tot €8.500,- zijn er ook mooie vm-en te koop.

Voor elk wat wils dus  Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Dat er verschillen zijn, prijs, vormgeving, stroomlijn, gewicht, enz., is al meerdere keren aan de orde geweest. Niets menselijk is ook mij vreemd. Ik keek vaak met jaloerse blikken naar de DF’s op plaatjes, in filmpjes en een enkele maal in het echt. Mooi, maar ook snelheidsmonsters. En ook ik wilde in mijn Strada niet ingehaald worden door een wielrenner op een racefiets… Dat het toch wel gebeurde, lag natuurlijk in eerste instantie aan mij.

Dat ik nu in een Quest rondrijd, komt doordat ik “er tegenaan liep”. 10 jaar jonger dan de Strada en dat is vooral merkbaar aan de stijfheid van de fiets en aan de schakeltechniek. En ja, ik met het zelfde gewicht als een maand terug en ongeveer dezelfde conditie rijd een ruimschoots hogere kruissnelheid dan eerst. Ik merk dat vooral met de wind op de kop.

De DF had ik al een tijd terug uit mijn hoofd gezet. Ze worden hoegenaamd niet tweedehands aangeboden. En ik vrees dat ik met een aantal jaar meer moeite ga krijgen met de smallere instapopening. Bij Velomobiel.nl zag ik iemand in een Snoek plaatsnemen voor een proefrit. Het paste net. Daar moet je mee racen en niet “commuten” of toeristisch rijden met een gemiddeld postuur…

Verder vind ik hard rijden soms leuk, maar toeren en kijken nog leuker. Ik hoef namelijk niet meer op tijd op mijn werk te zijn Smile
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Ik vind de Quest nog steeds een van de mooiste velomobielen met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Voor de wat kleinere rijder is er de XS. Snel, comfortabel en efficiënt.
Wat mogelijk de snelste VM zou zijn interesseert me niet. Ik rij geen wedstrijden en kijk zelden of nooit naar wedstrijden. Vind sporten te dwangmatig. Kijken naar Tour de France of Olympische Spelen is zonde van de tijd.
Dat ik nog niet in een Quest rijd komt omdat ik een sterke voorkeur heb voor de 2-wieler. Op weersomstandigheden kun je je kleden. Ik rij te weinig in de Alleweder om over te stappen op een Quest.
Antwoord }
Bedankt door:
Op het moment is er voor elke wens wel een velomobiel te koop, in mijn ogen is de Quest de meest veelzijdige, snel, comfortabel, tot 2 mtr pas je erin, kampeeruitrusting past erin, en makkelijk toegankelijk voor onderhoud.
Maar zijn je eisen duidelijk specifiek, dan kun je daar vast een ander model aan koppelen waardoor je bijna hebt wat je wilt.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM