Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kettingolie op fietsvakantie
#1
Hallo allemaal. Ik ben inmiddels in de Ardennen beland, in het plaatsje Recht. Het gaat prima, alleen gisteravond bespeurde ik een vreemde geur in 1 van fietstassen. De flacon met  kettingolie was gaan lekken, ondanks dat ik nog dichtgetaped had met ductape. Ook het zakje waar ik de flacon ingedaan had was gaan lekken. Ondanks dat ik ook regendagen heb gehad heb ik die olie nog niet nodig gehad. De flacon blijft hier achter in Recht en ik neem in het vervolg geen olie meer mee. Ik weet namelijk niet hoe ik in het vervolg deze problemen kan voorkomen. Ook de flacons op de site van bijvoorbeeld de fietsvakantiewinkel zijn in dit opzicht (lekgevaar) te dubieus.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Misschien dat het komt door temperatuur of hoogte verschillen waardoor de druk in het flesje is toegenomen? Wel mooi in Ardennen, en stijl ?
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Het dopje van de flacon had ook vakantie genomen en dreef vrij en vrolijk in het zakje. De Vennbahn is absolute aanrader. Landschappelijk erg fraai en voornamelijk vals plat. Alleen bij de grens met Luxemburg schijnt het echt steil te worden. De Vennbahn gaat boven Monschau langs, dus om het stadje te bezoeken moest ik serieus afdalen en serieus klimmen om weer op de Vennbahn te komen. Rustig doorfietsen. Het is immers geen wedstrijd.

Flesje is wellicht een beter woord
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Was het een druk- of schroefdopje?
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Schroefdopje
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Ik heb een mini flesje Squirt in mijn fietstasje gedaan voor de komende weken (ga op vakantie naar Limburg en Zeeland en daar gaat uiteraard ook het nodige gefietst worden!) Eens kijken of dat dicht blijft (denk het wel want die (schroef)dop zit echt super stevig!
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(12-Jul-2020, 08:24 AM)Roepers schreef: Het dopje van de flacon had ook vakantie genomen en dreef vrij en vrolijk in het zakje. De Vennbahn is absolute aanrader. Landschappelijk erg fraai en voornamelijk vals plat. Alleen bij de grens met Luxemburg schijnt het echt steil te worden. De Vennbahn gaat boven Monschau langs, dus om het stadje te bezoeken moest ik serieus afdalen en serieus klimmen om weer op de Vennbahn te komen. Rustig doorfietsen. Het is immers geen wedstrijd.

Flesje is wellicht een beter woord

Mooi Marco. Ben benieuwd naar de foto's.
Ben je helemaal naar Troisvierges geweest dan?
Kon je alle tunnels door, want die sluiten ze soms af ivm vleermuizen. Ik heb een keer lekkage gehad met ranja een hele fietskaart naar de Filistijnen... Sindsdien heb ik vloeistof al dan niet in flessen in de ene fietstas en ander gerei in de andere. Succes Marco en vergeet niet te genieten...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#8
Vandaag ben ik naar Troisvierges geweest en weer terug naar Recht (bij Born aan de Vennbahn). Alleen de laatste tunnel is definitief afgesloten vanwege vleermuizen. Daar gaat het steil omhoog naar ongeveer het hoogste punt van Luxemburg. Ik trof daar een Nederlands stel die met elektrische fietsen de Vennbahn bereden. De vrouw gaf er de voorkeur aan om de laatste meters te lopen, mij in verbijstering achterlatend daar ik niet begreep waarom je juist in deze omstandigheden niet het voordeel van je elektrische ondersteuning zou benutten. Ik maakte een foto van mijn ligfiets en het bord Luxemburg. Het vervulde mij met voldoening. Nog nooit had ik naar Luxemburg gefietst.

Nu terzake. Ik heb nog een bidon houder onbenut. Misschien kan ik net behulp van een halve liter kunststof melkfles iets fabriceren.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
(12-Jul-2020, 08:32 PM)Roepers schreef: Nog nooit had ik naar Luxemburg gefietst.

Ik ook nog nooit. Heb mij voorgenomen om "later als ik groot ben" eens een fietsvakantietje naar Luxemburg te ondernemen. Wil wel weer eens terug naar Septfontaines, waar ik de helft van mijn vakantiejeugd heb doorgebracht op de lokale camping (in het dal, aan de rand van het bos, en kampvuren maken waren toentertijd (nog) toegestaan).
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Ik heb ooit eens een fiets gehuurt in Echternach en langs de Sure naar Vianden, en via Ettelbrűck, Mersch oostwaarts Műllerthal Larochette terug. De rest van gezin ging winkelen. Mooie dag toen. Maar ik heb het Vennbahnplan op de plank liggen misschien volgend jaar. Is misschien makkelijker te combineren met de trein.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM